Kristillisiä blogeja

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Kristillisiä blogeja

ViestiKirjoittaja Ylläpito » 16. Kesä 2013 15:01

Tähän ketjuun saa linkata erilaisia kristillisiä blogeja tai sivustoja -Ylläpito

Ennustuksia tuhansia vuosia vanhoista Kirjoituksista ja näkyjä tulevista tapahtumista, jotka ovat jo alkaneet toteutua silmiemme alla.

http://ennustuksia.wordpress.com/

Tässäpä mainio sivusto kaikille luettavaksi profetioista yms. asioista. ;)

p.s. ei ole minun ylläpitämä.
Tämä on erillinen tiedotustili. Älä lähetä tälle tilille yksityisviestiä, lähetä sen sijaan viesti jollekin ylläpidon jäsenelle suoraan.
Ylläpito
Site Admin
 
Viestit: 62
Liittynyt: 09. Marras 2010 11:35

Re: Muinasia ennustuksia - blogi

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 18. Kesä 2013 07:50

Se norjalaisnaisen ennustus on mielenkiintoinen
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Muinasia ennustuksia - blogi

ViestiKirjoittaja AuMaT » 20. Kesä 2013 15:37

Tuo on kyllä todella mielenkiintoinen ennustus kuten moni muukin tuolla sivustolla. ;) Jännityksellä jäämme odottelemaan miten tarkasti kaikki toteutuu ja osa taitaa jäädä näkemättä kun Jeesus tulee hakemaan omansa pois ennen kuin kaikki ehtii tapahtua.
"Minä olen tie, totuus ja elämä." Herramme Jeesus Kristus
AuMaT
 
Viestit: 24
Liittynyt: 16. Kesä 2012 16:49

Re: Muinasia ennustuksia - blogi

ViestiKirjoittaja Ariel » 09. Maalis 2018 01:30

Oletteko lukeneet tällaista blogia? Tuolla on myös hyviä kirjoituksia (ei ole minun enkä tunne blogin pitäjää):

http://puhdastakultaa.blogspot.fi/
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

Re: Muinasia ennustuksia - blogi

ViestiKirjoittaja pekka » 10. Maalis 2018 08:45

Ariel kirjoitti:Oletteko lukeneet tällaista blogia? Tuolla on myös hyviä kirjoituksia (ei ole minun enkä tunne blogin pitäjää):

http://puhdastakultaa.blogspot.fi/


Tässä ote tuon blogin teksteistä joka on kirjoitettu keskiviikkona 28. helmikuuta 2018:

Jumalan valinta ja ennaltamäärääminen


Mitä sitten tarkoittaa Jumalan ennaltamäärääminen ja valinta? Tämä Raamatunkohta on kalvinismin kivijalka. Katsotaanpa lopuksi, mitä se sanoo:

Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa.. (Room. 8:29)

Katso nyt tarkasti, mistä kaikki lähtee liikkeelle. Jumala on edeltätuntenut ihmisen valinnat ja aivoitukset. Ennen aikojen alkua ei ollutkaan ensin Jumalan sadistista valintaa "tuo helvettiin, tuo taivaaseen, tuo helvettiin, tuo taivaaseen.."- tyyliin, vaan ensin Jumala tunsi ja tiesi ne ihmiset, jotka tulevat tekemään parannuksen ja uskovat Jeesukseen. Ja juuri tuon edeltätuntemisen pohjalta Jumala määrää ihmiset pelastukseen. Niin kuin edellä totesimme, ihminen voi kieltäytyä pelastuskutsusta, jonka Jumala esittää. Ja Jumala tiesi jo aikojen alussa kuka kieltäytyy kutsusta ja kuka ei.

Jumala on edeltätuntenut ne ihmiset, jotka vastaavat kutsuun myöntävästi. Ja tämän ihmisen valinnan pohjalta, jonka Jumala on ennalta nähnyt ja tuntenut, Jumala on määrännyt hänet pelastukseen.

Ikuisuudessa muinoin Jumala siis ensin tiesi ja tunsi valitseeko ihminen kerran omasta tahdostaan pelastuksen. Tämän jälkeen Jumala määräsi tuon valinnan tehneet ihmiset pelastukseen. Kyse ei ollut siis siitä, että Jumala suvereniteetillaan ilman syytä määräsi jotkut pelastukseen ja jotkut ei, vaan Jumala näki jokaisen ihmisen valinnan ennalta. Sen pohjalta tapahtui ennaltamäärääminen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kristillisiä blogeja

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 10. Maalis 2018 09:19

Minä näen tämän ennaltamääräämisen niin, että Jumala on edeltä käsin Jeesuksessa valinnut ihan kaikki ihmiset pelastukseen ja antanut mahdollisuuden valita ne hyvät teot, jotka Hän on edeltä käsin valmistanut. Kuitenkin Jumala on antanut mahdollisuuden valita myös toinen tie. Eli ei ole ihmistä, joka ei voisi pelastua.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa