Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumala kutsuu uskovia ulos ja ennalleenasettaa seurakunt

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Joulu 2015 11:32

*
Onefortruth, haluaisin vielä sanoa toisen jutun. Minä olen oppinut erottamaan Pyhän Hengen ja valheen hengen väliltä. Niin se pani miettimään kans onko itselläni henkien erottamisen armolahja kun osaan erottaa mutta mieleeni toi Raamatun paikka jonka mukaan lampaat seuraavat Paimenta koska tuntevat Hänen ääntä. Lampaat eivät seuraa vierasta paimenta eivätkä tunne hänen ääntä niin pakenevat häntä. Raamatun paikan mukaan ei tarkoita varmaan henkien erottamisen armolahjaa kun osaa tunnistaa Paimenen ääntä (?)

Yksi uskova puhui omasta kokemuksesta niin tunnistin että se ei ollut Pyhä Henki mitä hän luuli sitä Häneksi. Niin se taas mietitytti eikö tarkoita että on henkien erottamisen lahja kun tunnistin ettei se ollut Pyhä Henki?!? Mistä tietää onko itsellä henkien erottamisen lahja? Anteeksi, pakko sanoa tämän koska se mietityttää vielä.

Takaisin siihen aiheeseen sori :D
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja Juha » 04. Helmi 2016 00:27

http://www.hengellinenkotikirjasto.fi/112447172 kirjoitti:Muslimimies Egyptissä tappoi vaimonsa koska hän luki Raamattua ja sitten hautasi hänet yhdessä heidän vastasyntyneen vauvansa ja 8-vuotiaan tyttärensä kanssa.Tytöt olivat hautautuneet elävältä!

Sitten hän raportoi poliisille että lasten setä tappoi lapset.15 päivää myöhemmin eräs toinen perheen jäsen kuoli.Kun he menivät hautaamaan hänet,he löysivät 2 pikkutyttöä hiekasta-ELÄVÄNÄ!

Koko maa on raivoissaan onnettomuudesta,ja mies tullaan teloittamaan.

Vanhemmalta tytöltä kysyttiin miten hän selvisi elossa ja hän vastasi:”Mies jolla oli yllään hohtavat valkoiset vaatteet,ja käsissään vuotavat haavat,tuli joka päivä ruokkimaan meitä.Hän herätti äitini joten hän pystyi hoitamaan siskoani”,tyttö sanoi.

Hän oli Muslimi naisen haastateltavana joka on uutisankkurina Egyptin kansallisessa tv:ssä.Nainen sanoi julkisesti tv:ssä:”Tämä ei voinut olla kukaan muu kuin Jeesus,koska kukaan muu ei tee tällaisia tekoja!”

Muslimit uskovat että Jeesus teki tämän,mutta haavat tarkoittavat että Hän todella oli ristiinnaulittu,ja on selvää että Hän on elossa!Mutta,on myös selvää että lapsi ei voinut keksiä tällaista tarinaa,eikä ole mahdollista että nämä lapset olisivat selvinneet hengissä ilman todellista ihmettä.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja Juha » 07. Helmi 2016 02:08

Mitä tapahtuu, kun pastori yritetään puukottaa?

https://www.facebook.com/pastor.sunday. ... 0182278845
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 04. Touko 2016 20:15

Välillä Jumalan johdatus on vain niin ihmeellistä.
Toimin ammatillisen seuran puheenjohtajana ja olen miettinyt syksyn kokoontumisiin aiheita. Minulle esitettiin toive, että joku tulisi kertomaan Hanna-työstä. Ehdin vasta tässä miettiä, että mistähän saisin yhteystietoja, kun itselläni ei ole Hanna-työhön mitään kontakteja. Tänään kuitenkin sain kirjeen, jonka kuoren päällä luki "Jumala on hyvä". Kuoressa oli Hanna-työn rukouskirje yhteystietoineen. Yksi tutun tuttu oli saanut sydämelleen lähettää sen minulle tietämättä mitään ajatuksistani Hanna-työn suhteen.
Kiitos Jumalalle tästäkin arjen helpottamisesta!
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Jumalan ihmeet ja Pyhän Hengen johdatus

ViestiKirjoittaja roosa » 05. Touko 2016 09:35

Amen. :) Aivan ihana todistus Aamu-Usvalla. Nämä on niitä parhaita ihmeitä, joita kokee ihan siinä arjen keskellä. Tuokaan ei voi olla sattumaa, vaan todellakin Jumalan johdatusta. :happy:
roosa
 
Viestit: 272
Liittynyt: 22. Maalis 2016 09:47

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Touko 2018 07:25

*
Taloudellinen ihme

Olin 1990-luvun puolivälissä pohjanmaalla vapaaseurakunnassa nuorisotyöntekijänä. Nuorisotyöntekijän palkka oli aika pieni pienessä seurakunnassa. Ajattelimme vaimoni kanssa tehdä kahden viikon lomaretken, jonka aikana kävisin erään uskovan miehen luona, jolla oli sellaista tietoa ja ymmärrystä, jota Jumala halusi jakaa minulle tämän miehen kautta.

Samalla oli aikomus mennä vaimon vanhempien luokse. Kun laskin kahden viikon budjetin (bensakulut ja muut kulut) sekä ajan seuraavan tilipäivään, niin totesin, että minulla pitäisi olla noin 1000 markkaa rahaa, että voisimme tehdä matkan selvitäksemme seuraavaan tilipäivään asti. Minulla ei ollut tuota summaa. Emme voineet lähteä matkalle ja vaimoni oli kovin pettynyt, koska hän olisi halunnut nähdä vanhempansa. Minäkin olin pettynyt koska olisin niin kovasti halunnut tavata sen miehen, jolla oli opetuksen sanaa minua varten.

Emme kertoneet asiasta kenellekään ja jatkoimme elämäämme normaalisti eteenpäin, hyväksyen sen ettei meidän toivomamme matka toteutuisi.

Muutaman päivän päästä eräs uskova perhe pyysi minut kylään. Kun olin lähdössä pois heiltä, niin isäntä ojensi minulle kirjekuoren. Kävelin autolle jossa avasin kirjekuoren, jossa oli tuhat markkaa rahaa. Kävelin takaisin tämän perheen talolle ja sanoin, että tässä on joku virhe, sillä kuoren sisällä oli tuhat markkaa. He katsoivat toisiinsa ja sanoivat, että he olivat olleet rukouksessa kun Jumala sanoi, että antakaa Paavolan perheelle 1000 markka rahaa. Kun he sanoivat nuo sanat, niin heti muistin ja ymmärsin, että Herra halusi meidän tekevän sen matkan. Kiitin Herraa sydämessäni ja otin rahat ja menin kotiini. Vaimon kanssa kotona kiittelimme Herraa, koska pääsimme sittenkin sille kahden viikon matkalle.

Tämä ei nyt sitä tarkoita, että taivaasta tiputetaan uskoville rahaa koko ajan, mutta näinkin voi tapahtua, että Jumala pitää meidän taloudestamme huolta. Samankaltaisia tapahtumia on tapahtunut todella monta kertaa. Ne on yleensä tapahtunut silloin kun meillä on ollut todella tiukkaa. Taloudellisia Jumalan ihmeitä olemme saaneet kokea perheeni kanssa todella monta kertaa.

On ihmeellistä kuinka tämä pohjanmaalla asuva mies ja hänen vaimonsa kuulivat Herran täsmällisen ja tarkan puheen. Vielä ihmeellisempää on Jumalan rakkaus ja armo lapsiansa kohtaan. Tämä ihme tuo esille Jumalan suuruuden ja hyvyyden pieniä avuntarpeessa olevia ihmisiä kohtaan. En voi muuta kuin kiittäen iloita Herran hyvyydestä ja huolenpidosta.

jatkuu huomenna tai ylihuomenna jne.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Touko 2018 07:30

*
Polkupyörä ihme

Elin uskonvaraisessa Jumalan valtakunnan työssä usean vuoden ajan 2000-luvun alkuvuosina (elän myös nykyään uskonvarassa). Eräänä päivänä meidän Miriam tyttö (siihen aikaan n. 6-vuotias) tuli luokseni ja sanoi, että hänen pyöränsä oli rikki ja käynyt muutenkin liian pieneksi.

Siihen aikaan meillä oli todella taloudellisesti tiukkaa, koska en saanut mistään vakituisia tuloja, sillä olin kokopäivätoimisessa Jumalan valtakunnan työssä. Sanoin Miriamille ettei minulla ole nyt varaa ostaa hänelle pyörää, mutta että Taivaan Isä on rikas antaja ja Hän voi auttaa Miriamia polkupyörä ongelman kanssa.

Emme puhuneet tästä polkupyörä asiasta kenellekään. Suunnilleen parin viikon päästä siitä kun Miriam pyysi uutta pyörää, niin eräs uskova veli soitti minulle ja sanoi, että hän haluaisi antaa meille kolme polkupyörää, jotka olivat jääneet pieneksi hänen lapsilleen.

Polkupyörät oli käytettyjä, mutta niin hyvässä kunnossa pidetty, että ne näyttivät ihan uusilta pyöriltä. Koko perheenä saimme iloita ja kiittää Herraa, joka kuuli pienen tytön pyynnön ja lahjoitti kaikille lapsillemme polkupyörät.

Tämä tarina on koskettanut kovasti sydäntäni. Näin kuinka tyttäreni pahoitti mielensä, eikä voinut hyväksyä sitä, että isällä ei ollut rahaa ostaa polkupyörää. Herra Jumala kuuli pienen tyttäreni sydämen pyynnön ja otti sen niin todesta, että Hän lähetti kaikille lapsilleni uudet polkupyörät vanhojen tilalle, jotka alkoivat olla jo hajoamispisteessä.

Ihmeellistä oli se kuinka tämä uskova veli sai toimia Herran välikappaleena ja kuinka hän toimi Jumalan johdatuksessa. Kaikkein ihmeellisintä oli se kuinka pienet lapsemme saivat kokea Jumalan ihmeen ja avun. Herra Jumala oli ihmeen keskipisteenä jälleen kerran.

Jatkuu huomenna tai ylihuomenna jne.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Touko 2018 08:05

*
Venäjän ihmeet

Olen aikoinani tehnyt hengellistä työtä Venäjällä usean vuoden ajan. Usean vuoden ajan kävin Venäjällä lähes joka kuukausi, ollen siellä yleensä viikon verran, joskus vähän pidemmän ajanjakson. Venäjällä tapahtui paljon kaikenlaista, josta kerron muutaman Jumalan tekemän ihmeen.

Ihme Pietarin kadulla

Olin erään uskonveljen kanssa Pietarissa pääkadulla (Nevski Prospekti) jakamassa hengellistä materiaalia. Olimme olleet kadulla jonkin aikaa, kun miliisi (poliisi) tuli paikalle. Miliisi puhui englantia ja oli hyvin vihainen ja sanoi minulle, että evankeliointi pitää lopettaa ja painua ....(painokelvoton sana). Hän oli todella vihainen ja puristi kätensä nyrkkiin ja oli todella uhkaavan näköinen ja luulin että hän lyö minua.

Keräsimme tavaramme uskonveljen kanssa ja pidimme rukoustauon. Saimme molemmat sydämelle, että Herra halusi meidän jatkavan hengellisen työn tekemistä Nevski prospektilla. Koin että ei tule uhmata Venäjän lakeja, mutta enemmin tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä. Niin jatkoimme taas evankeliointia.

Noin 15 minuutin päästä se sama miliisi tuli takaisin ja kun katsoin häntä, niin hän käveli ohitseni, niin läheltä, että olisin voinut koskettaa häntä. Olin jännittynyt ja ajattelin, että hän kääntyy kohta ja vie meidät putkaan. Hän kuitenkin meni ohitseni, hän myös ohitti ystäväni, joka jakoi hengellistä materiaalia ihmisille.

Uskoimme että Jumala auttoi meitä, niin ettei hän nähnyt meitä, eli hänen silmänsä näki kaikki muut ihmiset mutta ei meitä, vaikka seisoimme hänen silmiensä edessä. Uskon, että hän ei nähnyt minua ja uskonveljeäni, koska kun hän tuli takaisin, niin katsoin suoraan häntä silmiin, eikä hän katsonut ollenkaan minuun vaikka seisoin hänen edessään kosketusmatkan päässä. Tämä oli todella rohkaiseva kokemus, joka antoi meille lisää uskoa.

Jumala sokaisi miliisin silmät, niin ettei hän nähnyt meitä ja me saimme jatkaa hyvän sanoman (evankeliumin) jakamista ihmisille. Oli todella ihmeellinen kokemus saada nähdä ja kokea kuinka Kaikkivaltias Jumala on kaiken yläpuolella oleva auktoriteetti. Tämän ihmeen keskipiste oli Kaikkivaltias Jumala, joka antoi kahdelle pienelle ihmiselle mahdollisuuden tehdä Jumalan valtakunnan työtä siitäkin huolimatta, että miliisi kielsi meiltä evankeliumin levityksen.

Demonit väistyy Herran Jeesuksen nimessä

Olin eräässä kylässä (Essoila) Venäjän Karjalassa (minulla oli tulkki mukana), jossa luokseni tuli vanhempi nainen. Hän pyysi minulta apua ja sanoi usein yöllä heräävänsä siihen, että hänen kuollut äitinsä ilmestyy hänelle ja koittaa viedä häntä mukanaan.

Nainen sanoi tämän pelottavan häntä ja että hän oli pyytänyt ortodoksipappeja auttamaan. Ortodoksipapit olivat heilutelleet suitsukkeita ja rukoilleet hänen talossaan, mutta siitä huolimatta hänen "kuollut äitinsä" tuli aina yöllä koko ajan yhä uudestaan tämän naisen huoneeseen.

Nainen kysyi voinko auttaa häntä? Sanoin, että minä en voi auttaa häntä, mutta tiedän erään joka pystyy auttamaan häntä. Sanoin Herran Jeesuksen olevan ainoa, joka voi auttaa häntä. Kerroin hänelle tulkin välityksellä evankeliumia Herrasta Jeesuksesta. Hän tuli uskoon ja antoi elämänsä Jeesukselle.

Sanoin hänelle, että se kuollut äiti ei ole hänen äitinsä, vaan demoni (paha henki, riivaajahenki), joka jäljittelee hänen äitiään. Käskin tätä naista sanomaan sille demonille, että Herran Jeesuksen nimessä hänen on lähdettävä pois ja väistyttävä. Sanoin naiselle, että aluksi se demoni voi vastustella, mutta joutuu kyllä lähtemään Herran Jeesuksen nimessä. Niin lähdin pois siitä kylästä.

Kuukauden päästä tulin takaisin siihen kylään ja se nainen sanoi, että tapahtui kuten olin sanonut ja hän käski sen demonin pois, eikä sitä ole sen jälkeen näkynyt.

Tämä ihme on todistus Jumalan voimasta ja siitä kuinka riivaajahenget joutuvat väistymään ja pakenemaan Herran Jeesuksen nimessä uskon kautta Jeesukseen. Herra Jumala oli taas kaiken keskipisteenä antaen apunsa pienen ihmisen elämään, vapauttaen tämän vanhemman naisen riivaajahenkien näkyvästä vaikutuksesta.

Auto ihmeet

Olin kerran vanhemman helluntaiseurakuntaan kuuluvan miehen kanssa Venäjän Karjalassa Essoilan kylässä. Meidän piti eräänä aamuna matkustaa vanhemman veljen autolla toiseen kylään pitämään kokouksia. Kun olimme pakkaamassa tavaroitamme erään talon huoneessa, niin Jumala näytti minulle yhtäkkiä näyn: Näin vanhemman veljen auton, jonka sisällä auton avaimet oli virtalukossa.

Kysyin veljeltä, että missä sinun auton avaimesi ovat. Hän ei löytänyt niitä, joten juoksin ulos ja näin auton avaimen olevan virtalukossa. Kokeilin auton ovia, jotka olivat kaikki lukossa.

Yritimme saada auton ovia auki, mutta emme saaneet niitä auki. Ulkona oli kylmä pakkanen. Minä olin jo kylmästä kankeana ja sanoin vanhemmalle veljelle, että nyt ei voi enää kuin Jumala auttaa ja sanoin, että rukoile nyt sinun Jumalaasi, minä käyn sisällä lämmittelemässä sillä olin kylmissäni.

Olin ollut vähän aikaa sisällä kun vanhempi veli sanoi, että nyt lähdetään, sillä auto on käynnissä. Minä ihmettelin sitä ja menin pihalle ja näin auton olevan käynnissä. Kysyin häneltä, että miten ihmeessä auto on käynnissä ja ovet auki. Hän vastasi sanoen, että vähän sen jälkeen kun minä menin sisälle, niin pihaan ajoi auto, josta nousi ulos mies, joka tuli auton luokse ja avasi auton oven, jonka jälkeen hän nousi autoonsa ja ajoi pois.

Tämä oli totisesti Jumalan ihme. Jumala auttoi meitä lähettämällä "enkelinsä" auttamaan meitä. Jumala oli totisesti tämän ihmeen takana auttaen kahta pientä ihmistä jatkamaan matkaansa eteenpäin.

Mudan peittämä tie

Olimme vaimoni kanssa ajamassa pois Venäjältä. Eteemme tuli mutainen tie osuus, josta tie oli noin 50 metrin matkan täynnä pehmeää mutaa. Siinä oli jo yksi auto kiinni. Meidän oli päästävä Suomen puolelle, sillä viisumimme ajat olivat kulumassa umpeen. Otin pitkän vauhdin ja ajoin täysillä mutaan. Auton vauhti tippui täysin ja olimme puolessa välissä mutavelliä, kun auto alkoi sammumaan. Yhtäkkiä vaimon huusi ääneen: Jeesuksen nimessä eteenpäin. Sen jälkeen auto joka oli sammumaisillaan aivan kuin itsekseen läpäisi pehmeän mutavellin ja niin pääsimme jatkamaan matkaamme kohti Suomen tullia.

Minä ajattelin että tulossa oleva iso kuorma-auto vetäisi meidät mutavellistä pois jos siihen jäisimme. En tiedä mikä minuun meni että lähdin edes yrittämään sen pehmeän mutavellin ylittämistä, jossa oli jo yksi auto kiinni. Jumala kuuli ja näki hätämme ja avuntarpeen ja vastasi vaimoni huutoon ja auttoi meidät sen mutavellin ylitse.

Olimme molemmat aluksi hämmentyneitä, mutta sitten iloitsimme ja riemuitsimme sitä kuinka ihmeellisesti Jumala oli auttanut meitä. Jumala oli tämän ihmeen keskipiste auttaen kahta ja pientä avutonta ihmistä.

Jumalan sana pääsee päämääräänsä

Kävimme Pietarissa Raamattutalossa ostamassa traktaatteja sekä Raamattuja, joita meidän oli tarkoitus jakaa Raamattukauppa Slovan (muistelen kaupan nimen olleen Slova) edessä ja sen läheisyydessä.

Eräs veli maksoi ja osti kaikki trakut ja Raamatut, joita tuli niin paljon, etteivät kaikki laatikot mahtuneet autoomme. Istuimme Raamattutalon pihalla ja auton ulkopuolella oli monta laatikollista trakuja ja Raamattuja, jotka eivät mahtuneet autoomme.

Olimme ehtineet olla siinä ihmettelemässä vain muutaman minuutin ajan, että mitä ihmettä teemme, sillä emme saa kaikkea tavaraa mahtumaan autoon, kun siihen Raamattutalon lastauslaiturille ajoi suuri kokoinen iso pakettiauto. Auton kuljettaja haki pienen paketin ja laittoi sen isokokoiseen tavaratilaan, joka oli tyhjä. Sen jälkeen autonkuljettaja tuli luoksemme ja kysyi tulkiltamme, että mikä on meidän tilanteemme.

Tulkkimme kertoi ongelmamme, että meidän piti mennä Raamattukauppa Slovan eteen jakamaan hengellistä materiaalia, mutta kaikki ostamme materiaali ei mahdu autoomme. Autonkuljettaja sanoi olevansa Raamattukauppa Slovassa töissä ja oli viemässä sinne yhtä pakettia. Hän sanoi ottavansa omaan autonsa isoon tavaratilaan meidän materiaalin ja ajavansa meidän edellä Raamattukauppa Slovan eteen.

Tämäkin tapaus on siunannut ja puhutellut minua aivan valtavasti. Jumala piti huolen siitä, että Jumalan sana (trakujen ja Raamatun muodossa) pääsi päämääräänsä, jossa se jaettiin ilmaiseksi ihmisille. Jumala oli tämänkin ihmeen keskipiste, auttaen meidät pulasta pois, antaen meille mahdollisuuden jakaa kaikki materiaali ihmisten käsiin, että usko Herraan Jeesukseen voisi syntyä ihmisten sydämiin.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Touko 2018 11:04

*
Kopiokone ihme

Asuessamme Lahdessa 1990-luvun loppupuolella tein vähän aikaa puhelinmyyntitöitä iltaisin eräässä liikehuoneistossa. Olin tässä liikehuoneistossa aina yksin. Kerran ollessani puhelimessa asiakkaan kanssa tunsin pahan läsnäolon hyvin voimakkaasti ympärilläni.

Yhtäkkiä pääni ympärillä yläpuolellani leijui papinpuvussa (koreissa kirkollisvaatteissa) olevia hahmoja, joiden kasvot olivat saatanallisen pahuuden täyttämät ja ne katsoivat uhkaavasti minua. Siinä samassa kopiokone käynnistyi itsestään ja alkoi ottamaan kopiota. Koska puhuin puhelimessa asiakkaan kanssa, niin nostin toisen käteni ylös ja sanoin mielessäni väisty saatana Herran Jeesuksen nimessä, jolloin kopiokone sammui sekä leijuvat demonit (riivaajahenget) katosivat.

Jumalan voima ja Herran Jeesuksen nimen voima karkotti pois riivaajahenget. Jumala oli taas ihmeen keskipiste auttaen pientä ihmistä tilanteessa, josta ei selviä ilman Jumalan apua.

Ennen tätä tapausta olin tutkinut ekumeniaa ja katolisen kirkon harhaoppeja sekä ekumeenisia kytkentöjä. Koin että riivaajahenget koittivat pelotella minua, että lopettaisin kertomasta katolisen kirkon ja ekumenian eksytyksestä. Jumalan avulla aion kertoa ja puhua kaiken sen mitä Hän käskee minun puhua, sillä turha on pelätä ihmisiä tai henkivaltoja, sillä uskovan turva on Kaikkivaltias Isä Jumala sekä Herra Jeesus.

Matt 10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

5 Moos 31:6 Olkaa lujat ja rohkeat, älkää peljätkö älkääkä säikähtykö heitä, sillä Herra, sinun Jumalasi, käy itse sinun kanssasi; hän ei jätä eikä hylkää sinua."

Eräs tärkeä asia on syytä ottaa esille. Varsinkin väärän karismaattisuuden piirissä esiintyy ylpeätä ja röyhkeätä "uskoa", jossa uskovat tallaavat vihollisen voimaa ja kerskuvat "voitelustaan" ja "voimastaan", jonka kautta henkivallat joutuvat alistumaan heidän edessään.

Herra Jeesus on antanut opetuslapsilleen voiman Pyhässä Hengessä ajaa ulos riivaajia sekä vallan yli riivaajien. Voima ja valta yli riivaajien toimii vain siksi, koska Herra Jeesus asuu Pyhässä Hengessä uskovissa. Herra Jeesus opetti, että Hänen opetuslapsensa eivät saa iloita siitä, että riivaajahenget ovat alamaisia uskoville (Jeesuksen tähden), vaan opetuslasten tulee iloita siitä, että heidän nimensä ovat kirjoitettuna taivaassa (elämän kirjaan).

Koska ihmisen pelastuminen synnin ja saatanan vallasta on ihmeistä suurin ja tärkein, niin sen tähden Herra Jeesus käski iloitsemaan pelastuksesta, jonka Jumala antaa lahjaksi ihmiselle uskon kautta Herraan Jeesukseen. Pelastuksen lahjan ilon ja riemun tulisi johdattaa Herran Jeesuksen opetuslasta rakastamaan Raamatun Jumalaa kaikesta sielusta, voimasta, mielestä ja sydämestä.

Herran Jeesuksen opetuslapsi ei saa kerskata siitä, että henkivallat joutuvat väistymään uskovien edessä Herran Jeesuksen nimen voimasta. Pelastumisen ihmeen tulisi olla jokapäiväinen ilonaihe Herran Jeesuksen opetuslapsille.

Luuk 10:
17 ¶ Niin ne seitsemänkymmentä palasivat iloiten ja sanoivat: "Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden".
18 Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.
19 Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.
20 Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."
21 Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

Jatkuu huomenna tai ylihuomenna jne.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Touko 2018 11:07

*
Tulin Jumalan armosta uskoon kristillisessä hoitokodissa vuonna 1991. Olin ollut uskossa vasta muutamia viikkoja kun seuraava tapahtuma tapahtui. Heräsin eräänä yönä ja olin täysin valveilla. Tapahtunut asia ei siis ole mikään uni tai hallusinaatio, vaan täysin tietoinen tila.

Vuoteeni jalkopään yläpuolella oli kolme pyöreää valopalloa, joilla kaikilla oli ikään kuin ihmisen kasvot. Ne hymyilivät minulle, jolloin ajattelin Jumalan kohtaavan minut. Kun valopallot alkoivat liikkua hitaasti minua kohti, niin niiden kasvot muuttuivat raivoisan näköisiksi, ne olivat täynnä vihaa minua kohtaan, ne olivat saatanallisen vihan täyttämät. Tunsin todella pahan olon sekä ahdistuksen sydämessäni. Koin kuin olisin menettämässä järkeni, tilanne oli todella ahdistavan kauhistuttava. Huusin avuksi Herraa Jeesusta, Jeesuksen nimessä sanoin näille riivaajahengille, että väistykää Herran Jeesuksen nimessä. Ne väistyivät ja hävisivät pois.

Valopallot kasvoineen olivat riivaajahenkiä (demoneita), jotka näyttäytyivät aluksi hyvin ystävällisen näköisinä, mutta muuttuivat raivon ja vihan valtaan ja tunsin kuinka ne vihasivat minua. Juuri tällä tavalla pahat henkivallat toimivat hyvin usein, eli ne ovat aluksi ystävällisiä ja tekevät ikään kuin hyvää, mutta sitten he näyttävät todellisen pahan luonteensa ja pyrkivät tuhoamaan ihmisen.

Kyselin Herralta, että miksi Hän salli minulle näin ahdistavan ja pelottavan kokemuksen. Jumala vastasi minulle sanoen, että minun tehtäväni on julistaa evankeliumia sekä julistaa Jumalan sanaa, siksi Hän salli minulle tämän kokemuksen, että ymmärtäisin kuinka suuren vihan voimalla saatana vihaa ihmisiä. Minä en saisi koskaan unohtaa sitä kuinka suurella vihalla saatana vihaa ihmisiä ja kuinka suurella rakkaudella Jumala rakastaa ihmisiä Herran Jeesuksen kautta.

Tämän kokemuksen myötä koin, että Jumalan sanan totuutta tulee pitää esillä kaikkialla missä Herra haluaa julistettavan evankeliumia sekä missä Hän haluaa, että Hänen sanaansa opetetaan rakkaudesta totuuteen.

Raamatun sanan mukaan Herran Jeesuksen sovitusveri, kuolema ja ylösnousemus on ristin voima pelastukseksi ihmiselle synnin ja saatanan vallasta. Herra Jeesus elää ja on voimallinen muuttamaan jokaisen ihmisen, joka tekee parannuksen ja uskoo Herraan Jeesukseen.

Olen itsessäni pieni ja heikko ihminen, mutta meidän Jumalamme on Kaikkivaltias Jumala, joka on kykenevä voimansa kautta tekemään ihmeellisiä asioita. Siksi haluan julistaa ja puhua Jumalan sanan totuutta, joka voi vapauttaa ihmisen Pyhän Hengen voiman kautta synnin ja saatanan orjuudesta.

Tämä kokemus oli Jumalan ihme siitä kuinka Jumalan voima karkottaa pois riivaajahenget, auttaen pientä ihmistä. Tämänkin ihmeen keskipiste oli Jumala ja Hänen ihmeellinen voimansa.

Kuten aikaisemmin kirjoitin niin usko tulee Jumalan sanan kuulemisesta ja kuuleminen Herran Jeesuksen sanan kautta, siksi yleensä puhun paljon Jumalan sanasta, en omista kokemuksistani. Ihmeet ei pelasta, vaan Herra Jeesus:

Luuk 16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: ‘Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös’."

Room 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

1 Kor 1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa

cron