Matt 25:34-

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Matt 25:34-

ViestiKirjoittaja Lumina » 09. Tammi 2011 10:54

Tein tuossa äsken kotihommia ja upposin todella syvälle ajatuksiin :think2:

Ja nyt aion tuoda sen mitä mielessä oli :oops:

Ensiksikin Petri...oot tärkein ja auttavaisin veli johon oon törmänny koko pitkän uskonelämäni aikana.Oot opettanu mulle aivan mielettömän paljon kaikkea ihanaa ja arvokasta Jumalasta ja suhteesta Jumalaan ja tukenu mua uskossa uudistumisen jälkeen ja oikeastaan se uudistuminen lähti siitä kun tulin foorumille jossa sain tutustua suhun,sun opetuksiin jotka oli hyviä ja helppoja ymmärtää ja Raamatusta perusteltuja :) Ja ovat vieläkin mutta on yks joka särähtää jonnekkin sisikuntaan ja tuli tässäkin ketjussa esiin.

Alkasin ajatella tuota Daavid- Saul asetelmaa.Onko oikein verrata tämän ajan ihmisiä vanhan liiton miehiin,varsinkaan silloin kun on kysymys itsensä ja veljien välisistä asioista.Vaikka sanoisit että se on vaan esimerkki, niin siitä saa sen kuvan että vertaat itseäs Daavidiin ja Sauliin sitä jonka kanssa et tuu toimeen.

Ja luulisin että täälläkin käy lukemas niitä "Sauleja" joitten elämä vaan entisestään tulee raskaammaksi lukiessaan.En tosin tiedä käykö mutta uskoisin kuitenkin niin ja jotkut heistä on myös mulle läheisiä.

Sinä oot opettanu Petri mulle laki armo asian rautalangasta väätäen rakkauden kaksoiskäskyn kautta...sinä oot opettanu mulle että ihmistä ei pidä mielistellä (josta syystä nyt rohkaistuin nyt tämän kirjoittamaan)vaan kuunnella Jumalan ääntä...oot opettanu myös sen että kaikki sisarukset ollaan samalla viivalla.Ketään ei pidä nostaa toisen yläpuolelle eikä varsinkaan itseään,mutta eikö tuosta saa vähän sen kuvan.

Jos vanhaan liittoon mennään niin Jobhan oli hurskaista hurskain mies, joka ei säästynyt Jumalan kuritukselta ja väsyi jopa niin että
kirosi oman syntymäpäivänsä.

Onko rakkautta ja nöyryyttä, hajalla olevaa masentunutta ihmistä kohtaan se, että vertaa itseään Daavidiin ja toista Sauliin.Eikö se lyö vaan toista syvemmälle kuoppaan kun pitäis nostaa pois.
Eikö se oo itsensä korottamista toisen yläpuolelle?? Uuden liiton puolella kuitenkin sanotaan että jokainen on syntiä tehnyt ja Jumalan kirkkautta vailla ja rakastamaan lähimmäistään, niinkuin uskon että haluatkin tehdä ja rukoilet paljon jokaisen veljen ja sisaren puolesta, mutta tää vaan alkas puhutella voimakkaasti.

Toivottavasti ollaan ystäviä vielä tämänkin jälkeen :hearts: mutta jos ei niin mieti kuitenkin asiaa :(
Lumina
 

Re: Matt 25:34-

ViestiKirjoittaja toni t » 09. Tammi 2011 13:57

Lumina kirjoitti:Tein tuossa äsken kotihommia ja upposin todella syvälle ajatuksiin :think2:

Ja nyt aion tuoda sen mitä mielessä oli :oops:

Ensiksikin Petri...oot tärkein ja auttavaisin veli johon oon törmänny koko pitkän uskonelämäni aikana.Oot opettanu mulle aivan mielettömän paljon kaikkea ihanaa ja arvokasta Jumalasta ja suhteesta Jumalaan ja tukenu mua uskossa uudistumisen jälkeen ja oikeastaan se uudistuminen lähti siitä kun tulin foorumille jossa sain tutustua suhun,sun opetuksiin jotka oli hyviä ja helppoja ymmärtää ja Raamatusta perusteltuja :) Ja ovat vieläkin mutta on yks joka särähtää jonnekkin sisikuntaan ja tuli tässäkin ketjussa esiin.

Alkasin ajatella tuota Daavid- Saul asetelmaa.Onko oikein verrata tämän ajan ihmisiä vanhan liiton miehiin,varsinkaan silloin kun on kysymys itsensä ja veljien välisistä asioista.Vaikka sanoisit että se on vaan esimerkki, niin siitä saa sen kuvan että vertaat itseäs Daavidiin ja Sauliin sitä jonka kanssa et tuu toimeen.

Ja luulisin että täälläkin käy lukemas niitä "Sauleja" joitten elämä vaan entisestään tulee raskaammaksi lukiessaan.En tosin tiedä käykö mutta uskoisin kuitenkin niin ja jotkut heistä on myös mulle läheisiä.

Sinä oot opettanu Petri mulle laki armo asian rautalangasta väätäen rakkauden kaksoiskäskyn kautta...sinä oot opettanu mulle että ihmistä ei pidä mielistellä (josta syystä nyt rohkaistuin nyt tämän kirjoittamaan)vaan kuunnella Jumalan ääntä...oot opettanu myös sen että kaikki sisarukset ollaan samalla viivalla.Ketään ei pidä nostaa toisen yläpuolelle eikä varsinkaan itseään,mutta eikö tuosta saa vähän sen kuvan.

Jos vanhaan liittoon mennään niin Jobhan oli hurskaista hurskain mies, joka ei säästynyt Jumalan kuritukselta ja väsyi jopa niin että
kirosi oman syntymäpäivänsä.

Onko rakkautta ja nöyryyttä, hajalla olevaa masentunutta ihmistä kohtaan se, että vertaa itseään Daavidiin ja toista Sauliin.Eikö se lyö vaan toista syvemmälle kuoppaan kun pitäis nostaa pois.
Eikö se oo itsensä korottamista toisen yläpuolelle?? Uuden liiton puolella kuitenkin sanotaan että jokainen on syntiä tehnyt ja Jumalan kirkkautta vailla ja rakastamaan lähimmäistään, niinkuin uskon että haluatkin tehdä ja rukoilet paljon jokaisen veljen ja sisaren puolesta, mutta tää vaan alkas puhutella voimakkaasti.

Toivottavasti ollaan ystäviä vielä tämänkin jälkeen :hearts: mutta jos ei niin mieti kuitenkin asiaa :(


Olen ajatellut etten kommentoi tähän ketjuun mutta sanon muutaman sanan. Ensiksi Lumina miksi haluat keskustella Petrin henkilökohtaisista asioista jotka tälle foorumille ei kuulu täällä julkisesti? Miksi et tee sitä puhelimessa tai yksityisviesteillä?

Ja sitten Raamattu on elämänohjekirja meille ihmisille ja sitä myös vanhan liiton kirjoitukset ovat. Pitää kuitenkin ymmärtää vanhan ja uuden liiton ero. Tässä Daavidin ja Saulin tapauksessa on elämänohjeita kaikille ajoille ei vain vanhalle liitolle.

Lumina sinä mielestäni koitat asettaa Petriä sellaiseen valoon että hän olisi korottanut itsensä esim, Daavidin asemaan kun siitä ei ole kyse vaan siitä että Petri käytti Daavidia ja Saulia esimerkkinä siitä miten on oikeaa toimia kyseisessä tilanteessa. Eihän Petri ole itsestään Daavidia tehnyt vaan kertoi miten Raamattu opettaa toimimaan sellaisissa tilanteissa josta Petri otti esimerkin.

Tuleehan meidän pystyä kirjoituksia esimerkkinä käyttämään. Jos käytän esim, Jeesusta esimerkkinä niin korotanko silloin itseni Jeesuksen asemaan? En tietenkään vaan kerron miten tulisi koittaa toimia Jeesuksen ohjeen mukaan.

Minä en ainakaan saanut kuvaa että Petri koittaisi nostaa itseään toisen yläpuolelle vaan hän siis kertoi esimerkin siitä miten Raamatussa toimittiin vastaavanlaisessa tilanteessa.

Lumina mielestäni tämä julkinen foorumi ei ole hyvä ja sopiva paikka käydä henkilökohtaista keskustelua vanhoista asioista joihin sinä aivan selvästi viittaat, ne olisi parempi hoitaa puhelimella tai viestien kautta.

Toivon todella että voimme rakentua tällä foorumilla hyvässä hengessä ja sanaa tutkien ja että vanhojen henkilökohtaisten asioiden puiminen tapahtuisi muualla.

Siunausta päivääsi.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Matt 25:34-

ViestiKirjoittaja PetriFB » 09. Tammi 2011 14:50

Lumina kirjoitti:Tein tuossa äsken kotihommia ja upposin todella syvälle ajatuksiin :think2:

Ja nyt aion tuoda sen mitä mielessä oli :oops:

Ensiksikin Petri...oot tärkein ja auttavaisin veli johon oon törmänny koko pitkän uskonelämäni aikana.Oot opettanu mulle aivan mielettömän paljon kaikkea ihanaa ja arvokasta Jumalasta ja suhteesta Jumalaan ja tukenu mua uskossa uudistumisen jälkeen ja oikeastaan se uudistuminen lähti siitä kun tulin foorumille jossa sain tutustua suhun,sun opetuksiin jotka oli hyviä ja helppoja ymmärtää ja Raamatusta perusteltuja :) Ja ovat vieläkin mutta on yks joka särähtää jonnekkin sisikuntaan ja tuli tässäkin ketjussa esiin.

Alkasin ajatella tuota Daavid- Saul asetelmaa.Onko oikein verrata tämän ajan ihmisiä vanhan liiton miehiin,varsinkaan silloin kun on kysymys itsensä ja veljien välisistä asioista.Vaikka sanoisit että se on vaan esimerkki, niin siitä saa sen kuvan että vertaat itseäs Daavidiin ja Sauliin sitä jonka kanssa et tuu toimeen.

Ja luulisin että täälläkin käy lukemas niitä "Sauleja" joitten elämä vaan entisestään tulee raskaammaksi lukiessaan.En tosin tiedä käykö mutta uskoisin kuitenkin niin ja jotkut heistä on myös mulle läheisiä.

Sinä oot opettanu Petri mulle laki armo asian rautalangasta väätäen rakkauden kaksoiskäskyn kautta...sinä oot opettanu mulle että ihmistä ei pidä mielistellä (josta syystä nyt rohkaistuin nyt tämän kirjoittamaan)vaan kuunnella Jumalan ääntä...oot opettanu myös sen että kaikki sisarukset ollaan samalla viivalla.Ketään ei pidä nostaa toisen yläpuolelle eikä varsinkaan itseään,mutta eikö tuosta saa vähän sen kuvan.

Jos vanhaan liittoon mennään niin Jobhan oli hurskaista hurskain mies, joka ei säästynyt Jumalan kuritukselta ja väsyi jopa niin että
kirosi oman syntymäpäivänsä.

Onko rakkautta ja nöyryyttä, hajalla olevaa masentunutta ihmistä kohtaan se, että vertaa itseään Daavidiin ja toista Sauliin.Eikö se lyö vaan toista syvemmälle kuoppaan kun pitäis nostaa pois.
Eikö se oo itsensä korottamista toisen yläpuolelle?? Uuden liiton puolella kuitenkin sanotaan että jokainen on syntiä tehnyt ja Jumalan kirkkautta vailla ja rakastamaan lähimmäistään, niinkuin uskon että haluatkin tehdä ja rukoilet paljon jokaisen veljen ja sisaren puolesta, mutta tää vaan alkas puhutella voimakkaasti.

Toivottavasti ollaan ystäviä vielä tämänkin jälkeen :hearts: mutta jos ei niin mieti kuitenkin asiaa :(


En toki suutu ja ollaan ystäviä ja totta kai aina mietin näitä asioita. Kirjoitan vielä myöhemmin eräitä näkökulmia tästä asiasta.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Matt 25:34-

ViestiKirjoittaja pekka » 09. Tammi 2011 16:23

Kiitoksia viesteistänne. Sanon vain rehellisesti oman mielipiteeni, että minulle ei ole muodostunut minkäänlaista kuvaa tai käsitystä, että Petri olisi tuon esimerkkinsä kautta yrittänyt korottaa itseänsä niin kuin tuossa edellä on tullut kerrotuksi. Minä uskon, että sinulle Lumina, on tapahtunut vain väärinkäsitys, ei mitään muuta. En minäkään ole todellakaan täydellinen vaan olen virheitä täynnä ja sen takia turvaankin joka hetki sydämeni uskolla Herraamme Jeesukseen Kristukseen.

Jumala meitä kaikkia auttakoon ja armahtakoon, Jeesuksen Kristuksen nimessä, amen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Matt 25:34-

ViestiKirjoittaja Lumina » 09. Tammi 2011 19:20

Toni:Olen ajatellut etten kommentoi tähän ketjuun mutta sanon muutaman sanan. Ensiksi Lumina miksi haluat keskustella Petrin henkilökohtaisista asioista jotka tälle foorumille ei kuulu täällä julkisesti? Miksi et tee sitä puhelimessa tai yksityisviesteillä?


Mä mietin sitä Toni aamulla, mutta ajattelin että laitan kuitenkin tänne koska Petrihän jo vastas täällä aika avoimesti omista asioistaan joten ajattelin että voin sen täällä tehdä.

Ja sitten Raamattu on elämänohjekirja meille ihmisille ja sitä myös vanhan liiton kirjoitukset ovat. Pitää kuitenkin ymmärtää vanhan ja uuden liiton ero. Tässä Daavidin ja Saulin tapauksessa on elämänohjeita kaikille ajoille ei vain vanhalle liitolle.


Tottakai..enkä oo ajatellut ennemmin sitä etteikö se sopisi opetukseksi mutta täällä se nyt vaan alkas mietityttää.

Lumina sinä mielestäni koitat asettaa Petriä sellaiseen valoon että hän olisi korottanut itsensä esim, Daavidin asemaan kun siitä ei ole kyse vaan siitä että Petri käytti Daavidia ja Saulia esimerkkinä siitä miten on oikeaa toimia kyseisessä tilanteessa. Eihän Petri ole itsestään Daavidia tehnyt vaan kertoi miten Raamattu opettaa toimimaan sellaisissa tilanteissa josta Petri otti esimerkin.


Joo niinhän mä taisin tehdä :( Mutta onhan täällä ruodittu muittenkin opettajien opetuksia.Monesti voi opettaja saada puhujan pönttöönkin aika pahoja kommentteja ihan livenäkin kun koetellaan opetuksia.Ja uskon kyllä että Petri kestää sen,on monissa liemissä keitetty ..pahempiakin kokenu :)

Tuleehan meidän pystyä kirjoituksia esimerkkinä käyttämään. Jos käytän esim, Jeesusta esimerkkinä niin korotanko silloin itseni Jeesuksen asemaan? En tietenkään vaan kerron miten tulisi koittaa toimia Jeesuksen ohjeen mukaan.

Minä en ainakaan saanut kuvaa että Petri koittaisi nostaa itseään toisen yläpuolelle vaan hän siis kertoi esimerkin siitä miten Raamatussa toimittiin vastaavanlaisessa tilanteessa.


No joku saattaa joskus olettaa niinkin jos se tuntuu kovalta ja et saa sitä tuotua oikealla asenteella ja siten että siinä on rakkaus mukana.Kyllä sä Toni sen tiedät.

Lumina mielestäni tämä julkinen foorumi ei ole hyvä ja sopiva paikka käydä henkilökohtaista keskustelua vanhoista asioista joihin sinä aivan selvästi viittaat, ne olisi parempi hoitaa puhelimella tai viestien kautta.

Toivon todella että voimme rakentua tällä foorumilla hyvässä hengessä ja sanaa tutkien ja että vanhojen henkilökohtaisten asioiden puiminen tapahtuisi muualla.


Okei...sen saatte tehdä ihan vapaasti..mä rimpautankin sitten puhelimella kun ehdin :thumb:

Siunausta päivääsi.


Siunausta sullekkin!
Lumina
 

Re: Matt 25:34-

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 10. Tammi 2011 13:04

No niin, rohkaisen kuitenkin Luminaa kirjoittelemaan jatkossakin foorumille. Koetella voi opetuksia sävyisyyden hengessä ja KAIKKI opetus on koeteltava, minunkin :wise3: Vaadin sitä AINA :wise3: Ja oikaisua myös :wise3: jos olen harhautunut. Joitain asioita on hyvä ehkäpä keskustella puhelimitsekin tai mailitse, mutta avoimuus tällä foorumilla on erittäin tärkeää! Siitä emme jousta yhtään.
Toki sielunhoidolliset keskustelut ovat luottamuksellisia. Samoin e-mailit foorumin kautta, mutta siinä hengessä, että foorumille ei tule klikkiytymiä ja kuppikuntia. Se ei ole Herran tahto ja semmoisesta on aina tehtävä parannus. En tarkoita yksistään sinua Lumina, vaan tämä koskee myös minua ja KAIKKIA foorumin jäseniä. Emme siis yksikään ole yläpuolella muiden. Ylläpitäjä/valvojat ovat samalla viivalla, sekä minun ja kahden muun päämäärä ja vilpitön tarkoitus on rehti toiminta ja palvella armoitusten mukaan kaikkia ja toinen toisiamme rakentuen uskosta, joka

Juuda:1:3 Rakkaani! Kun minulla on ollut harras halu kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, tuli minulle pakko kirjoittaa ja kehoittaa teitä kilvoittelemaan sen uskon puolesta, joka kerta kaikkiaan on pyhille annettu.

...ja näin,

Filip.2:1 "Jos siis on jotakin kehoitusta Kristuksessa, jos jotakin rakkauden lohdutusta, jos jotakin Hengen yhteyttä, jos jotakin sydämellisyyttä ja laupeutta,
2:2 niin tehkää minun iloni täydelliseksi siten, että olette samaa mieltä, että teillä on sama rakkaus, että olette sopuisat ja yksimieliset
2:3 ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne
2:4 ja että katsotte kukin, ette vain omaanne, vaan toistenkin parasta.
2:5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli."

Siunausta KAIKILLE :thumb: :hearts:

PS: Eri mieltä voi olla rakentavassa hengessä. Siis rakentukaamme yhteisestä uskosta :thumb: :amen4:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Matt 25:34-

ViestiKirjoittaja Lumina » 10. Tammi 2011 13:32

Ok, kiitti "Jukkis" :) Mä kyllä tulin sillä mielellä tänään että "sulattakaa" tää Lumi(na) täältä foorumilta mäkeen :?

Mutta ihan tosi juteltiin Petrin kans asioista ja mä vaan puhelun jälkeen totesin että taidan olla semmonen "kanaemo" etten sovellu foorumeille, vaan saan aina aikaan häslinkiä kun yritän muka auttaa ja selvittää asioita.Koin että täytyy kirjoittaa mutta oliko se musta ittestä niin se jää vielä arvaukseksi :roll:

En todellakaan halua kenellekkään mitään pahaa,päinvastoin..enkä halua olla estämäs Jumalan valtakunnan työn tekemistä missään paikas.

Siunausta foorumille ja jokaiselle tyontekijälle ja rakentajalle :prayer4: ...jatkakaa urakointia :thumb: :) Kirjoitan myös jos niin koen!
Lumina
 

Re: Matt 25:34-

ViestiKirjoittaja pekka » 10. Tammi 2011 15:41

Kiitoksia. Älä Lumina turhaan hätäänny. Jouduin tänään itsekin yhtäkkiä sellaiseen tilanteeseen jossa en oikein tiennyt miten toimia ja puhua vai puhuako ollenkaan. No, minä sanoin sanottavani mutta en ole vieläkään täysin varma sanoinko oikein. Elämä ei ole helppoa. Olen kuitenkin pyytänyt Jumalalta anteeksi Jeesuksen nimessä ja toivon, että ensi kerralla minulla olisi paremmat mahdollisuudet toimia ja sanoa oikealla tavalla.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Matt 25:34-

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 10. Tammi 2011 16:06

pekka kirjoitti:Kiitoksia. Älä Lumina turhaan hätäänny. Jouduin tänään itsekin yhtäkkiä sellaiseen tilanteeseen jossa en oikein tiennyt miten toimia ja puhua vai puhuako ollenkaan. No, minä sanoin sanottavani mutta en ole vieläkään täysin varma sanoinko oikein. Elämä ei ole helppoa. Olen kuitenkin pyytänyt Jumalalta anteeksi Jeesuksen nimessä ja toivon, että ensi kerralla minulla olisi paremmat mahdollisuudet toimia ja sanoa oikealla tavalla.


Pekka, näitä hairahduksia sattuu ja julistan Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä sinulle KAIKKI synnit anteeksi annetuiksi!

:wise3: :amen4:

PS. Vajavaisina kohti Kristuksen kaltaisuutta kasvaen Pyhä Hengen vaikuttessa tahtomista ja tekemistä. :thumb:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Matt 25:34-

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 10. Tammi 2011 16:12

Lumina kirjoitti:Ok, kiitti "Jukkis" :) Mä kyllä tulin sillä mielellä tänään että "sulattakaa" tää Lumi(na) täältä foorumilta mäkeen :?

Mutta ihan tosi juteltiin Petrin kans asioista ja mä vaan puhelun jälkeen totesin että taidan olla semmonen "kanaemo" etten sovellu foorumeille, vaan saan aina aikaan häslinkiä kun yritän muka auttaa ja selvittää asioita.Koin että täytyy kirjoittaa mutta oliko se musta ittestä niin se jää vielä arvaukseksi :roll:

En todellakaan halua kenellekkään mitään pahaa,päinvastoin..enkä halua olla estämäs Jumalan valtakunnan työn tekemistä missään paikas.

Siunausta foorumille ja jokaiselle tyontekijälle ja rakentajalle :prayer4: ...jatkakaa urakointia :thumb: :) Kirjoitan myös jos niin koen!


No hyvä, että asiat tulivat selvitettyä ja niin ne pitääkin selvittää, jos aihetta on tai siltä tuntuu :unity: Ja "kanaemoillekin" riittää tilaa :) Olemme luonteeltamme erilaisia, mikä on hyvä. Olisi se kauheaa, jos kaikki olisivat sellaisia kuin minä :wise3:

Siunausta Lumina ja Herra Armo olkoon kanssasi :hearts:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa

cron