Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 11. Heinä 2017 09:40

jukka1954 kirjoitti:Erehdyt luullessasi, ettei Jumalan seurakunnalla ole armoituksia nähdä ja paljastaa eksyttäjiä ja heidän harhaoppeja.


En luule enkä ole tuollaista sanonut. On kaksi täysin eri asiaa tunnistaa harhaopit, ja nähdä sydämen salatut motiivit. Harhaopit tunnistaa hedelmästä ja Jumalan Sanasta, sydämen salaisia motiiveja ei käytännössä voi tunnistaa jos ne eivät ilmene konkreettisina tekoina. Ja silloin ne eivät mitä ilmeisimmin ole enää salaisia.

Toki Raamatusta löydämme harvoja poikkeuksia, esimerkiksi Pietarin kohdatessa Ananias ja Safira, tai profeetan kohdatessa Daavid. Mutta näissä tapauksissa poikkeuksetta Jumala langettaa selkeän ja näkyvän tuomion samalla kun Hänen palvelijansa näkevät ja paljastavat toisen sydämen salaisuuksia. Joten näen, että se on mahdollista, mutta silloin pitää myös tulla samaan aikaan ilmi Jumalan tuomio. Muuten ne ovat vain luulevaisuutta ja mahdollisesti tyhjiä ja perusteettomia syytöksiä. Ja sellaiset Jumalan Sana tuomitsee rankasti.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 11. Heinä 2017 19:39

Täytyy vielä Jukka kysyä, että ajatteletko oikeasti noin äärimmäisen mustavalkoisesti, että jos joku on hengellisesti eksynyt niin kaikki hänen motiivinsakin ovat väistämättä väärät? Eikö mielestäsi ole mahdollista, että hengellisesti eksynyt ihminen kuitenkin tekee valintoja ja toimii ajatellen tekevänsä hyvää, toisin sanoen puhtaasta motiivista?

Minä uskon, että varmasti suurin osa hengellisesti eksyneistä (uskontosuunnasta riippumatta) ajattelee ja pyrkii aidosti palvelevansa Jumalaa. Varmasti löytyy myös huijareitakin, miksei esimerkiksi rahanahneet ihmiset lähtisi mukaan uskonbisnekseen nähdessään siinä tilaisuuden rikastua helposti hyväuskoisten kustannuksella. Mutta oikeastaan heitä ei voi sanoa hengellisesti eksyneeksi, koska heillä ei ole oikeastaan mitään tekemistä hengellisyyden kanssa. Hengellinen eksymys tarkoittaa nimenomaan sitä, että uskoo vilpittömästä sydämestä hengelliseen asiaan, joka Raamatun määritelmän mukaan on eksymys.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 12. Heinä 2017 06:07

Varmasti todellakin suurin osa eksyneistä, eksytetyistä ja eksyttäjistä uskoo itse ihan täysillä omaan asiaansa. Eksyttäessään toisiakin he ajattelevat vilpittömästi tuovansa toisia totuuteen. Tämä on juuri se vaikea asia. Mistä me tiedämme, ettemme itse olekin niitä, jotka ovat ymmärtäneet Raamatun ihan väärin? Samasta Raamatusta voi saada aikaan niin paljon erilaisia oppeja.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 13. Heinä 2017 05:18

Peace In Rest kirjoitti:
jukka1954 kirjoitti:Erehdyt luullessasi, ettei Jumalan seurakunnalla ole armoituksia nähdä ja paljastaa eksyttäjiä ja heidän harhaoppeja.


En luule enkä ole tuollaista sanonut. On kaksi täysin eri asiaa tunnistaa harhaopit, ja nähdä sydämen salatut motiivit. Harhaopit tunnistaa hedelmästä ja Jumalan Sanasta, sydämen salaisia motiiveja ei käytännössä voi tunnistaa jos ne eivät ilmene konkreettisina tekoina. Ja silloin ne eivät mitä ilmeisimmin ole enää salaisia.

Toki Raamatusta löydämme harvoja poikkeuksia, esimerkiksi Pietarin kohdatessa Ananias ja Safira, tai profeetan kohdatessa Daavid. Mutta näissä tapauksissa poikkeuksetta Jumala langettaa selkeän ja näkyvän tuomion samalla kun Hänen palvelijansa näkevät ja paljastavat toisen sydämen salaisuuksia. Joten näen, että se on mahdollista, mutta silloin pitää myös tulla samaan aikaan ilmi Jumalan tuomio. Muuten ne ovat vain luulevaisuutta ja mahdollisesti tyhjiä ja perusteettomia syytöksiä. Ja sellaiset Jumalan Sana tuomitsee rankasti.


Vastaan vielä tähän, sitten ajattelen kylliksi Sinusta lukijoita varoittaneeni.

Jeesus opetti, että "sydämen kyllyydestä suu puhuu". Ihmisen sydämen paljastaa hänen suunsa sanat. "Sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi". Näin se menee, älä mutkista Herran suoria teitä.
Jukka
 

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 13. Heinä 2017 05:56

jukka1954 kirjoitti:Vastaan vielä tähän, sitten ajattelen kylliksi Sinusta lukijoita varoittaneeni.


Sehän on hyvä, että koet nyt tarpeeksi minusta varoittaneesi. Voimme siis jatkaa keskustelua vähän rauhaisammassa hengessä :)

jukka1954 kirjoitti:Jeesus opetti, että "sydämen kyllyydestä suu puhuu". Ihmisen sydämen paljastaa hänen suunsa sanat. "Sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi". Näin se menee, älä mutkista Herran suoria teitä.


Kyllä, sanat ovat muun muuassa hedelmää.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 13. Heinä 2017 13:08

Peace In Rest kirjoitti:
jukka1954 kirjoitti:Vastaan vielä tähän, sitten ajattelen kylliksi Sinusta lukijoita varoittaneeni.


Sehän on hyvä, että koet nyt tarpeeksi minusta varoittaneesi. Voimme siis jatkaa keskustelua vähän rauhaisammassa hengessä :)


Voi Peace In Rest. Mitä keskusteltavaa meillä vielä olisi toistemme kanssa?. Emmekö kulje eri teitä? Minä varoitan eksyttäjistä ja Sinä pyrit väheksyvillä mielipiteilläsi "hys hys, ei saa varoittaa eikä nimiä lausua" tekemään varoitukset tyhjänveroisiksi. Minä rakastan niitäkin, jotka ovat eksyksissä, hoippuvat kohti pimeyttä, ja varoitan heitä eksyttäjistä ja kaltaisistasi, jotka eivät saa selvää sanaa suustaan. Jos Sinä oikeasti heitä rakastaisit -et vain "sanalla ja kielellä vaan teossa ja totuudessa"- niin varottaisit noita kuolemaan kulkevia.

Peace In Rest kirjoitti:
jukka1954 kirjoitti:Jeesus opetti, että "sydämen kyllyydestä suu puhuu". Ihmisen sydämen paljastaa hänen suunsa sanat. "Sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi". Näin se menee, älä mutkista Herran suoria teitä.


Kyllä, sanat ovat muun muuassa hedelmää.


Kyllä, sanat ovat hyvin "painavaa hedelmää", sillä "kielellä on vallassansa kuolema ja elämä" San. 18:21a. Vastauksessasi ohitit asian ytimen (kuten tavallisesti). Sanat eivät ole vain "suun hedelmää" vaan ne juuri paljastavat sydämeni ja sydämesi sisimmän tilan, sillä totisesti sydämen kyllyydestä suu puhuu. Hetken me voimme huijata valheellisin sanoin lähimmäisiämme, mutta ennen pitkää sanamme paljastavat ympäristöllemme meidän sydämemme tilan -paljon ennen kuin muut tekomme tai elämämme laatu. Emmehän me välttämättä tiedä jonkun ulkomailta tulevan julistajan elämästä ja sen hedelmästä juuri mitään, mutta hänen huultensa hedelmää voimme heti tutkia ja koetella. Siitä hedelmästä Jeesus puhuu Matt. 7:15-20. Samalla periaatteella tunnistamme myös painetusta sanasta oikean ja väärän.

Tämän enempää en osaa tästä asiasta lausua. Useammassa puhelinkeskustelussa olen kuluvan kesän aikana joutunut näitä kirjoituksiemme eroavaisuuksia soittajille selittämään. Olemme äärimmäisen vakavan asian kanssa tekemisissä, onhan kysymyksessä ihmisen iankaikkinen kohtalo. Raamatussa on todella runsaasti varoituksia eksyttävistä opeista ja niiden opettajista lopunajassa, mutta kuitenkaan niistä ei juuri lainkaan kuule enää opetusta Jumalan seurakunnassa. Miksi paimenemme ja lauman vanhimmat ovat vaienneet varoittamasta siitä, mistä Raamattu varoittaa ja päinvastoin jopa kutsuvat seurakuntiin noita eksyttäjiä? Elämme nyt ajassa, jossa on vain pieni askel Jumalan voiman ja suuren sielullisen harhan välillä.
Jukka
 

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 13. Heinä 2017 13:32

jukka1954 kirjoitti:Mitä keskusteltavaa meillä vielä olisi toistemme kanssa?. Emmekö kulje eri teitä?


En tarkoittanut, että sinun täytyisi keskustella kanssani. Kun sanoin "voimme", tarkoitin meitä kaikkia tällä foorumilla keskustelevia. Ole täysin vapaa olemaan keskustelematta kanssani, jos et halua! :)

Mitä tulee tuohon hedelmä-asiaan, niin olen täysin samaa mieltä kanssasi siitä, että suun hedelmästä paljastuu sydämen tila. Tässä oli kuitenkin alunperin kysymys siitä, voiko täysin salattuja sydämen salaisuuksia täydellisen varmasti toisesta sanoa, siis ilman että tekojen tai suun hedelmä paljastaisi asiaa. Esimerkiksi sitä, mikä on Nicky Cruzin kutsumisen motiivi. Minä en tiedä edes kuka hänet on kutsunut, joten mistä minä voisin tietää hänen/heidän motiivinsa.
Viimeksi muokannut Peace In Rest päivämäärä 13. Heinä 2017 14:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 13. Heinä 2017 13:37

Jukka1954 kirjoitti:Useammassa puhelinkeskustelussa olen kuluvan kesän aikana joutunut näitä kirjoituksiemme eroavaisuuksia soittajille selittämään.


Täytyy vielä kysyä, tarkoitatko tällä että joku tai jotkut ovat kyselleet sinulta puhelimessa nimenomaan tämän foorumin keskusteluja koskevia asioita? Vai tarkoititko että olet yleiseti ottaen puhunut näistä aiheista?
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 14. Heinä 2017 07:05

Peace In Rest kirjoitti:
Jukka1954 kirjoitti:Useammassa puhelinkeskustelussa olen kuluvan kesän aikana joutunut näitä kirjoituksiemme eroavaisuuksia soittajille selittämään.


Täytyy vielä kysyä, tarkoitatko tällä että joku tai jotkut ovat kyselleet sinulta puhelimessa nimenomaan tämän foorumin keskusteluja koskevia asioita? Vai tarkoititko että olet yleiseti ottaen puhunut näistä aiheista?


Kyllä, puhelimessa on kysytty.
Jukka
 

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 14. Heinä 2017 15:03

jukka1954 kirjoitti:
Peace In Rest kirjoitti:
Jukka1954 kirjoitti:Useammassa puhelinkeskustelussa olen kuluvan kesän aikana joutunut näitä kirjoituksiemme eroavaisuuksia soittajille selittämään.


Täytyy vielä kysyä, tarkoitatko tällä että joku tai jotkut ovat kyselleet sinulta puhelimessa nimenomaan tämän foorumin keskusteluja koskevia asioita? Vai tarkoititko että olet yleiseti ottaen puhunut näistä aiheista?


Kyllä, puhelimessa on kysytty.


Oho. Olen ajatellut, että näitä keskusteluja ei varmaan lue kukaan muu kuin minä ja sinä ja Aamu-usva. Jos ei sitten Aamu-usva ole soitellut ja kysellyt :lol:
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa

cron