Vedonlyönti

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja systeri » 24. Heinä 2013 22:20

Joo ..no ei millään pahalla..anteeksi jos koitte niin että tulin keskusteluun kuin hyeenä :oops: poistun hissukseen häntä koipien välissä :-P ..en kuitenkaan nyt ala pyydellä anteeksi niitä asioita jotka itseäni huolestuttaa pelimaailmaa ja pelaajien käyttäytymistä seuranneena!
systeri
 

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 24. Heinä 2013 22:23

systeri kirjoitti:Joo ..no ei millään pahalla..anteeksi jos koitte niin että tulin keskusteluun kuin hyeenä :oops: poistun hissukseen häntä koipien välissä :-P ..en kuitenkaan nyt ala pyydellä anteeksi niitä asioita jotka itseäni huolestuttaa pelimaailmaa ja pelaajien käyttäytymistä seuranneena!



No, et sinä ole hyeena, kuten kirjoitin aiemmin, kärjistin asioita, enkä ajattele sinusta henkilökohtaisesti niin.

Tottakai sinulla on henkilökohtainen vapaus sanoa ja kirjoitta ja uskoa kuten haluat, mutta en ymmärtänyt miksi tässä tapauksessa tähän kyseiseen kirjoitukseen otit niin voimakkaasti kantaa, kun kyseessähän oli Jumalan ihmeteko... alammeko mitätöimään ettei Jumala voisi näinkin tehdä ihmeitään, olen oppinut että Jumala on ennalta-arvaamaton, kaikki ei tapahdu aina ihmisten oletuksien mukaan, ihmeet eivät tapahdu pelkästään "pyhissä olosuhteissa ja paikoissa".

Ihminen voi olla monienkin asioiden orja, myös uskovat... olemme vaarassa joutua itsekin orjuuteen, jokainen meistä(myös allekirjoittanut) ;) jos sille luovutamme oikeudet sille ja meistä tulee välinpitämättömiä elämässämme.
lonelyrider
 

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja systeri » 24. Heinä 2013 22:48

Niin tuli mieleen vielä muistuttaa että olin itse vuosia ollut uskossa kun "jouduin" veikkauksen asiamieheksi ja työkseni houkuttelin asiakkaitani pelaamaan joista osa on jo kuollut.Joukossa myös uskovia. :? Heiltä en koskaan pyytänyt anteeksi käyttäytymistäni miten toimin uskossa ollessani,mutta seurakunnan edessä oon pyytäny anteeksi,olin kylmällä paikalla ja muutenkin kasvamaton uskossa.Nyt en voisi kuvitellakkaan että alkaisin samaan.
Ja se miksi reagoin tuohon Hermanin rahan saantiin on varmaan oma kokemus, se että mulle on itselleni tapahtunu sama.Ihmeellinen voitto rahattomalle sukulaiselle jonka jälkeen kokeilin lukuisia kertoja uudelleen monelle rahattomalle tuloksetta.Hermanin ei tarvitse olla yhtä tyhmä kuin minä olin, mutta joku toinen joka nyt lukee näitä juttuja, voi lähteä kokeilemaan samaa ja jäädä koukkuun.Tämä on mun mielipiteeni asiasta ja myös se että pelimaailma on henkimaailman hommia ,mutta minkä hengen niin se täytyy sitten jokaisen itse arvioida.
systeri
 

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja Herman » 25. Heinä 2013 07:44

systeri kirjoitti:Ja se miksi reagoin tuohon Hermanin rahan saantiin on varmaan oma kokemus, se että mulle on itselleni tapahtunu sama.Ihmeellinen voitto rahattomalle sukulaiselle jonka jälkeen kokeilin lukuisia kertoja uudelleen monelle rahattomalle tuloksetta.


Olikos sulla "öljyä lampussa" silloin kun tuo ihmeellinen voitto tuli? Mietin vaan, että syntihän sokaisee niin ettei välttämättä erota sutta paimenesta, joten syy miksi eksyit saattaa olla siinä. En epäile etteikö vihollinenkin voi antaa ihmeellisiä voittoja, mutta kyllä valvova uskova loppupeleissä aika helposti erottaa mistä lähteestä mikäkin kehoitus ja avuntarjous on peräisin.
Herman
 

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja systeri » 25. Heinä 2013 08:22

No ei varmaan ollu ainakaan häävisti.Mutta tottakai uskoin alkuun että se olis ollu Jumalasta ja vakuuttelin itselleni että Jumala voi toimia veikkauksenkin rahoilla, mutta jälkeenpäin tajusin että sillä se vihollinen tais vaan lyödä "koukkua" mun leukaan :-P
Mutta jos itte koet että oli Jumalasta, niin älä anna näitten mun horinoitten häiritä.
systeri
 

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Heinä 2013 09:39

*
Niin joku vuosi sitten työkamu pyysi ostamaan yhden arpan niin minä ostin sen ja
annoin hänelle niin sit kaikki työkamut tulivat luokseni kertomaan että minä valitsin
oikean arpan. Sillä työkamulla oli rahaongelmia ja velkoja niin sai paljon rahaa siitä arpasta. En muista paljonko rahaa... :shock: :) Vanha juttu mutta tätä ketjua lukiessani se juttu muistui mieleen.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja Herman » 27. Heinä 2013 15:52

Se mikä tekee vedonlyönnistä yleisimmin Jumalan tahdon vastaista, on toisen omaisuuden himoitseminen. Siihen syyllistyy jokainen joka osallistuu peliin tarkoituksena voittaa, koska tavoiteltava voitto on toisten omaisuutta. Ja käytännössä se on vedonlyönnin tarkoitus, sillä on mieletöntä osallistua vedonlyöntiin jos tarkoituksena ole voittaa.

Minun tapauksessani on kyse juuri tuosta mielettömyydestä, sillä en osallistunut vedonlyöntiin voittaakseni, vaan koska halusin olla kuuliainen Jumalalle. Eli tässä on se oleellinen asia joka erottaa esimerkiksi minun ja systerin vedonlyönnit, koska systeri kerroit pelanneesi voittaaksesi, ja se teki pelaamisestasi syntiä.
Herman
 

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 27. Heinä 2013 22:43

Mulle nous mieleen yksi jae..

33. Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja systeri » 28. Heinä 2013 00:26

Herman kirjoitti:Se mikä tekee vedonlyönnistä yleisimmin Jumalan tahdon vastaista, on toisen omaisuuden himoitseminen. Siihen syyllistyy jokainen joka osallistuu peliin tarkoituksena voittaa, koska tavoiteltava voitto on toisten omaisuutta. Ja käytännössä se on vedonlyönnin tarkoitus, sillä on mieletöntä osallistua vedonlyöntiin jos tarkoituksena ole voittaa.

Minun tapauksessani on kyse juuri tuosta mielettömyydestä, sillä en osallistunut vedonlyöntiin voittaakseni, vaan koska halusin olla kuuliainen Jumalalle. Eli tässä on se oleellinen asia joka erottaa esimerkiksi minun ja systerin vedonlyönnit, koska systeri kerroit pelanneesi voittaaksesi, ja se teki pelaamisestasi syntiä.


No juu :) Niin siis kyse oli täs tapaukses siitä että halusin myös auttaa ja kerran se osuikin kohdalleen, mutta ei enää sen jälkeiset yritykset auttaa :) Toki pelasin monet kerrat myös voittaakseni eli auttaakseni itseäni edellisen yrityksen velkaantumisen johdosta...mutta kun Herra kutsui parannukseen niin tästä kuin monesta muusta asiasta ,niin nyt oon Hänen armostaan saanu elää tasapainoista elämää taloudellisesti ja se on ihime :)
systeri
 

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja Herman » 28. Heinä 2013 09:27

systeri kirjoitti:Niin siis kyse oli täs tapaukses siitä että halusin myös auttaa


Eli tarkoituksesi oli voittaa vedonlyönti, jotta pystyt auttamaan ystävääsi. Mulla ero oli siinä, että motiivina ei ollut auttaminen eikä vedonlyönnin tarkoituksena ollut voittaa. Kuulostaa mielettömältä ja sitä se olikin, mutta tein vedonlyönnin vaan ja ainoastaan siitä syystä että halusin olla kuuliainen Jumalalle.
Herman
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa

cron