hiusten värjäys

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: hiusten värjäys

ViestiKirjoittaja systeri » 22. Touko 2013 19:11

Ei se niin oo varmaan..mun vanhin sisko harmaantui alle viiskymppisenä ihan täysin ja on pysyny harmaana.Mutta meidän sekä äitillä että sisaruksilla on sen värinen iho että harmaa hiuksisina me näytetään lähinnä sairailta :-P ..ja se ei tunnu houkuttavan kyllä :oops: kyllähän ihminen haluaisi näyttää terveeltä.Mulle sisäinen kauneus on kuitenkin huomattavasti tärkeämpää kuin ulkoinen.Tahtoisin olla sisäisesti kaunis ;gladly:
systeri
 

Re: hiusten värjäys

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 23. Touko 2013 16:52

systeri kirjoitti:Ei se niin oo varmaan..mun vanhin sisko harmaantui alle viiskymppisenä ihan täysin ja on pysyny harmaana.Mutta meidän sekä äitillä että sisaruksilla on sen värinen iho että harmaa hiuksisina me näytetään lähinnä sairailta :-P ..ja se ei tunnu houkuttavan kyllä :oops: kyllähän ihminen haluaisi näyttää terveeltä.Mulle sisäinen kauneus on kuitenkin huomattavasti tärkeämpää kuin ulkoinen.Tahtoisin olla sisäisesti kaunis ;gladly:


Ai, joo aattelin lähinnä sitä että kun monet morkkaavat harmaata väriä, että värihän se on sekin värien joukossa :)
Omalla tavallaan kaunis. Toisilla kun ei tarvitse olla kuin muutama harmaa hius hiusten joukossa, niin jo kauhistellaan että väriä pitäisi laittaa :D
Harmaa on vissiin muodissa kun amerikkalainen Jay Maylen käyttää sitä myöskin hiuksissaan, oliko hän joku huippumalli sitten ;)

No mulla on tapana puolustaa sellaisia asioita mitä muut morkkaa :oops:

..ja niin kyllähän se sisäinen kauneus on sellainen tavoittelemisen arvoinen asia itse kullekin..jokainen on myös omalla tavallaan kaunis Jumalan luoma taideteos :thumb:
Viimeksi muokannut iinuliinu päivämäärä 23. Touko 2013 16:56, muokattu yhteensä 1 kerran
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: hiusten värjäys

ViestiKirjoittaja PetriFB » 23. Touko 2013 16:56

systeri kirjoitti:Ei se niin oo varmaan..mun vanhin sisko harmaantui alle viiskymppisenä ihan täysin ja on pysyny harmaana.Mutta meidän sekä äitillä että sisaruksilla on sen värinen iho että harmaa hiuksisina me näytetään lähinnä sairailta :-P ..ja se ei tunnu houkuttavan kyllä :oops: kyllähän ihminen haluaisi näyttää terveeltä.Mulle sisäinen kauneus on kuitenkin huomattavasti tärkeämpää kuin ulkoinen.Tahtoisin olla sisäisesti kaunis ;gladly:


Sinähän olet Herrassa Jeesuksessa sisäisesti kaunis ja uskon kasvun kautta kaunistut entisestään koko ajan enemmän.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: hiusten värjäys

ViestiKirjoittaja systeri » 23. Touko 2013 17:47

No kiitos vaan :) mutta sisäistä kauneutta kyllä tarvitaan lisääkin ja varsinkin uskovana..ja muutenkin toki.
Mä olin kerran..aikoja sitten lapsityöntekijäpäivillä ja näin siellä erään vanhemman naisen jolla oli tosi kauniin harmaat hiukset ja niin kaunis muutenkin kasvoiltaan että jäin oikein tuijottamaan sitä kauneutta ;gladly:

3. Moos. 19:32
Nouse harmaapään edessä ja kunnioita vanhusta

Tämä on erään miehen lempilausahdus huumorimieles aina kun tapaa tuttuja :)
systeri
 

Re: hiusten värjäys

ViestiKirjoittaja AuMaT » 23. Touko 2013 19:52

Itse värjäsin hiuksia ennen uskoon tuloani mutta sekin sitten loppui täysin kun uskoon tulin, ei vaan kiinnostanut enää... Ja ei kiinnosta vieläkään ja en koe tarvitsevani värjätä hiuksiani millään värillä. Minut on luotu tälläiseksi kuin olen, hiuksia myöten joten miksi sitä muuttamaan? ;)

"Rakkaani, kaikki sinussa on kaunista, sinä olet täydellinen!" Laul. l. 4:7
"Minä olen tie, totuus ja elämä." Herramme Jeesus Kristus
AuMaT
 
Viestit: 24
Liittynyt: 16. Kesä 2012 16:49

Re: hiusten värjäys

ViestiKirjoittaja systeri » 23. Touko 2013 20:30

No ei muakaan yhtään kiinnostaisi ,mutta itsetunto ei varmaan kestäisi puolison kommentteja ...meillä taitais olla jatkuva riita päällä jos mun tukkaa arvosteltais mennentullen.Hän tykkää väreistä paljon enemmän kuin mä..saadaan kiista aikaiseksi jopa ikkunaverhoista :good2:
systeri
 

Re: hiusten värjäys

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 23. Touko 2013 21:42

Mie en näe syntinä suoraan hiustenvärjäystä sinänsä. Minulla itselläni on olleet tumman ruskeat hiukset aikoinaan. Nyt on melko harmaat ja aloin harmaantumaan jo 30 + ikäisenä niin, että siitä huomautettiin. Siitä on jo aikaa melkein 20 vuotta. Ei se minua haitannut asiasta huomauttaminen, joka tapahtui lähinnä miesvaltaisella työpaikalla miesten taholta. No....sitten minulle tehtiin tepponen ollessani n. 40 + ja hiuksiini suihkutettiin värejä, kun nukuin nokkaunia töitten jälkeen. Värin piti olla vieläpä vesiliukoista, muttei ollutkaan. Tämän seurauksena värjäsin hiusiani aika lailla samalla värillä, mikä oli nuorena muutaman vuoden tietäen, että värjäämisessä on riskinsä ja haittansa. Luulin myös näyttäväni ikäistäni nuoremmalta. Minulla oli siis jonkinlaisia komplekseja hiuksieni harmaudesta.
Noin viisi vuotta sitten päätin, että nyt saa riittää ja annoin hiukseni kasvaa sellaisena kuin ne ovat. Prosessi oli aika hassu välillä, kun hiukset olivat jotakuinkin puoliksi harmaat ja tummat. Mutta en ole kyllä pätkääkään katunut :) Nyt vaan käyn n. kerran kuussa parturissa, kun hiukset ovat tuuheat ja kasvaessaan aika nopeasti päänahkani ei hengitä, mistä taas on omat ongelmansa. No, se siitä. Mutta onko hiustenvärjäys synti niin jokaisen sydän, omatunto kyllä sanoo sen ja tehköön kukin vilpittömästi, kuten asian näkee. Jos motiivit ovat väärät niin syntihän se on. Mutta kukin tietää sydämessään, kuinka asiat ovat. Olipa kiva nähdä Pekka foorumin kautta kuvan muodossa. Minä en nyt tänne kuvaani laita kuitenkaan. Suurinta osaa en ole foorumilaisista nähnyt, enkä varmaan foorumitapaamisiin perhesyistä ehkä päässe...en tiedä vielä.

Siunausta, :pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: hiusten värjäys

ViestiKirjoittaja systeri » 23. Touko 2013 22:47

Joo..eiköhän se usko ja taivaltaminen oo kuitenkin sydämmen asenteesta kiinni :) Herra näkee kaiken...Aamen :)
systeri
 

Re: hiusten värjäys

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 24. Touko 2013 07:22

Mun mielestä miehet on kyllä ihan komeita, jos tukka pysyy päässä, mutta harmaantuu ;gladly:
Useimmat kuitenkin ehkä jossain määrin kaljuuntuu, mikä sekään ei ole mikään ongelma.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: hiusten värjäys

ViestiKirjoittaja pekka » 24. Touko 2013 11:30

Aamu-Usva kirjoitti:Mun mielestä miehet on kyllä ihan komeita, jos tukka pysyy päässä, mutta harmaantuu ;gladly:
Useimmat kuitenkin ehkä jossain määrin kaljuuntuu, mikä sekään ei ole mikään ongelma.


Tässä kuvassa näkyy hyvin kuinka tukkani on lähtenyt iän myötä päästä:

Image


Tässä annan koirilleni piparia:

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa

cron