Kuolla itselleen.

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Kuolla itselleen.

ViestiKirjoittaja systeri » 20. Touko 2013 15:05

Nyt täytyy aloittaa tämmönen ketju kun se niin on aiheuttanut ihmettelyä ja iloa mun sisuksissa :) Oon tienny olevani Pyhän Hengen tutkittavana jo pidemmän aikaa ja joutunu/saanu tehdä parannusta monesta asiasta.Mutta nyt on taas ihan kuin uus jakso, oppiaine menossa :) ...useasti täs lyhyellä ajalla oon joutunu tilanteeseen jossa on liha yrittäny sanella sääntöjä joihinkin asioihin negatiivisin tuntein, niin oon kuullu päässäni äänen ..."tällä kohtaa sun täytyy kuolla itselles :shock: ..ja jättää se asia Jumalalle" ja oon perään kyenny sanomaan "tapahtukoon Herra sun tahtos".Ja kun asia on ohitettu oon saanu todeta että se meni juuri niinkuin Jumala halusi sen menevän ;gladly: Halleluja että on ihmeellistä tämä uskonelämä :)
systeri
 

Re: Kuolla itselleen.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Touko 2013 15:18

systeri kirjoitti:Nyt täytyy aloittaa tämmönen ketju kun se niin on aiheuttanut ihmettelyä ja iloa mun sisuksissa :) Oon tienny olevani Pyhän Hengen tutkittavana jo pidemmän aikaa ja joutunu/saanu tehdä parannusta monesta asiasta.Mutta nyt on taas ihan kuin uus jakso, oppiaine menossa :) ...useasti täs lyhyellä ajalla oon joutunu tilanteeseen jossa on liha yrittäny sanella sääntöjä joihinkin asioihin negatiivisin tuntein, niin oon kuullu päässäni äänen ..."tällä kohtaa sun täytyy kuolla itselles :shock: ..ja jättää se asia Jumalalle" ja oon perään kyenny sanomaan "tapahtukoon Herra sun tahtos".Ja kun asia on ohitettu oon saanu todeta että se meni juuri niinkuin Jumala halusi sen menevän ;gladly: Halleluja että on ihmeellistä tämä uskonelämä :)



Wautsiii!!! :thumb:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kuolla itselleen.

ViestiKirjoittaja Herman » 20. Touko 2013 15:52

Tuossa Systerin todistuksessa tuli hienosti esille se, että itselleen kuoleminen on pitkälti kuuliaisuutta Jumalan äänelle. Toki se on myös taipumista Jumalan Sanan mukaan, mutta siinäkin on tärkeintä kulkea Jumalan johdatuksessa. Voimme helposti alkaa itse suorittamaan "itsellemme kuolemista" kaikenlaisilla säännöillä ja kielloilla, mutta jos ei Jumalan Henki ole vaikuttanut sitä, on suuri vaara erehtyä Jumalan tahdosta ja joutua ikäänkuin perinnäissääntöjen orjuuttamaksi. Kirjain on kuollutta jos ei Henki saa tehdä sitä eläväksi, siksi on erittäin tärkeää etsiä totuutta rukoillen, että Henki avaa ne asiat jotka ovat juuri meille juuri kullakin hetkellä ajankohtaisia. Ja asenne tulee tietysti olla "ei minun tahtoni, vaan Sinun".
Herman
 

Re: Kuolla itselleen.

ViestiKirjoittaja todael » 20. Touko 2013 15:57

1Joh. 5:1-5
"Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt. Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.

Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat; sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme. Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

Vain Jumalasta syntynyt voittaa maailman....

- todael
todael
 

Re: Kuolla itselleen.

ViestiKirjoittaja Herman » 20. Touko 2013 16:09

Täytyy kuitenkin vielä tuohon edellä kirjoittamaani lisätä, että tuota lausetta "Jumala ei ole minulle tästä puhunut" voidaan myös käyttää väärin, puolustukseksi tottelemattomuudelle. Jos jokin asia on tarpeeksi selkeästi Raamatussa ilmoitettu, ei siihen tarvitse odottaa sen enempää vahvistusta ollaksemme kuuliaiset. Mutta ymmärrän ja olen itse kokenut, että joskus voi olla oikeasti hämmentynyt olo kun yksi sanoo yhtä ja toinen toista, eikä Raamattu tunnu avautuvan tarpeeksi selkeästi, ja silloin täytyy vaan rukoilla ja pyytää Jumalalta selkeyttä ja ymmärrystä - Hän on luvannut sitä antaa kun vain etsimme ja anomme, kunnes saamme vastauksen.
Herman
 

Re: Kuolla itselleen.

ViestiKirjoittaja systeri » 06. Kesä 2013 20:32

Ajattelin tänään taas tätäkin aihetta ja sitä että onhan mun täytynyt kuolla itselleni jo monessa kohtaa, mutta on ollut asioita jotka on myöhemmin nostettu pintaan , joihin en meinannut heti taipua ja sen johdosta sain kuulla sisäisen Pyhän Hengen äänen ja nöyrtyä sen edessä.Tämäkin aihe on tullut erittäin läheiseksi nyt.Kiitos ja kunnia Jumalalle!
systeri
 

Re: Kuolla itselleen.

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 09. Kesä 2013 06:19

Mielestäni kun kuolee itselleen niin alkaa Aikuisten oikeasti kulkea Hengessä .Silloin pääsee Henki voimaansa ja omat lihan teot ja himot jäävät takaalalle ja kulku on erilaista .Välillä tosin ku maailman stressi ja äkkikäänteet elämässä Iskee niin tämä liha helposti pääsee taas valtaan ja sitte toiminta on hetken kenties lihallista kunnes taas Pyhä Henki alkaa kauniisti ohjata ajatuksia takas Hengen elämään.Tällaista vuorottelua se taitaa monesti olla tämä nykymeno ,mutta vuosien saatossa se askel vahvistuu ja vahvistuu kun jaksaa kuulla vaan Pyhän Hengen ääntä ja sallii hänen olla rinnalla kulkija olla kuin osa omaa itseä omaa mieltä ja kaikkea.Kyllä se siitä.Ilman mitään pakko pakkoa hyvä tulee.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Kuolla itselleen.

ViestiKirjoittaja systeri » 09. Kesä 2013 11:27

Aivan.."aikuisten oikeasti"..hyvin sanottu :) Eilen sain Jumalan armosta kuolla itselleni.Tein 14 tuntisen työpäivän ja tarjolla olis ollu vielä pitkä rahakas päivä pyhätyötä :-P Kiinnosti kyllä ,todellakin, ennen kesälomaa ,mutta sanoin "kiitos ei" :) Kyllä se lepopäivä on vietettävä..kiitos Herralle, muuten ei "kunnian kukko" laula :roll:
systeri
 

Re: Kuolla itselleen.

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 09. Kesä 2013 14:29

Olen lukemassa Roomalaiskirjettä ja nyt lukiessani tuli juuri vastaan kohta, jossa sanotaan: "Mutta meidän, vahvojen, tulee kantaa heikkojen vajavaisuuksia, eikä elää itsellemme mieliksi. Olkoon kukin meistä lähimmäiselleen mieliksi hänen parhaaksensa, että hän rakentuisi. Sillä ei Kristuskaan elänyt itsellensä mieliksi, vaan niinkuin kirjoitettu on: 'Niiden herjaukset, jotka sinua herjaavat, ovat sattuneet minuun' (Room.15:1-3)." Sitä se itselleen kuoleminen käsittääkseni juuri on, ettei elä itselleen mieliksi, vaan on mieluummin lähimmäiselleen mieliksi. Niinkuin Jumalan rakkaudestakin sanotaan, että ei etsi omaansa :hearts: .

Nyt herätän pienen päiväunilaiseni ja lähden kokoukseen :happy:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Kuolla itselleen.

ViestiKirjoittaja pekka » 10. Kesä 2013 09:39

http://st.gdefon.ru/wallpapers_original/302653_(<a class="postlink" href="http://www.GdeFon.ru).jpg

Aamu-Usva kirjoitti:Olen lukemassa Roomalaiskirjettä ja nyt lukiessani tuli juuri vastaan kohta, jossa sanotaan: "Mutta meidän, vahvojen, tulee kantaa heikkojen vajavaisuuksia, eikä elää itsellemme mieliksi. Olkoon kukin meistä lähimmäiselleen mieliksi hänen parhaaksensa, että hän rakentuisi. Sillä ei Kristuskaan elänyt itsellensä mieliksi, vaan niinkuin kirjoitettu on: 'Niiden herjaukset, jotka sinua herjaavat, ovat sattuneet minuun' (Room.15:1-3)." Sitä se itselleen kuoleminen käsittääkseni juuri on, ettei elä itselleen mieliksi, vaan on mieluummin lähimmäiselleen mieliksi. Niinkuin Jumalan rakkaudestakin sanotaan, että ei etsi omaansa :hearts: .

Nyt herätän pienen päiväunilaiseni ja lähden kokoukseen :happy:


Matt. 18:35

Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."



Room. 6:17

Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,



Ef. 6:6

ei silmänpalvelijoina, ihmisille mieliksi, vaan Kristuksen palvelijoina, sydämestänne tehden, mitä Jumala tahtoo,



Kol. 3:23

Kaikki, mitä teette, se tehkää sydämestänne, niinkuin Herralle eikä ihmisille,
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa

cron