usko

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: usko

ViestiKirjoittaja Eetu » 16. Heinä 2013 14:15

Joo, varovainen pitää olla, tottahan se on. Mulla on näköjään se vaihe että Paavali ottaa aivoon, tuntuu siltä että Raamatussa ei muita ookkaan ku Paavali, Paavali sitä Paavali tätä.

Jatkan kyselyä... Luukkaan evankeliumissa mietityttää tämä kohta:

Luuk. 24:53 Ja he olivat alati pyhäkössä ja ylistivät Jumalaa.

Onko temppeli sama asia kuin pyhäkkö? Vai onko pyhäkkö vain paikka jossa seurakunta kokoontuu eli ei esim. kirkko? Kirkossahan kokoontuvat jumalattomat ja kirkkouskovaiset. Mutta jos pyhäköllä viitataan temppeliin, eikö tässä nyt ole jokin ristiriita:

Ap. t. 17:24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.

Wikipedia on huono tiedonlähde, joten se verollepano-kysymykseni oli typerä, toisaalta asia mietitytti minua.
Eetu
 

Re: usko

ViestiKirjoittaja Eetu » 16. Heinä 2013 14:36

Mikko Murpatti kirjoitti:Mahtavaa , että tuokin asia selkeni.

Ole Eetu ystäväiseni varovainen, paha saatana yrittää kaikin tempuin ja teoin iskeä sinuun kun olet murrettu surussa ja heikkona. Vihollinen tykkää hyökätä sinne missä muuri on heikoin. Se hyökkää Raamatun sanaa (Jumalan sanaa) vastaan ja koittaa horjuttaa uskoasi siihen. Herra Jeesuksen pelastus ja Raamatun sana ovat hänen ykköskohteitaan.

Tunnistatko vihollisen tyylin eksyttää:

1. Moos. 3:1

Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"

Vastaus:

Joo on todellakin sanonut ja nyt pidä käärme turpasi kiinni ja lähet luikertelemaan jonnekkin muualle, Jeesuksen nimessä!




Halaa Raamatun vääristelemätöntä sanaa lapsen uskolla! Ihminen erehtyy, on vieteltävissä, on tunteiden vallassa ja on kaikin puolin epäluotettava verrattuna Raamatun sanaan. Raamatun sana on erehtymätöntä Jumalan ilmoitusta meille, älä anna vihollisen tulla ottamaan sinulta Raamatun sanaa ja lohdutusta pois! Rukoilen puolestasi!

1. Pietarin kirje 2

1 Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
3 jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä".


Uskon kyllä että Raamattu on kokonaan Jumalan Sanaa mutta eikös katolinen kirkko silti ole näpelöinyt sitä, esim. se kenen nimeen kastetaan, opetuslapset kastoivat Jeesuksen nimeen mutta Raamatussa sanotaan näin:

"18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

Kiinnostaisi tietää mitä muita kohtia kirkko on muutellut ja poistellut, kun kerran meidän on hyvä lukea väärentämätöntä Jumalan Sanaa.
Eetu
 

Re: usko

ViestiKirjoittaja pekka » 11. Elo 2013 14:46

https://www.kotimaa24.fi/artikkeli/hatk ... kasissaan/:

"Amerikan Tennesseen kristittyjen käärmeenkäsittelijöiden hurmoksellista rukoustoimintaa voi pian seurata myös tosi-TV -ohjelmassa, joka alkaa pyöriä National Geographicin kanavalla syyskuun 10. päivä.

Käärmeenkäsittelijöitä on toiminut alueella jo sukupolvien ajan. He uskovat, että Jumala on kutsunut heidät nostelemaan myrkyllisiä käärmeitä paljain käsin. Se, uskaltaako käärmeitä käsitellä, on heille uskon henkinen koetinkivi.

Toimintaansa käärmeenkäsittelijät perustelevat näillä Markuksen evankeliumin 16. luvusta löytyvillä Jeesuksen sanoilla: "Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä."

Joukkoon kuuluva Andrew Hamblin toteaa The Huffington Postille, että myrkkykäärmeitä pidellessään hän pääsee niin lähelle taivasta maan päällä kuin se ylipäätään on mahdollista. Käärmesessioissa hän todella tuntee Jumalan voiman lihassaan.

Myrkkykäärmeen käsittelijöiden uskonnonharjoitus on Tennesseessä laitonta."


Mark. 16:18

nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."


http://www.huffingtonpost.com/2013/08/0 ... f=religion

https://www.youtube.com/watch?v=-t4rYy8 ... JMkOLGJl4V


Kuva
Viimeksi muokannut pekka päivämäärä 11. Elo 2013 15:00, muokattu yhteensä 1 kerran
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: usko

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 11. Elo 2013 14:59

Eetu kirjoitti Paavali sitä ja tätä,,hmm olen itse huomannut vuosiien aikana saman ilmiön .Raamatussa on myös sellaisen henkilön tekstiä suoraan kuin Jeesus,,,ihme homma miten paljon muita huomioidaan ,mutta Kuninkaan suoraa omaa tekstiä hyvin vähän.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: usko

ViestiKirjoittaja pekka » 22. Helmi 2014 13:33

"Kerran pelastettu - aina pelastettu?"


http://yakov.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1 ... pelastettu


"Usko Yeshuaan merkitsee hänen seuraamistaan!



Eräässä Amerikasta Suomeenkin tulleessa herätysliikkeessä opetetaan, että jos kristitty ihminen on aidosti syntynyt ylhäältä, niin hän ei voi koskaan enää joutua kadotukseen, vaan hän on ikuisesti pelastettu. Tuollainen opetus uppoaa valitettavan helposti sellaisiin kristittyihin, jotka eivät tunne riittävän hyvin Uuden Liiton Kirjoituksia (ULK)!



Tuollaiseen väärään käsitykseen voidaan päätyä uskomalla ja opettamalla valikoiden vain tiettyjä ULK:n jakeita ja jättämällä valtavasti sellaisia jakeita pois, joitten valossa asiasta saa täysin toisenlaisen käsityksen!

Ennen aiheen lähempää tarkastelua tahdon painottaa, että ihminen voi pelastua täydellisesti ja ikuisesti vain uskomalla Korkeimman Poikaan, jonka alkuperäisnimi hebreaksi on Yeshua HaMashiach. Seuraava jae vahvistaa asian: Joh. 3:16

”Sillä niin on YHWH Elohim maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.”

- On tarpeen painottaa samaan hengenvetoon sitä, että jakeessa ei suinkaan lue näin:

”Sillä niin on YHWH Elohim maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka joskus on uskonut häneen, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.”

- Jakeessa luvattu pelastus on voimassa jokaiselle kristitylle vain niin kauan kuin hän uskoo! Vaikka moni lukija onkin seuraavasta eri mieltä kanssani, niin on varsin helppoa uskoa jonkin lyhyehkön ajan vilpittömästi sydämessään tuohon alkuperäiseen jakeeseen Joh. 3:16 verrattuna siihen, että uskoisi siihen koko maanpäällisen elämänsä ajan loppuun asti vuosikymmenestä vuosikymmeneen!

Asia on nimittäin niin, että kun ihminen ottaa vilpittömällä sydämen uskolla vastaan Evankeliumin suuren Ilosanoman syntisten Vapahtajasta, niin hän saa kokea aidon hengellisen syntymän ylhäältä Pyhän Hengen voimasta eli tulee aidosti uskoon. On tärkeää ymmärtää, että silloin hän vasta alkaa vaeltaa iankaikkiseen elämään johtavaa kaitaa elämän tietä! Hän ei ole suinkaan silloin vielä perillä, vaan vasta alkutaipaleella ja tulevissa uskonkoetuksissa sangen monet luopuvat uskostaan ja lähtevät seuraamaan Saatanaa!

Meidät on näet kutsuttu uskomaan evankeliumiin ihan koko kaidan tien vaelluksemme ajan aina siihen hetkeen asti, jolloin vedämme viimeisen henkäyksen tässä maailmassa! Jokainen kauemmin Yeshuaan uskossa ollut kyllä tietää, että suurin taistelu kristityllä on säilyttää vilpitön usko puhtaassa omassatunnossa kaikkien meitä kohtaavien uskonkoetusten keskellä ja niiden jälkeenkin!



Voisin luetella useita ULK:n kohtia tämän väitteeni vakuudeksi. Otan nyt vain seuraavat seitsemän kohtaa Ilmestyskirjasta, koskien Vähä-Aasian alkuperäisseurakuntia, joiden vaiheet ovat olleet esikuvina ja/tai varoituksina kautta aikojen, samoin myös nykyisille seurakunnille ja meille yksilöinä! Niistä ilmenee, että vain uskonkilvoitteluissaan voittajille luvataan ikuinen elämä:



1) Efeson kristityille: Ilm. 2:4-7

4. Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.
5. Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.
6. Mutta se sinulla on, että sinä vihaat nikolaiittain tekoja, joita myös minä vihaan.
7. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on YHWH Elohimin paratiisissa.'



2) Smyrnan kristityille: Ilm. 2:9-11

9. Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas - ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat Saatanan synagooga.
10. Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Katso, perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun.
11. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'



3) Pergamonin kristityille: Ilm. 2:13-17

13. Minä tiedän, missä sinä asut: siellä, missä Saatanan valtaistuin on; ja sinä pidät minun nimestäni kiinni etkä ole kieltänyt minun uskoani niinäkään päivinä, jolloin Antipas, minun todistajani, minun uskolliseni, tapettiin teidän luonanne, siellä, missä saatana asuu.
14. Mutta minulla on vähän sinua vastaan: sinulla on siellä niitä, jotka pitävät kiinni Bileamin opista, hänen, joka opetti Baalakia virittämään Israelin lapsille sen viettelyksen, että söisivät epäjumalille uhrattua ja haureutta harjoittaisivat.
15. Niin on myös sinulla niitä, jotka samoin pitävät kiinni nikolaiittain opista.
16. Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla.
17. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'



4) Tyatiran kristityille: Ilm. 2:19-20,24-26

19. Minä tiedän sinun tekosi ja rakkautesi ja uskosi ja palveluksesi ja kärsivällisyytesi ja että sinun viimeiset tekosi ovat useammat kuin ensimmäiset.
20. Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua...

24. Mutta teille muille Tyatirassa oleville, kaikille, joilla ei ole tätä oppia, teille, jotka ette ole tulleet tuntemaan, niin kuin ne sanovat, saatanan syvyyksiä, minä sanon: en minä pane teidän päällenne muuta kuormaa;
25. pitäkää vain, mitä teillä on, siihen asti kuin minä tulen.
26. Ja joka voittaa ja loppuun asti ottaa minun teoistani vaarin, sille minä annan vallan hallita pakanoita,



5) Sardeen kristityille: Ilm. 3:2-5

2. Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Elohimini edessä.
3. Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen.
4. Kuitenkin on sinulla Sardeessa muutamia harvoja nimiä, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan, ja he saavat käyskennellä minun kanssani valkeissa vaatteissa, sillä he ovat siihen arvolliset.
5. Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.



6) Filadelfian kristityille: Ilm. 3:10-12

10. Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
11. Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
12. Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Elohimini temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Elohimini nimen ja Elohimini kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Elohimini luota, ja oman uuden nimeni.



7) Laodikean kristityille: Ilm. 3:15, 17, 19-21

15. Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! ...

17. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston....

19. Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
20. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
21. Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niin kuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.



Yhteenveto: Meidät kristityt on kutsuttu täällä maan päällä jatkuvaan uskonkilvoitteluun ja jos emme luovuta, vaan taistelemme loppuun asti pyhimmän uskomme puolesta, niin voimme Paavalin sanoin todeta lähtöhetken tullen: ”Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt ja uskon säilyttänyt!” 2. Tim. 4:7



Tahdothan sinäkin kilvoitella loppuun asti?"
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa

cron