Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 24. Syys 2015 16:06

paa kirjoitti:Entä puhutteko Jumalasta aina kun olette ihmisten ilmoilla vai vaan silloin kun tulee tilaisuus tai Jumala kehottaa? Pitääkö puhua vaikkei itse halua?


Vaan silloin kun koen. Mutta olen huomannut, että mitä enemmän antaudun ja taivun uskossa toimimaan, sitä enemmän koen kehoitusta.

Toiseen kysymykseen sanoisin, että uskovina meidän ei pidä tehdä mitään mitä ei halua. Sillä Raamatun mukaan Jumala vaikuttaa meissä sekä tahtomisen että tekemisen. Eli Jumalan tahto on, että oikeasti tahdomme tehdä Hänen tahtonsa, eli emme tee mitään vastentahtoisesti. Mutta siihen pääseminen vaatii tietysti ensin omalle tahdolle kuolemista. Se taas tapahtuu, kun tulemme Jeesuksen luokse sellaisena kuin olemme. Hän muutta meitä sitten Hänen kaltaiseksi, eli sellaiseksi joka mielellään tekee Isän tahdon.
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja paa » 25. Syys 2015 09:32

No mistä sitten tiedätte koska puhuu PH ja koska esim. omat tunteet? Minusta on kovin vaikea tietää koska joku ajatus tms tulee Jumalalta ja koska omasta itsestä.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 25. Syys 2015 10:35

Hyviä kirjoituksia kaikki edellä ....se on niin monimuotoista tuo Hengen elämä ja silti se Raamatulla päähänlyöminenki on täyttä totta elikkä saattaa jopa käännyttää ihmistä ja tehdä uskon vihamiehen ja vääräntorven kun väärällä hetkellä ihmisen tilaa peilaten alkaa saarnaamaan uskoa.Eli monesti tuolloin ihminen on sarvipään voimakkaassa komennossa ja usko on punainen vaate.
Viisautta todella tarvitaan tutkia kaikki asiat ,mitä ympärillä on meneillään ja sitten se oma puhetapa millä on liikkeellä ?? Jos kohdistaa tarkasti sen johonkin tiettyyn henkilöön ja alkaa sitten puhumaan maailman synneistä niin se ihminen saattaa kokea olevansa maailman ainoa syntinen .Eli tilanne taju ja monesti niin ,että puhuu synneistä ,jotka meitä kaikkia koettelee ja sitten jos osaa puhua sitä mekaniikkaa synnistä miten se ilmenee ensimmäisestä ihmisestä alkaen .Elikkä monesti se lempeä puhetyyli saa syntisimmänkin kuuntelemaan vaikka se olisikin laakson pohjalla eikä kestä omassatunnossaan mitään ns arvosteluja omasta huonoasta elämästään.

Taitoa ja viisautta vaaditaan ja se oikea viisaus tulee Jumalalta.
Tuokin on niin totta ,että jos me häsäämme maailman asioita koko ajan meidän sydän on sitä mennyttä elämää täynnä ihan niin paljon ,että höyry tulee korvista niin missä?? on se ihminen sitten ,joka tekee Herran tahdon ?? Mehän teemme sillä häsäämisellä oman tahdon.Mieli murheinen maailmanasioista vaikka pitäisi olla yhtä Herran murheiden kanssa.Eli syntisten pelastaminen.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 27. Syys 2015 20:48

paa kirjoitti:No mistä sitten tiedätte koska puhuu PH ja koska esim. omat tunteet? Minusta on kovin vaikea tietää koska joku ajatus tms tulee Jumalalta ja koska omasta itsestä.


Se on kieltämättä haastavaa. Mutta sen voi oppia erottamaan vaan käytännön elämän ja kokemusten kautta. Pitää olla valmis ottamaan erehtymisen riski, mikä on ylpeydelle tietysti aina kova paikka.
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 27. Syys 2015 20:54

Eilen koin lähestyä naista kaupan ulkopuolella. Kysyin onko hänellä mitään vaivoja tai särkyä, minkä puolesta voisin rukoilla. Hän sanoi että aamusta alkaen on särkenyt selkää, ja huomasin sitten että hän olikin tuskaisen näköinen ja piteli selkäänsä. Laskin käteni hänen selälle ja käskin Jeesuksen nimessä kipua lähtemään. Hän meni ihan hämmästyneen näköiseksi ja sanoi, että kaikki kipu on poissa :) Sitten kävi ilmi, että hän uskoo Jeesukseen mutta ei käy missään uskovien yhteydessä. Hän alkoi itkemään, kun sanoin että Isä tahtoo antaa hänelle tällaisen lahjan. Sitten kehoitin häntä myös menemään rukoilemaan sairasten puolesta ja jakamaan ihmisille ilosanomaa. Hän oli todella kosketettu. Kiitos Jumalalle! :)
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 06. Loka 2015 00:05

Menin kadulla yhdeltä naiselta kysymään onko hänellä mitään vaivoja minkä puolesta voisin rukoilla. Hän sanoi että on kylki kipeä kaatumisen jäljiltä mutta ei tarvitse kuitenkaan rukoilla. Mutta kun kerroin että edellisenä päivänä olin todistanut kadulla usean parantumisen, niin sitten hän antoi mun rukoilla. Käskin kipua lähtemään Jeesuksen nimessä, ja se lähti. Sitten aloin kertomaan hänelle Jeesuksesta, ja hän sanoi että hän on tullut joskus aikanaan uskoon ja täyttynyt Pyhällä Hengellä, mutta luopui ja alkoholisoitui. Aloin sitten rukoilemaan hänen puolesta ja Henki alkoi antamaan profetian sanoja "Palaa luokseni, tyttäreni..." jne, ja tää nainen alkoi itkemään. Lopuksi lähtiessäni koin halata häntä ja sanoa, että näin Isä halaa sinua kun tulet takaisin Hänen luokse. Kiitos Jeesus, kun paransit hänet ja kosketit häntä rakkaudellasi :)
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja Juha » 06. Loka 2015 00:12

hrmn2 kirjoitti:Menin kadulla yhdeltä naiselta kysymään onko hänellä mitään vaivoja minkä puolesta voisin rukoilla. Hän sanoi että on kylki kipeä kaatumisen jäljiltä mutta ei tarvitse kuitenkaan rukoilla. Mutta kun kerroin että edellisenä päivänä olin todistanut kadulla usean parantumisen, niin sitten hän antoi mun rukoilla. Käskin kipua lähtemään Jeesuksen nimessä, ja se lähti. Sitten aloin kertomaan hänelle Jeesuksesta, ja hän sanoi että hän on tullut joskus aikanaan uskoon ja täyttynyt Pyhällä Hengellä, mutta luopui ja alkoholisoitui. Aloin sitten rukoilemaan hänen puolesta ja Henki alkoi antamaan profetian sanoja "Palaa luokseni, tyttäreni..." jne, ja tää nainen alkoi itkemään. Lopuksi lähtiessäni koin halata häntä ja sanoa, että näin Isä halaa sinua kun tulet takaisin Hänen luokse. Kiitos Jeesus, kun paransit hänet ja kosketit häntä rakkaudellasi :)


:thumbup: tosi kiva kuulla :) !
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Loka 2015 09:15

*
Kiitos Jumalalle että kadonnut lammas löytyi. Kehotitko sinä Hrmn häntä menemään seurakuntayhteyteen tai ottamaan yhteys uskoviin?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja Jukka » 06. Loka 2015 10:14

vaisuliini kirjoitti:*
Kiitos Jumalalle että kadonnut lammas löytyi. Kehotitko sinä Hrmn häntä menemään seurakuntayhteyteen tai ottamaan yhteys uskoviin?


Tuon kehoituksen toteuttaminen käytännössä on vaikea ajassamme ja se on ollut sitä toiselta vuosisadalta lähtien.
Jukka
 

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja Lily » 06. Loka 2015 11:09

Olet oikeassa Jukka, että on mahdotonta löytää sellainen uskovien joukko paikkakunnalta joka olisi kaikin puolin yhtä ja rakkaudessa eläisivät keskenään, ilman leiriytymistä eri uskonyhteisöiksi taikka yhdistyksiksi.

Tilanne on todella hankala ja kinkkinen tai sitten ei ollenkaaan.
Tarkoitan, että sanan mukaan ei pystytä vielä ojentautumaan täysin ja elää uudenliiton seurakunnan mallin mukaisesti, kun tämä hajaannus on niin syvä ja voimakas ja se on niin iskoistunut ihmisiin, että pitää johonkin yllämainittuun nimellisorganisaatioon kuulua.

Mutta, kun kerta sana meitä kehoittaa rakastamaan ja palvelemaan toinen toisisamme, niin silloinhan meidän kuuluu kuitenkin kokoontua muiden paikkakunnan pyhien kanssa ja rakastaa heitä ja pitää heitä itseämme parempana. Olen nähnyt paljon sellaista erottautumista heistä pois, mikä ei ole raamatullista vaan lihan ylpeyttä.

Joskus uskon alkuaikoina ajattelin itsekkin, että eihän sinne (hellareille, vapikseen)voi mennä, kun he vaeltavat väärän opin mukaan mitä tulee keskinäiseen kokoontumiseen.
Ajattelin itse ymmärtäväni oikein ja en pitänyt heitä itseäni parempana niinkuin sana kehoittaa.
Sitten kiitos Herralle, Hän alkoi puhuttelemaan minua siitä, miten suurin osa siellä käyvistä uskovista ovat ymmärtämättömiä ja heikkoja, kuunnellen ja mukaillen pastoreiden linjaa ja oppeja ja eivät osaa yksin vapautua ajattelemaan ja toimimaan sanan mukaan.

Vaikkakin he kuuluisivat esim. vapaakirkkoon, helluntaiseurakuntaan tai johonkin hengelliseen yhdistykseen, niin emme voi erottautua koska emme tiedä Jumalan tarkkaa suunnitelmaa heidän jokaisen kohdalle.

On myös ikävää, kun juuri uskoon tulleet jäävät yksin kasvamaan uskossaan ja eivät kokoonnu oikein missään muiden uskovien kanssa. Silloin pääsee sielunvihollinen riepottelemaan uskovaa oikein kunnolla ja uskon kasvu on hidasta ja vaikeaa ja Herra ei pääse tekemään sitä työtä ja muutos prosessia uskovam ihmisen elämässä minkä Hän haluaisi.
Monella nuorella uskovalla on kuitenkin elämässä monesti kaiken näköisiä sidoksia ym. joten silloinkaan ei ole hyvä jäädä yksin kotiin paholoaisen kiusattavaksi.

Meidän tulisi myös olla itse, kun niitä suurimpia syntisiä olemme, hirsi törröttäen omassa silmässä, armollisia muita uskovia kohtan ja luottaa siihen, että Herra kasvattaa jokaista omassa aikataulussaan ja antaa ymmärrystä jokaiselle ajallaan.
Lily
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron