Tiettyjen syntien/synnin esilletuominen foorumilla

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Tiettyjen syntien/synnin esilletuominen foorumilla

ViestiKirjoittaja JoKi » 10. Elo 2013 16:06

Minusta tuntuu, että tällä foorumilla ruoditaan paljon syntejä joita on tehnyt esimerkiksi jotkut (joista ainakin osa saattaa olla uskosta osattomia) poliitikot, poliisit ja vaikka (en tiedä ovatko uskosta osattomia) katoliset Pastorit.

Miksi?

Tulisiko meidän ruotia tällä foorumilla mielestänne toistemme tekemiä syntejä samoin, kuin esimerkiksi poliitikoiden syntejä täällä tunnutaan ruotivan?
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: Tiettyjen syntien/synnin esilletuominen foorumilla

ViestiKirjoittaja pekka » 10. Elo 2013 16:29

Ensimmäinen Johanneksen kirje 3:

1. Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.
2. Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
3. Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
5. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
6. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
7. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
8. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
9. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
10. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
11. Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme
12. eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.
13. Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa.
14. Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa.
15. Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
16. Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä.
17. Jos nyt jollakin on tämän maailman hyvyyttä ja hän näkee veljensä olevan puutteessa, mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus saattaa pysyä hänessä?
18. Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
19. Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä,
20. että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
21. Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
22. ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
23. Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
24. Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Tiettyjen syntien/synnin esilletuominen foorumilla

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 10. Elo 2013 22:12

JoKi kirjoitti:Minusta tuntuu, että tällä foorumilla ruoditaan paljon syntejä joita on tehnyt esimerkiksi jotkut (joista ainakin osa saattaa olla uskosta osattomia) poliitikot, poliisit ja vaikka (en tiedä ovatko uskosta osattomia) katoliset Pastorit.

Miksi?

Tulisiko meidän ruotia tällä foorumilla mielestänne toistemme tekemiä syntejä samoin, kuin esimerkiksi poliitikoiden syntejä täällä tunnutaan ruotivan?


Foorumeilla pohditaan maailmanmenoa uskovaisten näkökulmasta. Julkisuudessa olevat asiat otetaan yleensä käsittelyyn täällä ja muita ajankohtaisia aiheita ja aikamme merkkejä. Usein niihin liittyy syntikin.

Kyllä täällä pohditaan myös omia syntejä ja vajaavaisuuksia itse olen jakanut ahdistustani esimerkiksi tupakanpoltosta ja pahoista ajatuksista ja sanoista lähimmäisiä kohtaan, kuten tässä ketjussa viimeviikolla:

viewtopic.php?f=2&t=1394

Haluaisitko tuoda jotain omia syntiasioitasi julki ja keskusteltavaksi myös ?

Vai haluatko vain jälleen huudella taustoilta mikä meissä muissa keskustelijoissa on vikana ?

Tällä kertaa näköjään se ettei jengi halua ruotia syntielämäänsä julkisilla foorumeilla... Haluatko itse ruotia syntielämääsi julkisilla foorumeilla? Raamattuhan kehoittaa meitä kohtelemaan toisia niin kuin toivoisimme itseämme kohdeltavan, eikö?

Jos haluat niin täällä ollaan valmiina keskusteluun anna tulla vain niin koitetaan tukea ja auttaa ja katsoa pystymmekö ajatuksinemme olla avuksi sinulle tässä asiassa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Tiettyjen syntien/synnin esilletuominen foorumilla

ViestiKirjoittaja JoKi » 10. Elo 2013 23:09

En halua tuoda omia syntejäni ruodittavaksi tänne foorumille ainakaan tällä hetkellä. En myöskään halunnut viestissäni antaa kuvaa, että haluaisin kenenkään muunkaan keskustelijan täällä foorumilla ruotivan syntejään.

Milloin olen huutanut mielestäsi taustalla, mikä muissa keskustelijoissa on vikana?
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: Tiettyjen syntien/synnin esilletuominen foorumilla

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 11. Elo 2013 00:19

JoKi kirjoitti:En halua tuoda omia syntejäni ruodittavaksi tänne foorumille ainakaan tällä hetkellä. En myöskään halunnut viestissäni antaa kuvaa, että haluaisin kenenkään muunkaan keskustelijan täällä foorumilla ruotivan syntejään.


Ai no semmonen kuva siitä tuli.

Tai semmoinen kuva, että koska ei ruodita omia syntejä niin ei sitten saa ruotia muidenkaan...

Milloin olen huutanut mielestäsi taustalla, mikä muissa keskustelijoissa on vikana?


Sanoa voi suoraan tai vihjaamalla, sinä käytät viattomaksi naamioituja kysymyksiä tuodaksesi keskustelijoiden puutteita esiin, eli vihjailet ja näpäyttelet kysymyksillä :

ESIM:

Re: Bilderberg
Lukematon viestiKirjoittaja JoKi » 09. Kesä 2013 13:17

"koska vallan hyvin tiedät, että meistä foorumilaisista yksikään ei ole tervetullut äärimmäisen salaisiin Bilderberg-kokouksiin mukaan koska niissä kokoontuu VAIN JA AINOASTAAN maailman valtaeliitti joka edustaa mammonan palvontaa, ei suinkaan sinne silloin oteta mukaan varsinkaan tavallisia "köyhiä" "

Kirjoitit tuolla tavoin "koska vallan hyvin tiedät" oletin että jos sanot jonkun "tietävän" jonkun tietyn asian, niin myös sinä "tiedät". Vai mitä tarkoitit kyseisellä kohdalla?

Olenko minä tässä asiassa sanonut sinun olevan väärässä? Taikka Tanun? Vai miksi kysyt onko minulla tarvetta näpäytellä?



Re: Bilderberg
Tanu, oletin ehkä että haluat keskustella aiheesta kun otit osaa keskusteluun.

Kysyn vielä Pekalta, että oliko sinulla varmaa tietoa vai ei aiemmasta asiasta?


Re: ...
ViestiKirjoittaja JoKi » 08. Kesä 2013 16:50

Onko sinulla Pekka siis varmaa tietoa, että näissä kokouksissa ei ole ollut yhtäkään Uskovaista?

Tanu etkö keksi yhtään muuta syytä kuin, että kokous ei ole harmiton ym. miksi jostain kokouksesta ei anneta paljon tietoa julkisuuteen?





Sanotko juuri, että myrkkyoliivit tekee etukortista jollain tavalla huonomman?
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Tiettyjen syntien/synnin esilletuominen foorumilla

ViestiKirjoittaja JoKi » 11. Elo 2013 00:43

Tiedostan itsekin oman viestittelyn tyylin, en tee sitä kumminkaan näpäyttelyn halusta ainakaan tietääkseni (olen tästä muistaakseni joskus aikaisemminkin täällä kirjoittanut).

Esitän tarkoituksella omia viestejä kysymysmuodossa, etten antaisi kuvaa, että tietäisin onko tai eikö esimerkiksi EU ole huono juttu. Kysymysmuotoa käytän myös siitä syystä, että mielestäni silloin on vaikeampi edes vahingossa syyttää suotta jostain tietystä asiasta toista keskustelijaa.

Tuohon lainaamaasi viestiketjuun näpäyttelystä liittyy muistaakseni muutakin kuin vain tuo näkyvä, tunnen Pekan myös foorumin ulkopuolelta ja olen hänellekkin puhunut näpäyttelystä (siis minun aikaisemmin harjoittamasta näpäyttelystä), ja muistaakseni tästä syystä kiinnosti tietää mitä Pekka kyseisellä kommentilla tarkoitti (jos hän ylipäätään tuon kirjoitti).

Ylipäätään miksi väänsin Bilderberg-aiheesta tuolloin, johtui muistaakseni siitä, että mielestäni ei pitäisi kertoa mielipiteitään joista ei ole varma, totuutena, taikka kirjoittaa siihen sävyyn, että joku muu lukija saattaa saada sen käsityksen (tällaisen kuvan olen saanut useista täällä kirjoittavista). Tästä syystä siis muistaakseni väänsin, ja koitin saada keskustelijoita miettimään, onko heidän mielipide Bilderberg-asiasta välttämättä se totuus, kysymyksillä.
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: Tiettyjen syntien/synnin esilletuominen foorumilla

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 11. Elo 2013 00:52

JoKi kirjoitti:Tiedostan itsekin oman viestittelyn tyylin, en tee sitä kumminkaan näpäyttelyn halusta ainakaan tietääkseni (olen tästä muistaakseni joskus aikaisemminkin täällä kirjoittanut).

Esitän tarkoituksella omia viestejä kysymysmuodossa, etten antaisi kuvaa, että tietäisin onko tai eikö esimerkiksi EU ole huono juttu. Kysymysmuotoa käytän myös siitä syystä, että mielestäni silloin on vaikeampi edes vahingossa syyttää suotta jostain tietystä asiasta toista keskustelijaa.

Tuohon lainaamaasi viestiketjuun näpäyttelystä liittyy muistaakseni muutakin kuin vain tuo näkyvä, tunnen Pekan myös foorumin ulkopuolelta ja olen hänellekkin puhunut näpäyttelystä (siis minun aikaisemmin harjoittamasta näpäyttelystä), ja muistaakseni tästä syystä kiinnosti tietää mitä Pekka kyseisellä kommentilla tarkoitti (jos hän ylipäätään tuon kirjoitti).

Ylipäätään miksi väänsin Bilderberg-aiheesta tuolloin, johtui muistaakseni siitä, että mielestäni ei pitäisi kertoa mielipiteitään joista ei ole varma, totuutena, taikka kirjoittaa siihen sävyyn, että joku muu lukija saattaa saada sen käsityksen (tällaisen kuvan olen saanut useista täällä kirjoittavista). Tästä syystä siis muistaakseni väänsin, ja koitin saada keskustelijoita miettimään, onko heidän mielipide Bilderberg-asiasta välttämättä se totuus, kysymyksillä.


Jaahas kiitos selityksestä nyt ymmärrän sinua paremmin.

Se on ihan hyvä ja kannustettava asia, että yrität tuoda totuutta esiin, ja toisaalta kysymykset ovat siihen ihan hyviä työkaluja.

Lisäksi mikäs minä olen täällä rajoittamaan ihmisten keskusteluja ja linjaamaan miten tulee keskustella, kukin tekee sen tavallaan. On ihan hyvä että kaikkea mutua ja huhupuhetta ei oteta totena ja että lähteitä ja faktoja tarkastellaan. Itsekkin tästä aikoinaan mesosin ja aloittelin ketjuja :) .

Pyydän anteeksi käsitin tarkoitusperäsi väärin :(

Luin Bilderberg ketjun loppuun ja siellä olikin asiat sovittu joten mitäpä näitä vanhoja ja kertaalleen sovittuja asioita tähän esiin kaivamaan, pahoittelut myös siitä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Tiettyjen syntien/synnin esilletuominen foorumilla

ViestiKirjoittaja Herman » 14. Elo 2013 21:48

Sellainen asia minua on hieman häirinnyt lukiessani foorumin viestejä (sekä myös muiden uskovien kirjoituksia netissä), kun välillä tuntuu että kirjoitukset esimerkiksi eksyttäjinä pidettyjä kohtaan (paavi on varmaan ollut useimmin tulilinjalla) ovat pilkkaavan sävyisiä. Jumalan Sana varoittaa:

"Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi." (Matt.12:36-37)

"Älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta." (Ef.5:4)


Huumori on Jumalan luoma hyvä asia (siitä olikin keskustelua täälläkin joskus), mutta on oltava tarkkana ettei ylitä rajaa. Pyhä Henki osoittakoon meille missä raja kulkee, ja pitäköön sydämemme ja huulemme puhtaina, niin että voimme puhua rakentavasti myös niistä joita pidämme eksyttäjinä yms.
Herman
 

Re: Tiettyjen syntien/synnin esilletuominen foorumilla

ViestiKirjoittaja systeri » 16. Elo 2013 16:28

Herman kirjoitti:Sellainen asia minua on hieman häirinnyt lukiessani foorumin viestejä (sekä myös muiden uskovien kirjoituksia netissä), kun välillä tuntuu että kirjoitukset esimerkiksi eksyttäjinä pidettyjä kohtaan (paavi on varmaan ollut useimmin tulilinjalla) ovat pilkkaavan sävyisiä. Jumalan Sana varoittaa:

"Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi." (Matt.12:36-37)

"Älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta." (Ef.5:4)


Huumori on Jumalan luoma hyvä asia (siitä olikin keskustelua täälläkin joskus), mutta on oltava tarkkana ettei ylitä rajaa. Pyhä Henki osoittakoon meille missä raja kulkee, ja pitäköön sydämemme ja huulemme puhtaina, niin että voimme puhua rakentavasti myös niistä joita pidämme eksyttäjinä yms.


Mä koin yks päivä kans jotain samantyylistä kun selasin jotain keskustelua :think2: ...
systeri
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron