Rikas

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 25. Heinä 2013 14:12

Herman kirjoitti:Ymmärrän kyllä sinisilmäisen ajattelutapanne kun teillä ei itsellänne taida olla kokemusta syrjäytyneenä sossupummina olosta. Minulla on, ja voin kertoa että ei se automaattinen rahan saaminen silloin tunnu miltään ymmärtämisen tai välittämisen osoitukselta, vaan hölmöstä ja hyväuskoisesta yhteiskunnasta hyötymiseltä.

(Ja täytyy varmaan taas väärinymmärryksien välttämiseksi erikseen kirjoittaa, että en tarkoita sellaisia jotka haluaisivat mutta eivät kykene elättämään itsensä.)


Ehkä et kirjoittelisi siinä, jos et olisi tukea saanut, ei olisi vaimoa ja lapsia? Sekin mahdollisuus on. Karu totuus, ei sinisilmäisyyttä.
lonelyrider
 

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja Herman » 25. Heinä 2013 14:15

lonelyrider kirjoitti:
Herman kirjoitti:
Eikö ideologia mitä ajat, sallisi myös epäoikeudenmukaista erottelua?


Tämäkö "ideologia": "Kuka ei tahdo työtä tehdä, ei hänen syömänkään pidä" (2.Tess.3:10)?


Ideologia on myös itse määritelty sanan tulkinta, eikä näe kokonaiskuvaa raamatunilmoituksesta.

esim myös raamatussa on näin: Matt. 5:42 Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää...
Raamattu ei käske erottelemaan avuntarvitsijoita karsinoihin.

Työ on monenlaista, esim. nainen voi tehdä työtä kotonaan, työ ei ole pelkkää ansiotyötä, monetkaan vanhantestamentin naiset eivät tehneet työtä josta olisi saanut palkan, mies huolehti naisista, toki myös oli naisia jotka saivat työllään rahaa varmasti... huomioi että tämä ei päde nyky-yhteiskuntaan, täällä miehet eivät pidä vaimoistaan huolta.Toisaalta myös tässä yhteiskunnassa, työn laatu on toisenlaista, kaikille ei ole työtä, vaikka haluaisivatkin tehdä sitä.


Tuntuu että et vieläkään lue mitä kirjoitan. Kuka ei TAHDO työtä tehdä, ei hänen syömänkään pidä. Kysymys on tahdosta, ei siitä minkälaista työtä tekee tai onko työtä saatavilla. Nykyinen lainsäädäntö turvaa leivän niillekin jotka eivät edes TAHDO tehdä työtä. Tästä tässä nyt vaan on kyse.

Tämä ei ole mitenkään ristiriidassa niiden lukuisten raamatunkohtien kanssa jossa kehoitetaan antamaan almuja - Jumalan sana ei ole ristiriitainen. Näitä molempia katsomalla me nähdään kokonaiskuva, että Jumalan tahto on almujen antaminen niile jotka eivät PYSTY elättämään itseään. Mutta ne jotka eivät TAHDO tehdä työtä, ei tule syödä. Tosi yksinkertainen ja selkeä asia, ja ihmettelen miten tätä voi vastustaa jos uskoo Jumalan sanaan.
Herman
 

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja Herman » 25. Heinä 2013 14:18

lonelyrider kirjoitti:
Herman kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Jumala katsoo usein ihmistä säälivästi ja ymmärtää asioiden tausta, mitä me ihmiset ei useinkaan ymmärretä....


Ymmärtämistä tarvitaan mielestäni paljon enemmän. Mutta toisen ymmärtäminen ei mielestäni ole synonyymi rahan antamiselle, vaikka ehkä nykyään ajatellaan että rahalla voi saada mitä vaan. Ymmärtämisen tulisi kulkea käsi kädessä todellisen auttamisen kanssa, ja todellista auttamista ei ole toisen synnillisen elämäntavan rahoittaminen ilman minkäänlaisia vaatimuksia.


Pitäisikö ihmiset siis jättä kodittomiksi, nälkään? vain siksi että rahoitetaan jotain, joka ei päde omaan arvostukseesi? Synti ei ole yksiselitteinen asia, jonka vuoksi ihmisiä voi alkaa erottelemaan toimeentulotuen ulkopuolelle.


Omaan arvostukseeni :?: Menee ajatusteni tulkinta jo niin pitkälle että en vaivaudu edes vastaamaan tähän.


Ehkä et kirjoittelisi siinä, jos et olisi tukea saanut, ei olisi vaimoa ja lapsia? Sekin mahdollisuus on. Karu totuus, ei sinisilmäisyyttä.


Aikoinani nostamani toimeentulotuet menivät enimmäkseen pään sekaisin saamiseen ja taksilla baarista toiseen suhailuun. Sitten kun Herra nosti ylös ja tein parannuksen pummilla matkustamisesta, alkoi elämä mennä järjestykseen ja tuli kuvioon vaimo ja lapset ja kaikki muu siunattu.
Herman
 

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 25. Heinä 2013 14:23

Se tahtotila varmasti voi olla hakusessa, silloin kun elämä ei luista... aika vähäinen joukko, ei tahdo vaan ihan huvikseen, useimmilla on ongelmia, joita olisi vaikea tuen tarvetta määrittäessä, alkaa analysoimaan. Eikö sinun tilanteesi olisi ansainnut tukea, jotta et joutunut huonompaan ahdinkoon... ihanko huviksesi vaan olit sosiaalipinnari... vaikka et löydä sääliä itseäsi kohtaan, ei se tarkoita etteikö Jumala olisi siinä hetkessä ollut ymmärtäväisempi sinua kohtaan.
lonelyrider
 

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja pekka » 25. Heinä 2013 14:24

Herman kirjoitti:
"Aikoinani nostamani toimeentulotuet menivät enimmäkseen pään sekaisin saamiseen ja taksilla baarista toiseen suhailuun. Sitten kun Herra nosti ylös ja tein parannuksen pummilla matkustamisesta, alkoi elämä mennä järjestykseen ja tuli kuvioon vaimo ja lapset ja kaikki muu siunattu."

Sait Herman siunauksia, etkö soisi nyt vuorostaan myös muillekin ihmisille siunauksia ja huolenpitoa?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja Herman » 25. Heinä 2013 14:30

lonelyrider kirjoitti:Se tahtotila varmasti voi olla hakusessa, silloin kun elämä ei luista... aika vähäinen joukko, ei tahdo vaan ihan huvikseen, useimmilla on ongelmia, joita olisi vaikea tuen tarvetta määrittäessä, alkaa analysoimaan. Eikö sinun tilanteesi olisi ansainnut tukea, jotta et joutunut huonompaan ahdinkoon... ihanko huviksesi vaan olit sosiaalipinnari... vaikka et löydä sääliä itseäsi kohtaan, ei se tarkoita etteikö Jumala olisi siinä hetkessä ollut ymmärtäväisempi sinua kohtaan.


Olen samaa mieltä, että tahtotila on kaitessa kun elämä ei ole raiteillaan. Ja olen samaa mieltä, että taustalla on aina joku ongelma. Ja olen samaa mieltä, että nämä ongelmalliset tarvitsevat tukea - mutta ei taloudellista, sillä se vain auttaa ylläpitämään sivuraiteilla harhailemista ja pahentaa tilaa entisestään, eikä auta selvittämään ongelmia ja synnyttämään tahtoa työn tekemiseen.

Ja koin kyllä todella voimakkaasti Jumalan säälin itseäni kohtaan kun lopulta Hänet kohtasin. Luet nyt kirjoituksiani aika voimakkaiden ennakko-oletustesi läpi ja näet minut jotenkin armottomana, vaikka ei ole kyse ollenkaan siitä.
Herman
 

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja Herman » 25. Heinä 2013 14:31

pekka kirjoitti:Herman kirjoitti:
"Aikoinani nostamani toimeentulotuet menivät enimmäkseen pään sekaisin saamiseen ja taksilla baarista toiseen suhailuun. Sitten kun Herra nosti ylös ja tein parannuksen pummilla matkustamisesta, alkoi elämä mennä järjestykseen ja tuli kuvioon vaimo ja lapset ja kaikki muu siunattu."

Sait Herman siunauksia, etkö soisi nyt vuorostaan myös muillekin ihmisille siunauksia ja huolenpitoa?


Ehdottomasti! Jokaiselle joka samalla tavalla tekevät parannuksen pummilla elämisestä. Ilmaisen rahan saaminen sitä ennen ei ollut minulle siunaus vaan kirous, enkä halua suoda kirouksia ihmisille.
Herman
 

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 25. Heinä 2013 14:34

Matteus 20

1 "Sillä taivasten valtakunta on perheenisännän kaltainen, joka varhain aamulla lähti ulos palkkaamaan työmiehiä viinitarhaansa.
2 Ja kun hän oli sopinut työmiesten kanssa denarista päivältä, lähetti hän heidät viinitarhaansa.
3 Ja hän lähti ulos kolmannen hetken vaiheilla ja näki toisia seisomassa torilla joutilaina;
4 ja hän sanoi heille: 'Menkää tekin minun viinitarhaani, ja mikä kohtuus on, sen minä annan teille'.
5 Niin he menivät. Taas hän lähti ulos kuudennen ja yhdeksännen hetken vaiheilla ja teki samoin.
6 Ja kun hän lähti ulos yhdennentoista hetken vaiheilla, tapasi hän vielä toisia siellä seisomassa; ja hän sanoi heille: 'Miksi seisotte täällä kaiken päivää joutilaina?'
7 He sanoivat hänelle: 'Kun ei kukaan ole meitä palkannut'. Hän sanoi heille: 'Menkää tekin minun viinitarhaani'.
8 Mutta kun ilta tuli, sanoi viinitarhan herra tilansa hoitajalle: 'Kutsu työmiehet ja maksa heille palkka, viimeisistä alkaen ensimmäisiin asti'.
9 Kun nyt tulivat ne, jotka olivat saapuneet yhdennentoista hetken vaiheilla, saivat he kukin denarin.
10 Ja kun ensimmäiset tulivat, luulivat he saavansa enemmän; mutta hekin saivat kukin denarin.
11 Kun he sen saivat, napisivat he perheen isäntää vastaan
12 ja sanoivat: 'Nämä viimeiset ovat tehneet työtä vain yhden hetken, ja sinä teit heidät meidän vertaisiksemme, jotka olemme kantaneet päivän kuorman ja helteen'.
13 Niin hän vastasi eräälle heistä ja sanoi: 'Ystäväni, en minä tee sinulle vääryyttä; etkö sopinut minun kanssani denarista?
[b]14 Ota omasi ja mene. Mutta minä tahdon tälle viimeiselle antaa saman verran kuin sinullekin.
15 Enkö saa tehdä omallani, mitä tahdon? Vai onko silmäsi nurja sentähden, että minä olen hyvä?'

16 Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi."
[/b]


Minä käsitän tämän Raamatun opetuksen niin että tulee olla iloinen jos toiset saavat siunauksia ja rahaa. Silmämme ei tulisi olla nurja sen tähden, että joku on hyvä ja haluaa tehdä toiselle hyvää, meidän tulisi olla onnellisia kun läheisillämme on asiat paremmin. Emme saa viedä pois toisten siunauksia , olkoon se rahaa, lämpöä tai terveyttä tai toivoa. Eikö vihamiehillekkin tulisi rukoilla siunausta ja hyvää.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 25. Heinä 2013 14:43

Herman kirjoitti:
pekka kirjoitti:Herman kirjoitti:
"Aikoinani nostamani toimeentulotuet menivät enimmäkseen pään sekaisin saamiseen ja taksilla baarista toiseen suhailuun. Sitten kun Herra nosti ylös ja tein parannuksen pummilla matkustamisesta, alkoi elämä mennä järjestykseen ja tuli kuvioon vaimo ja lapset ja kaikki muu siunattu."

Sait Herman siunauksia, etkö soisi nyt vuorostaan myös muillekin ihmisille siunauksia ja huolenpitoa?


Ehdottomasti! Jokaiselle joka samalla tavalla tekevät parannuksen pummilla elämisestä. Ilmaisen rahan saaminen sitä ennen ei ollut minulle siunaus vaan kirous, enkä halua suoda kirouksia ihmisille.


Oliko kirouksesi raha vai sinun taipumuksesi käyttää ne ja se huono valinta mihin itse valitsin ne käyttää ? Oliko kirous rahanvika vai sinun syntisestä luonnosta johtuvaa? Pakottiko raha sinua ostamaan viinaa ja taksimatkoja vai sinun syntinen luontosi?

Olen ollut monta vuotta elämäni kuluessa erillaisissa pätkissä liiton ansiosidonnaisella päivärahalla ja myös sossu rahoilla. Ei ne rahat koskaan kirousta aiheuttaneet, vaan päin vastoin antoivat turvaa ja lohtua. Taipumukseni syntiin ja synnin riippuvuudet ja kahleet ja Jumalan puute elämästä oli se varsinainen ongelma.

Tälläkin hetkellä olen liiton ansiosidonnaisilla rahoilla jotka HUOM! olen itse liittoon työssäoloaikana maksanut. Ihan itse joka palkasta lähettelin liittoon rahoja ja nyt saan nauttia siitä uhrauksesta. Hyvällä omatunnolla täällä kirjotellaan liiton rahoilla ja juuri kävin ulkona syömässä ja ostin bensaakin autoon. Toisaalta vaikka nautin tästä osaksi itsemaksetusta etuudesta kuuluu minunkin tehdä se mikä on eettisesti oikein ja etsiä töitä ja elättää itse itseni etten olisi valtiolle ja läheisilleni taakaksi. Ja töitä etsinkin kunhan olen saanut muuton pois jaloista. Kyllä minun tulee töitä tehdä jos ei minulla ole mitään hyvää syytä olla tekemättä niitä. Kristityn pitää olla esimerkkinä ja kantaa vastuunsa yhteiskunnassa, olla esimerkkinä vaelluksellaan uskottomille etti saisivat aihetta puhua meistä pahaa.

Mutta itse koen niin , että jos jollakin on jokin hyvä syy olla tekemättä työtä (sairaus, lastenhoito, Jumalan valtakunnan työ joka vie paljon aikaa, ei saa asiallista korvausta työstään tai siellä sorretaan yms yms lista on pitkä) niin silloin tällainen henkilö saa puolestani olla yhteiskunnan elätettävänä.
Viimeksi muokannut Mikko Murpatti päivämäärä 25. Heinä 2013 15:32, muokattu yhteensä 1 kerran
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja Herman » 25. Heinä 2013 15:06

Mikko Murpatti kirjoitti:Oliko kirouksesi raha vai sinun taipumuksesi käyttää ne ja se huono valinta mihin itse valitsin ne käyttää ? Oliko kirous rahanvika vai sinun syntisestä luonnosta johtuvaa? Pakottiko raha sinua ostamaan viinaa ja taksimatkoja vai sinun syntinen luontosi?


Kirous on Jumalan sanaa vastaan toimiminen, ja ilmaisen rahan antaminen sellaiselle joka ei tahdo tehdä työtä, on Jumalan sanaa vastaan toimimista.

Mikko, en tiedä oletko lukenut koko viestiketjua, mutta olen näissä kirjoituksissani ottanut kantaa ja vastustanut ainoastaan vapaamatkustajien hyväksymistä, eli niiden rahoittamista jotka eivät tahdo tehdä työtä.
Herman
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa

cron