Jari Sarasvuon pelastussanoman arviointia

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Jari Sarasvuon pelastussanoman arviointia

ViestiKirjoittaja toni t » 24. Heinä 2013 20:10

Kommentoin Raamatullisesta näkökulmasta Jari Sarasvuon kirjoitusta "pelastus on matka viisauteen” jossa Sarasvuo käsittelee mitä tietty kristinuskon peruskäsite hänelle merkitsee kirkko ja kaupunki lehdessä.

Huomautan että Sarasvuo käsittelee kristinuskon peruskäsitteitä ja siksi tulkitsen hänen "hengellisen sanaston" myöskin viittaavan kristinuskon ilmoitukseen Raamattuun. Kirjoitukseni tarkoitus ei ole hyökätä Sarasvuota kohtaan vaan tuoda esille Raamatullisesta (kristillisestä) näkökulmatsa katsottuna hänen opetuksensa laatua. Sanon jo näin etuketään että Sarasvuon kirjoitus on todella epäraamatullinen ja täysin Jeesusta vastaan oleva kirjoitus ja muistutan tämän kirjoitukseni lukijaa siitä että Sarasvuo pyrkii selittämään kristinuskon peruskäsitteitä. Joten tämän vuoksi hänen kirjoituksensa tulee myöskin saada arvioida kristinuskon peruskäsitteiden kautta ja sen teen tässä kirjoituksessa.

Jari Sarasvuon lainaukset on kursivoidulla tekstillä.

Sarasvuo kirjoittaa: ”Hengellinen sanasto on latautunutta, ja se jännitteistää ihmisiä. Toisella laidalla ovat fundamentalistit, joilla on omistusoikeudellisia intohimoja uskonnollisiin käsitteisiin. Toinen ylivirittynyt ryhmä on uskonnolle allergisoituneet ateistit, jotka saavat oireita uskonnollisiksi mieltämistään sanoista. Tämän kaksinapaisuuden synnyttämän energian takia olen kokenut mielekkääksi käyttää hengellistä kieltä irti uskonnosta. Hengellisyydestä puhuminen luo tilaisuuden avartaa ajattelua, oli suhde uskonasioihin kuinka kieltävä tai taikauskoinen tahansa.

Ei ole kyse siitä että Sarasvuon nimittämät fundamentalistit joiksi syvästi Jeesukseen uskovia kristittyjä kutsutaan kokisivat omistusoikeudellisia intohimoja uskonnollisii"n käsitteisiin joilla uskon Sarasvuon viittaavan Raamatusta nouseviin asioihin. Kyse on siitä että Herraan Jeesukseen uskovat ihmiset pitävät Raamatun sanaa Jumalan Luojamme ilmoituksena ja ohjeena meille ja he uskovat Jumalan sanan olevan 100% totta.

Ateistit ovat taas ihmisiä jotka eivät usko Raamatun olevan Jumalan sanaa eikä totta. Ateistit saavat oireita Jumalan sanan kuulemisesta siksi että evankeliumi kehoittaa ihmistä parannukseen. Kun ihminen ei halua uskoa evankeliumia ja tehdä parannusta niin se näkyy oireiluna jota monet ateistit harjoittavat. Silloin ihminen helposti lähtee pilkkaamaan ja kiihkoilemaan sillä ihminen koittaa pilkkaamisellaan mitätöidä sellaista joka vaatii ihmiseltä sellaista jota hän ei halua tehdä.

"Hengellinen sanasto" eli Raamatun sanasto Jumalan sana on latautunutta ja se jännitteistää ihmisiä - sillä

Hebr.4:12 "sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija; eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.

Joh.12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.


Jumalan sana on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija jonka mukaan jokainen ihminen tuomitaan viimeisenä päivänä. Siksi se jännitteistää ihmisiä sillä se määrittää miten ihmisen tulisi elää ja siksi ne jotka eivät halua totella Jumalaa nousevat kapinaan Jumalan sanaa ja ilmoitusta kohtaan. Ihmiset jotka eivät halua totella Jumalaa eivät myöskään halua alistua Jumalan sanan alle ja siksi he vastustavat ja kapinoivat Jumalan ilmoitusta kohtaan.

Sarasvuo sanoo kaksinapaisuudeksi uskoa ja kapinaa "hengellistä sanastoa" kohtaan ja sanoo että on kokenut mielekkääksi käyttää hengellistä kieltä irti uskonnosta. Sarasvuon kommentti on itsessään kaksinapainen sillä uskonnolla ja hengellisellä sanastolla hän viittaa ilmiselvästi Raamattuun. Sillä häneltä kyseltiin mielipiteitä tietyistä kristinuskon peruskäsitteistä, Kaksinapaisuuden huippu on se että irroitetaan sanastoa Raamatusta (hengellinen sanasto) ja sitten käytetään irroitettuja yksittäisiä sanoja Raamatun kokonaisilmoitusta (sanastoa) vastaan. Itseasiassa Sarasvuo toteaa että puhuttaessa hengellisyydestä "jätän Raamatun asian ulkopuolelle" ja näin hän todellisuudessa ehdottaa että "korttipakka" pitäisi peukaloida hänen mielensä mukaan.

Jari sarasvuo ei ole neutraali hengellisen sanaston arvioija vaan hän kuulu itsekkin kategoriaan jota nimitti uskonnolle allergisoituneet ateistit ryhmäksi. Sarasvuo ei eroa itse milläänlailla tästä ryhmästä. Hän saa oireita uskonnoksi mieltämistään sanoista ja kapinoi niitä vastaan tässä omassa kirjoituksessaan. Kristinuskon mukaan ei ole olemassakaan neutraaleja ihmisiä. On vain ihmisiä jotka uskovat Luojamme ilmoitukseen ja ihmisiä jotka eivät usko Luojamme ilmoitukseen ja siksi kapinoivat sitä vastaan. Epäuskoisten kapinan voimakkuus vaihtelee ja Sarasvuo on eturintamassa tässä kapinassa sillä pyrkii julkisesti osoittamaan "hengellisen sanaston" (Raamatun) satuiluksi (taikauskoksi).

Sarasvuo sanoo fundamentalistisia (ehdottoman uskovia) kantoja hengelliseen sanastoon (Raamattuun) taikauskoksi. Näin sanoessaan hän osoittaa oman kantansa olevan Raamattuun ehdottoman kieltävä. Sarasvuo on siis täysin yhtä ehdoton kannassaan Raamattuun kuin syvästi Raamattuun uskova kristitty. Sarasvuon ehdottomuus on vain laatua ”epäusko” kun taas ”fundamentalisti kristityn” laatu on ”usko”.

Sarasvuo kirjoittaa: ”Kun puhun pelastuksesta, en tarkoita mitään tuonpuoleista tai yliluonnollista. Tämä on lähtökohta. Pohdin tämänpuoleista, ajallista taivaltamme. Puhe tuonpuoleisesta on usein silkkaa korskeutta ja taikauskoon takertumista.”

Raamattu vastaa - 1.Sam. 15:22 Silloin Samuel sanoi: "Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin kuuliaisuutta Herran äänelle? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva.
15:23 Sillä tottelemattomuus on taikuuden syntiä, ja niskoittelu on valhetta ja kuin kotijumalain palvelusta.


Hengellisen sanaston (Raamatun) mukaan tottelemattomuus Herran sanalle on taikuuden syntiä. Jari Sarasvuo taas sanoi että fundamentalistisuus hengellistä sanastoa (Herran ääntä) kohtaan on taikauskoa. Sarasvuon kanta on siis täysin päinvastainen siihen mikä on Raamatun eli Luojamme ilmoitus asiasta. Sarasvuo on siis täysin toisessa ääripäässä verrattuna uskoon (kuuliaisuus Herran äänelle). Sarasvuo ei ole neutraali vaan kristinuskolle allergisoitunut epäuskoinen, joka saa oireita ”hengelliseksi sanastoksi” mieltämistään sanoista. Näin Raamatun ilmoituksen näkökulmasta katsottuna.

Sarasvuo kirjoittaa: ” Tietoisuutemme tarvitsevasta luonteesta johtuu taipumus, että tukehdutamme mielemme haaveilla ja huolilla. Kun tietoisuus on vielä lapsen tasolla, haaveet ja huolet eivät sumenna aistikokemusta. Aikuistuessa viattomuus kadotetaan, ja mieli myrkyttyy toiveista ja peloista. Tämä kujanjuoksu kunnianhimon ja painajaisten välissä estää ilon tässä ja nyt. Emme osallistu todellisuuteen aistiemme kautta vaan jäämme todellisuudesta vieraantuvan mielen vangiksi. Mitä enemmän mieli saa valtaa, sitä pahemmin se sabotoi elämää. Jos osallistuisimme todellisuuteen aistiemme kautta, emme olisi niin alttiita huonovointisuudelle.”

Jälleen Sarasvuon kommentti on täysin Raamatun vastainen ja osoittaa hänen ehdottomuuttaan Jumalan sanan auktoriteettia kohtaan. Sarasvuo pyrkii viittaamaan siihen että aikuistuessa kun ihminen kuulee hengellistä sanastoa (Raamattu/Jumalan sana) niin tämä sana myrkyttää ihmisen mielen pelosta. Sarasvuon pyrkii antamaan kuvaa minkä mukaan Raamattu myrkyttää ihmisen mielen ja erkaannuttaa sen todellisuudesta. Mitä enemmän Raamattu saa valtaa ihmisen mielessä sitä pahemmin se sabotoi elämää. Tämä on Sarasvuon todellinen sanoma! Sarasvuon uskonnollinen sanoma jossa hän hyökkää voimakkaasti kristinuskoa vastaan oman epäuskonsa kautta. Sarasvuo ei sano näin kirjaimellisesti mutta itse ainakin tulkitsen hänen kirjoitustaan näin ja voin lukea tämän hänen rivienvälistään sillä hän kommentoi kristinuskon peruskäsitteitä.

Sarasvuon kommentti on täysin ihmisen kommentti joka kapinoi Luojaansa kohtaan siksi koska ei halua tehdä parannusta synneistä ja himoista jotka Raamattu kieltää. Sarasvuo pyrkii leimaamaan Jumalan käskyt myrkyttäväksi peloksi vaikka Jumalan käskyt on annettu ihmisille avuksi ja ohjeeksi miten elää hyvää ja terveellistä elämää. Kun ihminen ei halua tehdä parannusta himoistaan niin hän pyrkii pilkkaamaan asiaa joka kehoittaa ihmistä parannukseen. Sarasvuo toimii juuri näin. Syy miksi ihmiset vastustavat Herraa Jeesusta Kristusta Luojana ja Hänen käskyjään on se että ihmiset rakastavat enemmän pimeyttä (Jumalan tahdon vastaisia tekoja, lihan himoja, silmäin pyyntöjä ja elämän korskeutta) kuin valkeutta. Ihmiset eivät halua uskoa Jeesukseen Luojana koska eivät halua olla alamaisia ja vastuussa teoistaan Jeesuksella joka todistaa että maailman teot ovat pahat ja jolla on valta tuomita nämä maailman himot.

Muistutan että Jari Sarasvuo arvioi kirjoituksessaan mitä tietyt kristinuskon peruskäsitteet hänelle merkitsee. Siksi hänen vastauksiaan pitää myös tulkita vastauksiksi kristinuskoa ja sen käsitteitä kohtaan.

Sarasvuo luo kuvaa jonka mukaan Raamattu (kristinuskon peruskäsityksien ohjekirja) myrkyttää ihmisen mielen ja erkaanuttaa sen todellisuudesta. Raamattu itse opettaa kuitenkin täysin päinvastoin. Raamattu opettaa että vain Jumalan sanan kautta ihminen voi tulla uskoon Herraan Jeesukseen ja tulla tuntemaan totuuden Herran Jeesuksen ja ymmärtämään todellisuuden totuuden kautta, Jumalan sana ei ole myrkky vaan lääke joka parantaa ihmisen epäuskosta myrkyttyneen mielen. Mielen jonka saatana on myrkyttänyt epäuskolla.

Luuk.11:23 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

Kaikki uskomukset jotka ovat Jeesusta vastaan hajoittavat ja ovat saatanasta. Kaikki maailman uskonnot ovat Jeesusta vastaan ja hajoittavat koska ovat saatanasta ja opettavat ja johtavat ihmisiä harhaan totuudesta (Jeesuksesta) ja pelastuksesta.

Jokainen ihminen joka ei usko Herraan Jeesukseen harjoittaa uskontoa koska uskomukset asioihin jotka ovat Herraa Jeesusta (Totuutta) vastaan ovat uskonnon harjoittamista jossa palvellaan saatanan tahdon toteutumista.

2.Kor. 4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
4:4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.

2.Kor. 4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
4:4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.

2.Tim.2:24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
2:25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden
2:26 ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.


Maailmassa ei ole kuin kahdenlaista elämää. Elämää Jumalan lapsena uskossa ja elämää saatanan orjuudessa uskonnossa. Kaikki maailman uskonnot ovat saatanasta ja uskonnoissa harjoitetaan saatanan tämän maailman jumalan (epäjumalan) tahtoa. Kaikki maailman ihmiset harrastavat uskontoa kaikki paitsi ne jotka Jumala on pelastanut uskonnon harjoittamisesta uskon kautta Herraan Jeesukseen. Ateistit harjoittavat myös uskontoa kun elävät epäuskossaan tottelemattomuudessa. Sillä tottelemattomuudessa harjoitetaan ja palvellaan saatanan tahtoa.

Mielestäni Sarasvuo sanoi lainauksessaan itseasiassa niin että mitä enemmän Kristus saa teissä valtaa sitä pahemmin se sabotoi ihmisen elämää. Sillä Raamatun mukaan Raamattu on Kristuksen ilmoitus Isältä. Sarasvuon kommenttia tulkittaessa saan vahvasti sen kuvan että todellisuudessa hän sanoo suoraan että mitä enemmän ihminen elää Kristuksessa sitä pahemmin se sabotoi elämää. Eli mitä fundamentalistisemmin ihminen tulkitsee "hengellistä sanastoa" Raamattua (Kristuksen sanaa) sitä enemmän ihminen elää taikauskossa joka ei ole todellisuutta ja siksi epätodellisuudessa eläminen sabotoi ihmisen elämää. Näin tulkitsen Sarasvuota. Eli tällaisen kuvan saan hänen vastauksistaan. Sarasvuon lausunto edustaa minulle täysin ihmisen lausuntoa joka on Jeesusta vastaan ja toteuttaa saatanan tahtoa ja pyrkii hajoittamaan sen mitä Kristus kokoaa!

Sarasvuon kommentit ovat todella uskonnollisia mutta eivät Jumalan sanan mukaan vaan sen joka sanoi paratiisissa Eevalle ”onko Jumala todellakin sanonut niin?”. Ihmisten huonovointisuus johtuu siitä että ihmiset elävät kapinassa Luojaansa kohtaan. Kun ihmiset elävät saatanan orjuudessa syntien himoissa rikkovat ihmiset synnin kautta itseään. Sillä synti tuhoaa ja rikkoo ihmistä ja saatanan tehtävä on rikkoa ja tuhota ihmiset sitomalla heidät synnin orjuuteen. Tämä ei ole Jumalan tahto ja juuri tästä Herra Jeesus tulee pelastamaan jokaisen ihmisen joka pelastusta saatanan orjuudesta ikävöitsee.

Joh. 10:9 Minä (Jeesus) olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
10:10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
10:11 Minä (Jeesus) olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.

1.Joh.3: 8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

Joh. 8:34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
8:35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
8:36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

Apt.26:15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
26:16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
26:17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'


Raamatun eli Jumalan sanan mukaan vain Herra Jeesus voi vapauttaa ihmisen saatanan ja synnin orjuudesta todelliseen vapauteen. Siihen vapauteen joka Jumalan kuvalle oikeasti kuuluu. Vain Jeesus voi antaa ihmisille todellisen elämän jossa ei eletä saatanan tahdon mukaan synnillisten himojen perässä vaan Jumalan tahdon mukaan Jumalan Hengessä. saatanan tahto on tuhota ihmiset synnin kautta.

Jumalan tahto on pelastaa ihmiset Jeesuksen kautta. Jumalan pelastus ei koske vain iankaikkista elämää vaan Jumalan pelastus koskee myös sitä että Jumala pelastaa ihmisen jo tässä ajassa saatanan vallasta pimeydestä valkeuteen elämään Jumalan tahdon mukaista elämää jossa ahkeroidaan Jumalan rakkaudessa hyviä tekoja lähimmäisiä kohtaan.

Lähimmäisen huokutteleminen syntiin ja lähimmäisen synnin tukeminen ja kannattaminen ei ole oikeaa rakkautta lähimmäistä kohtaan vaan pahaa himoa jonka kautta saatana pyrkii tuhoamaan lähimmäisen. Siksi lähimmäisten oikeita vihamiehiä ovatkin ne jotka tukevat ja kannattavat saatanan tahdon toteutumista lähimmäisten elämässä.

Sarasvuo kirjoittaa: ” Pelastus on minulle sitä, että matka saa jatkua. Mitä pidempään ja useammin vaellus kohti viisautta saa jatkua, sitä lähemmäksi ihminen seikkailee kohti hengellistä kotiaan. Meidät on tuomittu tekemään pyhiinvaellus alkuperäisestä viattomuudesta tietoisuuteen ja sitä kautta löytämään takaisin viattomuuteen, johon aikuisena astutaan viisauden portista. Pelastumiseen kuuluu mahdollisuus viisastua. Viisaus tulee kokemusten jälkeisestä pohdinnasta. Ensin eksytään, langetaan, minkä jälkeen on tilaisuus nähdä kohtalokas luonnevikansa ja valita toisin. Kadotus on tila, jossa ihminen menettää yhteyden itseensä, toisiin, tarkoitukseensa, tärkeysjärjestykseensä. Samalla kokemus armosta on kadonnut. Se on tila, jossa ihminen on jäänyt yksin omavoimaisuutensa kanssa.”

Sarasvuo puhuu hengellisestä kodista ja pelastumisesta vaikka ei usko yliluonnolliseen tuonpuoleiseen. Tulkitsen Sarasvuon tarkoittavan pelastumisellaan itseasiassa pelastumista "hengellisestä sanastosta" eli Raamatusta. Raamatun fundamentalistisesta tulkitsemisesta joka myrkyttää mielen epätodellisuuteen!

Sarasvuo tarkoittaa pelastuksellaan syvimmillään sitä että ihminen pelastuisi uskomasta Herraan Jeesukseen Kristukseen. Eli taikauskoon Sarasvuon mukaan. Jari Sarasvuo opettaa täysin Herraa Jeesusta Kristusta vastaan sillä hänen perään kuuluttama pelastus tarkoittaa pelastusta siitä pelastuksesta jonka Jeesus voisi ihmiselle antaa. Sarasvuon tarkoitttama pelastus tarkoittaa Jeesuksen hylkäämistä ja antautumista epäuskoon saatanan tahtoa toteuttamaan kristinuskon näkökulmasta.

Eli Sarasvuon mukaan ihminen elää ensin viattomuudessa ja sitten kun hän aikuistuu niin hän tulee kuulemaan "hengellistä sanastoa" (Raamattu) johon voidaan eksyä ja langeta jonka jälkeen ihmisellä on mahdollisuus nähdä se kohtalokas luonevika (mielen myrkytys pelosta) ja valita toisin (epäusko Luojamme ilmoitusta kohtaan). Eli Sarasvuon viattomuudesta – tietoisuuteen ja tietoisuudesta takaisin – viattomuuteen on yhtäkuin epäuskosta Jumalan sanan kuulemisen kautta tietoon (uskoon) ja tämän uskon luonnevikausuuden (epätodellisuuden) ymmärtämisen kautta takaisin viattomuuteen (epäuskoon Raamattua kohtaan).

Sarasvuon mukaan takaisin viattomuuteen astutaan viisauden portista. Sarasvuo opettaa täydellisen vastakohtaisesti Raamatun kanssa.

1.Kor. 1:30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi.

Joh. 10:9 Minä (Jeesus) olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.


Raamatun mukaan vain Herra Jeesus on viisauden ovi jonka kautta astutaan sisään elämään ja pelastukseen. Jari Sarasvuon mukaan epäusko Jumalan sanaa kohti on viisautta jonka kautta pelastutaan elämältä Kristuksessa. Jari Sarasvuon opetus vahvistaa sen mitä lainaukseni Raamatusta tässä kirjoituksessa ilmoittavat. Se joka on Jeesusta vastaan pyrkii hajoittamaan ja toteuttamaan saatanan tahtoa. Sarasvuon opetus on täysin saatanan tahdon mukaista opetusta jossa ihmistä kehoitetaan epäuskon kautta vastustamaan Herraa Jeesusta ja Hänen absoluuttista auktoriteettiaan Luojanamme.

Sarasvuo kirjoittaa: ” Viimeistään silloin ihminen tajuaa, etteivät oma ymmärrys ja voimat riitä. Kadotuksesta pelastukseen pääsee armon ja parannuksen vuorovedolla. Kadotus tarkoittaa: olen pihalla ja pahassa pulassa. Armo tarkoittaa: ei se mitään, et ole oikeasti yksin ja sinun käy paremmin kuin uskotkaan. Parannus tarkoittaa yritystä osallistua annettuun lahjaan. Huh, pelastuin pälkähästä, matkani saa jatkua, vaellan siis viisaammin.”

Sarasvuon edellisten kommentien perusteella tulkitsen Sarasvuon kadotuksen tarkoittavan sitä tilaa jossa ihminen on tullut "hengellisen sanaston" kuulemisen kautta luonnevikaiseen tilaan jossa kokee pelkoa jonka epätodellisuuteen myrkyttävä sanasto (Raamattu) on saanut aikaa.

Epäuskoinen ihminen ajattelee helposti Raamatusta näin siksi että Raamattu ilmoittaa ihmisen sydämelle että hän on syntinen ja matkalla kadotukseen jos ei tee uskossa parannusta synneistään. Tämä herättää suurta pelkoa ihmisessä joka ei halua tehdä parannusta synneistään joita rakastaa. Tämä on uskoakseni Sarasvuon todellisuudessa tarkoittama kadotus.

Sarasvuon mukaan tästä kadotuksesta pääsee pelastukseen armon ja parannuksen vuorovedolla.

- Sarasvuon "Armo" tarkoittaa "ei se mitään jos Raamattu ilmoittaa sinut syntiseksi joka on matkalla kadotukseen". Et sinä oikeasti ole syntinen ja paha vaan hyvä joka ei ole matkalla kadotukseen.

- Sarasvuon "Parannus" tarkoittaa sitä että uskoo tämän Sarasvuon armon sanoman ja hylkää Jumalan sanan varoituksen ja jatkaa hyvillä mielin synnissä rypemistä puhtaalla omallatunnolla.

Jälleen Sarasvuon sanoma on täysin Jeesusta vastaan ja täysin sen mukaista jota saatana julistaa sillä saatana haluaa että jokainen ihminen jäisi synnin harjoittamiseen eikä tekisi parannusta synneistään. Sarasvuon parannuksessa pelastutaan pälkähästä tehdä Jumalan tahdon mukainen parannus synneistä ja näin Sarasvuon parannuksessa voidaan vaeltaa hänen mukaansa viisaammin kun vaelletaan epäuskossa Jumalan käskyjä kohtaan hyvällä omallatunnolla.

Lopuksi sarasvuo toteaa: ” Uskon, että maailmankaikkeudessa on hyvää tahtoa jokaista kohtaan, kunhan sille annetaan mahdollisuus. Elämä tarjoaa pyhiinvaeltajilleen enemmän hyvää kuin pahaa.”

1.Joh.5:19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.

1.Joh.2:15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
2:16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo (paha himo), silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
2:17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.

Jaak.4: 4 Te huorintekiät ja huorat! ettekö te tiedä, että maailman ystävyys on viha Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo maailman ystävä olla, hän tulee Jumalan vihamieheksi.


Raamatun mukaan koko maailma on pahan vallassa jokainen joka ei ole pelastunut uskon kautta joka on Herrassa Jeesuksessa. Maailman, lihan himon (paha himo), silmäin pyynnön ja elämän korskeuden rakastaminen ja ystävyys on vihaa Jumalaa kohtaan. Maailma ja elämä tarjoaa ihmiselle pahaa sillä maailma on langennut maailma joka on pahan vallassa. Vain Jumala tarjoaa ihmiselle hyvää ja se hyvä on pelastus Jeesuksen kautta tästä pahuudesta joka maailmassa villitsee.

Maailmalle ja siinä olevalle pahuudelle ei tule antaa mahdollisuutta sillä se tuhoaa ihmisen. Maailmassa olevasta pahuudesta (maailmallisista himoista) tulee tehdä parannus uskon kautta Jeesukseen jotta päästään sisälle todelliseen elämään jossa saamme elää Jumalan rakkaudessa ja huolenpidossa saatanan orjuuden sijaan.

Linkki Sarasvuon kirjoitukseen: http://www.kirkkojakaupunki.fi/artikkel ... viisauteen
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Jari Sarasvuon pelastussanoman arviointia

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 24. Heinä 2013 21:31

Sarasvuo on näin savo-karjalaisittain,,,oikkee Haaska mies.Ehkä hän seuraavaksi aikoo rahastaa uskovilla ,,,kyynisesti sanottuna kaiken muun hän on jo rahastanut .Saa nähdä meneekö uskovat vipuun.Kauniita korulauseita puettuna saatanan sanastoon .Sellaisia viljelijöitä maailmassa riittää.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Jari Sarasvuon pelastussanoman arviointia

ViestiKirjoittaja PetriFB » 24. Heinä 2013 23:53

Minäkin kirjoitin kirkko ja kaupunki lehdessä olleen artikkelin takia sivulleni kirjoituksen: http://www.kotipetripaavola.com/jarisar ... astus.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jari Sarasvuon pelastussanoman arviointia

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Loka 2013 19:24

Tämäkin vielä!!!


"Jari Sarasvuo lupautui saarnaamaan Kallion kirkkoon"


http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/ ... n_kirkkoon


"Jari Saravuo keskusteli Teemu Laajasalon kanssa siitä, millä keinoilla kirkon voisi pelastaa.

Kallion kirkkoherra Teemu Laajasalo kutsui mediapersoona Jari Sarasvuon saarnaamaan Helsingin Kallion seurakuntaan ”ilman määkimisiä ja vuoden sisällä”. Sarasvuo lupautui saarnaajaksi Laajasalon toimittamaan jumalanpalvelukseen suorassa Nelosella nähdyssä Sarasvuon tv-show´ssa torstai-iltana.

Jari Sarasvuo kertoi suorassa televisiolähetyksessä liittyneensä takaisin kirkkoon, josta erosi 25 vuotta sitten. - Olen ajatellut, että se tarjoaa paremman vaihtoehdon loppuelämääni, Sarasvuo perusteli ratkaisuaan.

Jari Sarasvuo sanoi kirkon sanoman ja Jeesuksen opetusten tulleen hänelle viime vuosien aikana tärkeiksi. Samaan aikaan hän sanoi olevansa huolissaan kirkon tilasta.

- Näin ei voi jatkua. Kirkolla on upea ydinsanoma, mutta papit määkivät lammasmaisesti saarnojaan betonibunkkereissa, Sarasvuo sivalsi.

- Älä sinä määi, vaan tule pitämään voimallinen saarna Kallioon, Teemu Laajasalo haastoi Sarasvuota.

Muutaman sekunnin mietittyään Jari Sarasvuo otti haasteen vastaan ja puhkui jo lähetyksen lopulla evankelistan intoa:

- Olemme päättäneet Teemu Laajasalon kanssa rakentaa Kalliosta uuden Jerusalemin. Juha Tapio (Sarasvuon lähetyksen toinen vieras) tulee laulamaan samaan tilaisuuteen, jossa minä saarnaan, Sarasvuo heitti."


Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Jari Sarasvuon pelastussanoman arviointia

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 05. Loka 2013 08:02

Tämä viimeinen uutinen oli kyllä aika hauska ;gladly:
Katsoin tässä lähipäivinä pätkän uutta Sarasvuo-showta. Hänellä oli siinä vieraana joku nuori naislaulaja (en nyt muista kuka), mutta he toistelivat itämaisten uskontojen gurujen oppeja ja hymisivät ommmia.
Sarasvuolla on kuitenkin joitain johtamiseen ja yritysmaailmaan liittyviä todella hyviä ajatuksia. Olin aina pitänyt Sarasvuota jotenkin ihan huuhaana, mutta viime vuoden jossain johtamisen tenttikirjassa oli hänenkin ajatuksiaan ja olin ihan yllättynyt siitä, että ajatukset olivat hyviä :thumb:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa