Vedonlyönti

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja Herman » 24. Heinä 2013 20:11

Vedonlyönnistä ja uhkapeleistä yleensä ottaen olen itse sitä mieltä, että kannattaa unohtaa. Olen ollut itsekin peliriippuvainen, ja se jännitys on kyllä jotain tosi koukuttavaa. Helppo raha toisten ihmisten kustannuksella ei myöskään tavoitteena ole kovin jumalallisen kuuloinen ajatus.
Herman
 

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 24. Heinä 2013 20:42

Minusta tuo kuulostaa siltä että Jumala halusi koetella sinua Herman ja selvisit siitä koetuksesta hyvin arvosanoin :thumb:
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja systeri » 24. Heinä 2013 20:55

Herman kirjoitti:Tässä vaiheessa voin paljastaa, että tuo tapahtui minulle itselleni pari päivää sitten. Kirjoitin aluksi "ystävästäni" koska halusin kuulla rehellisiä ja suoria mielipiteitä.

Systeri, tässä tapauksessa ei ollut kyse mistään houkuttelusta, kun ei mulla ole houkutusta vedonlyöntiin eikä tämän unen kauttakaan sellaista tullut. Tein sen vedonlyönnin ainoastaan koska koin että Jumala näytti mulle sen unen. Ja tulos osui kohdalleen, voittoa tuli 1455 euroa ja joka sentti meni Jumalan osoittamaan paikkaan. Ja jos vain minusta on kiinni, en koskaan enää pelaa vedonlyöntiä.

Minua itseäänkin tämä ihmetyttää kovasti ja siksi halusinkin kysyä mitä muut tästä ajattelee, oon miettinyt voisko tämä jopa olla joku vihollisen juoni, mutta en vaan tajua että mitä se tästä hyötyisi :think2:


Vanhana "veikkausasiamiehenä" monenlaista kokeneena ja nähneenä tiedän että tuo on vihollisen vanha juoni saada ihmiset pelaamaan ja se hyötyy siitä just sen että saa sut lankeamaan siihen ansaan :think2: ..ja varsinkin silloin yrittää keinolla millä hyvänsä saada sua koukkuun,ajattelemaan että milläs nyt tehdään köyhille rahaa (vauhti vaan kiihtyy)... kun näkee että oot hengellisesti "vahvoilla ja viholliselle vaarallisilla vesillä" .. :) ..minäkin olin aikoinaan pelikoukussa...en edes kehtaa sanoa kuinka paljon menetin rahaa samalla kun koitin saada köyhille rahaa..Raamattu olikin vaihtunut pelilistoihin ja vihjelehtiin :?
systeri
 

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja Herman » 24. Heinä 2013 21:15

systeri kirjoitti:Vanhana "veikkausasiamiehenä" monenlaista kokeneena ja nähneenä tiedän että tuo on vihollisen vanha juoni saada ihmiset pelaamaan ja se hyötyy siitä just sen että saa sut lankeamaan siihen ansaan :think2: ..ja varsinkin silloin yrittää keinolla millä hyvänsä saada sua koukkuun,ajattelemaan että milläs nyt tehdään köyhille rahaa (vauhti vaan kiihtyy)... kun näkee että oot hengellisesti "vahvoilla ja viholliselle vaarallisilla vesillä" .. :) ..minäkin olin aikoinaan pelikoukussa...en edes kehtaa sanoa kuinka paljon menetin rahaa samalla kun koitin saada köyhille rahaa..Raamattu olikin vaihtunut pelilistoihin ja vihjelehtiin :?


En epäile etteikö vihollisen repertuaarissa olisi kaikenlaisia konsteja, mutta mun kokemuksien mukaan sillä on yleensä vähän enemmän yritystä. Tarkoitan että mulle henkilökohtaisesti tässä ei ollut mitään erityisen koettelevaa, koska minua ei ennen tätä tapausta eikä sen jälkeen houkuttele vedonlyönti pätkääkään. Sekin jännitys mistä peliriippuvuus-aikanani nautin, tuntui nyt tosi vastenmieliseltä kun sitä pienen hetken aikaa koin. Ja tiedän myös ettei köyhien ruokkiminen ole mun rahoistani kiinni, enemmän Herra tarvitsee minua itseäni "eläväksi uhriksi" kuin jotain uhrirahoja minulta.

En halua tällä vähätellä muiden mahdollisia kiusauksia uhkapeleistä, sillä jokaisella on omat heikkoutensa, ja minulle saattaa toiset asiat tuottaa suuria kiusauksia jotka ei taas jollekin toiselle tunnu miltään.
Herman
 

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja systeri » 24. Heinä 2013 21:38

Konsti on sekin että jos ei sua hetkauttanu "muuta kuin tään kerran" niin sen kerrottuas julkisesti joku muu voi saada kimmokkeen ja jäädä koukkuun..se on se vihollisen taktiikka saada paljon aikaan yhdellä iskulla :-P
systeri
 

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja Herman » 24. Heinä 2013 21:48

systeri kirjoitti:Konsti on sekin että jos ei sua hetkauttanu "muuta kuin tään kerran" niin sen kerrottuas julkisesti joku muu voi saada kimmokkeen ja jäädä koukkuun..se on se vihollisen taktiikka saada paljon aikaan yhdellä iskulla :-P


Kuulostaa jo vähän kaukaa haetulta... Tuskin kukaan sen takia alkaa pelaamaan, että näin unessa edeltä ottelun tuloksen. Ja jos alkaa, niin sit on kyllä uskonelämä jo niin heikolla perustalla, että ei siinä edes sielunvihollista tarvita heiluttamaan.
Herman
 

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 24. Heinä 2013 21:53

Mielestäni on turhaa alkaa ihmisiä syyllistämään. Jokaisella meillä on omat taistelumme ja jokainen seisoo Jumalan edessä itse, jokainen siis vastaa kaikista teoistaan itse Jumalalle. Kukaan ei voi tuosta saada pelikimmoketta, muuten kuin siten että antaa itse sitoa itsensä johonkin... kyse on sitomisesta asioihin, monet asiat eivät ole niin kauheita, jos aletaan katsomaan oikeassa mittasuhteessa, ilman sellaista leimaamista "paholaisen työksi", usein on kyse enemmänkin siitä, sitooko jokin asia meitä ja vie muuten elämän ilon.
lonelyrider
 

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja systeri » 24. Heinä 2013 22:01

Muistakaa nyt että täällä voi lukea aika hiljattain uskoon tulleita tai uskosta osattomia.Ehkä kaikki ei oo yhtä vahvalla perustalla.
Ei ollut tarkoitus ketään syyllistää mutta mä tiedän nää kuviot...oon nähny monen velkavankeudessa olevan myös uskovan olevan sidoksissa rahapeleihin.Epätoivoinen epäuskoinen katse silmissään..taas meni rahat ..pakko yrittää viimeisillä uudestaan :? ..tämä on yks niitä vihollisen vahvoja alueita saada ihmiset liekaan! Nim.merk erittäin läheltä seurannut :roll: Ja mä tiedän että paljon uskovatkin pelaa.
systeri
 

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 24. Heinä 2013 22:13

Tämä on keskustelupalsta, jossa tulisi olla vapaus kirjoittaa, niinkuin sydän sanoo, ei niinkuin muut asettaa rajat. Liian usein holhoamme toisiamme, myös juuri uskoontulleita, täällä on paljon kirjoituksia jotka eivät sovi juuri uskoontulleelle. Juuri uskoontullut ei elä kuplassa, eikä häntä voi lasiseinien sisään sulkea uskovien toimesta.

Se holhoaminen on mielestäni usein vähän tekopyhää(en tarkoita tällä systeri sinua vaan yleensäottaen).. nimittäin sitten kun nuori uskova oikeasti tarvitsisi apua, useinkaan kukaan ei viitsi edes olkiaan kohauttaa auttaakseen... usein se holhoaminen kumpuaa juuri tällaisten tapausten yhteydessä, mitä uskova saa sanoa tai olla sanomatta, aletaan toisten mielipiteitä ja kokemuksia kahlitsemaan myös siten, että käydään kimppuun kuin hyeenat, "teet syntiä, näytät huonoa esimerkkiä", vaikka useinkin asian voisi kohdata toisella tavoin... tämä on kärjistetty esimerkki, enkä tahdo loukata kirjoittajia, vaan tuoda jotenkin selvästi esiin sen, miten usein me laitamme aitauksia ja rajoja toisten uskovien elämään.

Uskon että peliongelma varmasti voi olla ongelma, mutta uskon myös Jumalan suureen voimaan auttaa hädässä olevaa ja riippuvaisuutensa kanssa kamppailevaa... muutenhan uskolla ei ole merkitystä, jos ei ole uskoa mihinkään.
lonelyrider
 

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja Herman » 24. Heinä 2013 22:18

systeri kirjoitti:Muistakaa nyt että täällä voi lukea aika hiljattain uskoon tulleita tai uskosta osattomia.Ehkä kaikki ei oo yhtä vahvalla perustalla.
Ei ollut tarkoitus ketään syyllistää mutta mä tiedän nää kuviot...oon nähny monen velkavankeudessa olevan myös uskovan olevan sidoksissa rahapeleihin.Epätoivoinen epäuskoinen katse silmissään..taas meni rahat ..pakko yrittää viimeisillä uudestaan :? ..tämä on yks niitä vihollisen vahvoja alueita saada ihmiset liekaan! Nim.merk erittäin läheltä seurannut :roll: Ja mä tiedän että paljon uskovatkin pelaa.


Eiköhän jokainen ihminen, oli sitten uskossa tai ei, tunnista että tässä mun tapauksessani on kyse jostain ihan muusta. Ja se ei mielestäni menisi edes heikon uskon piikkiin vaan olisi ihan silkkaa typeryyttä jos joku alkaisi yrittämään samaa, koska en minä edes yrittänyt yhtään mitään, minulle vaan näytettiin uni ja toimin sen mukaisesti.

Kirjoitin myös tässä ketjussa, että jos miettii vedonlyönnin aloittamista niin kannattaa mun mielestäni unohtaa. Aika valikoivasti saa lukea jos pitää kirjoituksiani täällä vedonlyöntiin kannustavina.

Ymmärrän systeri että suhtaudut noin äkkijyrkästi vedonlyöntiin kun olet kärsinyt niin paljon ja nähnyt paljon kärsimystä niiden parissa, ja voi olla vaikea uskoa että joku voisi tehdä yhden vedon ilman rahanhimoa tai jännityksenhakua, ja voiton jälkeen lopettaa siihen. Tai varsinkaan että Jumala olisi sen takana. Mutta näin siinä nyt on käynyt ja itse pidän tätä Jumalan ihmeenä, ja meitä on kutsuttu kertomaan Jumalan ihmeellisistä teoista.
Herman
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa