Juutalainen sukujuuri?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Juutalainen sukujuuri?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Touko 2013 10:57

*
Jumala tulee kokoamaan ominaisuuskansaa ja myös täältä Suomea mutta kuinka ei-uskova ihminen jolla on juutalainen sukujuuri...?
Jumala tulee kokoamaan myös hänet?

Toinen juttu vielä...
Mitä profetia tarkoittaa että olen Aabrahamin siemeniä? :shock: :roll: Ihmettelin itse mitä tarvitsi ilmoittaa tuon profetian minulle koska Raamatun mukaan me kaikki olemme Aabrahamin siemeniä. Ihmettelin sitä profetiaa. :roll: Oli paikalla paljon uskovia ja tuo profetia tuli vain minulle. ??? :shock: ????

Ihmettelin myös että eräs uskonsisar tarjoutui apua ja otti puolestani selvää sukujuurestani sukututkimuksen kautta ja lähetteli niistä tietoja s-postilla minulle. Oli minun vika kun mainitsin sille sisarelle sen profetian.
Tuumin, järjestikö Jumalan tämän sisaren kautta vai? Sanoin sille sisarelle älä vaivaudu. Sisar kehoitti ottamaan DNA-testin.
Raamatun mukaan sisäinen juutalaisuus (juutalainen sukujuuri) on ulkonaista juutalaisuutta tärkeämpi.

Room. 2:29
vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

Ei ole väliä sillä onko juutalainen sukujuuri vaan siitä että on sisäisesti juutalainen.
Mutta minulle Jumala tuli kohtaamaan kun silloin lapsena en tiennyt Jumalan olemassaolosta. Ennen sitä sain ekan näyn vaikka en ollut uskossa ja sit Jumalan kohtaaminen. Siitä lapsuudesta saakka Jumala on ollut ihmeellisellä tavalla yhteydessä kanssani. Eikö se liity siihen juttuun että Jumala tulee kokoamaan ominaisuuskansaa? Ei kait tarkoita sitä?

Room. 10:20
Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet."

Mielessäni on paljon pyörinyt ihmeellisiä juttuja - täynnä ihmetyksiä ??? :roll: ????
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Juutalainen sukujuuri?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Touko 2013 11:52

*
Vielä toinen kysymys joka minua askarruttaa.

Raamatun mukaan Jumalan kansan silmät ei vielä auennut eikä ymmärtänyt että Jeesus on itse luvattu Messias
niin minulle tuli mieleen että Jumalan jäännöskansa asuu vielä täällä Suomessa ja silmät on edelleen pimentynyt eikä näe
evankeliumin voimaa - siis Jeesuksen armossa ja tuntemisessa siksi siltä kansalta evankeliointi ei suju hyvin vaan siinä se tökkii ja varmaan se johtuu että on itse tietämättä juutalainen juurelta ja silmät on edelleen pimentynyt eikä näe evankeliumin voimaa vaikka on uskossa Jeesukseen.
Ja tulee se aika että Jumalan jäännöskansa alkaa tuntea Herraa niin siksi silmät on auennut ja vasta osaa evankelioida ongelmitta. ??? :think2:

Toivottavasti olen väärässä mutta kaipaisin selkeää vastausta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Juutalainen sukujuuri?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Touko 2013 15:12

*
Evankeliointi tuntuu työliäältä ja epäselvältä kuin kävelisi suoalueella - eikö se johdu että on itse juutalainen juurelta ja vielä tietämättä siitä juutalaisesta sukujuuresta?
Jumalan kansan silmät on pimentynyt - eikö Jumalan jäännöskansan silmät ole myös hengellisesti pimentynyt..?

Mistä tietää onko profetia Jumalasta? Jos on niin pitäisikö tarttua siihen ja pitää siitä kiinni?
Aabrahamin siemen ei kai kuvata juutalaista sukujuurta?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Juutalainen sukujuuri?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 21. Touko 2013 21:17

Tämä on niitä asioita ,joka sitten lopahti minulla aikas lyhyeen .Meinaan Juutalais verilinjan tai suvun tutkiminen .Alkoi kovalla innolla ja sitte tuli vaan ,että turhaa ja joutavaa.Täällä Itä laidalla luulen on juutalaista verta ja myös joitakin tapoja on säilynyt.Vaan enemmän on jääny tuohon venäjän Karjalaan ja Pietarin alueelle.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron