Richard Dawkins

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Richard Dawkins

ViestiKirjoittaja Masa » 11. Elo 2013 11:07

Kuuluisian ateistin ohjelma löytyy täältä http://areena.yle.fi/tv/1966579 vielä muutaman päivän.. kannattaa katsoa.

En vain itse voi käsittää miten tuollainen ihminen voi olla älykäs? Ohjelmassa olevat jutut kyllä edustavat enemmänkin tyhymyyttä.

On jopa niin tyhmä ihmiseksi että oikein suututtaa.. ja jotkut pitävät Richard Dawkinsia älykäänä.. no voi älykäs olla omalla sarallaan muttaa viisasti tekisi jos jättäisi ne aiheet käsittelemättä josta ei tiedä yhtään mitään.
Voi hyrselit miten tyhmää ja ala-arvoinen "dokumentti".

Room
1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet.

Richard Dawkins taitaa olla vain tyhmä - ja populisti.
Masa
 

Re: Richard Dawkins

ViestiKirjoittaja Eetu » 11. Elo 2013 12:43

Ei kannata haaskata aikaansa katsomiseen. Tässä analyysi tekstimuodossa:

http://ylewatch.blogspot.fi/2013/08/kuu ... istin.html

Yle Watch blogi kertoo suoraan miten Yle haaskaa verorahojamme "sisältöön" eli ulostetulvaan, jota pusketaan kaikilta kanavilta, radiota myöten.
Eetu
 

Re: Richard Dawkins

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 11. Elo 2013 14:18

Tuli tässä mieleen, kun Masa sanoi Dawkinsia tyhmäksi, että kuka oikeastaan on Raamatun mukaan tyhmä..? :think2:
Ainakin sanalaskun mukaan se, joka parjausta levittää, on tyhmä (Sananl.10:18)... Sananlaskuissa muutenkin puhutaan paljon tyhmyydestä, kuten se, että tyhmällä ei ole todellista halua ymmärtää asioita, vaan hän tahtoo vain tuoda esiin oman mielipiteensä, jota pitää tietenkin oikeana.

Ei evoluutiousko ole tyhmyyden merkki, vaan merkki uskosta johonkin muuhun kuin Jumalaan.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Richard Dawkins

ViestiKirjoittaja Masa » 11. Elo 2013 17:01

Aamu-Usva kirjoitti:Tuli tässä mieleen, kun Masa sanoi Dawkinsia tyhmäksi, että kuka oikeastaan on Raamatun mukaan tyhmä..? :think2:
Ainakin sanalaskun mukaan se, joka parjausta levittää, on tyhmä (Sananl.10:18)... Sananlaskuissa muutenkin puhutaan paljon tyhmyydestä, kuten se, että tyhmällä ei ole todellista halua ymmärtää asioita, vaan hän tahtoo vain tuoda esiin oman mielipiteensä, jota pitää tietenkin oikeana.

Ei evoluutiousko ole tyhmyyden merkki, vaan merkki uskosta johonkin muuhun kuin Jumalaan.


Toisin sanoen, kun sanoin Dawkinsia tyhmäksi joka johti mielestäsi parjaukseen joka taas johti siihen että olen tyhmä, mutta Dawkins ei sitä taas ole koska hän vain evoluutiouskova..
Aikamoinen ajatelma uskovalta sanoisin
Masa
 

Re: Richard Dawkins

ViestiKirjoittaja pekka » 11. Elo 2013 17:15

Kirje roomalaisille 1:

16. Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
17. Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".
18. Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
19. sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
20. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
21. koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
22. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
23. ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
24. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
25. nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Richard Dawkins

ViestiKirjoittaja pekka » 11. Elo 2013 17:38

Jeremia 5:

21. Kuulkaa tämä, te tyhmä ja ymmärtämätön kansa, te, joilla on silmät, mutta ette näe, joilla on korvat, mutta ette kuule.
22. Ettekö pelkää minua, sanoo Herra, ettekö vapise minun edessäni, joka olen pannut hiekan meren rajaksi, ikuiseksi määräksi, jonka ylitse se ei pääse; ja vaikka se kuohuu, ei se mitään voi, ja vaikka sen aallot pauhaavat, eivät ne sen ylitse pääse?
23. Mutta tällä kansalla on uppiniskainen ja tottelematon sydän; he ovat poikenneet ja menneet pois.
24. Eivätkä he sano sydämessänsä: "Peljätkäämme Herraa, Jumalaamme, joka antaa sateen, syyssateen ja kevätsateen ajallansa, ja säilyttää meille elonkorjuun määräviikot".
25. Teidän pahat tekonne käänsivät nämä pois, ja teidän syntinne estivät teitä saamasta hyvää.
26. Sillä minun kansassani on jumalattomia; he väijyvät, niinkuin linnunpyytäjät kyykistyvät, he asettavat ansoja, pyydystävät ihmisiä.
27. Niinkuin häkki on täynnä lintuja, niin heidän huoneensa ovat petosta täynnä. Siitä he ovat tulleet suuriksi ja rikkaiksi,
28. ovat tulleet lihaviksi ja kiiltäviksi. Myös käyvät heidän häijyt puheensa yli kaiken määrän; he eivät aja orpojen asiaa, niin että ne voittaisivat, eivätkä hanki köyhille oikeutta.
29. Enkö minä näistä tällaisista rankaisisi, sanoo Herra, eikö minun sieluni kostaisi tämänkaltaiselle kansalle?
30. Kauheita ja pöyristyttäviä tapahtuu maassa:
31. profeetat ennustavat valhetta, ja papit hallitsevat yksissä neuvoin heidän kanssaan, ja sitä minun kansani rakastaa. Mutta mitä te teette, kun tästä tulee loppu?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Richard Dawkins

ViestiKirjoittaja toni t » 11. Elo 2013 19:26

Psalmi.92:5. Sillä sinä ilahutit minua, Herra, sinun teoissas: ja minä iloiten kerskaan kättes töitä.
6. Herra, kuinka sinun tekos ovat niin suuret? Sinun ajatukses ovat ylen syvät.
7. Hullu ei usko sitä, ja tomppeli ei ymmärrä niitä.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Richard Dawkins

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 11. Elo 2013 19:46

Meidän pitäisi suhtautua eiuskovaisiin myös ymmärtäen. Tietenkin todellisuudessa kun ihminen luulee päätelmineen olevansa oikeassa, hän lopulta esittää tyhmyytensä kaiken sen suhteen mitä ei ymmärrä Luojan luomaksi. Toisaalta, en usko että ketään ateistia yms. voitetaan puolelle sillä, ettei olla kärsivällisiä, vaan tuodaan suorasainaisesti argumentti "tyhmä". Mielestäni dokumentti kertoi, niin pitkälle kun kerkesin katsoa sitä täällä perhe-elämän pyörteissä, sellaisen tyypillisen ihmisen katsontakannan, noinhan usein käy, kun lähdetään esim. uskoa tutkimaan yleismaailmallisesti, sitä on vaikea ymmärtää, varsinkin kun ei tunne mitä on usko ja mikä ero on uskonnollisuudella.

Eli tyhmä minäkin, mutta ymmärtäen jokaista tyhmyriä :) en kyllä uskalla ihteeni viisaaksi tituuleerata, Jumala taitaa olla ainoa todella viisas, mutta uskoisin että Hänellä on pitkä pinna useiden tyhmyreidenkin suhteen. Ihminen kun tahtoo tuppaamaan yleensä olemaan tyhmä, viisaita ja yleviä ajatuksia tavoitellessaan ;)
lonelyrider
 

ViestiKirjoittaja uuhi » 11. Elo 2013 19:54

The fool hath said in his heart, [there is] no elohim. They are corrupt, they have done abominable works, [there is] none that doeth good.


[jakeesta psa 14:1, kjv, korjattu termi elohim]
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39

Re: Richard Dawkins

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 12. Elo 2013 22:07

Masa Masa ;gladly: Enhän minä nyt sinua mitenkään halunnut tomppeliksi vääntää :hearts:
Aloin vain ajatella asiaa ihan henkilöön katsomatta...
Sanotaan Raamatussa kuitenkin: "Hullu sanoo sydämessänsä: 'Ei ole Jumalaa.' (Ps.53:2)." Eli siltä pohjalta ajatus evolutionistin hulluudesta on ihan totta.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron