Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 06. Heinä 2017 22:42

vaisuliini kirjoitti:*
Niin toivotaan ja rukoillaan hänen puolesta niin hän tietäisi toimia Seinäjoen helluntaiseurakunnan parannukseksi.


Tähän rukoukseen voi kyllä yhtyä jokaisen seurakunnan kokoontumisen ja sananpalvelijan kohdalla. En tiedä ymmärsitkö mitä yritin kysyä, en vain itse ymmärtänyt mikä oli huono uutinen tässä asiassa. Siunausta iltaan!
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 06. Heinä 2017 23:07

Todetaanpas tässä, että Seinäjoen helluntaiseurakunta ei kutsu tiloihinsa puhujia, jotka julistavat raitista, raamatullista evankeliumia (Jumalan Pojan ristin evankeliumia), koska sellaisen julistus paljastaisi seurakunnan ja varsinkin sen vanhinten eksymyksen ja tyrehdyttäisi seurakunnan uhritulot. Rahavirtoja kavensi jo merkittävästi Houm-seurakunnan perustaminen 2015. Se vei mukanaan 200-300 kymmenyksiä maksaneista. https://yle.fi/uutiset/3-7838292

Puhujiksi Seinäjoella kelpuutetaan vain sellaisia, joilla on "kassamagneetin status" ja jotka "saarnaavat onnea, tarjoavat terveyttä ja lupaavat menestystä tässä ajassa Jeesuksen nimessä". Jumalan evankeliumi ei niitä kuitenkaan lupaa tässä ajassa, vaan pikemminkin vastoinkäymisiä, ahdistuksia ja vainoja. Mitä evankeliumi sitten lupaa. Se lupaa uskovalle syntien anteeksiantamuksen ja iankaikkisen elämän - jos sitten muuta uskova tässä ajassa saa, niin se on förskottia (ennakkoa) tulevasta.

Lainaan tähän veljeni Puolimatkan tekstiä:
Raamatun valossa onkin suhtauduttava epäilevästi kaikkeen sellaiseen jumalalliseen kirkkauteen, joka lupaa ihmeitä, eheytymisiä ja läpimurtoja, muttei puhu mitään ihmisen syntisyydestä ja pahuudesta.
Koska kristitty on syntinen myös uskoontulonsa jälkeen, Jumalan kirkkaus on järkyttävää myös hänelle. Tällaiset kokemukset eivät ole toiveajattelun seurausta, ja ihmiset torjuvat Jumalan tietoisuudestaan saavuttaakseen ”turvallisuuden tunteen, jota tietoisuus Jumalan uhkaavuudesta horjuttaa”. Kristityillä tämä ilmenee muun muassa Jumala-kuvan tasolla ja johtaa esimerkiksi evankeliumin aiheettomaan vähättelyyn ja laajentamiseen, jossa evankeliumiin liitetään lupauksia ajallisen elämän järjestymisestä, ongelmien ratkeamisesta ja sairauksien parantumisesta; samaan aikaan evankeliumia vähätellään torjumalla syntiinlankeemuksen vakavuus. Ajatellaan, että syntien anteeksianto on vain yksi uuden liiton eduista, jotain mihin uskovan ei tule pysähtyä, vaan josta on edettävä ihmeisiin ja yliluonnollisen voiman täyttämään elämään. Torjunnan vallassa oleva uskova kokee syntien anteeksiannon vähäpätöisenä ja teoreettisena ”lastenruokana”, josta olisi pikimmiten edettävä ”todelliseen hengellisyyteen”.


Tuohon "todelliseen hengellisyyteen" Seinäjoella on pyritty ja pyritään, keinoja kaihtamatta, hinnalla millä hyvänsä. Sinne on kutsuttu mm. haudoilta voitelua hakeneita puhujia, mesmerismin ja hypnoosin harjoittajia sekä kundaliinivoiman jakajia. Uskovien keskuudessa nämä eksytykset tulevat lisääntymään ja nopeasti kasvaa se joukko, jonka harhaopit vetävät mukaansa. Ei kaikki heistä harhaoppeja levitä, mutta he vaikuttavat niiden nopeaan leviämiseen vaikenemalla varoittamasta.
Jukka
 

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 07. Heinä 2017 07:30

Edelleenkään en ota kantaa tähän minulle täysin tuntemattomaan keskustelun aiheena olevaan yhteisöön, vaan kirjoitan aiheesta yleisellä tasolla.

Varmasti pitää paikkansa, että on yhteisöjä joihin kutsutaan puhujia vääristä motiiveista. Mutta minusta meidän on silti ajateltava, oli yhteisö sitten kuinka väärillä raiteilla, että Jumala tahtoo myös toimia ja myös toimii erityisesti kaikkien Hänen nimessään toimivien ihmisten ja yhteisöjen kohdalla. Ja Hänelle on kaikki mahdollista - myös lähettää ketä Hän haluaa.

Paatumuksessa ja eksymyksessä vaeltanut Israelin kansa ei toivonut niitä profeettoja, joita Herra lähetti. Silti he saivat kuunnella heitä, koska Herra tahtoi heidät lähettää, eikä kukaan voi estää Häntä jos Hän jotain todella tahtoo. Nykyaikana suurimmassa osassa yhteisöistä pääsee puhumaan vain kutsuttuna. Eli mikäli Herra tahtoo lähettää jonkun sinne puhumaan, on sen tapahduttava kutsumisen kautta.

Mielestäni meidän on varottava sellaista kyynistä ja epätoivoista asennetta, jossa näemme enää ihmisten teot emmekä ymmärrä että Herra voi muös toimia ja tehdä ihmeitä. Välillä minusta tuntuu, että jotkut eivät edes toivo hyvää eksyksissä kulkeville, vaan ikäänkuin haluaisivat rankaista heitä. Tai ainakaan ei nähdä, että Herra myös tahtoo ja voi tehdä asioita heidän elämässään, vaan ajatellaan että poikkeuksetta kaikki mitä he tekevät on pelkkää eksytystä ja väärää. Ja sen kautta nähdään sekin jollain oudolla tavalla huonona uutisena, että tervehenkinen puhuja menee pääpuhujaksi mahdollisesti epäterveeseen yhteisöön. Minusta siitä pitäisi olla ainoastaan iloinen, vaikka kutsujien motiivit olisivatkin ehkä väärät (mikä jää muutenkin arvailun varaan).
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 07. Heinä 2017 08:47

Olen samaa mieltä Peace In Restin kanssa.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Heinä 2017 09:31

*
Lukijat, jotka ovat esirukoilijoita niin haluaisin sanoa että sain tietää ihan juuri eräästä asiasta mikä koskee Nicky Crazia niin pyytäisin muistamaan rukouksin hänen puolesta. Herra tietää! Kiitos etukäteen esirukouksesta!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Heinä 2017 20:20

*
Hei sinä lukija jos olet menossa kuuntelemaan Nicky Crazia. Sanalla koetteleminen on sinun suojaverkoksi - katsomatta henkilöön hengen sävyssä niin Jumalan rakkaus tulee käytännössä todeksi. Rakkauden vastaanottaminen totuuteen on todellinen uskonsydämen rakkaus - käytännöksi ja jatkuvaksi elämäksi, kyse ei ole tunteesta vaan todellisesta käytännöstä että rakastaa Jumalan totuutta [1Joh. 5:3]. Mitä totuuteen tulee; Jeesus on itse totuus, --- tie ja elämä [Joh. 14:6].

Käytännössä Jumalan rakkaus tulee todeksi niin se jolla on Jumalan käskyt, pitää ne koska rakastaa Jeesusta [Joh. 14:21]. Mitä rakkauteen tulee; niin Jumalan rakkaus tulee todeksi käytännössä niin silloin ei koeta Jumalan käskynsä raskaaksi - pitämällä Jumalan käskynsä ja tällä tavalla kasvaa totuutta noudattaen RAKKAUDESSA - kaikin tavoin - kohti Kristusta joka on se pää [1Joh. 5:4, Ef. 4:15]. Niin uskonsydämen rakkaus ei tällä tavalla kylmene koska Sana varjelee uskonsydämen rakkauden kylmentymiseltä [Joh. 15:3].

Ja on huolestuttava tilanne Nicky Crazista minkä tänään aamulla sain tietää. Rukoillaan edelleen hänen puolesta! Herra tietää.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Heinä 2017 20:22

*
https://www.seurakuntalainen.fi/blogit/minun-nimeani-pilkataan-kaiken-aikaa-jes-525/

Minun nimeäni pilkataan kaiken aikaa (Jes.52:5) -Pekka Reinikainen-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 10. Heinä 2017 07:39

Peace In Rest kirjoitti:Edelleenkään en ota kantaa tähän minulle täysin tuntemattomaan keskustelun aiheena olevaan yhteisöön, vaan kirjoitan aiheesta yleisellä tasolla.


Olet Sinä ihmemies. Missä lintukodossa olet uskovaisena elänyt kun olet tietämätön näistä kaikkien tiedossa olevista asioista. Nyt teitä on sitten jo kolme "tietämätöntä"; lisäksesi Aamu-usva ja helluntaisaarnaaja (jonka nimeä en tähän hätään muista), joka ei ollut koskaan kuullutkaan Benny Hinn'istä, joka on vieraillu useamman kerran Suomessa, myös Seinäjoen helluntaiseurakunnassa. Aamu-usvan tietämättömyyteen tahdoin uskoa (epäilyksistäni huolimatta), kun hän ei tiennyt mitään Patrick Tiaisesta.

