ekumenia

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

ekumenia

ViestiKirjoittaja majeca » 07. Tammi 2011 21:40

mistä tunnistaa? miten eroittaa toisistaaan sisarten ja veljien yhteyden ekumeniasta? itse olen asian edessä koska yhdessä seurakunnassa on aikomuksena kutsua toisista seurakunnista rukoilemaan yhdessä joten onko tämä ekumeniaa? itse niin alku taipaleilla vielä taaperran että neuvoja otan mielellään vastaan :toghether:
majeca
 
Viestit: 24
Liittynyt: 12. Joulu 2010 22:39

Re: ekumenia

ViestiKirjoittaja PetriFB » 07. Tammi 2011 22:58

majeca kirjoitti:mistä tunnistaa? miten eroittaa toisistaaan sisarten ja veljien yhteyden ekumeniasta? itse olen asian edessä koska yhdessä seurakunnassa on aikomuksena kutsua toisista seurakunnista rukoilemaan yhdessä joten onko tämä ekumeniaa? itse niin alku taipaleilla vielä taaperran että neuvoja otan mielellään vastaan :toghether:


Sisarten ja veljien Kristuksessa yhteys on Pyhän Hengen vaikuttamaa yhteyttä, jossa uudestisyntyneet uskovat kohtaavat toinen toisensa Jumalan rakkauden ja totuuden kautta saman Isän lapsina ollen yhden ja saman Kristuksen ruumiin jäseniä.

Ekumenia on sellaista, jossa uskomattomat yrittävät uskotella olevansa Jeesuksen opetuslapsia, vaikka eivät ole. Nämä uskomattomat ovat eivät ole uudestisyntymättömiä, mutta ovat usein hyvin uskonnollisia, mutta he eivät ole kuitenkaan Jumalan lapsia, vaan sielunvihollisen orjuudessa.

Herran Jeesuksen opetuslapsi ei voi olla hengellisessä yhteydessä uskomattoman kanssa ei tunnustaa uskomatonta Jumalan lapseksi, koska uskomaton ei ole sitä. Uskomattomat taas koittavat ekumenian kautta eksyttää uskovia luulemaan, että uskomattomat ovat Jumalan lapsia vaikka eivät ole sitä.

Tässä linkki aiheeseen: http://www.kotipetripaavola.com/ekumenia.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: ekumenia

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 08. Tammi 2011 09:00

Amen Petrin kirjoitukseen! Tosin olen huomannut, että myös uudestisyntyneet Jumalan lapset ovat mukana ekumeniassa. Jonkin verran on epätietoisuutta koko ekumeniasta ja siitä, mitä se pitää sisällään. Siellä on hyvin paljon uskonnollisia ihmisiä, jotka harrastavat kristillisyyttä, mutta myös uudestisyntyneitä lihallisia pieniä lapsia Kristuksessa, joiden hengelliset aistit eivät ole harjaantuneet erottamaan oikeaa ja väärää. Lihamme on luonnostaan uskonnollinen ja niinpä se pyrkii toteuttamaan jopa hengellisiä päämääriä lihasta käsin. Mutta en enempää minä ainakaan tässä vaiheessa sotkeudu asiaan, sillä linkki on hyvää luettavaa ja rukoukseni on :prayer4: , että se avaa asioita Rakkaudesta Totuuteen.

Siunausta :hearts:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: ekumenia

ViestiKirjoittaja Lumina » 12. Tammi 2011 15:29

Mulle on avautunu tää ekumenia asia ja se että Sanassa sanotaan että tulis lähteä heidän keskeltään ..mutta jostain syystä oon vielä mukana semmoses joka on liittyny ekumeniaan jollain tavalla.
Ollaan kyllä puhuttu siellä ekumenian vaaroista ja itte koen että siellä tulee vielä olla...Herra armahtakoon jos oon vääräs :? .

Mutta mitä mieltä ootte tästä Sananpaikasta.Voiko kirkkokuntaan kuuluminen olla Jumalasta erottava tekijä jos sydämmessään tietää asiat ja puhuu ja varoittaa tilaisuuden tullen uskovia ,kun ajattelee tätäkin jaetta?

Joh 16:
1 "Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi.
2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
3 Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua.
4 Mutta tämän minä olen puhunut teille, että, kun se aika tulee, te muistaisitte minun sen teille sanoneen. Tätä minä en ole sanonut teille alusta, koska minä olin teidän kansanne.
5 Mutta nyt minä menen hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt, eikä kukaan teistä kysy minulta: 'Mihin sinä menet?'
6 Mutta koska minä olen tämän teille puhunut, täyttää murhe teidän sydämenne.
7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
9 synnin, koska he eivät usko minuun;
10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
Lumina
 

Re: ekumenia

ViestiKirjoittaja PetriFB » 13. Tammi 2011 11:20

Lumina kirjoitti:Mulle on avautunu tää ekumenia asia ja se että Sanassa sanotaan että tulis lähteä heidän keskeltään ..mutta jostain syystä oon vielä mukana semmoses joka on liittyny ekumeniaan jollain tavalla.
Ollaan kyllä puhuttu siellä ekumenian vaaroista ja itte koen että siellä tulee vielä olla...Herra armahtakoon jos oon vääräs :? .

Mutta mitä mieltä ootte tästä Sananpaikasta.Voiko kirkkokuntaan kuuluminen olla Jumalasta erottava tekijä jos sydämmessään tietää asiat ja puhuu ja varoittaa tilaisuuden tullen uskovia ,kun ajattelee tätäkin jaetta?

Joh 16:
1 "Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi.
2 He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
3 Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua.
4 Mutta tämän minä olen puhunut teille, että, kun se aika tulee, te muistaisitte minun sen teille sanoneen. Tätä minä en ole sanonut teille alusta, koska minä olin teidän kansanne.
5 Mutta nyt minä menen hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt, eikä kukaan teistä kysy minulta: 'Mihin sinä menet?'
6 Mutta koska minä olen tämän teille puhunut, täyttää murhe teidän sydämenne.
7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
9 synnin, koska he eivät usko minuun;
10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.


Ei kirkkokuntaan kuuluminen vielä nyt tässä ajassa ole Jumalasta erottava tekijä. Tulevaisuudessa se tulee olemaan erottava tekijä kun ekumeniasta tehdään pakollinen asia antikristillisessä lopunajan maailmassa.

Lut. kirkko on kuitenkin jo nyt niin syvällä synnin syövereissä, että pesäero siihen olisi varmasti aiheellista. Vapaat suunnat liikkeinä (ei paikallisina seurakuntina ja yksilöinä) ovat menossa myös kohti antikristuksen syliä.

Minä odotan ja toivon ja rukoilen, että jossakin päin Suomea jotkut vapaiden suuntien seurakunnat voisivat erota kattojärjestöistään, koska näiden liikkeiden johto on viemässä näitä kirkkokuntia suoraan suden suuhun. Tarkoitin siis sitä, että jollakin paikkakunnalla, joku seurakunta eroaisi omasta herätysliikkeestään, koska herätysliike on mukana ekumeniassa.

Sekin olisi hienoa, että esimerkiksi Suomen vapaaseurakunta niminen herätysliike eroaisi ekumeenisen neuvoston jäsenyydestä.

Jumalan työ on nyt suunnattu siihen, että uskovat tulisivat pois hajaannuksesta ja alkaisivat elää todeksi Raamatun opettamaa yhden seurakunnan todellisuutta. Tiedän että tämä ei ole helppoa, mutta se on Jumalan tahto ja Hän antaa siihen voiman, jos siihen antaudumme.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: ekumenia

ViestiKirjoittaja Lumina » 13. Tammi 2011 14:36

Niimpä :roll: Kumpa Herra avais näitten "pastorien" silmiä tälle asialle ja ravistais oikein kunnolla :wise3:
Lumina
 

Re: ekumenia

ViestiKirjoittaja pekka » 13. Tammi 2011 15:33

Kyllä. Uskon myös siihen, että vasta suuren ahdistuksen aikana Jumalan tahto tässä asiassa toteutuu niin kuin Petrikin kirjoitti. Nyt ihmisten silmät ovat sokaistuneet ekumenialle mutta näkö silmiin alkaa palautua suuren ahdistuksen aikana. Antikristus tulee laittamaan tässä asiassa kapuloita rattaisiin oikein tosissaan mutta sekään ei tietenkään estä Jumalan tahdon toteutumista eli yksi Jumalan seurakunta tulee muodostumaan ihmispaljoudesta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: ekumenia

ViestiKirjoittaja systeri » 04. Syys 2012 13:08

Tuli mieleen täs vähän aikaa sitten kun mietin tätä ekumeniaa ja taisin lukea jostain Petrin kirjoituksesta että "kirkon isät" tms ovat sitä mieltä että kirkkokunnat =ekumenia= on se Raamatussa oleva pelto johon kylvetään.
Niin mietin vaan että eikös se just niin ookkin...ekumenia= maailma,maanpiiri johon kylvetään ,mutta sitä ei saa sekoittaa ekklesiaan eli Jumalan seurakuntaan.Ja ne papit jotka eivät julista evankeliumia niinkuin se on kirjoitettu kuuluvat myös sinne peltoon, mutta heidän kanssaan ei voi tehdä yhteistyötä Hengessä .Sinne peltoon kylvetään ja siellä on sekaisin "nisut ja lusteet" .Luuk 13: 17 Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisut aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."..
systeri
 

Re: ekumenia

ViestiKirjoittaja Herman » 04. Syys 2012 13:38

On muuten mielenkiintoista, että kreikan kielen sana "oikumenia" (tjsp) josta tulee meidän sana "ekumenia", löytyy Raamatusta tästä Luukkaan 4.luvun jakeesta:

5 Ja perkele vei hänet korkealle vuorelle ja näytti hänelle yhdessä tuokiossa kaikki maailman valtakunnat
6 ja sanoi hänelle: "Sinulle minä annan kaiken tämän valtapiirin ja sen loiston, sillä minun haltuuni se on annettu, ja minä annan sen, kenelle tahdon.
7 Jos sinä siis kumarrut minun eteeni, niin tämä kaikki on oleva sinun."
Herman
 

Re: ekumenia

ViestiKirjoittaja JHK » 04. Syys 2012 13:52

Ekumeniaa ei ole se että kutsut kotiisi vaikkapa katolilaisen perheen jutellaksesi heidän kanssaan raamatusta.
Ekumeniaa ei ole se että vapaaseurakuntalaiset ja helluntaiseurakuntalaiset työskentelevät yhdessä (uskovien) luterilaisten kanssa evankelioidakseen omaa paikkakuntaansa.
Ekumeniaa ei ole se että menet Jehovantodistajien tilaisuuteen puhuaksesi heidän kanssaan.

Ekumeniaa on se että vaikkapa paikallisessa vapaakirkossa kutsutaan katolilaisia (kirkollisia, ei aitoja uskovia) "rakkaiksi veljiksi kristuksessa". Sensijaan katolisessa kirkossa (syystä tai toisesta) oleileva uudestisyntynyt uskova on sitä, ja häntä saa sellaiseksi sanoa.
Ekumeniaa on se että uskovat tulevat yhteen muslimien ja hindujen kanssa ja toteavat "meillä kaikilla on sama Jumala".
Ekumeniaa on se että uskova sanoisi hare-krishna liikkeen edustajalle "meillä on sama herra".

jotakuinkin noin sen ymmärrän.

Alusta asti Elävä Jumala on teroittanut kansalleen että Hän on kaikkia muita "jumaluuksia" vastaan, Herra ilmoittaa että Hän yksin on tosi Jumala, eikä suvaitse ketään rinnalleen, olipa tämä sitten toinen "jumaluus" tai kuvapatsas joka esittää häntä. Jeesus ei suvaitse ketään muuta välittäjäää itsensä ja Isän välillä - "Minä olen tie, totuus ja elämä". Ekumenia pyrkii tuomaan rinnalle muita jumaluuksia, vieraita jumalia, kivipatsaita ja alttaritauluja.
JHK
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa