usko

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: usko

ViestiKirjoittaja Eetu » 15. Heinä 2013 22:58

Mikko Murpatti kirjoitti:Meh kirjoitin pitkän tekstini ennen postin aloittajan viimeisintä postia.

Lyhyestä virsi kaunis:



10 Mutta naimisissa oleville minä julistan, en kuitenkaan minä, vaan Herra, ettei vaimo saa erota miehestään;
11 mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa.
12 Mutta muille sanon minä, eikä Herra: jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö;
13 samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä.
14 Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.
15 Mutta jos se, joka ei usko, eroaa, niin erotkoon; veli ja sisar eivät ole semmoisissa tapauksissa orjuutetut; sillä rauhaan on Jumala teidät kutsunut.
16 Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?

Pitäisi saada selville jotenkin kohteliaasti ja ystävällisesti ja rakentavasti, onko hän uudestisyntynyt, ja onko hän sisar Herrassa.


Väittää olevansa uskonsisar. Apropoo, en oikein tiedä noista Paavalin jutuista, Paavali kehottaa seuraamaan itseään, minähän en mitään Paavalia seuraa vaan Herraamme Jeesusta Kristusta.

1. Kor 11:1. Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja.
2. Minä kiitän teitä, että minua kaikessa muistatte ja noudatatte minun opetuksiani, niinkuin minä ne teille olen antanut."

Minäminämies-Paavali sanoo tuossa avioeroon vain oman mielipiteensä. Eihän meidän pidä Paavalin neuvoja kuunnella vaan Herramme Jeesuksen Kristuksen neuvoja. Ei Jeesus Kristus kehottanut tekemään eroa jumalattoman ja uskovan puolison välillä vaan vaan puhui vain vaimosta.

Matt 19:9:

9. Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."

Eli jos on siis naimisissa jumalattoman kanssa ja jumalaton haluaa erota, Jeesuksen opetuksen mukaan pitää silti odottaa siihen asti että jumalaton tekee huorin koska Jeesus sanoi että puolison saa hylätä vain huoruuden tähden. Mielestäni Paavalin henkilökohtaisia mielipiteitä ei pidä tässä asiassa noudattaa, tosiaan Paavalihan tuossa sanoo että "sanon minä, eikä Herra". Kyse on siitä, seuraako Paavalia vai Jeesusta Kristusta.
Eetu
 

Re: usko

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 15. Heinä 2013 23:39

Eetu kirjoitti:
Mikko Murpatti kirjoitti:Meh kirjoitin pitkän tekstini ennen postin aloittajan viimeisintä postia.

Lyhyestä virsi kaunis:



10 Mutta naimisissa oleville minä julistan, en kuitenkaan minä, vaan Herra, ettei vaimo saa erota miehestään;
11 mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa.
12 Mutta muille sanon minä, eikä Herra: jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö;
13 samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä.
14 Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.
15 Mutta jos se, joka ei usko, eroaa, niin erotkoon; veli ja sisar eivät ole semmoisissa tapauksissa orjuutetut; sillä rauhaan on Jumala teidät kutsunut.
16 Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?

Pitäisi saada selville jotenkin kohteliaasti ja ystävällisesti ja rakentavasti, onko hän uudestisyntynyt, ja onko hän sisar Herrassa.


Väittää olevansa uskonsisar. Apropoo, en oikein tiedä noista Paavalin jutuista, Paavali kehottaa seuraamaan itseään, minähän en mitään Paavalia seuraa vaan Herraamme Jeesusta Kristusta.

1. Kor 11:1. Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja.
2. Minä kiitän teitä, että minua kaikessa muistatte ja noudatatte minun opetuksiani, niinkuin minä ne teille olen antanut."

Minäminämies-Paavali sanoo tuossa avioeroon vain oman mielipiteensä. Eihän meidän pidä Paavalin neuvoja kuunnella vaan Herramme Jeesuksen Kristuksen neuvoja. Ei Jeesus Kristus kehottanut tekemään eroa jumalattoman ja uskovan puolison välillä vaan vaan puhui vain vaimosta.

Matt 19:9:

9. Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."

Eli jos on siis naimisissa jumalattoman kanssa ja jumalaton haluaa erota, Jeesuksen opetuksen mukaan pitää silti odottaa siihen asti että jumalaton tekee huorin koska Jeesus sanoi että puolison saa hylätä vain huoruuden tähden. Mielestäni Paavalin henkilökohtaisia mielipiteitä ei pidä tässä asiassa noudattaa, tosiaan Paavalihan tuossa sanoo että "sanon minä, eikä Herra". Kyse on siitä, seuraako Paavalia vai Jeesusta Kristusta.


Pyhä Henki on yhteydessä Jumalaan.

1. Korinttolaiskirje 2

9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.

1. Korinttolaiskirje 7

40 Mutta hän on onnellisempi, jos pysyy entisellään; se on minun mielipiteeni, ja minä luulen, että minullakin on Jumalan Henki. (Paavalilla oli yhteys Jumalaan Pyhässä Hengessä, näin hän ainakin luuli ;)


Timoteus kannustaa luottamaan jokaiseen kirjoitukseen joka on syntynyt Jumalan hengen vaikutuksesta :

2. kirje Timoteukselle 3

14 Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
15 ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

Itse ajattelen niin, että minun itseni on pakko luottaa Raamatun sanaan 100% totuutena, tai muuten joudun ihmisjärjellä ruveta miettimään mitä noudattaa ja mitä ei ja sitten olisi suuri vaara, että erehtyisin koska ihminen on erehtyväinen. Lisäksi uskon, että kaikkivaltias Jumala kaiken luoja alfa ja omega, voima joka vaikuttaa kaikessa ja kaikkeen on varmasti ollut kykenevä valvomaan tarkasti mitä Raamattuun pääsee.

Logiikka: Jos pystyy luomaan auringon, verenkiertojärjestelmän ja strutsin on pakko olla kyvykäs ja voimallinen kontrolloimaan (vaikka yliluonnollisesti) mitä kirjoituksia Raamatussa on sisällä.

16 Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
17 Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
18 ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
19 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.
20 Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla".
21 Ja Jumala loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikkinaiset siivekkäät linnut, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
22 Ja Jumala siunasi ne sanoen: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet, ja linnut lisääntykööt maan päällä".


Mutta myönnetään, että minuakin häiritsee nuo Paavalin erotukset kun hän erottelee: sanoo Herra tai sanoo Paavali. Ehkäpä Herra joku päivä tämänkin minulle paljastaa!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: usko

ViestiKirjoittaja toni t » 16. Heinä 2013 06:54

Raamatussa olevat Paavalin kirjoitukset ovat 100% totta ja Jumalan sanaa. Paavalin kirjoitukset jotka Raamatussa ovat on kirjoitettu Jumalan Hengessä. Paavali oli sihteeri joka otti Pomonsa ilmoituksen ylös. Koko Raamattu on totuus ja se tarkoittaa sitä että kaikki mitä Raamattu opettaa on totta.

1. Kor 11:1. Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja.
2. Minä kiitän teitä, että minua kaikessa muistatte ja noudatatte minun opetuksiani, niinkuin minä ne teille olen antanut.


Paavali sanoo olevansa Kristuksen seuraaja ja kehoittaa yllä ottamaan hänestä mallia. Eli Paavali sanoo itseasiassa yllä olevassa kohdassa että seuratkaa Kristusta niinkuin minäkin teen.

Gal.1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.


Paavali ei julistanut omiaan vaan Jeesuksen hänelle ilmoittamaa evankeliumia.

1.tess.2:13 Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte.

Paavalin kirjoittamat kirjeet jotka ovat Raamatussa eivät ole Paavalin sanaa vaan Jumalan.

Matt 19:9Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin.

Jeesus puhui tässä vanhan liiton Israelin kansalle (seurakunnalle). Jeesuksen puhe oli osoitettu siis seurakunnalle (uskoville) eli ihmisille jotka ovat menneet Jumalan edessä yhteen. Paavali puhuu aiheesta uuden liiton aikana jolloin Israelin kansa ei ole enään Jumalan seurakunta vaan Herraan Jeesukseen uskovat ovat uuden liiton Jumalan seurakunta (uskovat).

Koko Raamattu on kokonaansa totuus ja siksi kaikkien kohtien jotka käsittelevät samaa aihealuetta Raamatussa tulee ola samassa linjassa. Jos joku kohta ei ole samassa linjassa emme ole ymmärtäneet Raamatun kokonaisopetusta oikein asiasta.

Jeesuksen opetus on Paavalin kanssa samassa linjassa aiheesta sillä he opettavat samoin siitä miten Jumalan seurakuntaan kuuluvien tulee käyttäytyä avioliitossa eron suhteen. Pitää kuitenkin ymmärtää asiayhteys jossa he puhuvat sillä muutoin voi tulla ristiriitainen käsitys aiheesta.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: usko

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 16. Heinä 2013 08:34

Onneksi Toni t toi tässä jo esiin juuri sen, mitä minäkin ajattelen ;gladly:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: usko

ViestiKirjoittaja Eetu » 16. Heinä 2013 10:36

Miksi Paavali sit sanoo näin:

"1. Kor. 7:40 Mutta hän on onnellisempi, jos pysyy entisellään; se on minun mielipiteeni, ja minä luulen, että minullakin on Jumalan Henki."

"Minä luulen" -> miksi hän ei ole asiasta varma?
Eetu
 

Re: usko

ViestiKirjoittaja Herman » 16. Heinä 2013 10:45

...ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen. (2.Piet.3:15-16)

Pietari joka oli Jeesuksen itsensä valitsema apostoli, kutsui Paavalia rakkaaksi uskonveljeksi joka kirjoitti Jumalan antamalla viisaudella. Ja tästä Jumalan sanan kohdasta nähdään myös, etteivät Paavalin kirjeet ole välttämättä ihan helposti avautuvia, eli niihin tulisi suhtautua sen mukaisesti. Ennenkaikkea niitä (kuten muutakin Jumalan ilmoitusta) tulee tutkia nöyrällä asenteella.

Itse vastustin Paavalia yhdessä uskonelämäni vaiheessa, mutta Pyhä Henki osoitti minulle sitten että Paavalin opetukset ovat johdonmukaisia ja täysin yhdenmukaisia muun Jumalan ilmoituksen kanssa. Se että jotkut vääntävät niitä kieroon, ei johdu Paavalista vaan kieroonvääntäjien kierosta sydämestä.
Herman
 

Re: usko

ViestiKirjoittaja Eetu » 16. Heinä 2013 11:23

mietin tätä asiaa ja pohdiskelen tarkemmin. Asiasta kolmanteen, mitäs mieltä olette tästä wikipedian tiedonjyväsestä?

"Luukkaan evankeliumin tunnetuin osa on sen toisen luvun alku (Luuk. 2:1–20)[10] eli ns. jouluevankeliumi, jossa kerrotaan Jeesuksen syntymästä. Jouluevankeliumin historiallisuutta vastaan on argumentoitu esimerkiksi huomauttamalla, ettei siinä mainittua, keisari Augustuksenn käskystä toimeenpantua verollepanoa ole pystytty yhdistämään mihinkään tunnettuun historialliseen tapahtumaan. Maininnan tarkoituksena olisi näin ollut selittää nasaretilaisen Jeesuksen syntyneen ennustusten mukaisesti Betlehemissä. Lisäksi jää epäselväksi, miksi viimeisillään raskaana ollut Maria olisi lähtenyt matkalle, johon häntä ei olisi tarvittu."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Uuden_testamentin_kaanon

Meillä on siis katolinen Raamattu joka ei ole kokonaan Jumalan Sanaa koska kirkkoisät ujuttivat siihen mm. tuon verollepanotarinan ja kuuliaiset "kristityt" sitten jouluna luulevat lukevansa Raamatun Sanaa kun lukevat ääneen jouluevankeliumin eli noudattavat katolisen kirkon Sol Invictuksen juhlan perinnettä, iloisena sekamelskana "kristillisyyteen" yhdistettynä.
Eetu
 

Re: usko

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 16. Heinä 2013 12:22

Eetu kirjoitti:mietin tätä asiaa ja pohdiskelen tarkemmin. Asiasta kolmanteen, mitäs mieltä olette tästä wikipedian tiedonjyväsestä?

"Luukkaan evankeliumin tunnetuin osa on sen toisen luvun alku (Luuk. 2:1–20)[10] eli ns. jouluevankeliumi, jossa kerrotaan Jeesuksen syntymästä. Jouluevankeliumin historiallisuutta vastaan on argumentoitu esimerkiksi huomauttamalla, ettei siinä mainittua, keisari Augustuksenn käskystä toimeenpantua verollepanoa ole pystytty yhdistämään mihinkään tunnettuun historialliseen tapahtumaan. Maininnan tarkoituksena olisi näin ollut selittää nasaretilaisen Jeesuksen syntyneen ennustusten mukaisesti Betlehemissä. Lisäksi jää epäselväksi, miksi viimeisillään raskaana ollut Maria olisi lähtenyt matkalle, johon häntä ei olisi tarvittu."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Uuden_testamentin_kaanon

Meillä on siis katolinen Raamattu joka ei ole kokonaan Jumalan Sanaa koska kirkkoisät ujuttivat siihen mm. tuon verollepanotarinan ja kuuliaiset "kristityt" sitten jouluna luulevat lukevansa Raamatun Sanaa kun lukevat ääneen jouluevankeliumin eli noudattavat katolisen kirkon Sol Invictuksen juhlan perinnettä, iloisena sekamelskana "kristillisyyteen" yhdistettynä.


Se seikka, että keisari Augustuksen käskyä verollepanoon ei ole pystytty yhdistämään mihinkään tunnettuun historialliseen tapahtumaan ei tee sitä epätodeksi, vaan toteaa vain että tämä asia on jäänyt peittoon historian havinaan. Monta tuhatta vuotta on pitkä aika jona monikin asia ja todisteet asioista peittyy historian pölyyn ja tuhoutuu.

Sekin seikka, että on epäselvää miksi Maria lähti matkalle on myös vain epäselvä asia eikä todiste Raamatun väärennöksestä. Maria on voinut lähteä reissulle vaikka mistä syystä. Vain mielikuvitus on rajana.

Toisin sanoen jos jotakin asiaa ei pystytä todistamaan tai siitä ei ole historiallisia todisteita ei tee asiaa automaattisesti valheeksi, vaan kertoo vain että asiaa ei pystytä todistamaan ja se tulee vain uskoa. Moni asia Raamatussa on vailla tieteellisiä ja historiallisia todistuksia, vaikka se seikka että Jumala tietää hiustemme lukumäärän. Jotkut asiat pitää vain uskoa ja luottaa Raamattuun.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: usko

ViestiKirjoittaja toni t » 16. Heinä 2013 12:37

Eetu kirjoitti:mietin tätä asiaa ja pohdiskelen tarkemmin. Asiasta kolmanteen, mitäs mieltä olette tästä wikipedian tiedonjyväsestä?

"Luukkaan evankeliumin tunnetuin osa on sen toisen luvun alku (Luuk. 2:1–20)[10] eli ns. jouluevankeliumi, jossa kerrotaan Jeesuksen syntymästä. Jouluevankeliumin historiallisuutta vastaan on argumentoitu esimerkiksi huomauttamalla, ettei siinä mainittua, keisari Augustuksenn käskystä toimeenpantua verollepanoa ole pystytty yhdistämään mihinkään tunnettuun historialliseen tapahtumaan. Maininnan tarkoituksena olisi näin ollut selittää nasaretilaisen Jeesuksen syntyneen ennustusten mukaisesti Betlehemissä. Lisäksi jää epäselväksi, miksi viimeisillään raskaana ollut Maria olisi lähtenyt matkalle, johon häntä ei olisi tarvittu."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Uuden_testamentin_kaanon

Meillä on siis katolinen Raamattu joka ei ole kokonaan Jumalan Sanaa koska kirkkoisät ujuttivat siihen mm. tuon verollepanotarinan ja kuuliaiset "kristityt" sitten jouluna luulevat lukevansa Raamatun Sanaa kun lukevat ääneen jouluevankeliumin eli noudattavat katolisen kirkon Sol Invictuksen juhlan perinnettä, iloisena sekamelskana "kristillisyyteen" yhdistettynä.


Verollepano on historiallinen fakta ei katolinen ujutus. Lainaus Petriltä:

"Verollepano keisari Augustuksen käskystä

Luukkaan evankeliumin toinen luku kertoo, että keisari Augustukselta kävi käsky, että kaikki maailma oli verolle pantava. Luukkaan evankeliumi kertoo tämän verollepanon tapahtuneen Kyreniuksen ollessa Syyrian maaherrana. Luukkaan evankeliumi kertoo tämän verollepanon olleen ensimmäinen verollepano. Tämä ensimmäinen verollepano tarkoittaa ensimmäistä verollepanoa, jossa juutalaiset olivat mukana, ei ensimmäistä verollepanoa maailmassa. Sanonta kaikki maailma oli verolle pantava tarkoittaa Rooman valtakuntaa ja sen alaisuudessa olevia maita, ei koko asuttua maailmaa.

Roomalainen historioitsija Suetonius (75-100 jKr.) kirjoitti, että keisari Augustus suoritti kolme verollapanoa. Samoin roomalainen historioitsija Tacitus (55-120 jKr.) kirjoitti, että keisari Augustus suoritti verollepanoja. Juutalainen historioitsija Josephus (Josefus) (35-100 jKr.) kirjoitti, että Kyrenius, joka oli ollut konsuli lähetettiin keisarin toimesta tekemään tiliä Syyrian asukkaista. Samoin Josefus kirjoitti, että Kyrenius tuli Juudeaan, joka lisättiin Syyrian provinssiin ja Kyreniuksen tehtävä oli suorittaa tilinpito Juudeassa.

Luukkaan evankeliumissa sanotaan verollepanon tapahtuneen silloin kun Kyrenius oli Syyrian maaherrana. Alkutekstissä ei ole sanaa oli, vaan sana tuli. Alkuteksti sanoo, että verollepano tapahtui Kyreniuksen aikana, josta tuli Syyrian maaherra. Kyrenius ei ollut Syyrian maaherrana, kun hän toimitti verollepanoa, mutta hänestä tuli myöhemmin Syyrian maaherra. Luukas kirjoitti ja tarkoitti, että hänestä tuli Syyrian maaherra, sillä Luukas kirjoitti tapahtumat jälkikäteen, ei silloin kun ne tapahtuivat, jolloin Kyrenius ei ollut maaherra, mutta hänestä tuli myöhemmin maaherra. Verollepano tapahtui siis ennen sitä kun Kyreniuksesta tuli maaherra.

Historioitsija Josefus mainitsee, että Kyrenius oli ollut aikaisemmin konsulina (maaherra) ennen kuin hänet lähetettiin Juudeaan verollepanoa varten. Koska keisari Augustus lähetti Kyreniuksen hoitamaan verollepanoa Juudeaan, niin olisiko ollut niin, että Kyrenius olisi ollut aikaisemmin Syyrian maaherrana ja siksi keisari lähetti hänet Syyriaan ja Juudeaan, koska Kyrenius tiesi ja tunsi näiden alueiden ihmisiä ja tilanteita. Tätä emme tiedä varmasti, mutta historia kertoo sen, että hän oli ollut aikaisemmin maaherrana.

Raamattua vastaan hyökkäävät tahot syyttävät Raamatun sanomaa vääräksi, koska Jeesuksen syntymän aikoihin Kyrenius ei ollut Syyrian maaherra, vaikka Raamatussa niin lukee. Täytyy ottaa huomioon, että Raamatun käännöksissä lukee, niin mutta ei alkutekstissä. Alkutekstin valossa Luukas kirjoitti ihan oikein ja myös historioitsija Josefus todistaa samaa kuin Luukas. Keisari Augustus lähetti Kyreniuksen Juudeaan verollepanoa varten ja hänestä tuli myöhemmin Syyrian maaherra. Kenties keisari Augustus palkitsi Kyreniuksen hyvin tehdystä työstä ja nimitti hänet sen tähden Syyrian maaherraksi."

http://www.kotipetripaavola.com/betlehemintahti.html

Kannattaa lukea tuo linkki kokonaan se on todella hyvä.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: usko

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 16. Heinä 2013 12:53

Mahtavaa , että tuokin asia selkeni.

Ole Eetu ystäväiseni varovainen, paha saatana yrittää kaikin tempuin ja teoin iskeä sinuun kun olet murrettu surussa ja heikkona. Vihollinen tykkää hyökätä sinne missä muuri on heikoin. Se hyökkää Raamatun sanaa (Jumalan sanaa) vastaan ja koittaa horjuttaa uskoasi siihen. Herra Jeesuksen pelastus ja Raamatun sana ovat hänen ykköskohteitaan.

Tunnistatko vihollisen tyylin eksyttää:

1. Moos. 3:1

Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"

Vastaus:

Joo on todellakin sanonut ja nyt pidä käärme turpasi kiinni ja lähet luikertelemaan jonnekkin muualle, Jeesuksen nimessä!




Halaa Raamatun vääristelemätöntä sanaa lapsen uskolla! Ihminen erehtyy, on vieteltävissä, on tunteiden vallassa ja on kaikin puolin epäluotettava verrattuna Raamatun sanaan. Raamatun sana on erehtymätöntä Jumalan ilmoitusta meille, älä anna vihollisen tulla ottamaan sinulta Raamatun sanaa ja lohdutusta pois! Rukoilen puolestasi!

1. Pietarin kirje 2

1 Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
3 jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä".
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa