Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Juha » 28. Joulu 2017 17:58

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2730

Kansalaisaloite hiljattain eduskunnassa hyväksytyn työttömien "aktiivimallin" kumoamiseksi.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Joulu 2017 12:39

Juha kirjoitti:https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2730

Kansalaisaloite hiljattain eduskunnassa hyväksytyn työttömien "aktiivimallin" kumoamiseksi.


Kävin allekirjoittamassa eli se on allekirjoitettu.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7939
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 29. Joulu 2017 13:01

Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Joulu 2017 18:36

*
Minä kans harkitsin lumikenkien ostamista. Mutta pitää odottaa että tulee alennettuja lumikenkiä niin voin ostaa ne. Hinta oli muutamia satasia euroa. Huh kallista! :shock:

Minulla on tulukset. Kokeilin miten tuluksilla toimii. Otin vanhan lehtipalan ja siten yritin tuluksilla sytyttää. Sain ainoastaan kipinät. Yritin saada kipinöillä lehden palamaan, mutten onnistunut, koska kipinät lähtivät eri suuntiin.

Viime kesällä rannalla yritin sytyttää pari kivellä kun löin kivellä toista kiveä kohtaan, vähän ohitse osumalla siihen kiveen, mutta kivi alkoi halketa ja osoittautui sellaiseksi niinkuin kirveksen muodoksi. Olin ihmeissäni ja siten pienet kivet irtosi siitä kivestä ja minä tutkin ne pienet kivet ja siten huomasin, miten ne pienet kivet muuttui tummanharmaaksi hiekaksi. :shock: :)

Kun tulee kunnon lunta niin menen saarelle hiihtämään ja otan tulukset mukaan ja termospullon eväiden kera jos Herra suo. Siellä on nuotiopaikka ja polttopuita. Opettelen sytyttämään tuluksilla. Saa nähdä, saanko sen aikaan mitään. :)

Image
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7939
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Tammi 2018 22:44

*
Kiitos Herralle! Todiste löytyi ja osoittautui Raamatun mukaan oikeaksi. :clap:

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005510835.html
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7939
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 12. Tammi 2018 13:24

Rafu seikkailee jälleen

Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Tammi 2018 12:49

*
ADRESSI ISRAELIN JA JERUSALEMIN JAKAMISTA VASTAAN!

https://www.adressit.com/adressi_israelin_ja_jerusalemin_jakamista_vastaan

Minä sen allekirjoitin jo. Allekirjoita sinäkin, kun ymmärrät, että Jerusalem on Israelin jakamaton pääkaupunki, jota ei saa jakautua kahtia, tai muuten Jumala tulee rangaitsemaan jakamalla oman kotimaan kahtia. Vakava paikka.

Missä on muuten se Raamatun kohta, jonka mukaan Jumala sanoi, että Jerusalem pysyy jakamattomana? :bible: :roll:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7939
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja kari » 13. Tammi 2018 17:16

vaisuliini kirjoitti:*

Missä on muuten se Raamatun kohta, jonka mukaan Jumala sanoi, että Jerusalem pysyy jakamattomana? :bible: :roll:


En tiedä sanotaanko Raamatussa, että "Jerusalem pysyy jakamattomana". Raamatun kaikki kirjoitukset ovat yli 1900 vuotta sitten kirjoitettuja ja niiden jälkeen Jerusalem on saanut kokea kovia, myöskin jakamisia. Kaksi raamatunpaikkaa kyllä nousi mieleeni, joiden voisi ajatella puhuvan Jerusalemin ykseyden puolesta (saattaa niitä muitakin olla):

"Älkää [vannoko] myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki" (Jeesus ns. vuorisaarnassa)

"Sinä Jerusalem, rakennettu kaupungiksi, johon kokoonnutaan yhteen" (Daavid psalmissa 122). Tämä on Jaakon käännöksessä käännetty näin: "Jerusalem is builded as a city that is compact together" eli kääntäisin sen "Jerusalem on rakennettu kaupungiksi joka kuuluu tiukasti yhteen". Siitä voidaan johtaa ajatus, että sitä ei saa jakaa.
kari
 
Viestit: 34
Liittynyt: 14. Heinä 2017 15:48

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Tammi 2018 14:09

*
Kiitos Kari! Mutta minulla on tämä muistikuva, jonka mukaan muistan lukeneeni PP:n linkkiä, jossa sanotaan jotain sinne tyyliin että Jerusalem pysyy "yhtenä". Minä etsin hakusanalla 'yhtenä', enkä löytänyt sen kohdan Raamatusta. MInulla voi olla väärä muistikuva. Muistan vielä hämärästi sen, mitä minä muistan lukeneeni ja siinä lukee 'yhtenä'.

:think2:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7939
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 16. Tammi 2018 11:24

vaisuliini kirjoitti:*
Kiitos Kari! Mutta minulla on tämä muistikuva, jonka mukaan muistan lukeneeni PP:n linkkiä, jossa sanotaan jotain sinne tyyliin että Jerusalem pysyy "yhtenä". Minä etsin hakusanalla 'yhtenä', enkä löytänyt sen kohdan Raamatusta. MInulla voi olla väärä muistikuva. Muistan vielä hämärästi sen, mitä minä muistan lukeneeni ja siinä lukee 'yhtenä'.

:think2:


Mietin tässä, että jos kohta voidaan kääntää "kuuluu tiukasti yhteen" niin eikös se ole samaa merkitsevä kuin olla "yhtenä"? Siis kunhan mietiskelen (yhä sitä jänöjussia mielessäni myös pyöritellen). Meillä ihmisillä on joskus samanlaisia luuloja itsestämme kuin oli opettavaisessa laulussa "Jänöjussin mäenlasku".
https://www.youtube.com/watch?v=Zgqc8NrGc3A
Jukka
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 31 vierailijaa

cron