Sanoma Herran sydämeltä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Sanoma Herran sydämeltä

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 24. Touko 2013 13:42

PetriFB kirjoitti:
Mr Kerimäki kirjoitti:Näin huomaamme ,että sanoilla ja kirjaimilla saadaan aikaan hajaannusta ja riitoja vaikka Jeesuksen tuloon asti .Pyhä Henki on se ,joka tekee näistä pikku viilauksista vapaaksi .Sanoisin taas ,että samaa asiaa katsellaan eri puolilta .On aivan selvää on se ,että mikä tehdään lihassa ja mikä tehdään Hengessä.Jos mennään siihen onko ihminen Naulittu Kerralla Ristille Jeesuksen kanssa niin kyllä on .Onko ihminen "Lihassaan " vapaa sen jälkeen ei.Ihminen todennäköisesti tekee vielä syntiä ja jos ihminen on lihassaan oppinut joitakin asioita pitkällä ajalla tai jopa perintönä niin suhde "syntiin"ei välttämättä katoa heti vaan voi jatkua jos ihminen lihassaan vastustaa Pyhän Hengen toimintaa ja murehduttaa kaikin keinoin.Ihminen ei voi loputtomiin roikkua näin kahden välissä vaan antaa Pyhän Hengen tehdä se johon ihminen on Hänet valtuuttanut.Alkaa Kullasta se kuonan poisto .Ylös ja alas ,,,ylös ja alas ties kuinka monta kertaa tarvitaan ja ihminen ,jossa on synnin tunto ja on uskossa Jumalaan ymmärtää tämän prosessin uskossa kasvusta.Se voi viedä jopa vuosia ,ennen kuin liha antaa periksi ja kovinkin ihmisen suoja muuri on murtunut ja Jeesuksessa Kristuksessa Ihminen on silloin vapaa ja silloin Ihminen Tajuaa mitä tarkoittaa kun on VAPAA .....Muuten loppu kevennyksenä ,,Kyllä Jumalan Luonto on nyt kauneimmillaan ,,Täällä ainakin on Kaunis kevät.


Minäkin uskon, että uskova ihminen on naulittu yhdessä Jeesuksen kanssa ristillä, mutta en usko siihen sillä tavalla, että kun uskova tuli uskoon, niin hän kuoli yhdessä kertakaikkisesti ja kokonaan synnille, mutta kuitenkin sen jälkeen hän joutuu vielä taistelemaan ja tekemään parannusta syntiä vastaan.

Kertakaikkisesti ja kokonaan synnille kuollut ei voi enää taistella syntejä vastaan jos hän on jo kuollut kertakaikkisesti ja kokonaan synnille.

Jeesuksen kanssa ristillä kuollut täytyy tarkoittaa jotakin muuta ja itse uskon sen tarkoittavan tätä:

Kun tutkimme Raamatun opetusta kokonaisvaltaisesti, niin mistään kohdasta ei käy ilmi, että uskova heti uskoontultuaan kuolee kertakaikkisesti ja kokonaan synnille Jeesuksen kanssa ristillä, jonka jälkeen hän joutuu kuitenkin uudestaan kuolemaan lihalle, aloittaen taistelun ja parannuksen tekemisen syntiä vastaan.

Minut on yhdessä Jeesuksen kanssa ristiinnaulittu sekä minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu opetus tulee ymmärtää hengellisesti, jonka täytyy olla sopusoinnussa ja samassa linjassa Raamatun kokonaisopetuksen kanssa.

Ennen kuin tutkimme tätä asiaa, niin tuon esille Raamatun hengellisestä ymmärtämisestä asiaa valaisevan esimerkin:

Herra Jeesus otti leivän ja siunasi sekä mursi sen ja antoi sen opetuslapsille sanoen: "Ottakaa, tämä on minun ruumiini". Sitten Herra Jeesus otti maljan, kiitti ja antoi sen opetuslapsilleen ja kun he kaikki olivat siitä juoneet, niin Herra Jeesus sanoi opetuslapsille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä".

Jos emme ymmärrä tämän Raamatun kohdan hengellistä merkitystä, vaan tuijotamme sanoja tämä on minun ruumiini ja tämä on minun vereni, niin silloin joudumme uskomaan väärällä tavalla kuten katolinen kirkko väärin tästä opettaa, että ehtoollisen leipä ja viini on läsnä oleva Jeesus, eli että leipä on Jeesus ja viini on konkreettisesti Jeesuksen lihanruumiin veri.

Kun tutkimme tämän Raamatun kohdan koko Raamatun ilmoituksen valossa, niin silloin ymmärrämme sen hengellisen merkityksen oikein. Raamatun kokonaisilmoituksen mukaan on kyseessä esikuvallinen opetus Jeesuksen murretusta ruumiista ristinpuulla sekä verestä, jonka Hän vuodatti syntien anteeksisaamiseksi.

Nyt voimme palata takaisin lihan ristiinnaulitsemiseen, mutta meidän tulee ymmärtää tämä opetus myös hengellisesti, että voimme ymmärtää sen oikein, ilman ristiriitaa muun Raamatun opetuksen kanssa.

Raamatussa ei ole sellaista opetusta, että uskova heti uskoontultuaan kuolee kertakaikkisesti ja kokonaan lihalle, jonka jälkeen hän joutuu kuitenkin taistelemaan ja tekemään parannusta syntiä vastaan. Tällainen opetus sotii Raamatun kokonaisopetusta vastaan.

Herran Jeesuksen ristin työn kautta uskovilla on mahdollisuus kuolla joka päivä itsellemme ja siksi meidät on Hänen kanssaan ristiinnaulittu, että voimme kuolla synnille, joka tässä maailmassa vallitsee. Kun Jumala pelastaa ihmisen ja antaa hänelle Pyhän Hengen voimaksi syntiä vastaan sekä voiman kasvaa uskossa Jumalan tahdon mukaiseen elämään, niin siitä hetkestä kun uskova saa sydämeensä Pyhän Hengen voiman, niin hän saa mahdollisuuden kuolla synnille, koska Pyhä Henki asuu hänessä. Mutta uskova ei ole missään vaiheessa kertakaikkisesti ja kokonaan jo kuollut lihallensa, sillä Herran Jeesuksen opetuksen mukaan lihan kuolema on jokapäiväinen prosessi, jonka seurauksena uskovalla on mahdollisuus joka päivä kieltää itsensä ja ottaa oma ristinsä ja seurata Herraa Jeesusta.

Kertakaikkisesti ja kokonaan jo synteihinsä kuolleen ei tarvitsisi enää tehdä parannusta eikä taistella syntiä vastaan. Jos Jumala olisi jo kertakaikkisesti ja kokonaan tuonut kuoleman ihmisen lihalle, niin miten olisi mahdollista lihan nousta kuolleista taas uudestaan elämään lihan himojen mukaan? Miksi liha joka olisi jo kerran kertakaikkisesti ja kokonaan kuollut heräisi taas eloon, niin että uskova joutuu taistelemaan ja tekemään parannusta synnistä? Ei mitenkään, eikä Raamattu opeta, että on jo tapahtunut kertakaikkinen synnille kuoleminen.

Tämä asia tulee ymmärtää hengellisesti. Ensimmäiseksi olisi hyvä ymmärtää, että mitä tarkoittaa Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. Tarkoittaako se että sinut on naulittu Jeesuksen kanssa yhdessä Golgatan ristille, jossa sinä kuolit kertakaikkisesti ja kokonaan synnille? Ei tietenkään tarkoita, sillä Herra Jeesus oli Golgatan ristillä yksin ja Hänen täytyi olla siellä yksin kuolemassa, että saadaan aikaan iankaikkinen syntien sovitus Jeesuksen kuoleman, veren ja ylösnousemuksen kautta.

Näin ymmärrämme ettei ketään uskovaa ole voitu naulita yhdessä Jeesuksen kanssa Golgatan ristille, koska silloin ei olisi voitu suorittaa iankaikkista syntien sovitusta, jonka Herra Jeesus sai aikaan kuolemalla yksin Golgatan ristillä.

Kristuksen kanssa ristiinnaulittu tarkoittaa sitä, että uskova kuolee yhdessä Jeesuksen kanssa ristillä, kun uskova kieltää itsensä ja ottaa joka päivä oman ristinsä (lihan kuoleman) ja seuraa Herraa Jeesusta.

Näin ymmärrämme, että Golgatan ristille naulittiin Jeesus yksin ja Hän sovitti siellä meidän syntimme, mutta me emme olleet siellä kuolemassa Hänen kanssaan, vaan Hän kuoli siellä yksin.

Milloin uskova on ristiinnaulittu (uskovan jokapäiväinen oma risti) yhdessä Jeesuksen kanssa itsensä kieltämisen kautta ristille? Silloin kun hän uudestisyntyy Jumalan armosta ja saa Pyhän Hengen sydämeensä, jonka kautta Herra Jeesus tulee asumaan uskovan sydämeen. Jeesus oli kuollut tämän maailman synnille ja sen seurauksena hänet naulittiin Golgatan ristille. Kun Jeesus Pyhässä Hengessä on tullut asumaan uskovan sydämeen, niin silloin hänellä on mahdollisuus joka päivä kuolla lihalle, eli niille synneille, joista Pyhä Henki muistuttaa häntä.

Koska Jeesus oli kuollut synnille ja Hän asuu sinussa Pyhän Hengen kautta, niin sinulla on Pyhässä Hengessä mahdollisuus yhdessä Jeesuksen kanssa olla ristillä ja kuolla synnille. Yhdessä siksi, koska Hän on sinussa Pyhässä Hengessä. Uskovan ristin kuoleman paikka, ei ole Golgatalla, vaan joka päivä hän saa kuolla omalla ristillään, eli omalle lihalleen.

On ehdottoman tärkeä ymmärtää Herran Jeesuksen sanat "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua". Herra Jeesus ei käskenyt opetuslapsia tulemaan Hänen kanssaan kuolemaan Golgatan ristille, vaan Hän käski jokaisen ottamaan oman ristinsä, jossa hän tulee kuolla lihalle. Koska uskovassa on Pyhä Henki ja sen kautta Herra Jeesus asuu hänen sydämessään, niin siksi voit yhdessä Hänen kanssaan olla naulittuna ristille.

Yhdessä Jeesuksen kanssa ristiinnaulitut kuolemaan tarkoittaa myös sitä kun ihminen tulee uskoon ja Jeesuksen ristin työn kautta hän Pyhän Hengen voimasta saa voiman kuolla pois synnistä, joka päivä uudestaan ja uudestaan ottaen oman ristinsä kuten Jeesus itse sanoi.

Tällä tavalla Herran Jeesuksen ristin voima tuo lihan kuoleman vanhalle ihmiselle sekä kasvattaa uskovaa ojentautumaan Jumalan tahdon mukaisesti. Näin Herran Jeesuksen ristin työ on kaiken keskipiste ja voima yli synnin sekä voima vanhurskaaseen elämään.

Herran Jeesuksen ristin kuoleman kautta Herra Jeesus nousi kuolleista Isän oikealle puolelle. Risti ei julista pelkästään kuolemaa, vaan elämää kuoleman kautta. Herran Jeesuksen ristintyön kautta ja perusteella on mahdollisuus kuolla synnille sekä elää Jumalan tahdon mukaista elämää.

Herran Jeesuksen rististä tulee näin voima, jonka kautta ja perusteella uskova voi kuolla itselleen ja synneille sekä ojentautua uskossa Raamatun sanan totuuden mukaisesti. Herran Jeesuksen risti on näin kaiken perusta ja kaiken keskipiste, siksi apostolit julistivat ristiinnaulittua ja ylösnoussutta Herraa Jeesusta.


Amen! Ei tätä voi oikein selvemminkään kirjoituksin ilmaista.

:GBU:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Sanoma Herran sydämeltä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Touko 2013 19:52

*
:hurraa: Minun silmät avautui ja tajusin nyt.

Room 6:6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;

Ei siinä sano mitään että synnin ruumis on jo kukistettu vaan synnin ruumis kukistettaisiin. Tajusin että synti ei vielä ole kukistettu - ei heti kukistettu Ristillä vaikka minun vanha ihminen on jo ristiinnaulittu Hänen kanssa.

Minun Raamattu puhuu eri lailla:

Gal. 2:19 sillä lain kautta minä olen kuollut laille elääkseni Jumalalle. Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. RK

Se tarkoittaa että olen kuollut laille - laille kuolleena minä elän Jumalalle. :dance:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7938
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

ViestiKirjoittaja uuhi » 27. Touko 2013 22:12

are ye ignorant that we, as many as were baptized to christ jesus, to his death were baptized? we were buried together, then, with him through the baptism to the death, that even as christ was raised up out of the dead through the glory of the father, so also we in newness of life might walk.


[rom 6:3-4, ylt]



and if we died with christ, we believe that we also shall live with him,



[rom. 6:8 ylt]



niin että veljeni, myös teidät kuoletettiin tooralle läpi messiaan ruumiin



[kirjeestä room.7:4]



mutta nyt lakkautettiin-meidät irti toorasta kuolleina ...



[kirjeestä room. 7:6]
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39

Re: Sanoma Herran sydämeltä

ViestiKirjoittaja systeri » 28. Touko 2013 07:29

Todael: Tässä näemme että kertakaikkinen vanhan ihmisemme ristiinnaulitseminen on perusta elämälle Kristuksessa, jota elämme lihassa Jumalan Pojan uskossa. Selkeää tekstiä.


Mä oon miettiny tänä aamuna tuota uskon perustaa ja sitä kun ihmisen uskonelämän perustusta koetellaan :think2: Epäusko tai epäilys Jeesuksen tekemään sovitustyöhön siitä että synnin sairauden ja kuoleman valta on kukistettu ristillä, ei oo oikea perusta.Usko Jeesukseen Kristukseen ,se on se perusta ja joka uskoo sille kaikki on mahdollista.Pyhä Henki annettiin sitä varten että se lihan kuoleminen olis mahdollista...ja vain tahto vaeltaa hengessä ja uskossa mahdollistaa sen.
Jokaisen perustusta koetellaan, mutta mä silti käsitän että täs on tekemistä täysi-ikäisyydellä ja ala-ikäisyydellä..täysi-ikäinen on oppinu tunnistamaan miten vaeltaa Pyhässä Hengessä ja ala-ikäinen etsii ja epäilee :think2: Ja kun hän on päässyt tuntemaan Totuuden niin silloin ei syntielämä pääse riivaamaan niin ettei parannuksen paikalle joutuisi heti ja pääsisi vapaaksi kun huomaa omassatunnossa että nyt tuli tehtyä virheliike esim sanoissa ja ajatuksissa :think2:
systeri
 

Re: Sanoma Herran sydämeltä

ViestiKirjoittaja Herman » 28. Touko 2013 07:35

vaisuliini kirjoitti:Room 6:6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi


Synnin ruumis kukistetaan sen tiedon perusteella, että Jumalan silmissä vanha ihmisemme ristiinnaulittiin yhdessä Kristuksen kanssa. Tähän tietoon uskomalla voimme pitää lihamme kuolleessa tilassa, kun se yrittää meitä vetää ja houkutella syntiin. Ei väellä eikä voimalla, vaan Herran Hengellä. Lihan yrityksillä ei voi kuolettaa lihaa, vaan Hengen täytyy saada tehdä eläväksi Jeesuksen uskon kautta, vain silloin liha pysyy jatkuvasti kuolleessa tilassa.
Herman
 

Re: Sanoma Herran sydämeltä

ViestiKirjoittaja systeri » 28. Touko 2013 07:37

Mulla se alaikäisyys ja koulu on kestäny "vasta" reilut 20 vuotta ja nyt vasta oikein Isän käden opastuksella oon päässy ihastelemaan näitä asioita ,että miten Pyhä Henki toimii ja opettaa monessa arkipäivän tilanteessa...mm läheisten ihmisten kohtaamisessa ja lasten kasvatuksessa ettei toimisi ja opettaisi väärin ja kasvattaisi kieroon lapsia ja suhteita.Miksi näin pitkä alaikäisyys...en tiedä??
systeri
 

Re: Sanoma Herran sydämeltä

ViestiKirjoittaja systeri » 28. Touko 2013 08:41

Löysin tään jutun Jumala puhuu sivustosta,mun mielestä "hjuva" :)

Muista opetus siemenestä, joka tunkee juurensa syvälle voidakseen kiinnittyä tukevasti maahan, mutta samanaikaisesti se kasvaa ylöspäin kehittyen kasviksi ja ilahduttaen maailmaa kukinnallaan.

Tämä kahdensuuntainen kasvu on välttämätöntä. Ilman vahvaa juurta kasvi kuihtuu nopeasti. Monitahoinen toiminta menee hukkaan ilman samanaikaista kasvamista Herrassa. Mitä korkeammaksi kasvu edistyy, sitä syvemmälle on juurten tunkeuduttava.

Monet unohtavat tämän, ja sen vuoksi heidän työnsä Herralle ei jää pysyväksi. Varo lehtiä ja kukkia ilman vahvaa juurta.
systeri
 

Re: Sanoma Herran sydämeltä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Touko 2013 20:58

Herman kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:Room 6:6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi


Synnin ruumis kukistetaan sen tiedon perusteella, että Jumalan silmissä vanha ihmisemme ristiinnaulittiin yhdessä Kristuksen kanssa. Tähän tietoon uskomalla voimme pitää lihamme kuolleessa tilassa, kun se yrittää meitä vetää ja houkutella syntiin. Ei väellä eikä voimalla, vaan Herran Hengellä. Lihan yrityksillä ei voi kuolettaa lihaa, vaan Hengen täytyy saada tehdä eläväksi Jeesuksen uskon kautta, vain silloin liha pysyy jatkuvasti kuolleessa tilassa.


Amen!!! :thumb:


Tuo loppulause "niin ettemme enää syntiä palvelisi" avasi ymmärrykseni ja tajusin että syntitottumuksesta johtuu niin siksi se aina tekee palvelemalla sitä samaa syntiä ja synti on hänelle palveltavana mutta kun se uudestisyntyy ja on nyt uutena luomuksena niin sit sama synti syntitottumuksesta johtuen houkuttaa ja Pyhä Henki paljastaa synnin.

Joh. 16:8
Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:

Niin se tajuaa että se on syntiä ja saa voimaa voittamaan synnin uskonkasvun kautta ettei enää palvele sitä syntiä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7938
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sanoma Herran sydämeltä

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 28. Touko 2013 21:39

Tuosta systerin mainitsemasta kahdensuuntaisesta kasvusta tuli mieleen Raamatun sana: "Ja Juudan heimon pelastuneet, jotka ovat jäljelle jääneet, tekevät taas juurta alaspäin ja hedelmää ylöspäin (2.Kun.19:30)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Sanoma Herran sydämeltä

ViestiKirjoittaja systeri » 29. Touko 2013 06:45

2 kun 19

30 Ja Juudan heimon pelastuneet, jotka ovat jäljelle jääneet, tekevät taas juurta alaspäin ja hedelmää ylöspäin.
31 Sillä Jerusalemista lähtee kasvamaan jäännös, pelastunut joukko Siionin vuorelta. Herran kiivaus on sen tekevä.
32 Sentähden, näin sanoo Herra Assurin kuninkaasta: Hän ei tule tähän kaupunkiin eikä siihen nuolta ammu, ei tuo sitä vastaan kilpeä eikä luo sitä vastaan vallia.
33 Samaa tietä, jota hän tuli, hän palajaa, ja tähän kaupunkiin hän ei tule, sanoo Herra.
34 Sillä minä varjelen tämän kaupungin ja pelastan sen itseni tähden ja palvelijani Daavidin tähden."

Aamen :) ..ja täskin puhutaan taas tuosta jäännöksestä, mistä kyselin tuolla toisaalla.Mitähän se jäännös tarkoittaa kun roomalais kirjees sanotaan että kaikki Israel on pelastuva?
systeri
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa

cron