Rakas mummoni -siunattu olkoon hänen muistonsa- pruukasi tokaista kaltaisistanne: "Yhdessä kuin paita ja pylly!" :)
Ajatellessani meneillään olevaa ja nopeasti kasvavaa eksytystä nousee mieleen Herran sanat:

"Oikeus työnnetään takaperin, ja vanhurskaus seisoo kaukana, sillä totuus kompastelee torilla, suoruus ei voi sisälle tulla. Niin oli totuus kadonnut, ja joka pahasta luopui, se ryöstettiin paljaaksi. Herra näki sen, ja se oli hänen silmissänsä paha, ettei ollut oikeutta. Ja hän näki, ettei ollut yhtäkään miestä, ja hän ihmetteli, ettei kukaan astunut väliin."

vielä Peace In Rest kirjoitti:Mielestäni meidän on varottava sellaista kyynistä ja epätoivoista asennetta, jossa näemme enää ihmisten teot emmekä ymmärrä että Herra voi muös toimia ja tehdä ihmeitä. Välillä minusta tuntuu, että jotkut eivät edes toivo hyvää eksyksissä kulkeville, vaan ikäänkuin haluaisivat rankaista heitä. Tai ainakaan ei nähdä, että Herra myös tahtoo ja voi tehdä asioita heidän elämässään, vaan ajatellaan että poikkeuksetta kaikki mitä he tekevät on pelkkää eksytystä ja väärää. Ja sen kautta nähdään sekin jollain oudolla tavalla huonona uutisena, että tervehenkinen puhuja menee pääpuhujaksi mahdollisesti epäterveeseen yhteisöön. Minusta siitä pitäisi olla ainoastaan iloinen, vaikka kutsujien motiivit olisivatkin ehkä väärät (mikä jää muutenkin arvailun varaan).


Etkö ymmärrä, ettei eksytyksen vallassa olevat seurakunnat kutsu tervettä evankeliumia julistavia sananjulistajia. Esimerkkinä vaikkapa tuo tuleva Seinäjoen tapahtuma. Ajatellaanpas vain ennen eksytyksessä mukana olleita julistajia kuten Jouko Niemistä. Kovin oli haluttu puhuja joka puolelle Suomea, myös Seinäjoelle. Kun sitten Nieminen sekä muutamat muut veljet vapautuivat kovien ja pitkien taistelujen jälkeen eksytyksistä (uuskarismaattisuudesta, torontolaisuudesta, mesmerismistä, kundaliinista) ja rupesivat varoittamaan niistä sekä julistamaan ristin evankeliumia ja vapautta Kristuksessa, niin lähes kaikki seurakunnat sulkivat heiltä ovensa. Kun vapaakirkollisen Paavo Hiltusen silmät avautuivat näkemään aikamme eksytyksen, niin häntä ei laskettu yhteenkään vapaakirkkoon (eikä helluntaiseurakuntaan) enää puhumaan eikä hänen kirjoituksiaan julkaistu näiden herätysliikkeiden lehdissä.

Ilmeisesti et lainkaan ymmärrä kuinka näkyvästi olet eksyttäjiä suojeleva. Tuollaisilla "letkautuksilla" kuin yllä "...Minusta siitä pitäisi olla ainoastaan iloinen, vaikka kutsujien motiivit olisivatkin ehkä väärät (mikä jää muutenkin arvailun varaan)" paljastat, että kutsujien väärät motiivit ovat itsellesikin jääneet vielä "arvailujen varaan".

Herra sanoi, että "ihmetteli ettei ollut yhtäkään miestä, joka olisi astunut väliin", siis puolustamaan vanhurskautta. Minä myös olen herännyt ihmettelemään, ettei ole enää miehiä, jotka koettelevat sanan saarnan, arvioivat ajan ja uskaltavat asettua vääryyttä vastaan, joka johtaa sieluja kadotukseen. Ajassamme puhutaan rakkaudesta, mutta näissä eksytyksen asioissa vaikeneminen ei ole rakkautta. Se rakkaus, joka on Hengen kautta vuodatettu sydämiimme, "rakastaa teossa ja totuudessa". Minä en voi vaieten katsella sivusta, kun sielut kulkevat tuomiolle sellaisen harhan vallassa, jossa sanovat: "Jeesus asuu sydämessäni!" Niin, kyllä siellä sydämissä "joku Jeesus asuu", mutta onko hän "se toinen jeesus ja toinen henki" vai oikeasti Hyvä Paimen.
Jukka
 

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 10. Heinä 2017 16:49

jukka1954 kirjoitti:Missä lintukodossa olet uskovaisena elänyt kun olet tietämätön näistä kaikkien tiedossa olevista asioista.


Suomessa on (wikipedian mukaan) 250 helluntaiseurakuntaa. Minä en tiedä edes oman paikkakuntani helluntaiseurakunnan asioista yhtään mitään, saati sitten jonkun Seinäjoen joka on melko kaukana kotipaikkakunnaltani. Nicky Cruzista tiedän, että hänen tarinastan on tehty kirja jota on painettu paljon. Minulla ei ole minkäänlaista henkilökohtaista kokemusta sen enempää S:joen helluntaiseurakunnasta kuin Cruzista, joten tosiasiassa en tiedä niistä mitään. Olen kyllä kuullut mielipiteitä suuntaan ja toiseen, mutta miten minä niiden varaan voisin perustaa yhtään mitään ilman omakohtaista kokemusta tai tosiasioiden tietämistä. Muutenkaan en koe, että S:joen helluntaiseurakunta tai Nicky Cruz varsinaisesti kuuluisivat minulle. Maailmassa on lukemattomia seurakuntia ja saarnamiehiä, Suomessakin niin paljon että ei kenenkään voimavarat ja aika riittäisi kaikkien niiden asioista huolehtimiseen. Minä koen, että Herra tahtoo minun keskittyvän oman seurakuntani asioihin sekä niiden ihmisten, jotka kuuluvat elämänpiiriini. Koen siinä olevan todella tarpeeksi tekemistä.

En muutenkaan seuraa kovin paljon kristillisen kentän tapahtumia, kuuntelen pääasiassa Ylen puheradiota ja televisiosta tai internetistä katselen hyvin harvoin elokuvia tai mielenkiintoisia dokumentteja. Toki luen joskus harvoin hengellisiä kirjoja tai vielä harvemmin kuuntelen puheita, mutta en ole kovinkaan kiinnostunut niiden kirjoittajien tai puhujien nimistä eivätkä ne jää mieleeni. Ei minua Raamatustakaan kiinnosta, onko jokin asia Paavalin tai Pietarin kirjoittama. Sieltä tietysti ne on tullut opeteltua, koska se helpottaa hakemista. Ja ne on tullut niin monta kertaa luettua, että väkisinkin jää mieleen. Mutta varsinaisesti olen kiinnostunut itse asioista, ja keskityn muistamaan ja painamaan mieleen asioita joista koen saavani jotain rakennukseksi.

jukka1954 kirjoitti:Ilmeisesti et lainkaan ymmärrä kuinka näkyvästi olet eksyttäjiä suojeleva. Tuollaisilla "letkautuksilla" kuin yllä "...Minusta siitä pitäisi olla ainoastaan iloinen, vaikka kutsujien motiivit olisivatkin ehkä väärät (mikä jää muutenkin arvailun varaan)" paljastat, että kutsujien väärät motiivit ovat itsellesikin jääneet vielä "arvailujen varaan".


Tarkoitin, että ne jäävät kaikille arvailun varaan. Sillä ei kukaan meistä voi nähdä toisen sydämeen. Minulla ei ole tarvetta suojella ketään (omituinen ajatus), en vain halua sekaantua asioihin jotka ei minulle kuulu ja joista en pysty sanomaan mitään todellista.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 10. Heinä 2017 21:57

Peace In Rest kirjoitti:
jukka1954 kirjoitti:Ilmeisesti et lainkaan ymmärrä kuinka näkyvästi olet eksyttäjiä suojeleva. Tuollaisilla "letkautuksilla" kuin yllä "...Minusta siitä pitäisi olla ainoastaan iloinen, vaikka kutsujien motiivit olisivatkin ehkä väärät (mikä jää muutenkin arvailun varaan)" paljastat, että kutsujien väärät motiivit ovat itsellesikin jääneet vielä "arvailujen varaan".


Tarkoitin, että ne jäävät kaikille arvailun varaan. Sillä ei kukaan meistä voi nähdä toisen sydämeen. Minulla ei ole tarvetta suojella ketään (omituinen ajatus), en vain halua sekaantua asioihin jotka ei minulle kuulu ja joista en pysty sanomaan mitään todellista.


Taitavasti pyrit luovimaan. Se mahdollisesti onnistuukin "vähän aikaa, mutta et kaiken aikaa".

Kirjoitit: "Ei kukaan meistä voi nähdä toisen sydämeen." Jumala kyllä näkee kaikkien sydämeen ja paljastaa sisimpämme salatuimmatkin motiivit. Kristuksen seurakunta ei olisi säilynyt sukupolvien saatossa jos sillä ei olisi ollut lahjoja tunnistaa eksytyksiä ja paljastaa sen joukkoon soluttautuneita "susia lammasten vaatteissa". Erehdyt luullessasi, ettei Jumalan seurakunnalla ole armoituksia nähdä ja paljastaa eksyttäjiä ja heidän harhaoppeja.
Jukka
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa