Uus-Sakramentalismia

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uus-Sakramentalismia

ViestiKirjoittaja Citikka » 17. Heinä 2013 14:10

Aamu-Usva kirjoitti:Niinpä, Citikka. Kastetilaisuudet on ihania.
Mutta vielä puutun tämän aloituksen yhteen kommenttiin, vaikka en tiedä, miten tärkeää se nyt on... :think2: Kuitenkin sanoit alussa lukeneesi Turussa toimivan Jumalan seurakunta -nimisen yhteisön sivuja. Jumalan seurakunta ei kuitenkaan käsittääkseni ole minkään yhteisön nimi, vaan kutsumme itseämme täällä Turussa ja kaikkia uskovia kaikkialla muuallakin Jumalan seurakunnan lisäksi myös Kristuksen seurakunnaksi ja paikkakunnittain esimerkiksi Turun seurakunnaksi yms. Jumalan seurakunta ei ole mikään seurakunnan nimi ;gladly:


Aamen! Minä olen omaksunut myös tämän opin seurakunnasta. Jos tunnustat kaikki Jeesuksen omat Jumalan seurakunnaksi, olet oikealla perustalla. Et voi kuitenkaan sanoa mistään kokoushuoneesta tai paikasta ''Tämä on Jumalan seurakunta'', vaan sinun tulee sanoa: ''Täällä kokoontuvat Jeesuksen omat ovat osa Jumalan seurakuntaa''.

Hyväkin asia voi mennä pilalle, jos perustetaan nimikylttä ja omaksutaan 'lahkohenki'.
Citikka
 

Re: Uus-Sakramentalismia

ViestiKirjoittaja Citikka » 17. Heinä 2013 14:29

Aamu-Usva kirjoitti:Niinpä, Citikka. Kastetilaisuudet on ihania.
Mutta vielä puutun tämän aloituksen yhteen kommenttiin, vaikka en tiedä, miten tärkeää se nyt on... :think2: Kuitenkin sanoit alussa lukeneesi Turussa toimivan Jumalan seurakunta -nimisen yhteisön sivuja. Jumalan seurakunta ei kuitenkaan käsittääkseni ole minkään yhteisön nimi, vaan kutsumme itseämme täällä Turussa ja kaikkia uskovia kaikkialla muuallakin Jumalan seurakunnan lisäksi myös Kristuksen seurakunnaksi ja paikkakunnittain esimerkiksi Turun seurakunnaksi yms. Jumalan seurakunta ei ole mikään seurakunnan nimi ;gladly:



Aamen! Tuohon tunnustukseen minäkin yhdyn. On vain yksi seurakunta.

Meidän tulee kuitenkin olla varovaisia tämän asian suhteen. Jos sanomme jotakin rakennusta tai kokouspaikkaa Jumalan seurakunnaksi, syyllistymme samaan syntiin kuin uskonsuunnat. Seurakunta ei ole yhteisö tai kokouspaikka, ei myöskään mikään porukka tai kuppikunta, vaan Jeesukseen uskovat ihmiset.
Citikka
 

Re: Uus-Sakramentalismia

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 17. Heinä 2013 18:50

Näin juuri, eli me Läntisen pitkänkadun kokouspaikassa kokoontuvat fanaatikot emme ole Jumalan seurakunta, emmekä edes Turun seurakunta, vaan vain pieni osa sitä. Tätä muistelemme murtaessamme leipää Jeesuksen ruumiin muistoksi. Leipää jää aina jäljelle, eli ruumis on laajempi kuin vain me :hearts:

"Minä sanon Herralle: 'Sinä olet minun Herrani, paitsi sinua ei ole minulla mitään hyvää'; ja pyhille, jotka maassa ovat: 'Nämä ovat ne jalot, joihin on koko minun mielisuosioni (Ps.16:2-3).'
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron