Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Maalis 2017 10:49

*
No en löytänyt tästä sellaisen osion jossa puhutaan kurista. No kai tää kelpaa. Onko armeijakuri hyvä ratkaisu holtittomuuteen?

http://fi.newsner.com/rehtori-julisti-kouluun-armeijakurin-arvosanat-lahtivat-hurjaan-nousuun
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 11. Huhti 2017 19:57

Lapsi on terve kun se leikkii, iso lapsikin ja jopa aikuinen :)
"Vauhtia ja vaarallisia tilanteita"

Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Touko 2017 17:07

Tänään ei ole kyllä ollut mun päivä :(
Aamulla ensin auton moottori veti tulikuumaksi. Työpäivän lomassa hommasin pönttöön lisää jäähdytysnestettä, että pääsin kotiin ajamaan. Ahdistaa ajatella korjausta, koska nyt näyttää siltä, että jäähdytysnesteet valuu suoraan maahan jostain kolosta. Tuleekohan kovin kalliiksi..?
Töissä mikään ei juurikaan toiminut ja nyt pojan harkoissa ajattelin vihdoin istahtaa ja rentoutua kahvikupillisen kanssa. Kahvista ei vaan kauheasti nauti jos sen heittää syliin ja pitkin lattioita :lol: . Päätäkin särkee :?
Että näin positiivisella mielellä ilon kautta :crazy:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 21. Touko 2017 13:10

Tolstoin Anna Karenina ihmettelee kirjassa:
"Todella hullunkurista: hänen päämääränään on hyve, hän on kristitty, mutta alinomaa vihoissaan ja aina hänellä on vihamiehiä, ja kaikki vihamiehiä kristillisyyden ja hyveen tähden."
Tällainen on todella hullunkurista, mutta niin monen kohdalla totta. Miksi näin?
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 21. Touko 2017 14:38

Aamu-Usva kirjoitti:Että näin positiivisella mielellä ilon kautta :crazy:


Minun isoisällä silmät menivät jotakuinkin tuota rataa :crazy: kun verottaja lähetti hänelle jälkiverolapun.
Jukka
 

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 10. Kesä 2017 19:09

Mulla on taas erityisesti mielessä uskonnonvapaus, kun luen Ayaan Hirsi Alin kirjaa islamista. On niin tärkeää, että jokainen ihminen saa itse päättää uskostaan ja uskonnostaan ja uskonnottomuudestaan. Mielestäni on tärkeää, että jokaisella on myös oikeus kertoa omasta uskostaan tai muusta ideologiastaan täysin vapaasti. Ayaan Hirsi Ali kertoo kirjassaan jonkun muslimiveljeskunnan johtajan sanoneen, että jos uskosta luopumisesta olisi lakattu rankaisemasta, islamia ei enää olisi. Tämä pelko on varmaan aina uskontoon pakottamisen taustalla. Uskonnon johtajat tietävät, että heidän uskontonsa ei anna ihmisille tarpeeksi saadakseen heidät pysymään siinä täysin vapaasta tahdostaan.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 12. Kesä 2017 02:45

Aamu-Usva kirjoitti:Mulla on taas erityisesti mielessä uskonnonvapaus, kun luen Ayaan Hirsi Alin kirjaa islamista. On niin tärkeää, että jokainen ihminen saa itse päättää uskostaan ja uskonnostaan ja uskonnottomuudestaan. Mielestäni on tärkeää, että jokaisella on myös oikeus kertoa omasta uskostaan tai muusta ideologiastaan täysin vapaasti. Ayaan Hirsi Ali kertoo kirjassaan jonkun muslimiveljeskunnan johtajan sanoneen, että jos uskosta luopumisesta olisi lakattu rankaisemasta, islamia ei enää olisi. Tämä pelko on varmaan aina uskontoon pakottamisen taustalla. Uskonnon johtajat tietävät, että heidän uskontonsa ei anna ihmisille tarpeeksi saadakseen heidät pysymään siinä täysin vapaasta tahdostaan.


:roll: Jaaha. Siinäpä tarjoilet humanismia parhaimmillaan :think2:

Totta kai "jokainen ihminen saa itse päättää uskostaan" jo siksikin, että itse hän siitä vastaakin. Eikä meillä olekaan keinoja ja inhimillisiä aseita estää ihmisiä kertomasta "omasta uskostaan tai muusta ideologiastaan" -paitsi, jos voitamme heidät pimeydestä valkeuteen ja Saatanan vallasta Jumalan Pojan valtakuntaan. Uskonnollisella maailmalla on toki "niitä muitakin keinoja". Uskontohan sikiää sanasta religio - sitoa, alistaa. Jeesuksen nimi sanasta Jeshua - vapahtaa, päästää avaralle.

Mitä islamiin tulee ja heidän pyhään kirjaansa Koraaniin, niin en niitä tunne. En myöskään ole kokenut tarpeelliseksi niihin perehtyä samalla tapaa kuin kristillisiin harhaoppeihin. Jos kokisin sydämessäni erityistä kutsumusta julistaa muhamettilaisille pelastusta Jeesuksessa, niin varmaankin tutustuisin heidän uskontoonsa ja kulttuuriinsa tarkemmin. Sellaista kutsua en kuitenkaan ole Jumalalta saanut.

Me uskovat voimme ruokkia sisäistä maailmaamme (tarkoitan tässä sielunmaailmaa) monenlaisella vahingollisella. Mainitaan esimerkkeinä "väärät seurat, kirjat ja taiteet", varsinkin teatteri ja elokuvat. Pelastuksen ydinasiat eivät ole mutkikkaita, paitsi niille, jotka tekevät ne mutkikkaiksi järkensä päätelmillä. Tie Jumalan yhteyteen on ollut langenneelle ihmiselle alusta alkaen hyvin yksinkertainen. Raamattu kertoo ensimmäisiltä lehdiltään aina Ilmestyskirjaan saakka, että pelastuksen tie kulkee siellä missä huudetaan avuksi Herran nimeä. Ensimmäisen kerran näin tapahtui Aatamin pojanpoikien synnyttyä, sillä "siihen aikaan ruvettiin avuksi huutamaan Herran nimeä" 1.Moos. 4:26. Siitä alkaen tähän päivään saakka ja edelleen maailmanajan loppuun asti syntiseksi itsensä havainnut ihminen pelastuu huutamalla avukseen Herraa. "Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu" Apt. 2:21.

Kirjoituksesi, jonka tuohon ylös lainasin, nosti mieleeni Jeesuksen omat sanat (Luuk. 11:23): "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa." Näin se menee. Olemme saaneet suuren armon kun tulimme Jeesuksen opetuslapsiksi, mutta voi meitä, jos emme kerro tätä pelastuksemme evankeliumia niille, jotka ovat eksyneet ja kulkevat kuolemaan. Sanoma olkoon kirkas ja yksinkertainen: Jeesus on sovittanut maailman synnin ja nyt kuka hyvänsä pääsee omistamaan tämän iankaikkisen elämän lahjan uskomalla Jeesukseen. Joka hylkää Hänet se hylkää syntien anteeksiantamuksen ja tuomitaan kadotukseen. Rakastan kertoa tämän Jumalan Pojan evankeliumin muutamalla virkkeellä lähimmäisilleni. Harvoin se kantaa heti hedelmää, mutta uskon, että joidenkin kohdalla myöhemmin sitten, Jumalan ajalla. Tällaista olen kuullut.

(Heh, olen niin väsynyt etten muista miksi aloin kirjoittamaan. Hyvää yötä, Jeesus myötä).
Jukka
 

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 12. Kesä 2017 07:53

Oli humanismia tai ei, niin uskonnonvapaus on kristittyjen etu ja Raamatussa meitä kehotetaan rukoilemaan, että saisimme yhteiskunnan taholta rauhassa viettää uskon elämää. Mehän emme tietenkään halua pakottaa ketään harjoittamaan edes kristinuskoa.

Tämä kirja on kyllä mielenkiintoinen. Kirjoittaja on somalialainen entinen fanaattinen muslimi, mutta uskonnostaan luopunut. Hän kyllä taitaa olla sekulaari humanisti :think2:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Kesä 2017 09:54

*
No tuossa Mr Kerimäen mainittu sana 'some' toi mieleeni niin sen takia haluaisin nostaa sen esille kysyäkseni mitä mieltä olet siitä somesta. No törmäsin yhteen sisaruksen kommenttiin jonka mukaan hän kärsi juoruilevasta somesta. Jäin ihmettelemään ja miettimään mistä hän puhuu. 'Mitä? Missä ne juorut on?', minä ajattelin ihmetellen. :wtf: :roll:

Havaitsin jotain muuta. He juuttuivat juoruilevaan someen. Ihmettelin ja mietin minkä takia pitää jäädä sinne jos ei halua kuulla juoruja?!? :wtf: Minä vain selailin enkä juuttunut eikä minua kiinnosta juoruileva some. Missä ihmeessä juoruileva some on? En ole vielä törmännyt siihen.

Olen ihan ymmällä. :wtf: Mitä mieltä itse olet siitä somesta? No se on moido! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Heinä 2017 20:19

Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa

cron