Kasvetaan yhdessä!

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Kasvetaan yhdessä!

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 22. Heinä 2013 14:05

Raamattu opettaa, että kukaan meistä ei tule tässä ajassa valmiiksi eikä synnittömäksi. Vain Jeesus pystyi tuon mitan täyttämään.

Raamattu opettaakin, että kasvamme kohti Kristuksen kaltaisuutta.

Katso lapsia! Eka luokkalainen osaa vasta tavata eikä lue vielä sujuvastai, kolmannella luokalla lukeminen sujuu jo helposti mutta kertolaskut ovat vaikeita, kuudennella luokalla osaa lukea ja kertolaskutkin ovat helppoja mutta jakolaskut ovat haasteellisia. Seitsemännellä luokalla osataan lukea, kertoa, jakaa yms mutta näiden yhdistelmät ja soveltaminen on vakeaa. Yhdeksännellä luokalla nämä on jo kaikki hallussa, mutta lukiossa odottaa jo murhanhimoiset derivaatat ;D.



Samalla lailla saamme kasvaa Kaikkivaltiaan Jumalan opetuksessa, aluksi perusteita, sitten vaikeampia asioita ja pikkuhiljaa osaamme soveltaa niitä erillaisissa tilanteissa. Valmiiksi emme tule ja välillä unohtuu jo opittujakin asioita. Joku voi jäädä luokalle, mutta kertauksen avulla hänkin pääsee eteenpäin. Joskus menee kaavat sekaisin ja pitää yhdessä tuumia missä virhe on ja miten se menikään.


Filippiläiskirje 3

12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.

15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!

17 Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana.
18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;
19 heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.
20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,
21 joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.


Olisi hyvä ja voisimme enemmän keskittyä katsomaan maaliin ja siellä näkyvää Herran jeesuksen kirkkautta ja loistoa eikä nii paljon keksittyä katsomaan taakseen ja sivuilleen että miten kaukana ja miten huonosti linkaten veljemme ja sisaremme kanssamme juoksevat.

Huudetaan, rohkaistaan ja kannustetaan niitäkin kohti maalia, jotka juoksevat väärään suuntaan, ovat väsähtäneet matkalle ilman voimia jatkaa, tai linkkaavat tukikeppejen kanssa milloin minnekkin. Rohkaistaan ja opastetaan toisiamme oikeaan suuntaan ja jaetaan hyvän tekniikkamme salaisuuksia mielummin kun kerrotaan miten huonosti joku taipaleellaan etenee.

Suunnistuksessa juostaan metsässä ilman selvää rataa tai polkua. Suunnistajan pitää kompassilla (Pyhä Henki) löytää seuraavalle rastille löytääkseen maaliin asti. Miten eksynyttä suunnistajaa auttaa jos joku metsänkeskellä karjuu ja huutaa väärä suunta väärä suunta olet eksynyt olet eksynyt et löydä perille, eikä hän kuitenkaan kerro minne pitäisi mennä ja mitä tehdä?

Ei se auta kovinkaan paljon vaan pitää rauhallisesti näyttää ja mieluiten itse saattaa häntä kappaleen matkaa, jotta hän löytäisi takaisin kartalle. Kohta hän taas pystyy käyttämään kompassia ja löytää oikean suunnan ja pääsee turvallisesti maaliin. Ei ole väärin ilmoittaa toiselle, että hän on eksynyt, mutta paremmin hän löytää maaliin jos itse kuljemme hänen vierellään ja autamme hänet polulle. Liian usein vaan huudetaan olet eksyksissä ja jätetään toinen hämmentyneenä keskelle metsää tietoisena siitä että hän on eksynyt ja kompassi on rikki. Tiedän tämän kokemuksesta, eli en ole ketään parempi tässäkään asiassa. Minulle oli helpompaa tokasita olet eksynyt mutta se ei olekkaan vaikeaa ja haastavaa. Haaste on saada hänet oikealle polulle :)

Sananl. 12:26

Vanhurskas opastaa lähimmäistänsä, mutta jumalattomat eksyttää heidän oma tiensä.

Matt. 18:12

Mitä arvelette? Jos jollakin ihmisellä on sata lammasta ja yksi niistä eksyy, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää vuorille ja mene etsimään eksynyttä?

Mark. 12:24

Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?

Jaak. 5:20

niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Kasvetaan yhdessä!

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Heinä 2013 09:39

*
Minä olen aina luullut että meillä yksilöllä on oma kasvu, erikseen muista uskovista mutta nyt ymmärsin ja tajusin että Jumala tahtoo että me yhdessä kasvamme.

Kasvu tuottaa aina ongelmia ja kipeitä asioita uskovien kautta ja jopa seurakunnan kautta hiomamalla omaa kiveä ja riisumalla pois mikä on esteenä Jumalan tahdolle ja sille kasvulle. Juuri sitä Jumala tarkoittaa.

Room. 14:19 Tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.

Keskinäinen rakentuminen plus yhdessä kasvaminen Kristuksessa, amen!
Kiitos Mikko, kirjoituksesta! :thumb:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kasvetaan yhdessä!

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Heinä 2013 10:13

*
Joh. 17:11 Minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa,
ja minä tulen sinun luoksesi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi,
jonka olet antanut minulle, että he olisivat yhtä niin kuin me. RK

Kärsiminen yhdessä kantaen hedelmää, se kuuluu myös yhteiseen kasvuun?
En osaa sanoa mutta luulen kai että kyllä kuuluu ja meidän tulee kasvaa yhdessä kärsien...

Meidän vajavaisuuden takia me kärsimme yhdessä kasvaen kohti Kristuksen kaltaisuutta päin.

Kol. 3:13
kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.

Room. 8:17
Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kasvetaan yhdessä!

ViestiKirjoittaja pekka » 23. Heinä 2013 10:37

Kirje roomalaisille 12:

1. Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
2. Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
3. Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.
4. Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä,
5. niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;
6. ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;
7. Jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan;
8. jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.
9. Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.
10. Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.
11. Älkää harrastuksessanne olko veltot; olkaa hengessä palavat; palvelkaa Herraa.
12. Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.
13. Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta.
14. Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
15. Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.
16. Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.
17. Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
18. Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
19. Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
20. Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle".
21. Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.


Jumalan siunausta kaikille tähän päivään.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kasvetaan yhdessä!

ViestiKirjoittaja tanu » 23. Heinä 2013 10:47

-
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa