Älä antaudu osalliseksi muiden synteihin

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Älä antaudu osalliseksi muiden synteihin

ViestiKirjoittaja Citikka » 16. Heinä 2013 08:21

Jumalan armoa ja rauhaa veljille ja sisarille!

Laitan tässä linkin Erkki Kuisman uusimpaan kirjoitukseen, joka käsittelee otsikossa mainittua asiaa.

http://www.icon.fi/~erkkik/osallisuus.html

On tärkeää, että me Jumalan omat pidämme vaelluksestamme vaarin, ettei Jumalan nimi tulisi pilkatuksi. Maailman keskellä muukalaisena vaeltaessa on tärkeää pysähtyä miettimään, miten Jeesus toimisi tilanteissa, joissa elämme.

Meissä itsessämme ei ole mitään hyvää, mutta Jeesuksessa on kaikki puhtaus ja täyteys. Siksi mekin voimme olla puhtaita Jeesuksessa, siinä lahjavanhurskauden puvussa, jonka Hän on meille lahjoittanut.

Meidän ei tule antautua kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa (2 Kor 6:14). Jos annamme synnille hyväksynnän, saastumme, jolloin elämämme ei todista Kristuksesta. Uskovien joukossa vaeltaa liikaa ihmisiä, jotka ovat kärkkäästi todistelemassa uskostaan jumalattomille, mutta eivät itse vaella Jeesuksen mallin mukaisesti. Tämänkaltainen toiminta estää ihmisä tulemasta uskoon. Pysykäämme raittiina Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, jotta uskosta osattomat ylistäisivät Isää etisikkopäivänään nähdessään Kristuksen totuuden ja rakkauden meissä!
Citikka
 

Re: Älä antaudu osalliseksi muiden synteihin

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 16. Heinä 2013 11:37

Kuisma latasi hyvää tekstiä ja näin se on ,että kristityn täytyy olla tarkkana vaelluksessaan .Kulkea iloisena siitä onnesta mikä häntä on kohdannut ja samalla tarkkaillen itseään ja ympäröivää maailmaa.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Älä antaudu osalliseksi muiden synteihin

ViestiKirjoittaja Eetu » 16. Heinä 2013 11:51

koskeeko vieraan ikeen kantamis -kohta asumisjärjestelyjä? Kämppikseni ovat jumalattomia
Eetu
 

Re: Älä antaudu osalliseksi muiden synteihin

ViestiKirjoittaja Citikka » 16. Heinä 2013 13:24

Ei koske. Voit asua Jumalattoman kämppiksen kanssa, kun et mukaudu hänen syntielämäänsä mukaan.
Citikka
 

Re: Älä antaudu osalliseksi muiden synteihin

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 16. Heinä 2013 13:48

Kyllähän Kuismalla oli hyvää asiaa kirjoituksessa, ja oma vaellus usein toimiikin vahvana todistuksena erityisesti uskoontulleen lähimmäsisille.

Tässä on myöskin tarkkaavaisuuden ja viisauden paikka ettei itse tulisi osalliseksi toisten synteihin omalla toimintatavallaan. Kun kieltäytyy kantamasta vierasta iestä ja siunaamasta syntiä se tulee tehdä samalta tasolta syntisen kanssa, ei yläpuolelta parempana ja "puhtoisempana" rähjäten. Jos tämän asian tekee väärällä asenteella eikä rakkaudesta lähimmäiseen voi hyvin syyllistyä ylpeyden ja itsensänostamisen syntiin.

Onneksi meille on annettu Pyhä rakkauden kaksoiskäsky jota vasten peilaten suoriudumme tästäkin mallikkaasti :) .
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Älä antaudu osalliseksi muiden synteihin

ViestiKirjoittaja Citikka » 16. Heinä 2013 13:52

Mikko Murpatti kirjoitti:Kyllähän Kuismalla oli hyvää asiaa kirjoituksessa, ja oma vaellus usein toimiikin vahvana todistuksena erityisesti uskoontulleen lähimmäsisille.

Tässä on myöskin tarkkaavaisuuden ja viisauden paikka ettei itse tulisi osalliseksi toisten synteihin omalla toimintatavallaan. Kun kieltäytyy kantamasta vierasta iestä ja siunaamasta syntiä se tulee tehdä samalta tasolta syntisen kanssa, ei yläpuolelta parempana ja "puhtoisempana" rähjäten. Jos tämän asian tekee väärällä asenteella eikä rakkaudesta lähimmäiseen voi hyvin syyllistyä ylpeyden ja itsensänostamisen syntiin.

Onneksi meille on annettu Pyhä rakkauden kaksoiskäsky jota vasten peilaten suoriudumme tästäkin mallikkaasti :) .


Aamen! Toit esille hyvän näkökulman, Mikko. Se on juuri näin, meidän tulee muistaa, että olemme armahdettuja syntisiä.
Citikka
 

Re: Älä antaudu osalliseksi muiden synteihin

ViestiKirjoittaja Eetu » 16. Heinä 2013 14:02

Citikka kirjoitti:Ei koske. Voit asua Jumalattoman kämppiksen kanssa, kun et mukaudu hänen syntielämäänsä mukaan.


opiskeluaikoina tulikin jo mukauduttua jumalattomaan menoon tarpeeksi...en vaan jaksaisi katella tätä ihme touhua, en tarkoita että asetun kenenkään yläpuolelle mut tuo kämppiksen ryyppääminen alkaa jo ottaa aivoon
Eetu
 

Re: Älä antaudu osalliseksi muiden synteihin

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 17. Heinä 2013 19:13

Jos kokee vaikeaksi olla joutumatta mukaan (mulla se ongelma) niin on hyvä paeta=) Herra on Totisesti mua siunannut tässä asias ja johdattanut mun elämän niin että mulla on aina tarvittaessa pakopaikka :hurraa: :hurraa: :hurraa: Mun ei tarvitse katsoa baariinlähtöjä,humalaisia..mulla on kavereita jotka ei ryyppää=) :hearts: :GBU:
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Älä antaudu osalliseksi muiden synteihin

ViestiKirjoittaja Eetu » 19. Heinä 2013 21:53

tuomarisimson777 kirjoitti:Jos kokee vaikeaksi olla joutumatta mukaan (mulla se ongelma) niin on hyvä paeta=) Herra on Totisesti mua siunannut tässä asias ja johdattanut mun elämän niin että mulla on aina tarvittaessa pakopaikka :hurraa: :hurraa: :hurraa: Mun ei tarvitse katsoa baariinlähtöjä,humalaisia..mulla on kavereita jotka ei ryyppää=) :hearts:


Joo siis tuo kämppis oli jo tässä valmiina, emme tunteneet tätä ennen. Enemmän häiritsee yläkerran muslimit joilla on ramadan meneillään, kolistelevat aina öisin kun ruoanlaitto alkaa siis auringonlaskun jälkeen.

Noniin kämppis vetäs "ässän" hihasta. Tuli kolmen aikaan baarista kotiin, toi mukana jotain rändöm tyyppejä, joista toinen oksensi vessassa yöllä. Kuulin vain jotain puhetta ja nukahdin uudestaan, toinen kämppis kuuli kyllä kaiken eikä saanut enää unta. Nuhtelin juoppoa aamulla ja sanoin että tämä oli viimenen kerta ku herättelee meitä yöllä. Sanoin toiselle kämppikselle myös että herättää mut ensi kerralla ni sitten alkaa esivallan miekka viuhua, siinä lähtee sitten juoppo ja juoppokaverit putkaan niin että heilahtaa. Oon miettiny poismuuttoa mut toisaalta saan tässä harjoiteltua rakkaudellista kurinpitoa, se on vaikeaa koska tulee heti tylyjä sanoja mieleen, yritin kyllä olla mahdollisimman ystävällisen luja, kun aamulla sanoin juopolle että nyt loppuu se arkiöinä häiriköinti. Hänen isänsä on ostanut hänelle asunnon mutta juoppo tykkää kuulemma asua tuossa. No, me muut kaksi ei tykätä ku ei saa öisin nukkua.

Aamulla soi radiossa Welcome To The Jungle ja sehän sopikin viime yön menoon erittäin hyvin.
Ens kerralla viuhuu tosiaan esivallan miekka ja häiriköt poistetaan asunnosta niin että eivät ehdi kissaa sanoa. Viimeöiset häiriköt sentään tajusivat tilata itelleen taksin. Taksintilaus kun ei ole mahdollista kai suoraan baarin edestä, pitää tulla sisätiloihin soittamaan. Hävettää kun en vaivautunut menemään ja selvittämään, ketä asunnossa on ja mitä he puuhaavat. Tällä kertaa kämppis ei sentään yrittänyt kolmen aikaan yöllä alkaa saunaa lämmittämään.

Ärsyttää ja naurattaa yhtä aikaa, todella hassu tunneyhdistelmä, varsinainen tragikomedia koko yhteisasuminen. Tämän siitä saa kun haluaa sosiaalisuutta, noh sitä saa mitä tilaa. Tän jälkeen en kyllä enää taho asumaan saman katon alle jumalattomien kanssa, heillä on viidakon lait. Ehkä ostan djemberummun ja paukuttelen sitä sitten ensi kerralla kun tulee kutsumattomia yövieraita, lauletaan porukalla sitten vaikka Keski-Suomen kotiseutulaulua ja virsiä.
Eetu
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron