Uskovainen lääkärinä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Uskovainen lääkärinä

ViestiKirjoittaja JoKi » 20. Marras 2011 14:59

Lyhyt kysymys:

Mitä mieltä olette lääkärin ammatista kristityllä?

Onko tässä ammatissa mielestänne työtehtävien kanssa jotain asioita joka kannattaisi erityisesti kristityn ottaa huomioon ?

Ketjua muokattu, erotettu uskovan toimimista poliisina tai sotilaana koskevat viestit omaksi ketjukseen, ja muutama muukin ammatti omiksi ketjuikseen, ja muokattu joistain viesteistä näitä toisia aloja koskevat asiat pois. -Juha

hakusanalisäyksiä: lääkäriksi, lähihoitajaksi, lähihoitajana, sairaanhoitajaksi, sairaanhoitajana, terveydenhuolto
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: Ammatteja

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Marras 2011 16:08

Uskova lääkäri ei saisi ainakaan suorittaa aborttia.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Ammatteja

ViestiKirjoittaja todael » 20. Marras 2011 16:27

Tiedän uskovia palomiehiä, lääkäreitä (Pekka Reinikainen - ex-alkoholisti-lääkäri joka tuli uskoon).

- todael
Viimeksi muokannut todael päivämäärä 20. Marras 2011 23:29, muokattu yhteensä 1 kerran
todael
 

Re: Ammatteja

ViestiKirjoittaja JoKi » 20. Marras 2011 16:45

Jees.

Mitä mieltä olette elinsiirroista, ja niitä tekevästä lääkäristä tai lääkäristä joka ehkä suosittelee tai laittaa lähetteen jonka seurauksena tehdään elinsiirto ?
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: Ammatteja

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Marras 2011 16:48

todael kirjoitti:Tiedän uskovia palomiehiä, lääkäreitä (Pekka Reinikainen - ex-alkoholisti-lääkäri joka tuli uskoon).

- todael


Tunnen yhden uskovan ylilääkärin joka sattuu myös olemaan entinen luokkatoverini menneiltä ajoilta. Mutta hän työskentelee lasten psykiatriassa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Ammatteja

ViestiKirjoittaja Masa » 20. Marras 2011 18:17

Uskovalla on kaiketi pari sääntöä, joiden puitteissa hänen pitäisi toimia.

Ensimmäinen sääntö on Jumalan laki on suurin, jonka jälkeen tulee maallinen laki. uskovan on syytä noudattaa molempia sillä poikeuksella jos maallinen valta taistelee Jumalan lakia vastaan, Jumalan laki menee maallisen vallaan yli ja ohi.
Masa
 

Re: Ammatteja

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 20. Marras 2011 19:21

Olen sairaanhoitaja, mutta ajatuksena on ollut jatkaa opintoja ja pääsinkin opiskelemaan hoitotiedettä yliopistoon. Opinnot olisi tarkoitus aloittaa ensi syksynä, kunhan ensin saan yhden pienen vauvan tässä hieman kasvamaan :)

Olin tulevaan opiskeluuni liittyen hiukan ihmeissäni, kun kuulin yhden uskonsisaren sanoneen, ettei hän enää tahdo olla kanssani tekemisissä, koska olen hänen mielestään tämän maailman viisaudessa kiinni, koska aion opiskella hoitotiedettä. Siellä kuulemma vaikuttaa vaarallinen humanismin henki tuolla yliopistossa... :roll:

Onko mielestänne uskovan sopivaa opiskella tällaista alaa, vai piileekö siinä joku vaara mahdollisesti..?
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Ammatteja

ViestiKirjoittaja todael » 20. Marras 2011 19:40

Aamu-Usva kirjoitti:Olen sairaanhoitaja, mutta ajatuksena on ollut jatkaa opintoja ja pääsinkin opiskelemaan hoitotiedettä yliopistoon. Opinnot olisi tarkoitus aloittaa ensi syksynä, kunhan ensin saan yhden pienen vauvan tässä hieman kasvamaan :)

Olin tulevaan opiskeluuni liittyen hiukan ihmeissäni, kun kuulin yhden uskonsisaren sanoneen, ettei hän enää tahdo olla kanssani tekemisissä, koska olen hänen mielestään tämän maailman viisaudessa kiinni, koska aion opiskella hoitotiedettä. Siellä kuulemma vaikuttaa vaarallinen humanismin henki tuolla yliopistossa... :roll:

Onko mielestänne uskovan sopivaa opiskella tällaista alaa, vai piileekö siinä joku vaara mahdollisesti..?


Omana mielipiteenä sanoisin, että yliopisto kyllä edustaa kovin humanistista sekä evolutionistista lähtökohtaa ihmisyyteen, mutta lääkäreinä on myös uskovia ja siten lääketiede itsessään, joka on fysiologista tiedettä, ei ole suoranaisesti salatiedettä. Lääketieteessä on SILTI haaroja, joissa lähestytään jo paljolti salatieteen mukaisia teorioita, mutta peruslääketiede ei mielestäni sitä edusta. Lääketiede on puhtaimmillaan fysiologisten tosiasioiden tutkintaa ja niiden kautta muodostettuja hoitomenetelmiä.

Rukous on tärkeää ja nöyrästi kysyä Isän Jumalan tahtoa Hänen edessään ensin. Jumala vastaa varmasti sinulle ,mitä sinun tulee tehdä. Muistan sinua rukouksissa.

- todael
todael
 

Re: Ammatteja

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Marras 2011 10:44

Kuinka uskova löytää oikean ja sopivan ammatin joka on tarkoitettu palvelemaan Jumalan johdatuksen kautta?

Itselläni on "pallo hukassa" jo pitkään. En ymmärrä Jumalan johdatusta vieläkään miksi hoitoalalle päädyin ja se ovi minulle aukeni koska toinen ovi ei auennut minulle minne halusin päästä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Ammatteja

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 25. Marras 2011 10:36

Jokaisessa ammatissa on varjopuolia, jos niitä haluaa nähdä. Toisessa ammatissa ne ovat vain enemmän näkyvillä kuin toisissa. Lääkäreistä halutaan nähdä vain inhottavimmat asiat, kuten juuri abortit. Aborttia tekevä lääkäri osallistuu lapsen/ sikiön tappamiseen, ja mielestäni kristittyjen lääkäreiden pitäisi tässä asiassa totella ennemmin Raamattua kuin ihmisten toiveita. Tietysti lääkärit tekevät paljon hyvääkin työtä, auttavat.
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa