Kuvia

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kuvia

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Huhti 2020 08:52

tanu kirjoitti:Asiantuntijan (rakas vaimoni) mukaan tuo ensimmäinen on Terttuselja. Se tuoksuu voimakkaasti.
Toinen on Näsiä, joka on todella myrkyllinen, mutta kaunis kuitenkin.


Kiitos puolestani asiantuntijalle eli rakkaalle vaimollesi. En ole koskaan kuullut nämä sanat että terttuselja. Olen aina harrastanut metsäilyä niin en ole koskaan nähnyt noita outoja puita kuin vasta nyt.... :)

Muuten eilen metsässä oli paljon sinivuokkoja ja ihan joka paikassa. Kiva oli katsella noita. :D Mutta eikö ole outointa että ne liian varhain kukkivat ja vasta huhtikuussa? Yleensä toukokuussa ne kukkivat.

Image
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kuvia

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Touko 2020 18:02

*
En ole koskaan nähnyt toukokuun keltaisia kukkia. Oli eka kerta nähdä noita kukkia. Tiedätkö mikä ne keltaiset kukat on? Siellä oli valkovuokkoja jotka olivat melkein kaikkialla maisemilla ja vähän sinivuokkoja. Puron äärellä kasvaa sellaiset oudot kukat, joita en tunnistanut. Otin siitä yhdestä oudosta kukasta kuvan. Retkeilin ja nautin vihertyneestä sammalmaisesta metsästä ja se on kaunis luonto. Mieleni nollaantui täysin ja nautin Herran luomasta luonnosta sydän täynnä kiitosaihetta Herralle luonnosta ja retkeilystä. :thumbup: Kuvaa klikkaamalla kuva suurenee.

Image

Image

Image

Image

Image
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kuvia

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Kesä 2020 07:51

Herramme Jeesuksen Kristuksen armoa ja rauhaa kaikille.

Jos Jumala suo niin huomenna keskiviikkona lähdemme jälleen käymään koko lauman kanssa Bergön kesänviettopaikassamme. Bergö on isokokoinen saari joka sijaitsee Vaasasta noin 65 kilometrin päässä ja sinne mennään lossilla. Paljon on jälleen pitänyt tehdä kaikenlaisia valmisteluja ja aiommekin olla siellä taas noin viikon ajan Luojamme luoman kauniin luomakunnan keskellä ihastelemassa sen kauneutta kun sen kauneus on puhjennut näin kesällä koko loistoonsa.

Lampaatkin ovat karitsoineen varmaankin siellä jo kesälaitumilla ja aionkin mennä niitä taas tervehtimään ja antamaan niille leivänpalasia.

PSALMI 50:

10 Sillä minun ovat kaikki metsän eläimet ja tuhansien vuorten karjat.

11 Minä tunnen kaikki vuorten linnut, ja kaikki, mikä kedolla liikkuu, on minun edessäni.

12 Jos minä isoaisin, en minä sitä sinulle sanoisi; sillä minun on maanpiiri ja kaikki, mitä siinä on.

Muistetaan toisiamme rukouksin; saakoon Herra auttaa jokaista lastaan tahtonsa mukaan, kiitos ja kunnia Herralle, aina ja iankaikkisesti, amen.

Isän Jumalan siunausta ja varjelusta ja Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armoa ja läheisyyttä jokaiselle foorumilaiselle perheineen.


Laitan tähän alle vielä joitakin kuvia jotka olen ottanut viime kesänä toisen reissun aikana kun olimme käymässä tuolla Bergön kesänviettopaikassamme. Kuvissa mukana Suvi, Mimmi, Rasmus-kissa, Annabella ja sudenkorento:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kuvia

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Kesä 2020 10:00

*
Tässä olisi todistukseni:

Image

Tulostin lohduttavat ja puhuttavat Raamatun kohdat tarralapuille ja siten lisäsin ne tulostetut tarralaput kalenteriin, se ei ole minulle vaan se on lahjaksi Leenalle.

Image

Image
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kuvia

ViestiKirjoittaja pekka » 15. Heinä 2020 18:21

Hei kaikille ja Herramme Jeesuksen Kristuksen armoa ja rauhaa.

Jos Jumala suo niin huomenna lähdemme taas koko lauma käymään kesänviettopaikassamme Bergössä ja aiomme olla siellä taas viikon tai kaksikin jos ilmat vain ovat suotuisat. Paljon on taas pitänyt tehdä kaikenlaisia valmisteluja ja vielä huomennakin pitää hoitaa muutamia asioita päivänmittaan ja olisi tarkoitus sitten illalla noin kuuden aikaan päästä matkaan ystäviemme autokyydillä ja lähteä ajamaan noin 65 kilometrin matka Vaasasta kohti Bergön saarta jonne mennään sitten lossilla. Mutta hienoa on päästä taas tuonne Luojamme luomaan kauniiseen ja rauhaisaan luonnonhelmaan viettämään kesäpäiviä ja olla siellä Luojan kämmenellä ja kiittää Häntä kaikesta ja hiljentyä Hänen valtasuuruutensa edessä.

Ja kiva päästä taas lampaitakin tervehtimään ja antamaan niille leivänpalasia. Viimeksi karitsat olivat vasta syntyneitä joten ne olivat hyvin pieniä ja heikkoja mutta nyt ne ovat varmaan jo kasvaneet jonkin verran. Äitilampaat ovat hyvin kilttejä ja niitä voi ihan paijatakin, ja tapaan myös puhua niille.

Lopuksi: rukoillaan toistemme puolesta ja kiitetään Herraa siitä että saamme turvata Häneen tänäkin päivänä.

