Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 14. Heinä 2017 21:05

:lol:
Aamu-Usva kiistää soitelleensa mitään häirikköpuheluita Jukalle :roll:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja kari » 14. Heinä 2017 22:18

Peace In Rest kirjoitti:Oho. Olen ajatellut, että näitä keskusteluja ei varmaan lue kukaan muu kuin minä ja sinä ja Aamu-usva. Jos ei sitten Aamu-usva ole soitellut ja kysellyt :lol:


tässä tilastoa kävijämääristä:
Yhteensä 6 käyttäjää paikalla :: 2 rekisteröitynyttä, ei yhtään piilotettua ja 4 vierailijaa (Tieto perustuu viimeisen 5 minuutin aikana olleisiin aktiivisiin käyttäjiin)
Eniten yhtaikaisia käyttäjiä on ollut 66 kpl, 02. Elo 2013 22:09
kari
 
Viestit: 34
Liittynyt: 14. Heinä 2017 15:48

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 15. Heinä 2017 23:41

Juu kyllä olen huomannut että täällä on kävijöitä, mutta onhan täällä usein monta keskustelua ja aihetta käynnissä. Yleensä lähinnä nämä pari nimimerkkiä ovat osallistuneet samoihin keskusteluihin kuin minä, siksi ajattelin että ne eivät ole suosituimpia aiheita.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 22. Heinä 2017 08:24

Luen Billy Grahamin kirjaa "Elämästä on kysymys". Hän kirjoittaa: "Olen jutellut lääkäreiden ja sairaanhoitajien kanssa, jotka ovat pitäneet kädestä kuolevia ihmisiä, ja he sanovat, että kristityn kuolema ja ei-kristityn kuolema eroavat yhtä paljon toisistaan kuin taivas ja helvetti." Itse en ole tällaista eroa kuolemassa havainnut. Aika mielenkiintoista jos tosiaan moni hoitaja ja lääkäri on tällaista havainnoinut..
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 23. Heinä 2017 13:46

Aamu-Usva kirjoitti:Luen Billy Grahamin kirjaa "Elämästä on kysymys". Hän kirjoittaa: "Olen jutellut lääkäreiden ja sairaanhoitajien kanssa, jotka ovat pitäneet kädestä kuolevia ihmisiä, ja he sanovat, että kristityn kuolema ja ei-kristityn kuolema eroavat yhtä paljon toisistaan kuin taivas ja helvetti." Itse en ole tällaista eroa kuolemassa havainnut. Aika mielenkiintoista jos tosiaan moni hoitaja ja lääkäri on tällaista havainnoinut..


Eräillä saarnaajilla on tapa maalata ei-uskovan lähdön hetki sellaisin kauhukuvin, että kuulijat tulevat vähemmästäkin pelotelluiksi uskoon, mutta se ei ole sitä "rakkauden kautta vaikuttavaa uskoa" jossa ei pelkoa ole (Gal. 5:6, 1.Joh. 4:18).
Jukka
 

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 27. Heinä 2017 04:14

Jotkut lukijoista ehkä muistavatkin koirani Lissun, jonka jouduin nukuttamaan tammikuussa 5,5 vuotiaana sen sairastuttua johonkin autoimmuunikatotautiin, joka tuhosi sen hermostoa ja lihaksia. Se oli raskas reissu; yhdessä lähdettiin tutuksi tulleelle eläinlääkärille, mutta yksin palasin kotiin.

Lähtiessäni viemään koiraani nukutettavaksi niin tuossa pihalla tapahtui merkillinen asia. Kun olimme nousseet autoon niin joku kissa juoksi auton viereen ja eläimet katselivat toisiaan aika tovin - kuin hyvästellen. Kissalla oli kaulassa pieni panta.

Koska olen sairastellut paljon niin päätin, etten enää hanki eläintä seurakseni. Kovasti kuitenkin olen eläinseuralaista kaivannut. Muutama päivä sitten istuin tässä kirjoituspöytäni ääressä, kun yhtäkkiä kissa naukaisi vieressäni ja painoi turkkiaan säärtäni vasten (ovi pihalle oli jäänyt auki). Siinä se kehräsi, naukui ja katseli minua. Sillä oli panta kaulassa, sama panta kuin tammikuussa näkemälläni kissalla (pannassa oli punainen rusetti ja nimilappau). Kissan nimi on Korppu ja nyt se tulee lähes joka päivä tervehtimään ja käy sitten -jokun makupalan saatuaan- nojatuoliin päiväunille, selälleen ja tassut kohti taivasta. Todella piristävä pakkaus. Minulle on selvinnyt, että Korppu on tuon viereisen vanhustentalon maskottikissa ja iältään pari vuotta vanha. Se vaan on tykästynyt käymään kerran-pari päivässä luonani ja päivänokoset otettuaan jatkaa taas vanhusten rapsuteltavaksi.

Image

Kuvassa näkyy Korpun lisäksi "salaattipuutarhani vadissa ja kukkaruukussa". Nam! Kivaa hakea aamuleivän päälle salaatinlehtiä ja uusien perunoiden päälle päivällä tilliä. Kohta onkin aamukahveen aika.

JK. Olen useampana päivänä yrittänyt kirjoittaa jotain jatkeeksi tuohon Vertin aloittamaan juttuun Hengen herjaamisesta, mutta en ole saanut valmista. Se on niin kovin raskas aihe. Minusta tuntuu, että monet lähestyvät tuota asiaa aivan väärästä vinkkelistä. Me olemme Jumalan lapsia ja elämämme on Kaikkivaltiaan Jumalan varmoissa ja luotettavissa käsissä. Hiuskaan ei tipu päästämme Isän tietämättä ja sallimatta. Hän joka pitää huolen kukista ja linnuista hänkö ei pitäisi huolta omista lapsistaan. Varmasti pitää.

Löysin kuvan, jossa Lissu on lähdössä viimeiselle matkalleen. Kuvassa se katsoo auton viereen tullutta kissaa, mutta se ei näy kuvassa. Surullinen muisto...

Image
Jukka
 

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja pekka » 27. Heinä 2017 09:31

jukka1954 kirjoitti:Löysin kuvan, jossa Lissu on lähdössä viimeiselle matkalleen. Kuvassa se katsoo auton viereen tullutta kissaa, mutta se ei näy kuvassa. Surullinen muisto...

Image


Otan osaa suruusi. Rakas Lissu-koirasi on nyt viheriäisillä niityillä ja sillä on nyt kaikki hyvin ja siellä Lissu nyt odottaa sinua kotiin saapuvaksi. Kun sinusta, Jukka, aika jättää niin saatte jälleen kohdata toisenne ja silloin ei ole enää oleva surua, tuskaa, ahdistusta, sairautta ja kuolemaa vaan kuten ilm. 21 luku kertoo meille: Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".


Ps. 23:2 

Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 27. Heinä 2017 10:18

Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 27. Heinä 2017 14:57

Onpa kiva tuo kyläilijä-kissa :thumb:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 29. Heinä 2017 12:01

Aamu-Usva kirjoitti:Onpa kiva tuo kyläilijä-kissa :thumb:


Jep, ja nyt se tuntuu ottaneen jo emännän elkeet. Kauhea ottelu käytiin tuossa pihalla jonkun mirrin kanssa (kahden kissan tappelu on todella kovaäänistä) ja kyllä tunkeilija sai tuta kuka tällä pihalla määrää. Tunkeilija tosin määräsi (poistumis)suunnan, mutta Korppu määräsi sen vauhdin eli kiirusen. Miau.
Jukka
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa

cron