Onko Antikristus homoseksuaali ?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Onko Antikristus homoseksuaali ?

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 10. Tammi 2011 19:38

toni l kirjoitti:
Jukka-Pekka kirjoitti:Amen Toni !

Lisään vielä seuraavan, mitä Rakkauden kautta vaikuttava usko saa aikaan kuuliaisissa Jumalan lapsissa yhä enemmän ja enemmän. Pitämällä käskyt emme siis ole lain alla. Jeesus meissä pitää käskyt niin, ettemme

Gal.2:19 "Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
2:21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut."

Mietin pitäisiköhän selittää hiukan...mutta jakeessa 20 "minkä nyt elän lihassa" lihalla tarkoitetaan tässä yhteydessä ruumistamme, ei siis parantumatonta lihaamme/turmeltunut luonto, jonka tuomio on KUOLEMA. Tätä voisi tietysti selitellä lisääkin, mutta tulee kyllä niin pitkät sepustukset, että en nyt jaksa sim. Rm.8. luvun pohjalta alkaa käymnään läpi. Olen tänään kirjoitellut täyden työpäivän verran ja sormenpäät ovat jo tunnottomat ja hieman turvoksissa. Seuraava aihe muuten voisi olla lain ja evankeliumin ero, tai pyhitys Jumalan Sanassa. Valmiita kirjoituksia minulla hävisi koneelta kuin tuhka tuuleen runsaasti, enkä ollut ottanut varmuukopioita :shock: . Mutta ainahan joku voi täydentää. Muuten tosin ruumiskin kuolee ja mätänee.

Ja seuraava:

Rm.13:8 "Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
13:9 Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."
13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys."

Lisään vielä varmuuden vuoksi seuraavan:

Rm.5:5....."sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu."

Aiheita pulppuaa mieleeni lisää nýt, mutta sormet eivät toimi... ;)

Siunausta :hearts:


Amen!

Room.5:5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.

Jumalan laki on siis laitettu uudestisyntymässä Pyhän Hengen kautta uskovan sydämeen kun Jumalan rakkaus Hengen kautta vuodatettiin uskovaan. Laki on siis 10 käskyä. Jumalan rakkaus vaikuttaa sen että haluamme elää 10 käskyn ja uuden liiton järjestyksen opetuksen mukaan. Me ei täytetä lakia vaan pyrimme uskossa kasvamaan ja elämään niiden mukaan.

1 Joh 5:2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat

Jumala on totuus ja rakkaus totuuteen on se että pidämme Hänen käskynsä. Jumalan laki on 10 käskyä ja sana sanoo että rakkaus Jumalaan on se että pidämme Hänen käskynsä! Ja ne eivät ole raskaita pitää. Sillä kun laki on Pyhän Hengen kautta sydämessä vaikuttaa se silloin sitä että uskova haluaa elää Jumalan tahdon (lain) mukaan ei lain tekoina vaan uskon kuuliaisuuden tekoina ja käskyt eivät ole raskaat pitää.

Matt.22:36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
22:37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.'
22:38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
22:39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.'
22:40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat eli Koko kymmenen käskyä sisältyy näihin kahteen käskyyn rakasta Jumalaa kaikesta sydämestäsi ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

Neljä ensimmäistä käskyä käsittelee Jumalan ja ihmisen välistä suhdetta ja kuusi viimeistä käskyä käsittelee ihmisen ja lähimmäisen välistä suhdetta.

Kun ihminen rakastaa Jumalaa niin hän pitää hänen käskynsä (10 käskyä Jumalan laki) se on rakkautta Jumalaan ja rakkaus Jumalaan antaa ihmiselle voiman rakastaa lähimmäistään kuin itseään! Siitä tiedemme että rakastamme Jumalan lapsia kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme Hänen käskyjänsä.

Tämä ei tarkoita että emme koskaan tekisi syntiä ja olisimme täydellisiä sillä meistä ei tule tässä ajassa täydellisiä vaan tämä on kasvuprosessi jossa kasvamme kohti Jumalan Pojan kuvan kaltaisuutta.

:hearts: ;gladly: :thumb:


Amen Toni ! Juuri noin. Kiitos, kun jaksoit täsmentää kirjoitustani. :thumb: Vai oliko se niin, että kirjoitustasi....Heräsin juuri päiväunilta ;) Ja pää on tukossa :? Mutta Raamatullinen kirjoitus sinulta.

Siunausta päivään, siis iltaan :sleep: :wise3:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Onko Antikristus homoseksuaali ?

ViestiKirjoittaja JHK » 10. Tammi 2011 23:00

Jumalan Hengen meissä aikaansaama uusi luomus on hyvä olento - se tarkoittaa ettei tämä uudestisyntynyt puoli ihmisestä tahdo tehdä syntiä laisinkaan, vaan toimii Jumalan Hengen eläväksitekemänä Jumalan tahdon mukaisesti sen ymmärryksen määrän ja tiedon mukaan joka sillä on. Hengen mukaan elävä ihminen voi erehtyä, jos Jumala ei jotakin asiaa hänelle ole ilmoittanut, mutta olemuksensa ja luontonsa mukaisesti Hengen mukaan elävä ihminen tahtoo tehdä hyvää. Jumala vaikuttaa hänessä tahtomisen niihin tekoihin jotka ovat Jumalalle otollisia, jopa toisinaan silläkin tavoin että ihminen ei itse aina ymmärrä miksi tahtoo tehdä jotakin, joka voi jopa vaikuttaa oudolta. Näin minä olen kokenut.

Olen saanut varsinkin viimeaikoina kokea millainen Jumalan voima tällä alueella on; olen kestänyt todella kovia kiusauksia ja hyökkäyksiä ilman sen kovempaa kamppailua, pitämällä kiinni siitä sydämen asenteesta ja tahdosta jonka Jumala on Henkensä kautta minun hengelleni antanut - se on upeaa.
JHK
 

Re: Onko Antikristus homoseksuaali ?

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 11. Tammi 2011 12:20

JHK kirjoitti:Jumalan Hengen meissä aikaansaama uusi luomus on hyvä olento - se tarkoittaa ettei tämä uudestisyntynyt puoli ihmisestä tahdo tehdä syntiä laisinkaan, vaan toimii Jumalan Hengen eläväksitekemänä Jumalan tahdon mukaisesti sen ymmärryksen määrän ja tiedon mukaan joka sillä on. Hengen mukaan elävä ihminen voi erehtyä, jos Jumala ei jotakin asiaa hänelle ole ilmoittanut, mutta olemuksensa ja luontonsa mukaisesti Hengen mukaan elävä ihminen tahtoo tehdä hyvää. Jumala vaikuttaa hänessä tahtomisen niihin tekoihin jotka ovat Jumalalle otollisia, jopa toisinaan silläkin tavoin että ihminen ei itse aina ymmärrä miksi tahtoo tehdä jotakin, joka voi jopa vaikuttaa oudolta. Näin minä olen kokenut.

Olen saanut varsinkin viimeaikoina kokea millainen Jumalan voima tällä alueella on; olen kestänyt todella kovia kiusauksia ja hyökkäyksiä ilman sen kovempaa kamppailua, pitämällä kiinni siitä sydämen asenteesta ja tahdosta jonka Jumala on Henkensä kautta minun hengelleni antanut - se on upeaa.


Amen JHK!

Yhdyn kirjoitukseesi omasta kokemuksesta ja Sanalla koetellen myös. Siunausta ja Rauhaa sinulle JHK ja kiitos puhuttelevasta ja hyvästä kirjoituksestasi. :thumb:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Onko Antikristus homoseksuaali ?

ViestiKirjoittaja pekka » 11. Tammi 2011 15:37

Kiitoksia teille molemmille kauniista kirjoituksistanne! Herramme Jeesuksen nimessä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa

cron