Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Syys 2015 19:22

*
Milloin se astui voimaan että kieltää hengellisen julisteen kiinnittämistä? Anteeksi minua äsken nauratti että tietämättömät uskovat osoittautuvat lainrikkojiksi kiinnittämällä hengellisen julisteen tienvarsille. :lol: Anteeksi, en voinut sille mitään!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja paa » 22. Syys 2015 12:44

Eli on siis niin, että meidän kaikkien on mentävä kadulle juttelemaan ihmisten kanssa Jeesuksesta, vaikka Jumala ei sen kummemmin kehottaisi niin tekemään? Siksikö moni sanoo uskonelonsa ikään kuin jumittavan paikoillaan, koska he eivät avaa suutansa ihmisten ilmoille? Teettekö te muutkin näin? Itse teen jos tilaisuus tulee (ja silloinkin saatan jänistää), mutta en nyt tuosta vaan käy kenellekään puhumaan. Pitäisikö siis?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 22. Syys 2015 14:47

paa kirjoitti:Eli on siis niin, että meidän kaikkien on mentävä kadulle juttelemaan ihmisten kanssa Jeesuksesta, vaikka Jumala ei sen kummemmin kehottaisi niin tekemään? Siksikö moni sanoo uskonelonsa ikään kuin jumittavan paikoillaan, koska he eivät avaa suutansa ihmisten ilmoille? Teettekö te muutkin näin? Itse teen jos tilaisuus tulee (ja silloinkin saatan jänistää), mutta en nyt tuosta vaan käy kenellekään puhumaan. Pitäisikö siis?


Mun mielestä asiaa on syytä miettiä syvemmältä, kuin vain tekojen tasolta. Kysymys on pohjimmiltaan siitä, että mitä varten me eletään täällä maan päällä? Mikä meidän identiteetti ja elämän tarkotus on? Missä meidän sydän on kiinni, ja mitä kohti me pyritään etenemään ja kasvamaan?

Jeesus kutsui meidät elämään Hänelle, olemaan Hänen todistajia täällä maan päällä. Raamatussa uskovien sanotaan olevan "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa" (1.Piet.2:9). Minusta tuo jae kertoo tosi hyvin, keitä me ollaan ja mitä varten, ja oleellisinta on ymmärtää ja sisäistää se.
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 22. Syys 2015 19:44

sitte on tärkeää myös olla omalla paikallaan ja kuulla mihin Kuningas ohjaa meistä kutakin .Työ sarat on niin erilaiset .Voi olla parantaja evankelistasta kotiäitiin tai rukoilijaan tai mitä vaan .Kuningas tietää ja on tärkeää vaikka joka päivä kysyä ...Mikä on minun tehtäväni ja milloin tässä pääsee hommiin täysillä ;)
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja pekka » 22. Syys 2015 21:53

Olen tässä viime vuosina saanut opetella tuota ihmisten kohtaamista kaduilla ja miten tulee kertoa ihmisille Herrasta Jeesuksesta.

Ei kait siinä ole mitään tiettyä kaavaa vaan itse toimin vähän erilailla eri ihmisten kanssa, ei ole tullut vielä kahta samanlaista ihmistä vastaan (Hymiö!).

Mutta tosiaan, kyllä se tiettyä kouliintumista vaatii ennen kuin se tarvittava rohkeus ja ymmärrys ja taitokin tulee mukaan siihen ihmisten kohtaamiseen kaduilla ja siis nimenomaan kun ihmisille on tarkoitus kertoa Jeesuksesta. En nyt kuitenkaan tarkoita sitä että olisin minäkään lähellekään täydelliseksi tullut noissa tilanteissa kun ihmisille tulisi osata kertoa oikealla tavalla ja mahdollisimman taidollisesti Jeesuksesta ja yleensäkin hengellisistä asioista.

Mutta sen olen ainakin huomannut että jos jolla kulla ihmisellä menee huonosti elämässä (on vaikkapa köyhyyttä, alkoholismia jne.) niin tällainen ihminen on monasti valmiimpi ottamaan vastaan hyvää sanomaa eli ilosanomaa Jeesuksesta.

Myös vihaisten ja katkerien ihmisten kanssa olen saanut harjoitella kuinka tällaisia ihmisiä tulee kohdata kaduilla. Hyvin monasti on käynyt niin että tällainen katkera ja hyvinkin vihainen ihminen on rauhoittunut kun olen saanut kertoa tällaiselle ihmiselle ilosanomaa Jeesuksesta ja saanut toivottaa Jumalan siunausta; se paha mikä siinä tilanteessa on mukana kun kohtaa esim. hyvin vihaisia ihmisiä joutuu yleensä väistymään kun uskova ihminen alkaa puhumaan sydämestään Herrasta Jeesuksesta.

Hyvä on aina rukoilla, edes lyhyesti esim. "Jeesus, auta minua" tai "Isä, auta minua Jeesuksen nimessä" ennen kuin menee noihin ihmisten kohtaamisiin mukaan puhumaan hengellistä ilosanomaa Jeesuksesta, että Jumala antaisi oikeat sanat ja kaiken tarvittavan taidon ja rohkeuden ja voiman kohdata kaduilla ventovieraita ihmisiä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja tanu » 23. Syys 2015 12:17

hrmn2 kirjoitti:
Lain mukaan julisteiden ja ilmoitusten luvaton kiinnittäminen ei ole sallittua, se rinnastetaan töhrimiseen.


Eräs veli soitti poliisille ja kysyi tuosta ilmoitusten kiinnittämisestä. Poliisi sanoi, ettei kyseessä ole rikos. Jos esim. kiinnittää julisteita puhelinpylväisiin, niin
pylväitä ei saa mitenkään vahingoittaa. Pylväiden omistaja, sähkö-/puhelinyhtiö, voi halutessaan nostaa tehdä asiasta rikosilmoituksen, jos heidän mielestään
pylväät ovat kärsineet vaurioita. Veli kysyi poliisilta myös, että mitä poliisi tekisi jos näkisi jonkun ilmoituksia kiinnittämässä. Poliisi vastasi, että pysähtyisi
juttelemaan asiasta, mutta ei kieltäisi tai sakottaisi.

Siis jos vaikka nitoo ilmoituksia pylväisiin, niin pylväät eivät siitä vaurioidu. Eli on sallittua. Samalla kannattaa kiinnittää ilmoitukset niin hyvin, etteivät ne
ala repsottaa ja irtoa ja näin roskaa ympäristöä.

Siis alustaa vahingoittamatta saa ilmoituksia ja julisteita yms. kiinnittää. Näin sanoo esivalta.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 23. Syys 2015 13:51

Luin edellisen ja lennosta tuli mieleen ajatus n sekunnissa........Kristityt vois tehdä sähkö/puhelinyhtiön kanssa sopimuksen ns tietyistä pylväistä ,joihin laput vois kiinnittää .Kristityt lupaisi siistiä ja pitää pylvään omalta osaltaan kunnossa ympäri suomea ja esim maaseudulla siistiä pylväänympäristön ja tietty ilmaiseksi .Uskon ,että sähkö/puhelinyhtiöt olis mielissään näistä ns kristittyjen merkkaamista pylväistä ja uskon myös sen ,että oikeisiin kristittyihin vielä luotetaan tässä maailmassa ja kun jatkamme hyvää sivistynyttä käytöstä niin me voitetaan koko maailma .........saadaan mätkiä lappuja sinne tänne ;)
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja paa » 24. Syys 2015 09:01

Entä puhutteko Jumalasta aina kun olette ihmisten ilmoilla vai vaan silloin kun tulee tilaisuus tai Jumala kehottaa? Pitääkö puhua vaikkei itse halua?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja Lily » 24. Syys 2015 12:39

Mä puhun vain silloin kuin Pyhä Henki kehoittaa. Ainakin itse olen kokenut, että kun Pyhä Henki kehoittaa ja johdatta puhumaan, niin silloin se on myös ollut hedelmällistä. Itse en usko, että aina kannattaa puhua ja evankelioida koska silloin saattaa tehdä jopa hallaa. Uskovat on menesti niin innoikkata evankelioimaan, että oon nähnyt valtavasti niitä tapauksia milloin uskovainen on saattanut evankeliumin naurunalaiseksi kun "hakkaa raamatuula päähän" vaikkapa sukulaista kun on vaan niin pakko saada sitä evankeliumia levitettyä. Mä uskon, että jos sydämmessä on halu olla rohkea ja todistaa Jeesuksen sovitustyöstä, niin aikanaan Herra antaa voimaa, rohkeutta ja viisautta todistaa, Pyhän Henkensä voimassa ja silloin ei Jumalan sana tyhjänä pala.
Lily
 

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 24. Syys 2015 16:03

tanu kirjoitti:
hrmn2 kirjoitti:
Lain mukaan julisteiden ja ilmoitusten luvaton kiinnittäminen ei ole sallittua, se rinnastetaan töhrimiseen.


Eräs veli soitti poliisille ja kysyi tuosta ilmoitusten kiinnittämisestä. Poliisi sanoi, ettei kyseessä ole rikos. Jos esim. kiinnittää julisteita puhelinpylväisiin, niin
pylväitä ei saa mitenkään vahingoittaa. Pylväiden omistaja, sähkö-/puhelinyhtiö, voi halutessaan nostaa tehdä asiasta rikosilmoituksen, jos heidän mielestään
pylväät ovat kärsineet vaurioita. Veli kysyi poliisilta myös, että mitä poliisi tekisi jos näkisi jonkun ilmoituksia kiinnittämässä. Poliisi vastasi, että pysähtyisi
juttelemaan asiasta, mutta ei kieltäisi tai sakottaisi.

Siis jos vaikka nitoo ilmoituksia pylväisiin, niin pylväät eivät siitä vaurioidu. Eli on sallittua. Samalla kannattaa kiinnittää ilmoitukset niin hyvin, etteivät ne
ala repsottaa ja irtoa ja näin roskaa ympäristöä.

Siis alustaa vahingoittamatta saa ilmoituksia ja julisteita yms. kiinnittää. Näin sanoo esivalta.


Tästä asiasta on sitten monenlaista tietoa liikkeellä. Minun tietoni asiasta on peräisin pikaisesta google-hausta, jonka kautta löysin tällaiset artikkelit:

http://ylioppilaslehti.fi/2010/10/julis ... henoikeus/

http://yle.fi/uutiset/tohryt_ja_luvatto ... sa/7618498

Mutta asia ei minua niin paljoa kiinnosta, että jaksaisin alkaa tämän enempää sitä tutkimaan. Jokainen toimikoon omantuntonsa mukaan, ja jos kokee sydämellään halua lähteä julisteita kiinnittämään, on omalla vastuulla kokeeko tarvetta ottaa selvää toiminnan laillisuudesta.
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa

cron