Elämän puu

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Elämän puu

ViestiKirjoittaja systeri » 30. Kesä 2013 21:28

Viikolla jo jumituin tähän Raamatun kohtaan ja illalla sitä Mallun kans pähkäiltiin että mikäs täs nyt onkaan se "juttu" ..miksi Jumala sanoi tällä kohtaa..
"Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" ..mä oon niin tonttu nyt että en tajua tätä :)

1 moos 3

21 Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä.
22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
23 Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
24 Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.
systeri
 

Re: Elämän puu

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 01. Heinä 2013 10:31

Mulla oli myös tämä kohta mielessä ihan tässä lähipäivinä ;gladly:
Ihminen oli juuri langennut syntiin. Jos hän olisi ottanut myös elämän puun hedelmää, niin hän olisi elänyt syntisenä ikuisesti. Sehän on samaa kuin helvetti. Kauhea tuomio. Synnin mukanaan tuomien sairauksien ja ahdistuksien keskellä ikuinen elämä... :think2: Jumala tarkoitti ikuisen elämän Jeesuksessa vanhurskautetuille.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Elämän puu

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Heinä 2013 11:27

Niin minäkin sitä mietin että Jumala ei halunnut ihmisen syövän kahdesta puusta ja laittoi kerubit ynnä "leimuavan miekan"???vartioitsemaan elämän puun tietä :think2: ..odottamaan Jeesusta??? ennen Jeesusta oli niitä kaikennäköisiä uhreja joita tuli uhrata mutta sieltäkin on pelastuneita???
systeri
 

Re: Elämän puu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Heinä 2013 11:56

*
Mesekamuni joka on jehovantodistaja, jutteli tästä samasta aiheesta kanssani mesessä. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Elämän puu

ViestiKirjoittaja systeri » 02. Heinä 2013 11:50

vaisuliini kirjoitti:*
Mesekamuni joka on jehovantodistaja, jutteli tästä samasta aiheesta kanssani mesessä. :)


No mitä se "mesekamu" oli tästä mieltä?
systeri
 

Re: Elämän puu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Heinä 2013 20:37

systeri kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Mesekamuni joka on jehovantodistaja, jutteli tästä samasta aiheesta kanssani mesessä. :)


No mitä se "mesekamu" oli tästä mieltä?


Hänen oli tapana laittaa joku Raamatun paikka ylös mesessä niin se kohta pisti simmuun ja minä kysyin mitä se tarkoitti.
Se alkoi minua kiinnostaa niin me keskustelimme siitä aiheesta.

Hänen mukaan se liittyy hyvän- ja pahantiedon puuhun. Kun silloin se houkutti Eevaa ja käärme sanoi:

1 Mo 3:4 Käärme vastasi naiselle: "Ette te suinkaan kuole,
5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te syötte siitä, teidän silmänne aukeavat ja
teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte hyvän ja pahan."

1 Mo 3:22 Herra Jumala sanoi: "Nyt ihmisestä on tullut kuin yksi meistä: hän tietää hyvän ja pahan.
Ettei hän nyt vain ojentaisi kättään, ottaisi ja söisi myös elämän puusta ja eläisi ikuisesti"

Mesekamun mielestään elämänpuu voi antaa kuolemattomuuden niinkuin Jumala itse ja siksi
Jumala asetti kerubit vartioimaan Nooan vedenpaisumukseen asti ja sit se elämänpuu tuhoutui.
Siinä kaikki mitä minä muistan meidän keskusteluamme. :wise3:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Elämän puu

ViestiKirjoittaja systeri » 02. Heinä 2013 20:57

Siis tämähän on ihan simppeli juttu ...miten mä nyt taas menin näin halpaan ja unohdin täysin tämän Aakkosen Raamatusta :?
systeri
 

Re: Elämän puu

ViestiKirjoittaja systeri » 02. Heinä 2013 20:59

Tietenkään ei saanu ottaa elämän puusta kun oli kerran ottanu siitä toisesta.. :-P ...vajoanko maan alle :lol:
systeri
 

Re: Elämän puu

ViestiKirjoittaja systeri » 02. Heinä 2013 21:58

Taipumusta selittelyyn :think2: ..miksi sekosin,koska ajattelin tuon elämän puun tien, taivastieksi ...jopa "Jeesuspuuksi" että miksi siinä ei olisi voinut jo synti tuhoutua,mutta sehän vissiin meinaskin sitä että eläisi maan päällä ikuisesti syntisenä??? vai ??? ...nyt ei enempää selittelyä tai sekoan taas :D
systeri
 

Re: Elämän puu

ViestiKirjoittaja systeri » 02. Heinä 2013 22:26

Oliko tää kaikille ihan Aakkonen vai jouduitteko edes vähän miettiä :think2:
systeri
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa

cron