Hyvä saarna kirkossa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Hyvä saarna kirkossa

ViestiKirjoittaja Herman » 01. Elo 2013 20:06

Parempi vetää vähän överiksi, kuin laulaa tuutulauluja nukkuville niinkuin valtaosa kyseisen lahkon papistosta tekee.
Herman
 

Re: Hyvä saarna kirkossa

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 01. Elo 2013 20:25

---
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 25. Elo 2013 15:52, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Hyvä saarna kirkossa

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 01. Elo 2013 21:16

En oikeastaan kokenut henkilökohtaisesti naisena mitään "uhkaa" tuossa alamaisuusasiassa. Tuskin naisen tarvitsee kiskalle mennessä miestä mukaan, emme elä muslimiyhteiskunnassa jos raamattua seuraamme, eikä raamattu opeta, että alamaisuus olisi jotain sellaista, jossa mies käyttäisi "hallintavaltaa" väärin. Aivan kuten Jeesus on meidän kaikkien pää, ei Hänkään ole autoritäärinen. Jos nyt muistan oikein, alamaisuudessa otettiin huomioon pitkälti tämän yhteiskunnan naisen käyttämää väärää asemaa miehen rinnalla, nainen pyrkii olemaan kuin mies ja nainen ei ole mies... nainen haluaa päteä tässä yhteiskunnassa miesten rinnalla, mutta se ei onnistu, koska nainen edustaa pehmeämpiä arvoja noin luontaisesti. Nykynainen ei halua olla äiti, ei kodista huolehtija, vaan eritoten pärjätä miesten maailmassa, se on rankkaa naiselle, jolle kuitenkin jää myös se päävastuu kodista.

En usko, että nainen on sen huonompi tai synnillisempi tai haureellisempi kuin mieskään, eikä Jumalan silmissä sitä taatusti ole, ehkä naisen ottama väärä askel saattoi korostua puheessa, mutta en tiedä, oliko sen tarkoitus osoittaa nainen jotenkin synnillisemmäksi... haukkasihan se mieskin sitä omenaa loppupeleissä ;) joten vaikkakin nainen oli helpommin johdettavissa harhaan, ei se naisesta tehnyt huonompaa Jumalan silmissä.
lonelyrider
 

Re: Hyvä saarna kirkossa

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 01. Elo 2013 21:57

---
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 25. Elo 2013 15:53, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Hyvä saarna kirkossa

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 01. Elo 2013 23:52

Monethan ajattelee.. Silloin kun naiset vetäs housut jalkaan, ja kitara tuotiin kirkkoon, ei sen jälkeen pelastuneita ole enää ollutkaan.. :think2: :think2: Kun nyt olen 36, ja jos/kun aikanaan olen 76..muistelenko itsekin.."SILLON sanottiin syntisynniks" kultaako aika muistot..? :shock:
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Hyvä saarna kirkossa

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 01. Elo 2013 23:53

Siinä puhuja olisi väärässä jos kuvitteli, että 60 -luvun naisen asema olisi vastannut raamatunmukaisuutta, ei naista ole luotu alistetuksi asemassaan. Mutta sain käsityksen että puhuja olisi verrannut asiaa siten, että nainen on ikäänkuin noussut kapinaan kokonaisuudessaan miestä vastaan, nainen ikäänkuin taistelee luonnonlakeja vastaan, vaikka nainen on tarkoitettu miehen rinnalle, nainen haluaakin hallita kaikkea.

Nyt voi joku älähtää, mutta uskon että ensisijaisesti nainen on tarkoitettu äidiksi ja hänellä tulisi olla luontainen tarve olla äiti, juuri kapina naiseuden luonnetta vastaan, on sitä, että nainen haluaakin itse jotain muuta elämältään, ehkä äitiys voi olla rasite tai ihminen ei pidä edes lapsista tai ura voi olla tärkeämpää. Nainen joka ei halua olla äiti, jokin sisäinen trauma tai epävakaus estää identiteetin esiintulon, joka on Jumalan luomaa. Tietenkin on naisia joiden valinta voi liittyä terveyteen, kyse on tällöin eri asiasta. Väitän, että Jumala loi miehen ja naisen jatkamaan sukuaan ja naiselle on annettu luontainen hoivaamisvietti. Tämä voi nostaa monelle naiselle kapinan Jumalan antamaa lahjaa vastaan, nainen ei halua olla ikäänkuin "alistettu" äidiksi, vaan hän tahtoo tehdä itse mitä haluaa ja miltä tuntuu, mutta Jumalan lait ei monessakaan kohdin ole yhtäläinen sen kanssa mitä ihminen tahtoo.

Naisen luonto on erilainen ja nainen esim. kirkon paimenena, on voinut johtaa siihen, että asioita on alettu hyväksymään vastoin Jumalan sanaa, usein nainen ajattelee tunteella, "empaattisesti"(vaikka ei empatiassa mitään pahaa ole itsessään). Jumala on luonut miehen erilaiseksi, vaikka ei kirkon rappiotila ole naispappien syytä yksin, vaan yleinen moraalin löystyminen, mutta se voi edesauttaa asioita.
lonelyrider
 

Re: Hyvä saarna kirkossa

ViestiKirjoittaja anjou » 02. Elo 2013 08:03

Raamatusta kotiäiti saa hyvän tuen kotiinjäämiselle: hoivaa ja palvelee, ja yhteiskunta tukee tätä lapsilisin ja hoitotuin, tosin ei enää kun lapsi on iso.
Suurimmalta osalta onnistuu hyvin uran ja kotityön yhdistäminen, jos on fiksu mies.
Siis jokainen huusholli saa itse miettiä mikä paras ratkaisu syyllistämättä muita :).
anjou
 
Viestit: 87
Liittynyt: 08. Marras 2012 15:33

Re: Hyvä saarna kirkossa

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 02. Elo 2013 11:05

---
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 25. Elo 2013 15:53, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Hyvä saarna kirkossa

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Elo 2013 11:29

Nykynaisen haluttomuus olla äiti, tuskin liittyy Herran palvelemiseen. Tietenkin nainen voi olla omistautunut Jumalan palvelemiseen, mutta se ei edes tarkoita, etteikö nainen ylipäätänsä haluaisi lapsia, naisen kun ei tule tehdä lapsia ilman miestäkään muunmuassa.

Halu kapinoida Jumalan säätämyksiä vastaan, liittyy nykynaisen haluttomuuteen huolehtia perheestään ja saada jälkipolvia.

Minulla on kolme lasta, joka kerta, minulle on annettu sana, toisen uskovan välittämänä, Herra siunaa sinua. Joka kerta siunaus on tarkoittanut raskautumista :) tietenkin Jumala voi siunata muutenkin, mutta pointti on se että jälkipolvi on Jumalan silmissä siunaus ja joku nainen ehkä oma-aloitteisesti ei tahdo Jumalan siunauksia, ihan vaan kokee kun ei ole luontaista äidinvaistoa. Jumala on luonut naiset ja miehet, muunmuassa saamaan jälkipolvia tänne maanpäälle. Vanhasta testamentista voi lukea miten Jumala siunasi Aabrahamia ja teki lukuisaksi Hänen sukunsa.

Tietenkin olen samaa mieltä, että ei niitä lapsia tule tehdä, jos ei niitä haluaa hoitaa ja pitää huolta, mutta pointti on se, että ensin ihmisen tulisi ymmärtää, millaisiksi Jumala on meidät luonut. Aivan kuten homotkin sanovat, olemme luontojaan tällaisia, nainen voi sanoa, en halua äidiksi, Jumala ei minusta tehnyt sellaista, millaiseksi alunperin ihminen luotiin..
lonelyrider
 

Re: Hyvä saarna kirkossa

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Elo 2013 11:31

Olen matkoilla nyt sunnuntaihin asti, joten maanantaina varmaan koneella seuraavan kerran... eli en vastaile vähään aikaan :) Heipparallaa :) :) :)
lonelyrider
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa

cron