Herätys tulee! Mutta millä ehdoilla?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Herätys tulee! Mutta millä ehdoilla?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Touko 2013 17:08

*
Siitä henkien erottamisen armolahjasta vielä...
Joku vuosi sitten (ennenkuin Markku Koiviston teko paljastui) huomautin erästä uskonveljeä joka veti illan kokousta ja aikoi pitää Markku Koiviston äänikasettia sinä iltana siinä kokouksessa ja sanoin että Markku Koivisto ei ole raitishenkinen. En silloin tiennyt Markku Koiviston teosta vielä. Mutta minusta hän toimi epäraamatullisesti kun hän kiinnitti Mart Lutherin tavoin sellaisen julistuksen ovelle. En muista mikä se julistus juttu oli.
Mutta se uskonveli suuttui minulle ja sanoi että itsellä on henkien erottamisen lahja ja sen mukaan voi luottaa Markkuun.

Miten voi tietää onko se armolahja aitoa? Voiko eksyneellä uskovalla olla se aitoa siis erottamisen armolahja?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7933
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Herätys tulee! Mutta millä ehdoilla?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 21. Touko 2013 18:02

Kyllä henkien eroittamisen lahja on ihan aito lahja .Toiset vaan lihassaan kuvittelee sen toimivan ,mutta kun se ei tietääkseni niin toimi vaan ihmisen tulee elää Pyhän Hengen ohjauksessa ,,,kuin henkäillä ja rauhasta käsin .Ei välttämättä mitään äkkiliikkeitä vaan monesti odottaa laskeutuuko rauha kyseisen asian ylle.Jos sellaista ei tule vaan tuntuu koko ajan ,että nyt ei mene asia oikein niin ymmärtääkseni silloin se ei mene oikein.Joskus asian näkee selvästi ja selvemmin ja kuka voi tietää eikö Pyhä Henki juuri opasta ja neuvo totuuteen niin kuin hän itse tahtoo ja näkee tärkeäksi.Armoa armon päälle.Omassa lihassa jos toimii ja menee mihin Oma nenä näyttää niin luulen ,että Pyhän Hengen on vaikea toimia normaali olosuhteissa ......Herätys asia on ainakin se ,että Israelin kansa tulee kokemaan herätyksen ??? milloin Jumala yksin tietää .Pakanoiden luku kun tulee määräänsä niin silloin varmaan ollaan lähellä.Pakanat herättää kateutta Israelin ns Pyhässä osassa ja asiat alkaa etenemään.Tämä parjattu sid roth tv7 yliluonnollista puhuu täsätä asiasta tai ilmeisesti se on hänen elämäntyönsä,kun Juutalaisilta suomut putoaa silmistä ja he alkavat nähdä totuuden eli kuka on Jeesus .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Herätys tulee! Mutta millä ehdoilla?

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 21. Touko 2013 18:17

Totta, että juutalaiset tulevat uskomaan Herraan Jeesukseen ja miksei myös moni pakanakin, mutta samaan aikaan myös on luopumusta vastapainona. En tiedä voiko herätys olla maailmanlaajuinen ja kovin näyttävä, kun toisaalta raamatussa puhutaan suuresta luopumuksesta, mutta tottakai moni myös voi löytää Herran ja voi olla ns. liikehdintää esim. paikkakunnittain.
lonelyrider
 

Re: Herätys tulee! Mutta millä ehdoilla?

ViestiKirjoittaja Herman » 21. Touko 2013 18:27

todael kirjoitti:Itse en saa mitään hengellistä ruokaa torontolaisuuden tutkimisesta - tiedän että se on harhaoppi. Tarvitsen oikeaa opetusta, MITÄ ja MITEN Jumalan Henki toimii seurakunnassa ja minun elämässäni. Minun tarvitsee täyttyä Pyhällä Hengellä, eikä vain arvioida miten ei tule täyttyä Hengellä.


Tässä kiteytyy omat (tällä hetkellä hieman turhautuneet) ajatuksenikin. Tuntuu että usein kun tekee avauksia jotka liittyvät jollain tavalla Jumalan voimaan, ihmeisiin ja tunnustekoihin, parantumiseen, herätykseen yms teemoihin, koskee suurin osa vastauksista pelkkiä eksytyksiä ja väärennöksiä. Vähän sama kuin tulisin jakamaan hyvän ruokaohjeen tai suosittelisin hyvää ravintolaa, ja vastaukseksi vain listataan myrkyllisiä ruoka-aineita ja huonoja ravintoloita.

Toki eksytyksistäkin saa ja pitääkin puhua, mutta turha vastakkainasettelu ja jatkuva pelottelu pitäisi lopettaa. Tunnistan siinä pelkoa ja hysteriaa, eikä toimintamme pitäisi perustua niihin, vaan rakkauteen ja ylhäältä tulevaan viisauteen ja maltillisuuteen, ja ennenkaikkea keskittyä siihen mikä rakentaa meitä oikeassa uskossa niinkuin Todaelkin tuossa kirjoitti. Jumala meitä tässä auttakoon.
Herman
 

Re: Herätys tulee! Mutta millä ehdoilla?

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 21. Touko 2013 18:40

Millaista kirjoittelua sitten odottaa? Olen paljon kirjoittanut Jumalan voimasta ja siitä, kuinka Jeesus parantaa ja tekee terveeksi. Kelpaako se ihmisille, vai odotetaanko suuria profeettoja tai muita julistajia, joilla on karismaa ja näkyjä ja ihmeitä itsellään antaa. Henkilökohtaisesti minusta Jeesus on se, joka parantaa ja tekee terveeksi, omin vaattein tai teoin, en pysty... yksinkertaisesti en pysty ja joudun turvautumaan Jeesukseen kaikessa.

En ole painanut alas Jeesuksen voimaa tehdä ihmeitä, uskon siihen täysillä ja sitä tahdon julistaa.

On sitten eri asia, uskooko kaiken olevan ihmiselle ja lähimmäiselle hyväksi. :) ja haluaako siis eroittua vai siunata asioita. En voi mitään, jos tulee oltua välillä hieman varovainen sanomaan amen ja koettelee asioita, ketään ihmistä en yritä loukata tai turhauttaa, mutta näissä asiossa on vähän enemmästäkin kyse, kuin vain "laitanpa laput silmille ja annan olla"...

Tietenkään ei tule kaikessa olla vastaan tai etsiä eksytyksiä, nytkään en muista palstalla olenko ottanut muuhun kantaa kuin owuor juttuun, jos joku näkee sen kauhisteluna ja peloitteluna tai että kertoo yleisesti mitä lukee kirjoituksista, niin en nyt osaa muutenkaan toimia, kuin kertoa sen miten ymmärtää asiat.
Viimeksi muokannut lonelyrider päivämäärä 21. Touko 2013 18:42, muokattu yhteensä 1 kerran
lonelyrider
 

Re: Herätys tulee! Mutta millä ehdoilla?

ViestiKirjoittaja Herman » 21. Touko 2013 18:42

lonelyrider kirjoitti:Millaista kirjoittelua sitten odottaa? Olen paljon kirjoittanut Jumalan voimasta ja siitä, kuinka Jeesus parantaa ja tekee terveeksi. En ole painanut alas Jeesuksen voimaa tehdä ihmeitä, uskon siihen täysillä ja sitä tahdon julistaa.


"Jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi" (1.Moos.4:7)
Herman
 

Re: Herätys tulee! Mutta millä ehdoilla?

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 21. Touko 2013 18:43

Herman kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Millaista kirjoittelua sitten odottaa? Olen paljon kirjoittanut Jumalan voimasta ja siitä, kuinka Jeesus parantaa ja tekee terveeksi. En ole painanut alas Jeesuksen voimaa tehdä ihmeitä, uskon siihen täysillä ja sitä tahdon julistaa.


"Jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi" (1.Moos.4:7)


Mitä tarkoitat?
lonelyrider
 

Re: Herätys tulee! Mutta millä ehdoilla?

ViestiKirjoittaja Herman » 21. Touko 2013 18:47

lonelyrider kirjoitti:Mitä tarkoitat?


Että jos omatuntosi ei soimaa, voit olla ihan rauhassa eikä tarvitse puolustautua.
Herman
 

Re: Herätys tulee! Mutta millä ehdoilla?

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 21. Touko 2013 18:51

Herman kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Mitä tarkoitat?


Että jos omatuntosi ei soimaa, voit olla ihan rauhassa eikä tarvitse puolustautua.


No, ei se kyllä soimaa, mutta otin tähänkin ketjuun mukaan asioita edellisestä ketjusta ja koin ehkä turhautumisesi johtuvan myös minusta, koska tiesin jatkaneeni samaa juttua myös täällä.
lonelyrider
 

Re: Herätys tulee! Mutta millä ehdoilla?

ViestiKirjoittaja Lilli » 22. Touko 2013 09:33

Herman kirjoitti:Monet saarnamiehet lupaavat herätyksen tulevan. Mutta jotkut unohtavat mainita sellaisen "pienen" seikan, että Jumala ei koskaan ole luvannut herätystä ilman tiettyjen ehtojen täyttymistä. Mitkä nuo ehdot ovat? Mielestäni ne kiteytyy aika hyvin näissä jakeissa:

"Jos minä suljen taivaan, niin ettei tule sadetta, jos minä käsken heinäsirkkain syödä maan tahi jos minä lähetän ruton kansaani, mutta minun kansani, joka on otettu minun nimiini, nöyrtyy, ja he rukoilevat ja etsivät minun kasvojani ja palajavat pahoilta teiltänsä, niin minä kuulen taivaasta ja annan anteeksi heidän syntinsä ja teen heidän maansa jälleen terveeksi." (2.Aik.7:13-14)

Eli selkeät herätyksen tulemiselle annetut ehdot ovat, että Jumalan kansa eli Jeesuksen Kristuksen uskovat:

- Nöyrtyvät
- Rukoilevat
- Etsivät Herran kasvoja
- Palajavat pahoilta teiltänsä

Erityisesti näinä viimeisinä aikoina jolloin on ennustettu tulevan korvasyyhyyn julistavia valheopettajia, on tärkeää pitää mielessä ja muistuttaa ihmisiä näistä ehdoista, niin ettei uskovat jäisi väärään toivoon ja pettyisi kun ei mitään tapahdukaan, tai pahemmassa tapauksessa vastaanottavat väärän "herätyksen".


Ihan kuin olisit kuunnelllut David Owuoria, sillä juuri tätä hän opettaa.
Keniassa on nyt menossa valtava herätys, mutta ei se alkanut yhtäkkiä. Papit ja piispat pelkäsivät alkaa julistamaan parannuksen tekoa ja katumusta, koska he pelkäsivät, että seurakuntalaiset häipyvät. Samaa pelkäävät Suomen papit. Kun he sitten nöyrtyivät ja alkoivat tehdä parannusta, alkoi tulla herätystä ja sankoin joukoin niin, että muslimitkin kääntyivät kristinuskoon.
Ja seurakuntalaiset eivät häipyneet, vaan heidän määränsä alkoi lisääntyä suuresti.

Moniko muslimi kääntyy Euroopassa? Käykö päinvastoin?

Ei se herätys ala Suomessakaan, että simsalabim, jos joku niin ennustaa. Suomalaisten kristittyjen pitäisi myös alkaa tehdä parannusta synneistä ja loistaa lamppuna muulle maailmalle.
Lilli
 
Viestit: 143
Liittynyt: 31. Maalis 2013 22:31

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa

cron