Isän Jumalan siunausta ja varjelusta ja Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armoa ja läheisyyttä kaikille foorumilaisille perheineen.


Tässä alla vielä muutamia kuvia jotka otin tämän kesän ensimmäisen reissumme aikana kun olimme tuolla Bergössä viettämässä mukavia kesäpäiviä. Kuvissa mukana Suvi, Mimmi, Annabella, Rasmus-kissa, perhonen ja lampaita karitsoineen:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kuvia

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Heinä 2020 13:21

*
Se tosi isoooo heinäsirkka piti tänään seurakseni tuolla laiturilla kun olin "erakoitunut" ajatusteni pariin. Kun katsoin sitä niin minun tuli sääliksi kun ajattelin että heinäsirkat oli erakkotyyppisen kastajan Johanneksen pääravinto. En pystyisi tappamaan tuota "kamua" proteiininpitoisen lihan vuoksi. Katso, sillä on pitkä pistin.

:think2:

Image

Image

Image

Ilm. 9:7 Ja heinäsirkat olivat sotaan varustettujen hevosten kaltaiset, ja niillä oli päässään ikäänkuin seppeleet, kullan näköiset, ja niiden kasvot olivat ikäänkuin ihmisten kasvot;
8 ja niillä oli hiukset niinkuin naisten hiukset, ja niiden hampaat olivat niinkuin leijonain hampaat.
9 Ja niillä oli haarniskat ikäänkuin rautahaarniskat, ja niiden siipien kohina oli kuin sotavaunujen ryske monien hevosten kiitäessä taisteluun.
10 Ja niillä oli pyrstöt niinkuin skorpioneilla ja pistimet, ja pyrstöissänsä niillä oli voima vahingoittaa ihmisiä viisi kuukautta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kuvia

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Elo 2020 10:44

*
Eilen siellä Outokummussa huomasin "naisten symbolin". Image :wtf: Niin mietin, mitä tuo symboli Outokummussa tarkoittaa. Kun palasin tänne mökille ja tänään aamulla googletin, mistä tuo symboli on tullut. Jaahas, wikipedian mukaan se tulee kaivoksesta, siis kuparin nimestä siksi tuo on symboli. Samoin Outokummun vaakunassa on se symboli.

Image

Image

Image

Image

Image

Kyllä se on huono idea koska se voi johtaa väärään ymmärrykseen luullen että kyseessä on naisten symboli. Image Se olisi hupsua että Outokumpu on naisten kyläpaikka. ;)


Muuten sieltä kaivosmessusta valheellinen tieto eli evoluutiovalhe löytyi. :wtf: :? Sen mukaan muka vanhan kallioperän ikä on 2 500 - 2 500 milj.v. :wtf: :shock: :?

Image
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kuvia

ViestiKirjoittaja pekka » 12. Elo 2020 19:22

Hei kaikille ja Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armoa ja rauhaa.

Jos Jumala suo niin huomenna lähdemme jälleen kesänviettopaikkaamme Bergöseen noin viikon ajaksi. Kiva on taas sinne lähteä koko lauman kanssa viettämään mukavia kesäpäiviä rauhaisaan luonnonhelmaan, ja hiljentyä jälleen siellä Luojamme valtasuuruuden edessä.

Muistetaan toisiamme rukouksin ja kiitetään Herraa siitä että saamme turvata Häneen tänäkin päivänä.

Isän Jumalan siunausta ja varjelusta ja Herramme Jeesuksen armoa ja läheisyyttä kaikille foorumilaisille perheineen.


Laitan tähän alle vielä joitakin kuvia jotka otin edellisellä reissullamme kun kävimme tuolla Bergössä. Kuvissa mukana Suvi, Mimmi, Annabella, Rasmus-kissa, kukkasia ja lampaita ja karitsoja:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kuvia

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Elo 2020 12:46

*
Oli mielenkiintoista seurata miten silta nousi ja laski. :shock: :) Menin sieltä kävelemään ja huomasin paikan joka vie johonkin piilopaikkaan ja se utelutti minua niin menin sinne ihan uteliaisuudesta. Tuli eteeni se kyltti, että hiljaisuuden maja. Valitsin sen koska halusin nähdä millainen paikka siellä hiljaisuuden puistossa on. Minulle tuli sellainen tunne että olisin Kreikassa koska se maisema muistutti siellä Kreikassa, missä olen käynyt. Se olisi piilopaikka pois ihmishälinästä ja se olisi toinen maailma.

Vihreävetinen joki tulee vesikanavasta ja sekin on kans puhdasvetinen puro. Minulle tuli mieleen ajatus että siellä voi ottaa vastaan raamatullisen kasteen. :) Se on pieni alue keskustan keskellä mutta siellä ei ollut ketään. Siellä on muutama penkki että voi istahtaa ja hiljentyä ja jopa rukoilla hiljaisuudessa. Minulle tuli mieleen että Jeesuksen oli tapana vetäytyä yksinäisyyteen opetuslasten kanssa. Niin ajattelin että se hiljaisuuden puisto on hyvä paikka vetäytyä pois ihmishälinästä. Se on Asikkalan eli Vääksyn keskustassa. Siellä otin nämä kuvat viikko sitten.

Eilen kävin Nuoramoisen kanavalla. Siellä talo näyttää että olisi kosken keskellä mutta ei ole. :wtf: :) Kokeilen miten video sujuu blogin kanssa. Lalaaa, se on kultakoski, missä PP kävi. :dance: Kai klikkaamalla sitä linkkiä video aukeaa. Toivottavasti aukeaa. Videon kesto on n. 30 sekuntia.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

https://www.blogger.com/video.g?token=A ... 2Tcb6NWYiI
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kuvia

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Syys 2020 15:34

*
Image
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron