Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 14. Helmi 2017 14:21

Vaisuliini, olen pahoillani että en osannut tämän paremmin asiaa selittää. Minua jäi kuitenkin mietityttämään, mitä oikeastaan tarkoitat vastustamisella, jos käsitin sinut väärin. Vastustaminen voi tarkoittaa niin montaa eri asiaa. Osaisitkohan hieman enemmän avata, ja kertoa vaikka käytännön esimerkin josta ymmärtäisi paremmin mitä tarkoitat vastustamisella?
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 15. Helmi 2017 01:50

vaisuliini kirjoitti:Kun tietämättään vastustaa Jumalan voitelemaa palvelijaa, mitä tapahtuisi sille tietämättömälle? Mitä Jumala tekisi sille tietämättömälle joka tietämättä vastustaa Jumalan voitelemaa palvelijaa luullen häntä vaikkapa eksyttäjäksi?


Rohkenen vastata kysymykseesi lyhyesti. Ei sellaisesta vastustamisesta mitään (rangaistuksia) seuraa. Ei ole kovinkaan harvinaista, että erehdymme (ainakin aluksi) vastustamaan ymmärtämättömyyttämme julistajia, jotka jakavat evankeliumin sanomaa innokkaasti ja hieman totutusta poikkeavalla tavalla. Kun olemme syntyneet Jumalan lapsiksi on Hän isämme ja on luvannut opettaa ja johdattaa meitä kaikkeen totuuteen. Samoin Hän tekee julistajillekin, sillä kenestäkään meistä ei tässä alennustilan ruumiissa tule kaiken oppinutta. Jeesuksen lupaus meille onkin: "Te tulette kaikki Jumalan opettamiksi" (Joh. 6:45). Näin myös Johannes kirjeessään "Hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa" (1.Joh 2:27). Oppiessamme tarkemmin tuntemaan tätä pyhää tietä ja Herraa itseänsä jää varmasti se tietämättömyydesta syntynyt Herran palvelijoiden vastustuskin pois.

Tähän samaan hengenvetoon on jatkettava, että väärää opetusta ja harhaoppeja seurakuntaan tuovat antavat mieluusti kutsua itseään profeetoiksi ja voidelluiksi. Heillä on tapana varoittaa kuulijoita arvostelemasta ja koettelemasta puheitaan ja juuri siten he onnistuvat eksyttämään monia matkaansa mukaan. He ottavat toistuvasti yhden ainoan kerran Raamatussa mainitun sanan psalmeista: "Älkää koskeko minun voideltuihini, älkää tehkö pahaa minun profeetoilleni" (Ps. 105:15). Kohta liittyy Israelin kansan varhaishistoriaan eikä sitä voida yleistää eikä irroittaa psalmin kertomasta kokonaisilmoituksesta. Uudessa Liitossa Jeesus on voidellut jokaisen omansa s.o kastanut Pyhässä Hengessä; "kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä" (1.Kor. 12:13). Mitä muuten tulee voiteluun niin Vanhan liiton esikuvat ovat saaneet täyttymyksensä Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan Voidellussa [sitähän Jeesuksen kuninkaallinen arvonimi Kristus juuri tarkoittaa; Kristus (Χριςτος) = Voideltu, hebreaksi Mashiach, kielellämme Messias]. Noita vääriä profeettoja ja joiksikin erikoisen voidelluiksi itseään kutsuvia tulee karttaa, heistä varoittaa ja heidän opetuksensa hylätä. He rakentavat "uusapostoliselle" perustukselle, uudelle muka Jumalalta saamalleen ilmoitukselle -joka "menee yli" Raamattuun tallennetun ilmoituksen ja siksi meidän tulee hylätä kaikki heidän opetuksensa. Koska noiden uusapostolien ja "voideltujen" perustus rakentuu "uudelle ilmoitukselle" niin siksi kaikki heidän tuomansa on hylättävä, se hyvältäkin kuullostava. "Muuta perustusta ei kukaan voi panna kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus". Meidän ei tule pelätä heitä vaan hylätä heidät. Saamme rohkeasti koetella ja arvioida jokaista seurakunnassa opettavaa: Herra on käskenyt arvioimaan ja koettelermaan kaikkea ja niin siis saamme ja meidän täytyykin tehdä.
Jukka
 

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 15. Helmi 2017 10:34

jukka1954 kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:Kun tietämättään vastustaa Jumalan voitelemaa palvelijaa, mitä tapahtuisi sille tietämättömälle? Mitä Jumala tekisi sille tietämättömälle joka tietämättä vastustaa Jumalan voitelemaa palvelijaa luullen häntä vaikkapa eksyttäjäksi?


Rohkenen vastata kysymykseesi lyhyesti. Ei sellaisesta vastustamisesta mitään (rangaistuksia) seuraa. Ei ole kovinkaan harvinaista, että erehdymme (ainakin aluksi) vastustamaan ymmärtämättömyyttämme julistajia, jotka jakavat evankeliumin sanomaa innokkaasti ja hieman totutusta poikkeavalla tavalla.


Saanko Jukka1954 kysyä sinultakin tarkennusta, mitä tarkoitat "vastustamisella". Kysyn siksi, koska sana "vastustaa" voi ymmärtää niin monella tavalla. Joku saattaa ymmärtää sen tarkoittavan sitä, että ei ota vastaan eli ala uskomaan toisen sanomaan. Toinen saattaa ymmärtää sen taas tarkoittavan, että alkaa aktiivisesti vastustamaan toisen työtä esimerkiksi puhumalla tai kirjoittamalla häntä vastustavia kirjoituksia. Esimerkiksi näillä kahdella "vastustamisella" on aika suuri ero, ja sen lisäksi "vastustaa" voi tarkoittaa mitä tahansa näiden väliltä tai vielä suurempia ääripäitä. Siksi pyytäisin tarkennusta mitä sanalla tässä yhteydessä tarkoitetaan.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Helmi 2017 12:39

*
Kiitos paljon Jukka. :thumbup: Juuri sitä tarkoitan. :clap:

Tietämättömyydestä tai ymmärtämättömyydestä johtuen ei ole mitään pelkoa jos vahingossa vastustaa Jumalan voitelemaa palvelijaa. Sain yksityisviestin eräältä uskovalta niin siksi tämä pani miettimään mitä sille tapahtuisi jos vahingossa ymmärtämättömänä tai tietämättömänä vastustaa Jumalan voitelemaa palvelijaa.

En usko että Jumala löisi kun huomaisi sen tietämättömyyden tai ymmärtämättömyyden eikä Jumala ole sellainen joka löisi tietämättömän tai ymmärtämättömän uskovan sillä Raamatun mukaan Hän on kaikkivaltias ja kyllä Hän huomaa sen tietämättömyyden tai ymmärtämättömyyden.

Se uskova nuhteli ja varoitti minua ja sanoi äläkä tee sitä tai muuten minulle tapahtuisi jotain jos varoitan. Siksi kirjoitin tänne. Jukka olisi vielä asiaa sinulle. Miten voit? Oletko ihan ok? Olit joskus ajatuksissani ja mietin oletko ok.

No haluaisin kertoa sinulle kun sinä päivänä otin Raamatun käsiini ja avasin ja luin kohdan. Siinä puhutaan vartijaksi asettamisesta ja varoittamisesta kun se vartija kuulee sanan Herran suusta ja Herran puolesta on varoitettava Hänen kansaa.

Tunsin sydämessäni tuskaa pistosta niinkuin se olisi ohut ja terävä tikari joka aiheutti tuskan sydämessäni. Ymmärsin, että se on tehtävä minulle ja sanoin Herralle: 'Miten?' 'En pysty siihen!' 'En osaa varoittaa!'.

Myöhemmin kun minä näin palvelijan. Minulle tuli ikäänkuin paha aavistus. Aavistin selvästi että palvelija olisi itse eksyttäjä. Ymmärsin että minulla voi olla se vartijan tehtävä joka kuuluu kaikille Jumalan lapsille kunhan se eksytys tulee meidän kohdallemme.

Minulle tuli paha olo kun näin David Owuorin ja myös Patrik Tiaisen sillä Pyhä Henki asuu meissä ja ilmoittaa eksytyksen. Varoitan kerran tai pari kertaa ja siten olen vapauttunut vastuustani. Riippuu Jumalan kansasta, ottaako se vaarin varoituksen sanasta vai ei. Niin katson olevani vapauttunut vastuustani kun sain varoitettua. Sillä Herran mieleen ei ole kenenkään hengellinen kuolema.

No nyt menen hiihtämään jäällä aurinkolasit naamassa koska jäällä aurinko kirkkaasti paistaa ja ei tarvitse siristää silmiään kun on aurinkolasit... :) :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Helmi 2017 16:47

*
Tulin äsken jäältä ja teki hyvää... No siitä tulensammuttaja jutusta mikä mietityttää koska sain tietää että uskovat kutsuvat Sanalla koettelemiseen turvautuvat uskovat tulensammuttajiksi. :wtf:

Se on mahdotonta koska Sanalla koetteleminen tapahtuu omaksi suojaverkoksi niiltä eksytyksiltä. Jumalan Sana on tulessa koeteltu ja sulatettu niin se kestää Sanalla koettelemista ja koska se on Jumalan tahdonmukainen ja koska Raamattu kehottaa koettelemaan kaikkea.

Kun Jumalan voitelemat palvelijat seisovat Sanassa niin kestävät kans Sanalla koettelemiseen turvautuvien uskovien koettelemista ja Jumalan voitelemat palvelijat sallivat Sanalla koettelemisen koska Pyhä Henki vie Sanan yhteyteen.

Ajatus niiltä uskovilta jotka nimittävät tulensammuttajiksi, on liian kaukana siitä totuudesta. Eksyttäjät eivät salli Sanalla koettelemisen koska he ovat väärässä hengessä etteivät paljastu. Siinä se ero.

Tulensammuttaja on paha nimittelysana ja se voi loukata meidän Herraa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 15. Helmi 2017 17:13

vaisuliini kirjoitti:Ajatus niiltä uskovilta jotka nimittävät tulensammuttajiksi, on liian kaukana siitä totuudesta.


Minun nähdäkseni "tulensammuttajaksi" kutsuminen on ihan turhaa. Sillä voiko oikeaa Pyhän Hengen tulta sammuttaa kukaan tai mikään? Mikä Jumala se sellainen olisi, jonka tulen voisi joku sydämeltään pimentynyt, syntinen pieni ihmisraukka sammuttaa? Todellisuudessa todellinen Jumalan tuli polttaa ne, jotka sitä yrittävät sammuttaa. Jos joku ihminen pystyy sammuttamaan tulen, osoittaa se vain ettei tuli ollut Jumalan sytyttämä.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Helmi 2017 17:33

*
En tiedä mitä tarkoitat tulella. Mitä Raamattu puhuu tulesta? Se mietityttää. No olen kokenut kerran miten epäpuhtaudet tulella puhdistetaan ja se tuntui läpi sydämessäni. Tiedän vain sen että Jeesus täyttää meidät Pyhällä Hengellä ja tulella. En tiedä muusta.

Menen katsomaan äippää. :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 15. Helmi 2017 17:50

vaisuliini kirjoitti:*
En tiedä mitä tarkoitat tulella. Mitä Raamattu puhuu tulesta? Se mietityttää. No olen kokenut kerran miten epäpuhtaudet tulella puhdistetaan ja se tuntui läpi sydämessäni. Tiedän vain sen että Jeesus täyttää meidät Pyhällä Hengellä ja tulella. En tiedä muusta.


"Sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli" (Hebr.12:29)
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Helmi 2017 19:39

*
Ok. Tarkoitatko siis "uutta tulta" josta olen kans kuullut myös?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Helmi 2017 20:01

*
Raamatun kohdassa lukee että jos ei vaella pyhällä jumalanpelolla Herraa kohtaan niin Hän on kuluttava tuli eli kiivas Herra. Ei tässä puhuta mitään että voisi sammuttaa tulta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa