Mikäs tää David Herzog on miehiään?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: David Herzogin "voitelu"

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Heinä 2014 08:40

JHK kirjoitti:Jumala tuli korotetuksi ja Kristus kirkastetuksi, kun suomen kristityt eivät rynnänneetkään sankoin joukoin harhaopettajaa kuulemaan, vaan pysyivät kodeissaan. Kunnia Jumalalle korkeuksissa.


Aamen, oli mahtava rukousvastaus Herralta.

Ja oli hienoa nähdä, että suomessakaan ei ihan kaikki mene läpi jos siitä asiallisesti varoitetaan ja sanalla koetellaan, olin ihan varma että stadionilla olisi ollut suuri joukko ihmisiä, mutta olipa mukava olla väärässä tässä.

Kiitos Jumalalle Jeesuksen nimessä!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: David Herzogin "voitelu"

ViestiKirjoittaja Juha » 28. Heinä 2014 13:52

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014072 ... 0_uu.shtml

Kävijätavoite oli 15 000-25 000, mutta toteutunut lukema jäi alle 5 000:n. Tiedotteessa järjestäjät arvioivat, että helteisellä säällä saattoi olla vaikutusta asiaan, mutta Good News For Everyone ry:n toiminnanjohtaja Mika Jantunen uskoo, että suurin syy väen vähyyteen oli "eräiden kristillisten tahojen" vastustus.

- Jos sanot kristitylle, että tuo ei ole oikeasti Jeesuksen seuraaja vaan joku new age -tyyppi, saat ihmisissä aikaan turvattomuutta, Jantunen harmittelee.


Kiitos kaikille veljille ja sisarille jotka olette olleet vastustamassa harhaa! :)
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: David Herzogin "voitelu"

ViestiKirjoittaja pekka » 28. Heinä 2014 20:36

"Järjestäjät tyytyväisiä Herzogin tapahtumaan"

http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/ ... apahtumaan

" Viikonloppuna Helsingin Olympiastadionilla järjestetty herätystä ja ihmeitä luvannut Ihmeiden Aika -tapahtuma ylitti järjestäjien mukaan heidän odotuksensa ainakin mitä julkisuuteen tulee. Järjestäjät ilmoittivat paikalla olleen kaikkiaan noin 7500 kävijää. TV7: n ja netti-tv:n välityksellä tapahtuma kokosi tiedotteen mukaan 170 000 katsojaa. Pääpuhujana oli amerikkalainen parantaja-evankelista pariskunta David ja Stephanie Herzog. Järjestäjien mukaan kymmenet kokivat ihmeparantumisen stadionilla. Lavalla kävivät kertomassa muun muassa aivokasvaimesta, masennuksesta ja niveljäykkyydestä parantumisen kokeneet ihmiset. Eräs nainen kertoi kokeneensa yliluonnollisen painonpudotuksen, kun huomasi vyötäröltä lähteneen noin 10 senttimetriä.

Olympiastadionin tilaisuudet olivat maksuttomia, mutta niissä koottiin kolehtia varsin näyttävästi. Sunnuntain kolehtipuhe ennen luvattuja ihmeitä oli tavallista pidempi. Herzog perusteli sitä hengellisenä uhrina Jumalalle. Maksukorteilla kehotettiin laittamaan rahaa tilille päätteillä, joita oli tapahtumapaikalla tai ottamaan mukaan tilillepanokortti.

Herzog aloitti parantamissession laskemalla hitaasti kolmeen ja puhaltamalla torveen. Hän sanoi saavansa tiedonsanoja ja luetteli mitä erilaisimpia tauteja, joista ihmiset tulevat paranemaan. Hän myös kehotti kuulijoita juoksentelemaan ja tutkimaan kehoaan, kuinka paraneminen tapahtuu milloin vatsassa, milloin leukaluissa. Hän kehotti myös hampaiden paranemisen kokeneita avaamaan suunsa, jotta seitsemän ihmistä saattoi tarkistaa ihmeen tapahtuneen.
Lavalla parantumisestaan todistaneista monet kokivat kaatumisen.

David Herzog on 44-vuotias saarnaaja. Hän kiertää vaimonsa Stephanien kanssa eri puolilla maailmaa puhumassa Jeesuksesta ja hänen ihmeistään.

Suomessa tapahtuman järjesti Good News For Everyone ry. Sen toiminnanjohtaja Mika Jantunen on yllättynyt tapahtuman saamasta huomiosta. Hänen mukaansa järjestäjät onnistuivat yli odotusten.
- Sain sunnuntaina tapahtuman aikana myös näyn, että herätys Suomessa on lähtenyt liikkeelle, josta olen hyvin iloinen, Jantunen toteaa tapahtumatiedotteessa.

Kriittisiä ääniä

Monet suomalaiset hengelliset vaikuttajat ovat kyseenalaistaneet Herzogin julistuksen ja toiminnan. Esimerkiksi raamatunopettaja ja toimittaja Pasi Turunen kiinnittää huomiota Herzogin näkemykseen luomisesta. Dosentti Juha Ahvion mukaan Herzogilla on erittäin vakavia teologisia perusongelmia. Myös helluntailaisen Ristin Voitto -lehden päätoimittaja Leevi Launonen toteaa Herzogin julistuksen olevan ongelmallista, koska sen kärkenä ovat ihmeet eikä parannuksen, synnin ja vapautuksen saarna."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: David Herzogin "voitelu"

ViestiKirjoittaja JHK » 28. Heinä 2014 20:48

On miltei käsittämätöntä, miten tapahtuman järjestäjät eivät näe sitä tosiasiaa, että Herzog on new age saarnaaja.
JHK
 

Re: David Herzogin "voitelu"

ViestiKirjoittaja Hansu » 29. Heinä 2014 00:37

Suomessa odotetaan herätystä niin innolla, ettei eroteta väärää oikeasta. Kaikki ihmeet ja merkit otetaan vastaan herätyksenä koettelematta niiden alkuperää. Yleensä äärikarismaatiset tahot suosivat kaikkea hengellistä liikehdintää Pyhän Hengen työnä.

On ikävää ja epäreilua, että niitä jotka eivät hyväksy Herzogia niin heitä pidetään tuomitsijoina, fariseuslaisina, Jumalan työn estäjinä ja Pyhän Hengen toiminnan samuttajina. Raamattu kehoittaa koettelemaan kaiken ja jos Henki minussa ilmoittaa, että jokin on eksytystä niin eikö minun tule kuunnella Hengen ääntä ja varoittaa muitakin kanssa sisaria ja veljiäni. On sitten eri asia miten tuo sanoma otetaan vastaan.
Hansu
 

Re: David Herzogin "voitelu"

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 29. Heinä 2014 08:44

En taaskaan ota kantaa tähän ihmiseen, jota en tunne ja jonka yhtään puhetta en ole kuunnellut tai yhtään tekstiä lukenut.

Mutta tähän Hansun viimeiseen kommenttiin liittyen olen kyllä itse nähnyt paljon enemmän Herzogin hyväksyjiin kohdistuvaa negatiivista kielenkäyttöä kuin niihin, jotka eivät tämän miehen opetusta hyväksy. Ehkä se johtuu niistä porukoista, joissa pyörin :)

Ihmeellistä kyllä, miten toisten uskovien sydän sanoo, että mies on Jumalasta ja toisten että ei ole. Miten esimerkiksi sinä Hansu ajattelet että sinun kokemuksesi Herzogista on Jumalasta, mutta veljesi kokemus ei ole? Vai onko tässä kuitenkin sitten jätettävä myös tuo veli oman isäntänsä eteen, jonka edessä hän seisoo tai kaatuu..?

En oikein osaa ajatella, miksi minä ymmärtäisin Raamattua paremmin kuin joku toinen uskova tai miksi Pyhä Henki ilmoittaisi minulle jotain, mutta ei ilmoittaisi sitä uskonveljilleni... Siksi minun on vaikea ottaa kantaa näihin mietintöihin.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: David Herzogin "voitelu"

ViestiKirjoittaja JHK » 29. Heinä 2014 12:02

Minua huolestuttaa kaikkein eniten se, että ihmeitä ja merkkejä on korostettu niin paljon - tapahtuman nimi on ihmeiden aika, ja nimenomaan Herzog on raahattu paikalle, jotta ihmeitä tapahtuisi.

Matteuksen evankeliumi 7:21-23

Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


Jeesus ei kiellä, etteivätkö nämä miehet tehneet ihmeitä hänen nimissään. Nämä ihmemiehet osoittavat tekojaan ja sanovat: emmekö me tehneet nämä sinun nimessäsi? Ja silti Jeesus kieltää koskaan heitä tunteneensa. Moni ajattelee, ettei sielunvihollinen voi tehdä ihmeitä, mutta raamattu todistaa että näin ei ole. Faaraon taikurit tekivät ihmeitä, Antikristus tulee tekemään ihmeitä ja merkkejä. Siksi niiden perässä ei saa juosta. Kun nyt sitten kolme arvostettua veljeä ovat tuoneet selkeästi esille Herzogin kirjojen sisältämät väärät opit new-age kytköksineen, niin mikä on siitä kiitos?

Halki tapahtuman heitettiin syytöstä uskonnollisesta hengestä. Minusta Herzog ei saarnannut tilaisuudessa evankeliumia, vaikka hänen korostetaan juuri olevan evankelista. Sen sijaan hän puhui kokemistaan ihmeistä, heitteli vitsejä, ja alkoi sitten tekemään ihmeitä. Moni sanoi ettei huomannut Herzogin puheessa mitään epäraamatullista. Minä huomasin.

Herzog lainasi puheessaan jaetta "Juutalaiset etsivät merkkejä, ja kreikkalaiset viisautta". Hän selitti tämän siten että joidenkin ihmisten on nähtävä ihmeet ja merkit, voidakseen uskoa. Mutta miten tuo jae jatkuu? 1.Kor 22-24:

22. koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.


Ihmeet ja merkit eivät synnytä uskoa ohitse evankeliumin, sanoihan Herra näin: Luuk 16:30-31

30. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
31. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."


Missä oli evankeliumi? Missä ristiinnaulittu Kristus? Missä Jumalan sana?
JHK
 

Re: David Herzogin "voitelu"

ViestiKirjoittaja JHK » 29. Heinä 2014 12:18

tuplaposti.
Viimeksi muokannut JHK päivämäärä 29. Heinä 2014 14:35, muokattu yhteensä 1 kerran
JHK
 

Re: David Herzogin "voitelu"

ViestiKirjoittaja zag » 29. Heinä 2014 12:27

No tämähän on ollut täysin selkeä tapaus alusta asti niille, jotka ovat hiemankin Herzogia seuranneet, niin hänen oppinsa eivät ole Jeesuksen esimerkin mukaista puhdasta oppia.

1. Johanneksen kirje 4

1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.


Tämänkaltainen toiminta vain sattuu olemaan tuottoisa bisnes, varsinkin USA:ssa. Ei Pyhä Henki saata ihmistä häpeään kuten noissa tilaisuuksissa tapahtuu:

1. Korinttolaiskirje 14

33 sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
zag
 
Viestit: 9
Liittynyt: 06. Tammi 2014 15:49

Re: David Herzogin "voitelu"

ViestiKirjoittaja Joel.A » 29. Heinä 2014 13:48

Tässä Herzogin tapahtumassa harjoitettiin myös melkoista henkistä ja hengellistä väkivaltaa sekä parjattiin ja haukuttiin muita uskovia uskonnollisiksi ja Jumalan työn estäjiksi, jotka täten myös saavat tuomion. Monet puhujat sanoivat puheessaan, että täällä on valtava Jumalan hengen ilmapiiri, ja että nyt ihmiset tulee terveeksi ja jos haluat vielä suurempaa Jumalan siunausta niin annat myös rahaa sen mukaan. Nuori uskossaan tietysti imee helposti tälläisen kamalan sonnan ja rakentavat myös helposti uskonperustuksen tälläiselle ilmentymälle.

Tämmöinen ilmentymä ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta. Muistan kun kävin muutamia kertoja vuosina 08-09 nokiamissioinin kokouksissa, niin tätä samaa siellä harjotettiin mitä nyt viikonloppunakin oli. Uudistuin itse uskossani 08 alusta ja menin tai ajauduin menemään tälläisiin "herätys" tilaisuuksiin ja olin aivan täysillä mukana, olinhan rakastunut aivan täpöllä Jeesukseen ja janosin Häntä kuin koskaan aikaisemmin. Ensimmäisessäni suurnokia tapahtumassa 08 olin ihan haltioissani kokouksen sisällöstä. Muistan kuin pää puhuja (olisikohan ollut itse Markku.K) hehkutti, että nyt tänä vuonna 08 on herätys lähtenyt liikkeelle jne. Tietysti uskoin ja kiittelin Jumalaa vuolaasti ja kun "uhri" puhe tuli niin annoin muistaakseni yli puolet käteisvaroistani mitä kannoinkaan mukanani, että saisin vielä enemmän siunausta yläkerrasta. Kun ylistykset seuraavaksi tuli, niin olin aivan hurmoksissa sekä sadat muut kanssa ylistäjät. Hypittiin ja pompittiin minkä itsekin jaksoin ja kuunneltiin kun ylistyksen johtaja Paul Wilbur huusi välillä tästä herätyksestä ja innosti vielä lisää hyppimään ja pomppimaan. Kun tämä kokous oli loppunut, jatkoimme hurmoshenkistä ylistystä ystävieni kanssa autossa, jonka johdosta sain sydämeeni 'Herralta', että tän automatkan aikana mennään hirvestä läpi, koska Jumala haluaa näyttää voimaansa ja kasvattaa meidän uskoa vielä entisestään. Mitä tapahtuikaan? Ei mentykkään hirven läpi, ja oma uskonelämä sai melkoisen kolauksen ja tunsin itseni aivan pelleksi ja tyhmäksi. Näin jälkeen päin ajateltuna tämä oli todella hyvä juttu, koska siitä päivästä lähtien aloinkin pikkuhiljaa tutkimaan ja koettelemaan näitä eri ilmetymiä. Eikä mennyt kuin vähän aikaa tästä nin heräsin todellisuuteen tietysti Jumalan kautta, mitenkä koko hengellinen rintama on aivan käännöksissä ja väännöksissä alkaen termistä "seurakunta"...

Oho tulipa avauduttua :D

Korjaus: Pää puhujana oli siis Chuck Pierce ei Markku, mutta siis kuitenkin kaikki he tätä herätystä järjestään hehkutti :)
Joel.A
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa

cron