hiusten värjäys

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

hiusten värjäys

ViestiKirjoittaja Eetu » 22. Touko 2013 08:29

Hiusten blondaus on mietityttänyt mua jo pitkään, en siis ymmärrä mitä vikaa on naisten omassa hiusvärissä, Luoja on kummiskin jokaiselle antanut kauniin hiusvärin eikä sitä mielestäni pidä mennä muuttelemaan, eikös ne hiusvärit ole kaiken kukkuraksi epäterveellisiäkin, en siis tahdo mitenkään hyökätä ketään vastaan enkä provosoida mutta ihmettelen suuresti tätä. Täällä PK-seudulla näkee todella paljon valeblondeja, liekö sitten Marilyn Monroe "pioneeri" siinä asiassa.

http://vigilantcitizen.com/vigilantrepo ... ve-part-i/
Eetu
 

Re: hiusten värjäys

ViestiKirjoittaja Janne » 22. Touko 2013 08:47

Eetu kirjoitti:Hiusten blondaus on mietityttänyt mua jo pitkään, en siis ymmärrä mitä vikaa on naisten omassa hiusvärissä, Luoja on kummiskin jokaiselle antanut kauniin hiusvärin eikä sitä mielestäni pidä mennä muuttelemaan, eikös ne hiusvärit ole kaiken kukkuraksi epäterveellisiäkin, en siis tahdo mitenkään hyökätä ketään vastaan enkä provosoida mutta ihmettelen suuresti tätä. Täällä PK-seudulla näkee todella paljon valeblondeja, liekö sitten Marilyn Monroe "pioneeri" siinä asiassa.

http://vigilantcitizen.com/vigilantrepo ... ve-part-i/


Rauhan tervehdys.

Nyt ihan ensimmäisenä sanon että miehet myös värjäävät hiuksia joten se ei ole pelkkä naisten "vitsaus" :D

Suurin osa hiusväreistä on erittäin myrkyllisiä ja erittäin haitallisia terveydelle sekä ne tuhoavat hiuslaatua. Nykyään toki on saatavana myös ilmeisesti 100 % luonnollisiakin hiusvärejä mutta ne ovatkin sitten kalliimpia. Toinen hiusten "tappaja" on permanentti :o

Kaikkein parasta kuitenkin olisi jos jokainen hyväksyisi itsensä juuri sellaisena kuin Jumala on luonnut, ja yhtä tärkeä asia on että me hyväksymme myös muut sellaisena kuin Jumala on luonnut.
Jumala ei ole tehnyt virheitä kun Hän on valmistanut meitä. Kun nyt esim. värjäämme hiuksia niin se on vähän kuin olisimme tyytymättömiä Jumalan kätten tekoihin.

Olen itsekkin värjännyt ennen hiuksia mutta onneksi on saanut tehdä asiasta parannuksen ja nykyään olen tyytyväinen siihen hiusten väriin jonka Jumala on minulle hyväksi katsonut. Kiitos Herralle

Jokainen tekee kuitenkin tässäkin asiassa omat päätöksensä.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: hiusten värjäys

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 22. Touko 2013 09:56

Itse en ole koskaan värjännyt hiuksia, enkä käy kampaajalla muutenkaan. Sen olen kyllä sitten näköinenkin ;gladly:
Välillä olen ajatellut, että pitäisi varmaan tehdä hiuksilleenkin jotain, mutta tuntuu niin rasittavalta ajatukselta joutua sitten koko ajan juoksemaan jossain kampaajalla tai värejä ostamassa, koska se vasta on kauhean näköistä, jos on värjännyt, mutta väri on haalistunut ja juurikasvu rehottaa...
Raamatun mukaan naisen tulee kaunistaa itseään, mutta kainosti ja siveästi (1.Tim.2:9); ehkä mieluiten pelkillä hyvillä teoilla. Ja iloinen sydän kaunistaa kasvot :D
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: hiusten värjäys

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Touko 2013 10:11

*
Muutamalla "mummolla" on harmaantunut tukka mutta siinä on joku hassu väri. Toisella on vihreä ja sit toisella sininen ja toisella violetti. En kehdannut kysyä omako väri vai värjätty tukka? Kyllä vielä uteluttaa värjätäänkö mummot tukka...? Sorry uteliaisuuteni :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: hiusten värjäys

ViestiKirjoittaja Herman » 22. Touko 2013 10:22

Hiusten värjäily (ja muu ulkonäön muokkaaminen) on usein oire heikosta itsetunnosta ja hyväksynnän etsimisestä. Kaikki tarvitsee hyväksyntää ja etsii sitä jostakin. Minäkin värjäsin hiuksia ennen ja muutenkin koitin pysyä tämän maailman muotin näköisenä tullakseni hyväksytyksi, mutta kun olen saanut enemmän ymmärtää taivaallisen Isäni hyväksynnästä, ei enää tarvitse koittaa saada hyväksyntää tästä maailmasta.
Herman
 

Re: hiusten värjäys

ViestiKirjoittaja Eetu » 22. Touko 2013 11:15

Janne kirjoitti:
Eetu kirjoitti:Hiusten blondaus on mietityttänyt mua jo pitkään, en siis ymmärrä mitä vikaa on naisten omassa hiusvärissä, Luoja on kummiskin jokaiselle antanut kauniin hiusvärin eikä sitä mielestäni pidä mennä muuttelemaan, eikös ne hiusvärit ole kaiken kukkuraksi epäterveellisiäkin, en siis tahdo mitenkään hyökätä ketään vastaan enkä provosoida mutta ihmettelen suuresti tätä. Täällä PK-seudulla näkee todella paljon valeblondeja, liekö sitten Marilyn Monroe "pioneeri" siinä asiassa.

http://vigilantcitizen.com/vigilantrepo ... ve-part-i/


Rauhan tervehdys.

Nyt ihan ensimmäisenä sanon että miehet myös värjäävät hiuksia joten se ei ole pelkkä naisten "vitsaus" :D

Suurin osa hiusväreistä on erittäin myrkyllisiä ja erittäin haitallisia terveydelle sekä ne tuhoavat hiuslaatua. Nykyään toki on saatavana myös ilmeisesti 100 % luonnollisiakin hiusvärejä mutta ne ovatkin sitten kalliimpia. Toinen hiusten "tappaja" on permanentti :o

Kaikkein parasta kuitenkin olisi jos jokainen hyväksyisi itsensä juuri sellaisena kuin Jumala on luonnut, ja yhtä tärkeä asia on että me hyväksymme myös muut sellaisena kuin Jumala on luonnut.
Jumala ei ole tehnyt virheitä kun Hän on valmistanut meitä. Kun nyt esim. värjäämme hiuksia niin se on vähän kuin olisimme tyytymättömiä Jumalan kätten tekoihin.

Olen itsekkin värjännyt ennen hiuksia mutta onneksi on saanut tehdä asiasta parannuksen ja nykyään olen tyytyväinen siihen hiusten väriin jonka Jumala on minulle hyväksi katsonut. Kiitos Herralle

Jokainen tekee kuitenkin tässäkin asiassa omat päätöksensä.



Joo, totta turiset. Itekkin värjäsin ennen muinoin, blondasinkin, mut sitten mietin että ei mitään järkeä, tuli semmonen ihme kapinallinen olo siitä värjäilystä, nyt mulla on semmonen yhen millin tyylikäs kampaus. Varmasti Herralla on oma aikataulunsa herätellä jokaista ulkonäköasioissa, siis siihen suuntaan että ei lähde turhuuksien turuille, jokainen mies on luonnostaan komea ja jokainen nainen luonnostaan kaunis.

Tässä on varmaan joku massapsykologinen juttu, ennen muinoin mulla oli telkkarikin koska ajattelin että semmonen "pitää" olla, nyt ei oo telkkaria eikä sohvaa, ja olo on paljon kevyempi kuin ennen.
Eetu
 

Re: hiusten värjäys

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 22. Touko 2013 11:23

Myönnän avoimesti värjääväni hiuksia, yleensä olen punapää, oikeasti harmaahiuksinen. Tosin en ole kovin tarkka kaunistumisista, että voi venyä kampaamokäynti välillä. En meikkaa tms. ei olisi aikaa ja jaksamista sellaiseen enkä koe tarpeelliseksi yleensä sitä tehdäkään, mutta hiustenvärjäys, siitä en ole erottautunut, enkä koe että se minua vallitsee tai tekee eriarvoiseksi Jumalan silmissä.

En myöskään pukeudu pitkiin hameisiin, vaan housuihin. Mutta en koe olevani lainalla, vaikka raamattu antaa tietynlaisia kehoituksia monessakin asiassa. Itse asiassahan me naiset emme saisi pukeutua kuin miehet housuihin, olenko oikeassa :)
lonelyrider
 

Re: hiusten värjäys

ViestiKirjoittaja pekka » 22. Touko 2013 11:26

Mulla ei oo onneksi ongelmaa tämän tukkani kanssa, nähkääs kun ei ole sitä tukkaa enää paljoa päässäni jäljellä. Sivuilla ja takana vielä on mutta muuten on tukka jo lähtenyt. Ikääkin on kyllä kertynyt 50 + joten toinen jalka on jo haudassa, niin sanotusti.

Tässä vielä todiste että en puhu palturia:

Image

Olemme tuossa kakkukahveilla eräässä ompelimossa maaliskuun alussa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: hiusten värjäys

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 22. Touko 2013 11:29

pekka kirjoitti:Mulla ei oo onneksi ongelmaa tämän tukkani kanssa, nähkääs kun ei ole sitä tukkaa enää paljoa päässäni jäljellä. Sivuilla ja takana vielä on mutta muuten on tukka jo lähtenyt. Ikääkin on kyllä kertynyt 50 + joten toinen jalka on jo haudassa, niin sanotusti.

Tässä vielä todiste että en puhu palturia:

Image

Olemme tuossa kakkukahveilla eräässä ompelimossa maaliskuun alussa.


No, et puhu palturia :) Ihan kiva nähdä kuvia, kun tuo Pekkakin on aivan erinnäköinen minkä kuvan sinustakin on muodostanut, kun sitä tekee näköjään tahattomasti...

Olisi kyllä kiva nähdä kaikki foorumilaiset livenä.
lonelyrider
 

Re: hiusten värjäys

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 22. Touko 2013 11:34

Se on hassua että tietää niiden aineiden olevan myrkkyä... huomaa Mikko, jos luet tätä, että kyllä niitä myrkynkäyttäjiä löytyy muualtakin... on se sitten se paheksuttu tupakki, niin yhtälailla toinen voi värjätä hiuksiaan...

Esim. raskausaikana olen pyrkinyt välttämään värjäämistä, koska en halunnut vahingoittaa vauvaa... silti... silti sitä taas ollaan ajauduttu maailmanmuottiin... hmm..
lonelyrider
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa