Matt 25:34-

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Matt 25:34-

ViestiKirjoittaja Lumina » 05. Tammi 2011 17:20

Havahduin tähän seuraavaan lukuun aamulla, että tarkoittaako se myös hengellistä auttamista "pukemista tai ruokkimista" vai aineellista ja sairaus vankeus outous myös sielun tms tiloja.Miten te ootte tään nähneet?
Tuli vaan mieleen, kun keskustelin erään ystävän kanssa hänen uskoontulleesta ystävästään ja sain samalla todistaa tälle ystävällenikin joka ei oo uskossa, tärkeistä asioista.
Jeesuksen veren puhdistavasta voimasta kun syntinen tulee Herran tykö,vielä uudestisyntymisen jälkeenkin kun hapuillaan ja kompuroidaan ja siitä mitkä on tärkeitä asioita että päästään uskossa eteenpäin,oon itte käyny nää kantapään kautta läpi uudemman kerran.
Luulisin että tää ystävä on ittekkin ollu kiinniotettuna jo pitemmän aikaa.Mutta hänellä on kai se käsitys että kun tullaan uskoon ollaan täydellisiä eikä kompuroida ja siksi pelkää että ei kykene siihen ja siirtää ratkaisun tekemistä,näin luulen.

Matt 25

34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Lumina
 

Re: Matt 25:34-

ViestiKirjoittaja Lumina » 05. Tammi 2011 19:23

Niin sitä vaan, kun nykyään autetaan paljon aineellisesti ulospäin niin tarkoittiko Jeesus tällä myös niitä hengellisesti "vähimpiä" alastomia ja sairaita ja vangittuja.Eikö se oo vielä tärkeämpää auttaa "pieniä" uskossa eteenpäin,"pukea" /ravita tukea Sanalla kasvua, parantaa sairaita ja päästää vangitut vapauteen ja antaa lisäksi aineellista apua.
Huolestuttaa nuorien uskovien tilanne,siksi varmaan näitä ihmettelen :roll:
Lumina
 

Re: Matt 25:34-

ViestiKirjoittaja pekka » 05. Tammi 2011 20:36

Niin, varmaan kaikella tapaa pitäisi auttaa heikkoja ja sairaita ja niin edelleen. Mutta totuus on kyllä se, että tänä päivänä on harvassa ne ihmiset jotka haluavat kuulla puheemme Jeesuksesta ja syntiensovituksesta ja syntientunnustamisesta ja ottaa uskon lahja Jumalalta vastaan. Ihmiskunta elää synkässä pimeydessä odottamassa tulevaa suurta ahdistuksen ja kärsimyksen aikaa. Yleinen mielipide tuntuu olevan, että Herra viipyy, jopa toisten uskovien olen huomannut olevan tätä mieltä, jos saan asian näin ilmaista? Niin moni ei tunnusta, että Jumala on hänet luonut. Niin moni uskoo vain itseensä tai rahaan ja tavaroihin. Myös vallanhimo on sokaissut monen ihmisen sydämen. Herramme Jeesuksen Kristuksen toinen tulemus on kuitenkin jo lähempänä kuin moni aavistaakaan.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Matt 25:34-

ViestiKirjoittaja PetriFB » 05. Tammi 2011 20:42

Lumina kirjoitti:Havahduin tähän seuraavaan lukuun aamulla, että tarkoittaako se myös hengellistä auttamista "pukemista tai ruokkimista" vai aineellista ja sairaus vankeus outous myös sielun tms tiloja.Miten te ootte tään nähneet?
Tuli vaan mieleen, kun keskustelin erään ystävän kanssa hänen uskoontulleesta ystävästään ja sain samalla todistaa tälle ystävällenikin joka ei oo uskossa, tärkeistä asioista.
Jeesuksen veren puhdistavasta voimasta kun syntinen tulee Herran tykö,vielä uudestisyntymisen jälkeenkin kun hapuillaan ja kompuroidaan ja siitä mitkä on tärkeitä asioita että päästään uskossa eteenpäin,oon itte käyny nää kantapään kautta läpi uudemman kerran.
Luulisin että tää ystävä on ittekkin ollu kiinniotettuna jo pitemmän aikaa.Mutta hänellä on kai se käsitys että kun tullaan uskoon ollaan täydellisiä eikä kompuroida ja siksi pelkää että ei kykene siihen ja siirtää ratkaisun tekemistä,näin luulen.

Matt 25

34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."


Kyllä varmaan voidaan ymmärtää, että kyse on sekä aineellisesta, että hengellisestä auttamisesta, pukemisesta ja ruokkimisesta jne.

Yllättävän moni uskomaton luulee, että uskovan pitää olla täydellinen ja se voi haitata ja yleensä haittaa heidän uskoontuloaan. Onneksi Jumala kykenee ajallaan tällaisenkin ihmisen pelastamaan.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Matt 25:34-

ViestiKirjoittaja PetriFB » 05. Tammi 2011 20:53

Lumina kirjoitti:Niin sitä vaan, kun nykyään autetaan paljon aineellisesti ulospäin niin tarkoittiko Jeesus tällä myös niitä hengellisesti "vähimpiä" alastomia ja sairaita ja vangittuja.Eikö se oo vielä tärkeämpää auttaa "pieniä" uskossa eteenpäin,"pukea" /ravita tukea Sanalla kasvua, parantaa sairaita ja päästää vangitut vapauteen ja antaa lisäksi aineellista apua.
Huolestuttaa nuorien uskovien tilanne,siksi varmaan näitä ihmettelen :roll:


On tärkeää auttaa vasta uskoontulleita ja uskossaan nuoria eteenpäin uskontiellä, se on todella tärkeää. Samoin Jumala haluaisi kansansa kautta parantaa sairaita sekä julistaa pelastavaa evankeliumin sanomaa. Aineellisen avun antaminen on myös tärkeätä.

Nuorten uskontaimien opettaminen ja auttaminen ei ole kovin helppo tehtävä, vaan vaati Jumalan armoitusta. Moni uskoontullut on tosi rikkinäinen ja toisen ihmisen lähelle päästäminen ei ole heille kaikille helppoa johtuen syvistä haavoista. Vanhemmilla uskovilla on myös omat vajavaisuudet. Sitten olen huomannut sen, että kun nuoria uskontaimia aletaan opettamaan ja juuruttamaan Kristukseen, niin monessa tapauksessa tulee muita sotkemaan ja säätämään sekä nostattamaan nuoret taimet tukijoitansa ja auttajiansa vastaan. Samoin nuoren taimen oma rikkinäisyys voi aluksi pitkänkin ajan vaikeuttaa ihmisen sisäisen alueen haavojen parantumista. Sitten on myös sellaisia vanhempia uskovia, jotka ohjaavat näitä nuoria epäterveeseen uskoon.

On todella haastavaa olla tukemassa nuoria taimenia tänä päivänä, mutta Jumala kuitenkin varustaa meitä olemaan tukena toinen toisellemme, että opimme juurtumaan Messias Jeesukseen.

Tämä on hyvä ja tärkeä aihe Lumina, Jumalan siunausta sinulle.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Matt 25:34-

ViestiKirjoittaja pekka » 05. Tammi 2011 20:54

Niin, toivotaan, että jokainen ihminen pelastuu ja myös, että jokainen eläin pelastuu.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Matt 25:34-

ViestiKirjoittaja inka » 05. Tammi 2011 21:19

Tää on tosi tärkä aihe ja itse voin nuorena uskovana kertoa, että on aika hapuilua välillä. Siksi onkin hyvä että on kauemmin uskossa olleita tukemassa ja ohjaamassa terveeseen kasvuun. Mulla itsellä viivytti uskoontuloa se, kun ajattelin etten kertakaikkiaan pysty täyttämään Jumalan vaatimuksia, että ne on ihan mahdottomia, ja vielä kun kukaan ei omasta perheestä eikä kavereistakaan (paitsi yksi) ole uskossa. Joskus tuntuu siltä, että ei uskalla katsoakaan ketään toista uskovaa, kun tuntuu,että on niin huono ja syntinen hänen rinnalla.
Vieläkin joskus ahdistaa, mut nyt sentään tiedän, että ei tartte olla täydellinen, mut pyrkiä sitä kohti sen voiman mukaan minkä Jumala vaikuttaa. Jumalan armosta saan (en joudu) kasvaa joka päivä uskossa ja oppia ymmärtämään Hänen tahtoaan, vaikka rikkinäinen vielä olenkin ja kipuilen monen asian kanssa. Itselle tärkeä asia on ollut ymmärtää, ettei Jumala kiusatakseen ihmistä ole ohjeita antanut, vaan ne ovat kaikki ihmisen omaksi parhaakseen.
Viimeksi muokannut inka päivämäärä 07. Tammi 2011 19:31, muokattu yhteensä 1 kerran
inka
 
Viestit: 177
Liittynyt: 15. Joulu 2010 15:24

Re: Matt 25:34-

ViestiKirjoittaja Lumina » 05. Tammi 2011 21:33

Tietenkin evankeliumia tulee levittää kaikille, mutta tarkoitin uskoontulleita "nuoria" ja sitä, että enemmän tulis vielä kertoa siitä, että tosi tärkeää on tunnustaa suullaan uskonsa Jeesukseen/Jumalaan eikä salailla sitä, lukea Raamattua ja rukoilla,oppia tuntemaan Sanaa...muuten joutuu tarpoa kuivaa erämaata ja ihmetellä kun ei "tunnu" miltään ja Jumala ei puhu tai käytä.

Kaikkihan me tämä tiedetään, mutta usein otaksutaan että no nyt se nuori on turvallisesti Tiellä ja kaikki sujuu itsestään,mutta totuus on se että vihollinen jahtaa kahta kovemmin ja haluaa voittaa uuden uskovan takaisin itselleen.
Mun kohdalla onnistui siten että elin pitkään toinen jalka maailmas,nyt kun tajuan missä meni pieleen niin olis halua ohjata nuoria juurtumaan ja kasvamaan,ei fiilistellen vaan Raamattua tutkien ,polvitietä rukoillen ja parannusta tehden niinku ennenvanhaan on tehty,nykyään on paljon asiat muuttunu. Puhun tässä edelleen samalla itselleni,ettei unohtuis koskaan tärkeät asiat :prayer4:
Lumina
 

Re: Matt 25:34-

ViestiKirjoittaja PetriFB » 05. Tammi 2011 21:51

Lumina kirjoitti:Tietenkin evankeliumia tulee levittää kaikille, mutta tarkoitin uskoontulleita "nuoria" ja sitä, että enemmän tulis vielä kertoa siitä, että tosi tärkeää on tunnustaa suullaan uskonsa Jeesukseen/Jumalaan eikä salailla sitä, lukea Raamattua ja rukoilla,oppia tuntemaan Sanaa...muuten joutuu tarpoa kuivaa erämaata ja ihmetellä kun ei "tunnu" miltään ja Jumala ei puhu tai käytä.

Kaikkihan me tämä tiedetään, mutta usein otaksutaan että no nyt se nuori on turvallisesti Tiellä ja kaikki sujuu itsestään,mutta totuus on se että vihollinen jahtaa kahta kovemmin ja haluaa voittaa uuden uskovan takaisin itselleen.
Mun kohdalla onnistui siten että elin pitkään toinen jalka maailmas,nyt kun tajuan missä meni pieleen niin olis halua ohjata nuoria juurtumaan ja kasvamaan,ei fiilistellen vaan Raamattua tutkien ,polvitietä rukoillen ja parannusta tehden niinku ennenvanhaan on tehty,nykyään on paljon asiat muuttunu. Puhun tässä edelleen samalla itselleni,ettei unohtuis koskaan tärkeät asiat :prayer4:


Ihan tärkeää asiaa kirjoitit ja totuudenmukaista. On totta, että saatana koittaa saada nuoren uskovan takaisin maailman teille ja käyttää siinä välillä aika ilkeitä juttuja.Siksi nuorten uskovien tukeminen on todella tärkeätä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Matt 25:34-

ViestiKirjoittaja Lumina » 06. Tammi 2011 10:32

No olipa hauska taas, kun sain kirjoitettua viime öisen uneni tähän, niin yht`äkkiä se katos taivaan tuuliin :roll:

Kirjoitan uudestaan lyhyesti.Mulla on perheessäni sekä aikuisia että pieniä lapsia.
Olin kotona kun 7-vuotiaan lapseni ystävä juoksi mulle kertomaan että sun lapses on tuolla saunalla alastomana ja yrittää lähteä autolla ajelemaan.
Hypättiin mieheni kans kiireesti autoon ja lähdettiin saunalle, mutta hän ajoikin ohi.Kysyin että minne sä nyt meet,niin vastas että aikuinen poikamme meni tuolla autolla tiellä, ajattelin käydä kattomas onko kaikki okei??
Kysyin mitä sä nyt siitä huolehdit, kun pienellä on hätä...sitten ajettiin nopeasti saunalle ja siellä se lapsi hääräs alastomana hätäännyksissään.

Tää vaan puhutteli mua kovasti ja yhdistin sen tuohon eilen tapahtuneseen mietiskelyyn.
Paljon on nykypäivän uskovilla sitä että hengaltais mieluummin niitten tasapainoisten ja pärjäävien ihmisten/uskovien seuras
ja unohdettais ne vähän puutteelliset ,sekoilevat ihmiset jotka ei vastaa mun omiin tarpeisiin.
Allekirjoitan tään ihan omalle kohdalleni myös täällä kotielämäs ja haluaisin kyllä tehdä vähän niinku uudenvuoden lupauksen, kuunnella Jumalan ääntä ja mennä enemmän sinne minne Herra kehoittaa,tai kuunnella vaikka puhelimes enemmän ihmistä jonka jutut on jääny pyörimään pieniin kuvioihin, eikä pääse eteenpäin.
Ollaan viisaita neitsyitä tälläkin kohtaa,uskon että siitäkin öljy lisääntyy lamppuihihin..koska se on Jumalan tahto :)

Siunausta!
Lumina
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa

cron