Jehovan Todistajissa on paljon alkoholisteja=/

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Jehovan Todistajissa on paljon alkoholisteja=/

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 28. Kesä 2013 20:51

Jatkuvasti kuulee juttuja, ja itse jopa näkee mitä se saa aikaan.. Olen seurannut 1vuoden ajan erään todistajan edesottamuksia.. Jotkut tosin pärjää hyvin todistajissa ja heillä se suurin vaara on pysyä eksyksissä hamaan katkeraan loppuun saakka.. Olen havainnut todistajuuden olevan tiukkaa tarkkaanáhdettua pääntietoa vailla Pyhän Hengen antamaa hedelmää ja sen tuottamaa muutosta.. Kaikki muutos mikä tapahtuu.on hyvin pintapuolista..

Kuinka paljon onkaan ihminen valmis tekemään ollakseen "cool" tuolla maailmassakin ja sen ryhmissä.. onhan jopa työpaikoilla nykyään kaikenlaisia vaatimuksia..(UPS-> ei saa olla partaa&pitkää tukkaa&tatskoja näkyvissä ja korviksia ja asiakkaalla ei saa tupakoida..pitää näytellä tupakoimatonta työaikana..+vaatteet on jokaisella samanlaiset) Kuinka moni ostaa kymmenien tuhansien eurojen auton ollakseen "jotain"..

Jehovantodistajien järjestössä ryhmäpaine karttamisen vuoksi on valtava=/ se aiheuttaa sen että moni tippuu pois koska ei kykenekään vastaamaan omassa voimasaan siihen vaatimukseen mitä järjestö antaa..Moni on ollut erotettuna useita kertoja, parhaat toista kymmentä kertaakin jopa..=/ Monet joutuvat valtavaan paineeseen kun koettavat sitten puolen vuoden ajan kelvata järjestölle ja sen vaatimuksille.. Olen havainnut tämän kaiken edelläkerrotun aiheuttavan mt-ongelmia.. :(

Tuntemallani todistajalla on jo yksi kirjallinen varoitus työpaikalla ilmoittamattomista poissaoloista ja nyt taitaa sitten tulla potkut.. iso päällikkö havainnut miehen olevan ympärihumalassa kaupungilla, vaikka piti olla "sairaana" poissa..=/ jehovantodistaja ei koskaan tartu siihen yksinkertaiseen Herran lupaukseen..->Markuksen evankeliumi:
1:17 Ja Jeesus sanoi heille: "Seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia."


Alkoholi on hiljaisesti hyväksytty jehovien keskuudessa kunhan ei esiinny julkisesti baarissa humalassa..=/
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Jehovan Todistajissa on paljon alkoholisteja=/

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 29. Kesä 2013 08:10

Tunnen joitain alkoholin kanssa kamppailevia ihmisiä, jotka ovat ihan uskossakin. Alkoholisimi on kyllä hirveän sitova juttu. Jos entinen alkoholisti lankeaa kerran, niin toinen lankeaminen näyttää olevan jo paljon helpompaa ja kolmas ja neljäs ja viides jne... :( On todella kauheaa nähdä veljiä humalassa. Ei uskovan kuuluisi joutua juomaan! Mikä siinä on, että toiset vapautuvat yks kaks yhtäkkiä ja toiset taistelevat ja aina uudestaan itkien katuvat ja tekevät parannusta ja kuitenkaan eivät näytä saavan voimaa todelliseen muutokseen? :think2:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Jehovan Todistajissa on paljon alkoholisteja=/

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 29. Kesä 2013 11:25

Kun kansa saatiin lähteen Egyptistä, se kävi helposti..kun vaan lähti käveleen..Mutta yli 40vuotta taisteltiin saadakseen EGYPTI pois kansasta..Osa ei tee sitä radikaalia pesäeroa entiseen.. :( uskovat tekevät ehkä paremmin kuin jotkut muut.. Joskus se vaatii niin radikaaleja ratkaisuja, joihin monet ei ole valmiita.. esim hylkäämään täysin ne entiset denukaverinsa.. Minulla se tarkoitti just sitä ja Herran armosta en omistanut sellaisia paljoa.. :hurraa: :hurraa: Monet antaa itselleen myönnytyksiä.. ei ole oikein seisoa tai istua Pirun Alttarilla edes katsoen hänen herkkujaan.. (Pirun alttariksi kutsun baaritiskiä ja terassia baareissa)

2.Kun 5:10 Ja Elisa lähetti hänen luokseen sanansaattajan ja käski sanoa: "Mene ja peseydy seitsemän kertaa Jordanissa, niin lihasi tulee entisellensä, ja sinä tulet puhtaaksi."
5:11 Mutta Naeman vihastui ja meni matkaansa sanoen: "Katso, minä luulin hänen edes tulevan ja astuvan esiin ja rukoilevan Herran, Jumalansa, nimeä, heiluttavan kättänsä sen paikan yli ja niin poistavan pitalin.
5:12 Eivätkö Damaskon virrat, Abana ja Parpar, ole kaikkia Israelin vesiä paremmat? Voisinhan minä yhtä hyvin peseytyä niissä tullakseni puhtaaksi." Ja hän kääntyi ja meni tiehensä kiukustuneena.
5:13 Mutta hänen palvelijansa astuivat esiin ja puhuttelivat häntä ja sanoivat: "Isäni, jos profeetta olisi määrännyt sinulle jotakin erinomaista, etkö tekisi sitä? Saati sitten, kun hän sanoi sinulle ainoastaan: 'Peseydy, niin tulet puhtaaksi.'"
5:14 Niin hän meni ja sukelsi Jordaniin seitsemän kertaa, niinkuin Jumalan mies oli sanonut; ja hänen lihansa tuli entisellensä, pienen pojan lihan kaltaiseksi, ja hän tuli puhtaaksi.


Monet ei ole valmiita tekeen sitä edes pikkuista omaa siirtoaan Herran ohjaamaan suuntaan..siksi ongelmat roikkuu.. Juuri näin kävi esim mulle niillä kerroilla joita koin..
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron