Vedonlyönti

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja Herman » 23. Heinä 2013 21:52

Olisikohan kellään mitään viisasta sanottavaa otsikon aiheesta? :)
Herman
 

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 23. Heinä 2013 23:12

Herman kirjoitti:Olisikohan kellään mitään viisasta sanottavaa otsikon aiheesta? :)


On, on suuria viisauksia!

Raamattu kieltää ettei ketään saa lyödä!! Ja jos veto lyö sinua niin silloin pitää kääntää toinenkin poski ! :lol:
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja Herman » 23. Heinä 2013 23:18

:-P
Herman
 

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja Herman » 23. Heinä 2013 23:25

Voisin vähän avata miksi tätä kysyin. Ystävälleni tapahtui aika merkillinen asia hiljattain. Tämä kaveri ei seuraa juurikaan urheilua eikä harrasta vedonlyöntiä, eikä hänessä ole ainakaan nähtävästi rahanhimoa. Hän kertoi nähneensä yhtenä yönä epätavallisen unen, jossa hänelle näytettiin seuraavana päivänä pelattavan ottelun lopputulos. Hän ihmetteli sitä mutta koki että ihan kuin Jumala olisi sen hänelle näyttänyt. Joten hän löi vetoa tuloksen puolesta, hän ei näistä joukkueista mitään tiennyt ja tulos oli ennakolta tosi yllättävä - mutta ottelu päättyi lopulta niin! Kaveri voitti aika suuren summan, ja kertoi laittaneensa kaikki voittorahat Jumalan valtakunnan työhön (hän oli päättänyt niin jo vedonlyöntivaiheessa), joten mistään omasta rikastumisen halusta ei ollut kysymys. Ja vedonlyönti jäi hänen kohdallaan tähän yhteen kertaan.

Mitä ajattelette tästä? Tosi erikoinen tapaus, ainakaan sattumaan ei riitä minun uskoni, joten jotain yliluonnollista tuossa tuloksen tietämisessä on täytynyt olla.. Mitä tuumitte, voisko Jumala toimia tällä tavalla?
Herman
 

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 24. Heinä 2013 00:17

Mielestäni voi Jumala tuollakin tavoin tehdä ihmeitään. Kysehän on loppupelissä motiivista tuossakin tapauksessa, yleensä rahapelejä pelataan, koska himoitaan rahaa ja sen tuomia etuuksia elämässä ja eikö se silloin ole ihmiselle turmioksi. Mutta mikä on se rahapelin "pahuus" loppupeleissä, jos tuotto kerran menee Jumalan valtakunnan työhön? Jumalaltahan kaikki tulee, myös rahapeleissä pyörivät summat... Jumalalla on kaikki valta kaikkeen täällä maanpäällä, paholainen ja sen huoukutukset... hmm... niiden tarkoitusperä on todellisuudessa Jumalan sallimuksessa, ei siksi että niillä olisi jotenkin ylivalta. Ja jos lähdetään miettimään rahan alkupääomaketjua, niin se on turhaa, tuskin Jumala miettii että millä se raha siellä on tuotettu ihmisten toimesta, kun Hän varmasti tietää kaiken olevan Hänen hallussaan, koko valtakunta ja universumi... niin pieniä me ihmiset ollaan mietteissämme... loppujen lopuksi voitaisiin iloita siitä, mitä Jumalan hyvää Jumalan valtakunnan työhön on tapahtunut tuossakin voitossa, ei kaikkia kiemuroita, miten raha on kulkenut ja miten se on tuotettu.
lonelyrider
 

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja Eetu » 24. Heinä 2013 11:08

minua ärsytti kun oisko ollu viime vuonna änärin loppuotteluissa oli New Jersey DEVILS vastaan Los Angeles KINGS, jotenkin tiesin että KINGS voittaa mutta en sit veikannut.

Vedonlyönti on vaarallinen asia, tietysti jos on tuollainen yksittäistapaus että saa tuloksen tietoonsa, ehkä sitten mutta säännöllisenä tapana on vaarallinen juttu, varsinkin jos pelaa netissä, siinä ei näe fyysistä rahaa lainkaan.
Eetu
 

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja tanu » 24. Heinä 2013 12:58

-
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 18. Loka 2017 21:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja Eetu » 24. Heinä 2013 13:30

http://www.tiltti.fi/etusivu

Lotto varsinkin on saatanasta! Ei ole ihmiselle hyväksi voittaa jotain 10 miljoonaa, siinähän kihahtaa heti pilssivesi hattuun ja ihminen luulee olevansa jotakin kun on euroseteleitä eli korollista velkaa eli "rahaa" tilillä, jonne pankkiirit ovat sen taikoneet näppäilemällä vähän tietokoneella jotain numeroita tilille. Ei se edes ole rahaa vaan jotain Mario Draghin allekirjoittamaa pelleily-leikkirahaa.
Eetu
 

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja systeri » 24. Heinä 2013 17:57

Tämä asia kiehtoo uskoviakin ;) ja väittäisin että vihollisen juoni on se että veikkaa siksi että saat auttaa köyhiä :) katinkontit sanon minä...tuohon ansaan on moni langennut ja joutunu pahemman kerran liemeen :roll: ..ei Jumala houkuttele ketään veikkaamaan näyttämällä oikeita tuloksia..en ainakaan usko :think2:
systeri
 

Re: Vedonlyönti

ViestiKirjoittaja Herman » 24. Heinä 2013 19:04

Tässä vaiheessa voin paljastaa, että tuo tapahtui minulle itselleni pari päivää sitten. Kirjoitin aluksi "ystävästäni" koska halusin kuulla rehellisiä ja suoria mielipiteitä.

Systeri, tässä tapauksessa ei ollut kyse mistään houkuttelusta, kun ei mulla ole houkutusta vedonlyöntiin eikä tämän unen kauttakaan sellaista tullut. Tein sen vedonlyönnin ainoastaan koska koin että Jumala näytti mulle sen unen. Ja tulos osui kohdalleen, voittoa tuli 1455 euroa ja joka sentti meni Jumalan osoittamaan paikkaan. Ja jos vain minusta on kiinni, en koskaan enää pelaa vedonlyöntiä.

Minua itseäänkin tämä ihmetyttää kovasti ja siksi halusinkin kysyä mitä muut tästä ajattelee, oon miettinyt voisko tämä jopa olla joku vihollisen juoni, mutta en vaan tajua että mitä se tästä hyötyisi :think2:
Herman
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron