Rikas

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja pekka » 25. Heinä 2013 15:12

Herman kirjoitti:
" mutta olen näissä kirjoituksissani ottanut kantaa ja vastustanut ainoastaan vapaamatkustajien hyväksymistä, eli niiden rahoittamista jotka eivät tahdo tehdä työtä."

Ja kuka ihminen tai ketkä ihmiset olisivat niitä jotka osaisivat takuuvarmasti jaotella ihmiset niin, että vain niitä autettaisiin jotka olisivat auttamisen "ansainneet"? Tuo on minusta täysin mahdotonta, ihmiset jaettaisiin erilaisiin kasteihin ja ties paljon pahempaakin koituisi tuollaisesta järjestelmästä. Totaalinen valvontayhteiskunta olisi syntynyt, ainakin tuolta osalta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja Herman » 25. Heinä 2013 15:16

pekka kirjoitti:Herman kirjoitti:
" mutta olen näissä kirjoituksissani ottanut kantaa ja vastustanut ainoastaan vapaamatkustajien hyväksymistä, eli niiden rahoittamista jotka eivät tahdo tehdä työtä."

Ja kuka ihminen tai ketkä ihmiset olisivat niitä jotka osaisivat takuuvarmasti jaotella ihmiset niin, että vain niitä autettaisiin jotka olisivat auttamisen ansainneet? Tuo on minusta täysin mahdotonta, ihmiset jaettaisiin erilaisiin kasteihin ja ties paljon pahempaakin koituisi tuollaisesta järjestelmästä. Totaalinen valvontayhteiskunta olisi syntynyt, ainakin tuolta osalta.


Tätä kysyttiin minulta ja vastasin jo aiemmin, että aukotonta systeemiä ei voi tulla. Mutta onko se sitten hyvä perustelu sille, että säädetään laki selkeästi Raamatun vastaiseksi? Eikö olis parempi edes yrittää pitää laki Raamatun linjan mukaisena, vaikka vajavaiset ja syntiset ihmiset kykenevät sitäkin vääristämään?

Tuo spekulaatiosi on yksi näkemys mitä voi tapahtua, mutta itse uskon että jos asiat pyritään tekemään enemmän Jumalan sanan mukaiseksi, ei kehitys mene huonompaan suuntaan vaan parempaan.
Herman
 

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja pekka » 25. Heinä 2013 15:20

Herman kirjoitti:
pekka kirjoitti:Herman kirjoitti:
" mutta olen näissä kirjoituksissani ottanut kantaa ja vastustanut ainoastaan vapaamatkustajien hyväksymistä, eli niiden rahoittamista jotka eivät tahdo tehdä työtä."

Ja kuka ihminen tai ketkä ihmiset olisivat niitä jotka osaisivat takuuvarmasti jaotella ihmiset niin, että vain niitä autettaisiin jotka olisivat auttamisen ansainneet? Tuo on minusta täysin mahdotonta, ihmiset jaettaisiin erilaisiin kasteihin ja ties paljon pahempaakin koituisi tuollaisesta järjestelmästä. Totaalinen valvontayhteiskunta olisi syntynyt, ainakin tuolta osalta.


Tätä kysyttiin minulta ja vastasin jo aiemmin, että aukotonta systeemiä ei voi tulla. Mutta onko se sitten hyvä perustelu sille, että säädetään laki selkeästi Raamatun vastaiseksi? Eikö olis parempi edes yrittää pitää laki Raamatun linjan mukaisena, vaikka vajavaiset ja syntiset ihmiset kykenevät sitäkin vääristämään?

Tuo spekulaatiosi on yksi näkemys mitä voi tapahtua, mutta itse uskon että jos asiat pyritään tekemään enemmän Jumalan sanan mukaiseksi, ei kehitys mene huonompaan suuntaan vaan parempaan.


Kaikenlainen rikollisuus lisääntyisi kun ihmiset hädissään ottaisivat sieltä mistä vain voi ottaa ja varastaa jne.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja Herman » 25. Heinä 2013 15:21

Mitä mieltä olette tukipaketeista Kreikkaan ja muihin EU-maihin? Siinähän on kyse samasta pummilla matkustavien rahoittamisesta mutta vain isommassa, kansainvälisessä mittakaavassa. Hyväksytte varmaan senkin täysin...?
Herman
 

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja Eetu » 25. Heinä 2013 15:24

Mikko Murpatti kirjoitti:
Herman kirjoitti:
pekka kirjoitti:Herman kirjoitti:
"Aikoinani nostamani toimeentulotuet menivät enimmäkseen pään sekaisin saamiseen ja taksilla baarista toiseen suhailuun. Sitten kun Herra nosti ylös ja tein parannuksen pummilla matkustamisesta, alkoi elämä mennä järjestykseen ja tuli kuvioon vaimo ja lapset ja kaikki muu siunattu."

Sait Herman siunauksia, etkö soisi nyt vuorostaan myös muillekin ihmisille siunauksia ja huolenpitoa?


Ehdottomasti! Jokaiselle joka samalla tavalla tekevät parannuksen pummilla elämisestä. Ilmaisen rahan saaminen sitä ennen ei ollut minulle siunaus vaan kirous, enkä halua suoda kirouksia ihmisille.


Oliko kirouksesi raha vai sinun taipumuksesi käyttää ne ja se huono valinta mihin itse valitsin ne käyttää ? Oliko kirous rahanvika vai sinun syntisestä luonnosta johtuvaa? Pakottiko raha sinua ostamaan viinaa ja taksimatkoja vai sinun syntinen luontosi?

Olen ollut monta vuotta elämäni kuluessa erillaisissa pätkissä liiton ansiosidonnaisella päivärahalla ja myös sossu rahoilla. Ei ne rahat koskaan kirousta aiheuttaneet, vaan päin vastoin antoivat turvaa ja lohtua.

Tälläkin hetkellä olen liiton ansiosidonnaisilla rahoilla jotka HUOM! olen itse liittoon työssäoloaikana maksanut. Ihan itse joka palkasta lähettelin liittoon rahoja ja nyt saan nauttia siitä uhrauksesta. Hyvällä omatunnolla täällä kirjotellaan liiton rahoilla ja juuri kävin ulkona syömässä ja ostin bensaakin autoon.


minäkin eläisin liiton rahoilla jos vaikkapa saisin potkut täältä käännöshommista mut ei taida tulla potkuja ku oon yrityksen tuottavin kääntäjä, pitäis kait lopettaa silti "huipulla" - lainausmerkit koska käännän kolmen tähen käännöksiä kiireellä. Tiiän miten tätä tuottavuuspeliä pelataan, lyhyttä päivää vaan ni on tuottavuuslukemat tapissa.

Korostan että vastustan vain ja ainoastaan sellaisten henkilöiden toimintaa, jotka pystyisivät tekemään töitä mutta eivät tee. Jos on esim palanut loppuun töissä eikä sen takia pysty tekemään töitä, ni se on täysin hyväksyttävä syy olla niitä tekemättä, ei pidä omaa terveyttä tuhota työnteon takia. Ei kannata lähteä ees kokeilemaan työntekoa jos tietää että siinä kummiskin palaa loppuun. Ite jos palaisin loppuun näissä käännöshommissa (melkein paloinkin), en kyllä enää näitä hommia tekis.

Varmasti moni tekisi töitä jos työelämässä ois jotain järkeä, ite tykkäsin käännöshommia enemmän tehä raksalla töitä ku sai omaan rauhalliseen tahtiin kuljetella tiiliä ja kanniskella lautoja.
Eetu
 

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja Eetu » 25. Heinä 2013 15:25

Herman kirjoitti:Mitä mieltä olette tukipaketeista Kreikkaan ja muihin EU-maihin? Siinähän on kyse samasta pummilla matkustavien rahoittamisesta mutta vain isommassa, kansainvälisessä mittakaavassa. Hyväksytte varmaan senkin täysin...?


En hyväksy sitä, oksettavaa touhua. Rahat menevät pankeille joten se on suoranaista varastamista veronmaksajilta. Suomen vallanpitäjät ovat rahan eli perkeleen asialla. Ei siinä kreikkalaisia auteta. Kreikassa ei auta Kreikkalaisia kuin kultainen aamunkoitto mutta sekin kiellettiin "rasistisena" toimintana vaikka KReikka kyllä ruokkii mamut mutta ei kreikkalaisia.
Eetu
 

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja Herman » 25. Heinä 2013 15:30

pekka kirjoitti:Ja kuka ihminen tai ketkä ihmiset olisivat niitä jotka osaisivat takuuvarmasti jaotella ihmiset niin, että vain niitä autettaisiin jotka olisivat auttamisen ansainneet?


Tähän vielä kommentoin Pekka, että miksi vääristät sanomaani noin pahasti? Olen kirjoittanut tässä ketjussa ainakin 5-6 kertaa, että en vastusta tukien antamista niille jotka eivät pysty elättämään itsensä, en voi uskoa ettet ymmärtäisi mitä olen kirjoittanut. En koe järkevänä tällaista keskustelua jossa toinen vääristää toisen selkeästi ja useaan otteeseen kirjoittamia ajatuksia.
Herman
 

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja pekka » 25. Heinä 2013 15:33

Herman kirjoitti:
pekka kirjoitti:Ja kuka ihminen tai ketkä ihmiset olisivat niitä jotka osaisivat takuuvarmasti jaotella ihmiset niin, että vain niitä autettaisiin jotka olisivat auttamisen ansainneet?


Tähän vielä kommentoin Pekka, että miksi vääristät sanomaani noin pahasti? Olen kirjoittanut tässä ketjussa ainakin 5-6 kertaa, että en vastusta tukien antamista niille jotka eivät pysty elättämään itsensä, en voi uskoa ettet ymmärtäisi mitä olen kirjoittanut. En koe järkevänä tällaista keskustelua jossa toinen vääristää toisen selkeästi ja useaan otteeseen kirjoittamia ajatuksia.


En ole Herman tietääkseni vääristellyt mitään, noin olen ymmärtänyt. Ja kuinka perustaisit sellaisen järjestelmän Suomeen jossa tuo visiosi olisi täyttä totta?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja Eetu » 25. Heinä 2013 15:35

pekka kirjoitti:
Herman kirjoitti:
pekka kirjoitti:Herman kirjoitti:
" mutta olen näissä kirjoituksissani ottanut kantaa ja vastustanut ainoastaan vapaamatkustajien hyväksymistä, eli niiden rahoittamista jotka eivät tahdo tehdä työtä."

Ja kuka ihminen tai ketkä ihmiset olisivat niitä jotka osaisivat takuuvarmasti jaotella ihmiset niin, että vain niitä autettaisiin jotka olisivat auttamisen ansainneet? Tuo on minusta täysin mahdotonta, ihmiset jaettaisiin erilaisiin kasteihin ja ties paljon pahempaakin koituisi tuollaisesta järjestelmästä. Totaalinen valvontayhteiskunta olisi syntynyt, ainakin tuolta osalta.


Tätä kysyttiin minulta ja vastasin jo aiemmin, että aukotonta systeemiä ei voi tulla. Mutta onko se sitten hyvä perustelu sille, että säädetään laki selkeästi Raamatun vastaiseksi? Eikö olis parempi edes yrittää pitää laki Raamatun linjan mukaisena, vaikka vajavaiset ja syntiset ihmiset kykenevät sitäkin vääristämään?

Tuo spekulaatiosi on yksi näkemys mitä voi tapahtua, mutta itse uskon että jos asiat pyritään tekemään enemmän Jumalan sanan mukaiseksi, ei kehitys mene huonompaan suuntaan vaan parempaan.


Kaikenlainen rikollisuus lisääntyisi kun ihmiset hädissään ottaisivat sieltä mistä vain voi ottaa ja varastaa jne.


Suomen viranomaisten pitäis olla tarkempia että rahoja ei huijata sossusta. On väärin varastaa veronmaksajilta. Esim kämppikseni on ryypännyt rahansa ja meni sitten sossusta hakemaan lisää rahaa. Ei se ole oikein. Hänen isänsä on ostanut hänelle asunnon mut kämppis ei taho siihen muuttaa, häiriköi minua ja toista kämppistä.

Ihmisiä pitää auttaa mut pitää olla tarkempi seula että valehtelijat ja huijarit saadaan kuriin. Ei lähimmäistä auta se että edistää huijausta. Esim kämppikseni tarviis kunnon kurinpalautuksen, vaikkapa häädön jos ei maksa vuokraansa, ni ehkä hän sitten vähän miettis asioita, 48 vuotta on miehellä ikää mut kapinoi ku teinipoika. Hän on alkoholisti mutta alkoholistikin tarvitsee kuria. Hänen kaverinsa vain painavat ongelman villaisella ja ryyppäävät hänen kanssaan. Ei semmoset mitään kavereita ole.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/98428-h ... mmat-kikat

Jokainen tietää ite sydämessään, pystyykö tekemään töitä vai ei. Ite kävin työterveydessä juttelemassa ku epäröin että onko musta työntekoon ku oon ollu niin väsynyt tähän oravanpyörämeininkiin mutta sit sattukin uskova työterveydenhoitaja joka antoi hyvät neuvot eli mm. energiajuoman juonnin lopetin ja muutenkin oon ottanu rennommin.

Jos eläisi täysin omavaraisesti eli viljelisi omat ruokansa ja elelis jossain korvessa, ei tarviis miettiä näitä raha-asioita ollenkaan eikä tulis paha mieli siitä ku tietää että jotkut vaan loisivat veronmaksajien rahoilla, esim. nuo Kela-huijarit.

Suomesta puuttuu kuri, lähestulkoon joka asiassa.
Eetu
 

Re: Rikas

ViestiKirjoittaja Eetu » 25. Heinä 2013 15:36

pekka kirjoitti:
Herman kirjoitti:
pekka kirjoitti:Ja kuka ihminen tai ketkä ihmiset olisivat niitä jotka osaisivat takuuvarmasti jaotella ihmiset niin, että vain niitä autettaisiin jotka olisivat auttamisen ansainneet?


Tähän vielä kommentoin Pekka, että miksi vääristät sanomaani noin pahasti? Olen kirjoittanut tässä ketjussa ainakin 5-6 kertaa, että en vastusta tukien antamista niille jotka eivät pysty elättämään itsensä, en voi uskoa ettet ymmärtäisi mitä olen kirjoittanut. En koe järkevänä tällaista keskustelua jossa toinen vääristää toisen selkeästi ja useaan otteeseen kirjoittamia ajatuksia.


En ole Herman tietääkseni vääristellyt mitään, noin olen ymmärtänyt. Ja kuinka perustaisit sellaisen järjestelmän Suomeen jossa tuo visiosi olisi täyttä totta?


Sossun tätien pitää lakata olemasta niin sinisilmäisiä, tiiän kyllä että sossun pitää auttaa mut jos on ihan selvä huijari kyseessä ni sitten pitää esivallan miekan viuhua ja huijarille sakot vai mikä se onkaan seuraus jos huijaa rahaa sossusta.

Esim tässä tapauksessa:

http://www.vauva.fi/keskustelu/1351682/ ... aa_sossua_
Viimeksi muokannut Eetu päivämäärä 25. Heinä 2013 15:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Eetu
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa