Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja Ylläpito » 10. Kesä 2013 22:53

Tähän ketjuun todistuksia kaikenlaisista Jumalan ihmeistä, niin pienistä kuin suuristakin ja Pyhän Hengen kokemuksista/johdatuksesta. :)
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 11. Joulu 2015 14:14, muokattu yhteensä 4 kertaa
Syy: Tähän ketjuun yhdistelty toinen ketju ja vähän muualtakin viestejä.
Tämä on erillinen tiedotustili. Älä lähetä tälle tilille yksityisviestiä, lähetä sen sijaan viesti jollekin ylläpidon jäsenelle suoraan.
Ylläpito
Site Admin
 
Viestit: 62
Liittynyt: 09. Marras 2010 11:35

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja PetriFB » 10. Kesä 2013 22:53

Alkuseurakunnan sananjulistajat eivät keskittyneet kertomaan omia kokemuksiaan, vaan he julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta sekä opettivat Raamatun sanaa tarkasti sen mukaan mikä on Jumalan tahdon mukaista opetusta Uuden Liiton seurakunnalle. Siksi olen kokenut keskittyä evankeliumiin Herrasta Jeesuksesta sekä siihen mitä Raamattu opettaa, enkä omiin kokemuksiini.

Koska minulta on kuitenkin tätä asiaa kysytty monta kertaa, niin sen takia tein tämän kirjoituksen, jossa tuon esille henkilökohtaisia kokemuksia Jumalan ihmeistä elämässäni. Jumala on tehnyt paljon ihmeitä elämässäni, mutta en kirjoita niistä kuin pienen osan.

Tärkeintä ei ole ihmeen kokeminen, vaan usko Jumalaan, sillä usko syntyy ja tulee Jumalan sanan kuulemisesta Pyhän Hengen vaikutuksesta. Raamattu opettaa, että meidän tulee uskon kautta seurata Herraa, ei etsiä ihmeitä. Tervettä ja Raamatullista uskoa seuraavat ihmeet ja merkit, mutta ne tapahtuvat Jumalan tahdosta ja Hänen aikataulussaan.

Muista aina, että kaikkein suurin ihme on kun ihminen Jumalan armosta tekee parannuksen ja uskoo Herraan Jeesukseen, eli uudestisyntyy ylhäältä Pyhän Hengen asettuessa asumaan uskovan sydämeen. Älä etsi elämääsi ihmeitä, vaan etsi ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttansa, niin saat nähdä elämässäsi Jumala tekoja ja ihmeitä.

Matt 6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

En kerro Jumalan tekemistä ihmeistä sen takia, että yrittäisin olla jotakin tai parempi kuin muut, vaan sen takia, koska olen ihmisenä pieni ja heikko ja tarvitsen Jumalan apua päivittäin. Jumalan ihmeteot voivat olla myös sellaisia, joita uskova ei edes aina välttämättä huomaa. Ihmeentekijä on aina ihmettä tärkeämpi. Muista tämä aina, siksi Raamattu kehottaa meitä rakastamaan Jumalaa kaikesta mielestämme, voimastamme, sielustamme ja sydämestämme, eikä Hänen ihmetekojaan.

Luuk 10:27 Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/Jumalanihmeita.html
Viimeksi muokannut PetriFB päivämäärä 03. Loka 2014 07:04, muokattu yhteensä 1 kerran
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja systeri » 11. Kesä 2013 10:03

Kyllä oli ihmeellisiä Jumalan tekoja..Aamen :) Mutta eikö Raamatun Sana kuitenkin innosta kertomaan niistä ihmeistäkin Jumalan kunniaksi ja he kertoivatkin ja ylistivät joukolla ;gladly:
systeri
 

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja PetriFB » 11. Kesä 2013 11:10

Jumalan ihmeistä tietenkin saa kertoa, mutta ei kuitenkaan niin, että ihminen korottaa itseään, vaan siten että Jumala tulee kirkastetuksi ja Jumalan kunnia tulee selvästi ilmi. Aika jossa elämme on voimakasta luopumuksen aikaa, jonka seurauksena on lisääntynyt ihmisen oma kerskaus kun kerrotaan Jumalan ihmeistä. Tämä ei tietenkään saa olla este kertoa Jumalan ihmeistä, mutta se tulee aina muistaa, että Jumala (ihmeentekijä) on aina ihmettä suurempi ja Hänen kunniansa pitää tulla aina esille kun kerrotaan Jumalan ihmeistä.

Joh 3:
27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.
28 Te olette itse minun todistajani, että minä sanoin: en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty.
29 Jolla on morsian, se on ylkä; mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä. Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi.
30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.

Eräs tärkeä asia on syytä ottaa esille. Varsinkin väärän karismaattisuuden piirissä esiintyy ylpeätä ja röyhkeätä "uskoa", jossa uskovat tallaavat vihollisen voimaa ja kerskuvat "voitelustaan" ja "voimastaan", jonka kautta henkivallat joutuvat alistumaan heidän edessään.

Herra Jeesus on antanut opetuslapsilleen voiman Pyhässä Hengessä ajaa ulos riivaajia sekä vallan yli riivaajien. Voima ja valta yli riivaajien toimii vain siksi, koska Herra Jeesus asuu Pyhässä Hengessä uskovissa. Herra Jeesus opetti, että Hänen opetuslapsensa eivät saa iloita siitä, että riivaajahenget ovat alamaisia uskoville (Jeesuksen tähden), vaan opetuslasten tulee iloita siitä, että heidän nimensä ovat kirjoitettuna taivaassa (elämän kirjaan).

Koska ihmisen pelastuminen synnin ja saatanan vallasta on ihmeistä suurin ja tärkein, niin sen tähden Herra Jeesus käski iloitsemaan pelastuksesta, jonka Jumala antaa lahjaksi ihmiselle uskon kautta Herraan Jeesukseen. Pelastuksen lahjan ilon ja riemun tulisi johdattaa Herran Jeesuksen opetuslasta rakastamaan Raamatun Jumalaa kaikesta sielusta, voimasta, mielestä ja sydämestä.

Herran Jeesuksen opetuslapsi ei saa kerskata siitä, että henkivallat joutuvat väistymään uskovien edessä Herran Jeesuksen nimen voimasta. Pelastumisen ihmeen tulisi olla jokapäiväinen ilonaihe Herran Jeesuksen opetuslapsille.

Luuk 10:
17 ¶ Niin ne seitsemänkymmentä palasivat iloiten ja sanoivat: "Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden".
18 Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.
19 Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.
20 Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."
21 Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

Jumalan siunausta runsaasti systeri siskolle Herrassa Jeesuksessa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 11. Kesä 2013 11:18

Hyvä ,,,Olen samoilla linjoilla systerin kanssa ,että ihmeitä TÄYTYY pitää esillä aina .Tietty ilman ylpeilyä ja kehua .Ihmiset kun eivät kuule ihmeistä mitään nykyään kun kristityt ovat hiljaa kuin hiiret kirkossa niin kaikki latistuu haalenee ja käy jopa tylsäksi .Ihmeitä tapahtuu koko ajan ja niitä on oltava esillä ja yhtä tärkeää on samaan virkkeeseen sanoa kiitos Jumalalle joka ikinen kerta ihmeistä .Kun kiittää Jumalaa ja ylistää hänen suvereenisuuttaan niin uskon ,että ihmeet vaan lisääntyy ja lisääntyy ja kun uskosta osattomat alkavat nähdä ja kuulla niin se luo kiinnostusta Jumalaa kohtaan ja silloin Jeesuksen teot ja Pyhän Hengen teot käyvät ilmeiseksi.Kun vastustus vähenee niin silloin aina ollaan menossa parempaan suuntaan.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Kesä 2013 12:32

*
Niin mutta minä olin niin ajattelematon ja kerroin omista kokemuksista ja sit huomasin miten uskovat olivat pikkasen katkeria koska he ei saanut ihmeitä Jumalalta. Tajusin tehneeni väärin uskovia kohti. On vaarallista ajaa heidät katkeruuteen. Pitäisi olla tarkkana kenen kanssa jutella omista kokemuksista ettei toinen alkais katkeroida.

No kun olin lapsena ja rikki niin Jumala tuli kohtaamaan konkreettisesti ja olin hämilläni enkä tiennyt kuka Hän oli.
Ja katseeni osui luokanavustajaan niin sinä hetkellä Jumala alkoi puhua minulle ja sanoi näin: 'Hän on oikea henkilö vastaamaan'. Koska Jumala johdatti että minä saisin kuulla Jumalan Sanaa ja Sanan kautta usko tuli minuun.

Ymmärsin että Sana on tärkein kuin ihmeet. Vaikka Jumala oli läsnä konkreettisesti ja sen olisi pitänyt yksin riittää niin minä olisin voinut tulla uskoon mutta en tiennyt kuka Hän oli - olin hämilläni ja ihmeissäni.
Niin siksi Jumala johdatti uskovan luokanavustajan luokse ja hänen kautta tulin uskoon.

Sana on tärkeintä ja Jumala johdattaa omia Sanan kautta mutta olen yksi niistä tyhmimmistä lapseista eikä ymmärrä Jumalan toimintaa ja johdatusta Sanan kautta niin Isä joutui käyttämään ihmettä johdattaakseen ja varjellakseen minua... Tällaista ajatusta minulla vaan... Jumala joutuu käyttämään ihmettä vain niille jotka ei huomaa Sanan kautta Jumalan johdatusta ja toimintaa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja systeri » 11. Kesä 2013 13:15

Ei kai Raamattu niin opeta että älkää kertoko Jumalan suurista ihmeistä koska joku voi siitä tulla kateelliseksi ja katkeroitua :think2:
Mitä Raamattu opettaa...kateus ja katkeruus on sielunvihollisesta ja siitä on tehtävä parannus .Jumalasta on se että iloitaan yhteisestä uskosta, hengen yhteydestä,pelastuksesta, iloista, suruista ja Jumalan tekemistä ihmeteoista :hurraa: Mutta kaikki pitää koetella että onko Sananmukaista!
systeri
 

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Kesä 2013 14:43

*
Minulle tuli kana lihalle kun luin kopiokone jutun. Pelottava juttu huh.
Haluaisin kertoa vielä omasta jutusta. Kauan ajat sitten yöllä minun peitto yritettiin vetää minulta niin pidin peiton kiinni - lujasti ja kynsin. Monta kertaa. Siis sänkyn jalkopäädyn yli yritettiin monta kertaa vetää peittoni pois. Oli pelottavaa. Nyt muistelin pelottavaa kokemusta ja minua hihitti... :D
Mutta minä kasvoin uskossa ja tajusin että saatana joukoineen on minun jalkojeni alla (Room. 16:20) eikä minulla ole mitään pelättävää niin vapauduin pelosta ja nyt se peiton juttu lakkasi kokonaan eikä enää minulta peitto oteta pois.

Viime vuonna olin ihan poikki ja umpiväsynyt niin suunnistin sinnikkäästi omaan sänkyyn ja sänkyyn mentyäni nukahdin heti syvään uneen. Jumala herätti konkreettisesti minua ja heräsin unesta ja vaihdoin nukkuma-asennon ja toivoin että Isä antaisi minun nukkua koska en jaksa ja ihan puhki...
Mutta Jumala ei lakannut vaan jatkoi herättämistä. Sinnittelin ja nousin ylös ja sit huomasin että 'Vicks' -kurkkupastilli oli suussani, lähellä kurkkuani. Sellainen kolmion muotoinen pastilli. Tajusin että kurkkupastillin takia Jumala herätti. Pani miettimään voiko siihen tukahtua ja kuolla?!?! :think2: Ruokatorveni on peukalon kokoinen ja katsoin sitä että kyllä se 'Vicks-kurkkupastilli on peukaloani isompi.
Ihmettelin etten ollut tietoinen kurkkupastillista koska olin ihan puhki ja umpiväsynyt.

Ja samalla minä vapauduin kuolemanpelosta. En enää pelkää kuolemaa. Sillä Jumalan kädessä on myös päiviemme määrä. Hän on antanut meille kullekin määräajan täällä oloon. Mikä tahansa tapahtuu, eikä ole aika kuolla sillä päivieni on Jumalan kädessä.
On vapautuneen turvallista tietää sitä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja PetriFB » 11. Kesä 2013 14:54

vaisuliini kirjoitti:*
Minulle tuli kana lihalle kun luin kopiokone jutun. Pelottava juttu huh.
Haluaisin kertoa vielä omasta jutusta. Kauan ajat sitten yöllä minun peitto yritettiin vetää minulta niin pidin peiton kiinni - lujasti ja kynsin. Monta kertaa. Siis sänkyn jalkopäädyn yli yritettiin monta kertaa vetää peittoni pois. Oli pelottavaa. Nyt muistelin pelottavaa kokemusta ja minua hihitti... :D
Mutta minä kasvoin uskossa ja tajusin että saatana joukoineen on minun jalkojeni alla (Room. 16:20) eikä minulla ole mitään pelättävää niin vapauduin pelosta ja nyt se peiton juttu lakkasi kokonaan eikä enää minulta peitto oteta pois.

Viime vuonna olin ihan poikki ja umpiväsynyt niin suunnistin sinnikkäästi omaan sänkyyn ja sänkyyn mentyäni nukahdin heti syvään uneen. Jumala herätti konkreettisesti minua ja heräsin unesta ja vaihdoin nukkuma-asennon ja toivoin että Isä antaisi minun nukkua koska en jaksa ja ihan puhki...
Mutta Jumala ei lakannut vaan jatkoi herättämistä. Sinnittelin ja nousin ylös ja sit huomasin että 'Vicks' -kurkkupastilli oli suussani, lähellä kurkkuani. Sellainen kolmion muotoinen pastilli. Tajusin että kurkkupastillin takia Jumala herätti. Pani miettimään voiko siihen tukahtua ja kuolla?!?! :think2: Ruokatorveni on peukalon kokoinen ja katsoin sitä että kyllä se 'Vicks-kurkkupastilli on peukaloani isompi.
Ihmettelin etten ollut tietoinen kurkkupastillista koska olin ihan puhki ja umpiväsynyt.

Ja samalla minä vapauduin kuolemanpelosta. En enää pelkää kuolemaa. Sillä Jumalan kädessä on myös päiviemme määrä. Hän on antanut meille kullekin määräajan täällä oloon. Mikä tahansa tapahtuu, eikä ole aika kuolla sillä päivieni on Jumalan kädessä.
On vapautuneen turvallista tietää sitä.


Spirtismin ja okkultismin kanssa tekemisissä olleet ihmiset ovat monesti kertoneet, että heidän elämässään tapahtuu kummallisia ja outoja asioita kuten esimerkiksi yöllä joku näkymätön voima koittaa vetää peittoa pois heidän päältään.

Sielunvihollinen tekee näitä temppuja ja pelottelee ihmisiä. Onneksi olemme Jumalan lapsia ja saamme sanoa riivaajahengille, että niiden pitää väistyä Herran Jeesuksen nimessä ja niin ne väistyvät.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja pekka » 11. Kesä 2013 15:58

Kiitoksia kaikille kirjoituksistanne ja kiitos Herralle, että Hän auttaa pientä ja avutonta ihmistä ja myös eläintä vaikka tilanne on jo hyvin vaikea ja toivoa ei ole enää paljoa jäljellä.

Siitä on jo muutamia vuosia ja en muista enää ihan tarkalleen kaikkia yksityiskohtia, mutta eräiden ystävieni suomenajokoira katosi metsään (se oli jo liki 10-vuotias uroskoira ja sitä ei enää käytetty metsästykseen, sai viettää eläkepäiviä), aika kaukaa kotoa, että koiran ei uskottu enää löytyvän. Sain tietää tästä asiasta melko pian katoamisen alussa ja aloitin rukoustaistelun ja pyysin Jumalalta, että Hän antaisi koiran omistajilleen vielä takaisin koska tiesin, että tämä koira oli heille hyvin rakas. Tämä mies ja nainen kyllä kävivät monena iltana etsimässä koiraa ja huutelemassa sitä sillä alueella missä se katosi mutta eivät löytäneet tätä koiraa ja he jo luopuivat toivosta kun noin viisi vuorokautta oli kulunut ja sanoivat, että koira on jo varmasti nääntynyt koska oli kesäaika ja koira vaatii paljon vettä juodakseen, että voisi selviytyä ja oli vielä vanha koira. Minä en kuitenkaan luopunut toivosta ja sanoin heille, että odotetaan vielä ja yritin lohduttaa omistajia ja kerroin heille, että olen rukoillut (ja kyllä he jo sen tiesivätkin koska olin kertonut sen heille jo heti silloin alussa kun sain tämän kauhean tiedon heiltä, miehen kautta) ja, että toivoa on vielä koska Jumalaa olen rukoillut.

Sitten suuri ihme tapahtui kun lähes viikko oli koira ollut kadoksissa, mies ilmoitti minulle, että kun hän sitten eräänä aamupäivänä meni hakemaan postilaatikosta päivän lehteä niin tämä koira tallusteli häntä vastaan olosuhteisiin nähden hyväkuntoisena, heidän talonsa portista sisään ilmestyen kun omistajat jo luulivat, että koira jää kadoksiin. Voi sitä jälleennäkemisen riemua ja iloa! He syöttivät ja juottivat koiraa heti ja se sai elää vielä pari vuotta, muistaakseni.
Minulle tahtoo vieläkin kyyneleet nousta silmiin kun muistelen tuota tapahtunutta.

KIITÄN VIELÄKIN HERRAA tästä suuresta ihmeestä! Jumalan tahto oli, että koira sai vielä palata omistajiensa keskelle.

Ps. 36:6

(36:7) Sinun vanhurskautesi on kuin Jumalan vuoret, sinun tuomiosi niinkuin suuri syvyys, ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron