Hyvää jatkoa ja Herran siunausta ja rauhaa!

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Hyvää jatkoa ja Herran siunausta ja rauhaa!

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 19. Touko 2013 12:27

Jasmiini kirjoitti:Siis tarkoitin omalta kohdaltani kiitos ja näkemiin. Poistun siis itsekin muihin maisemiin.


miksi? Toivottavasti minä en ainakaan ole sinua loukannut mitenkään. Pyydän anteeksi jos olen, en halua että kellekään jäisi se ajatus, että olen halunnut kenenkään uskoa ajaa alas millään tavoin. Rakastan Jeesusta ja haluan elää Hänessä ja haluan että Hänen tahtonsa saisi täällä maanpäällä tapahtua ja voisimme yhdessä olla rakentajia, ei hajoittajia, vaan nostaa Kristusta ja tuoda Hänen valoaan tähän ympäröivään pimeyteen.
lonelyrider
 

Re: Hyvää jatkoa ja Herran siunausta ja rauhaa!

ViestiKirjoittaja Janne » 19. Touko 2013 12:27

Tässä on käynnyt nyt niin että Mikko seisoo keskellä ja muut heittelevät palloja. Palloja tulee kuitenkin niin paljon että Mikko ei saa niistä koppeja.

Ymmärrän että ihmiset haluavat hyvää ja toisen parasta mutta pitäisi jonkinlaista tilannetajua olla. Sekään ei aja kenekään etuja että jankataan jankataa samaa lause partta, sitä kutsutaan maailmassa aivopesuksi.

Täällä ollaan monesti kärkkäitä kirjoittamaan kommentteja vaikka ei tiedetä asioista taustoja. Minusta Mikkon ainut virhe oli se että hän nosti tämän asian esille täällä foorumilla. Hänen olisi tullut ennemmin setviä tätä asiaa paikalliseurakunnan tasolla eikä alkaa tänne foorumille maalitauluksi.

Mutta kuitenkin, Jumalan siunausta Mikolle ja hänen perhekunnallensa.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Hyvää jatkoa ja Herran siunausta ja rauhaa!

ViestiKirjoittaja pekka » 19. Touko 2013 12:31

toni t kirjoitti:
Jasmiini kirjoitti:Siis tarkoitin omalta kohdaltani kiitos ja näkemiin. Poistun siis itsekin muihin maisemiin.


Jumalan siunausta myös sinulle sisar. Olen iloinnut kirjoituksistasi foorumille, ne ovat olleet todella rakentavia. Samoin olen iloinnut myöskin Mikon kirjoituksista.


Tässä suru puserossa kirjoitan, että niin olen minäkin iloinnut Mikosta ja Jasmiinista.


Tässä meillä kaikilla on vielä(kin) varaa petrata:

Kol. 3:13

kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.


Tervetuloa takaisin Mikko ja Jasmiini kun se teille sopii!

Jumalan siunausta teille molemmille ja läheisillenne.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Hyvää jatkoa ja Herran siunausta ja rauhaa!

ViestiKirjoittaja Herman » 19. Touko 2013 12:32

lonelyrider kirjoitti:Missään, missä uskovat kokoontuvat yhteen, ei voi täysin välttyä ristiriidoilta, ikävä kyllä. Menet sitten livemaailman seurakuntaan tai olet täällä netissä uskovien seurassa, aina tulee tietyllä lailla ristiriitaisuutta.


Todella tärkeä ja totuudellinen pointti. Olen huomannut sellaisen asian, että uskoville (ainakin täällä Suomessa) on tosi vaikeaa olla mukana todellisessa uskovien välisessä yhteydessä. Isommista tai joskus pienemmistäkin ristiriidoista saattaa ovet paukkua. Olen huomannut tämän ennenkaikkea itsessäni, sillä mulle oli joskus sietämättömän vaikeaa pysyä yhteydessä jos tuli ristiriitoja.

Herra on sittemmin armossaan auttanut näkemään ja hyväksymään, että ristiriidat kuuluvat osana uskovien välistä kanssakäymistä. Niitä voi päästä pakoon ainoastaan pakenemalla uskovien välistä kanssakäymistä. Siksi monet seurakunnat pyörittävät pelkkiä kokouspaikkoja ja kokouksiin osallistuminen muistuttaa enemmän teatterissa käymistä, kuin perheväen kohtaamista.

"Rauta rautaa hioo, ja ihminen toistansa hioo" (Snl.27:17). Kipeissä ristiriidoissakin piilee puhdistavaa hoitoa. Siksi on myös oman hengellisen kasvun ja uskonelämän kannalta tärkeää pysyä yhteydessä, vaikka tulisikin ristiriitoja. Jos aina pakenemme, me emme pääse hioutumaan ja jäämme rosoisiksi. En tahdo ketään koittaa taivuttaa jäämään, koin vain tuoda näitä ajatuksia aiheeseen liittyen.
Herman
 

Re: Hyvää jatkoa ja Herran siunausta ja rauhaa!

ViestiKirjoittaja pekka » 19. Touko 2013 12:50

Herman kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Missään, missä uskovat kokoontuvat yhteen, ei voi täysin välttyä ristiriidoilta, ikävä kyllä. Menet sitten livemaailman seurakuntaan tai olet täällä netissä uskovien seurassa, aina tulee tietyllä lailla ristiriitaisuutta.


Todella tärkeä ja totuudellinen pointti. Olen huomannut sellaisen asian, että uskoville (ainakin täällä Suomessa) on tosi vaikeaa olla mukana todellisessa uskovien välisessä yhteydessä. Isommista tai joskus pienemmistäkin ristiriidoista saattaa ovet paukkua. Olen huomannut tämän ennenkaikkea itsessäni, sillä mulle oli joskus sietämättömän vaikeaa pysyä yhteydessä jos tuli ristiriitoja.

Herra on sittemmin armossaan auttanut näkemään ja hyväksymään, että ristiriidat kuuluvat osana uskovien välistä kanssakäymistä. Niitä voi päästä pakoon ainoastaan pakenemalla uskovien välistä kanssakäymistä. Siksi monet seurakunnat pyörittävät pelkkiä kokouspaikkoja ja kokouksiin osallistuminen muistuttaa enemmän teatterissa käymistä, kuin perheväen kohtaamista.

"Rauta rautaa hioo, ja ihminen toistansa hioo" (Snl.27:17). Kipeissä ristiriidoissakin piilee puhdistavaa hoitoa. Siksi on myös oman hengellisen kasvun ja uskonelämän kannalta tärkeää pysyä yhteydessä, vaikka tulisikin ristiriitoja. Jos aina pakenemme, me emme pääse hioutumaan ja jäämme rosoisiksi. En tahdo ketään koittaa taivuttaa jäämään, koin vain tuoda näitä ajatuksia aiheeseen liittyen.


Näinhän se on kuten kirjoitat. Kyllä jokaisella on tietysti oikeus "paeta" jos nyt tuota sanaa käytän. Minäkin haluaisin paeta tästä maailmasta mutta se vain nyt ei onnistu. Syyn te tiedättekin! Autiolle saarelle muuttaminen ei taas minua kiinnosta alkuunkaan. Tai erakoksi johonkin lapinmökkiin. Mutta tietysti tämä keskusteluihin osallistuminen on vapaaehtoista ja jos joku haluaa lopettaa kirjoittelun niin sillehän ei voi sitten oikein mitään. Mutta kiitos Herralle siitä, että olen ihan livenäkin saanut tutustua muutamiin foorumilaisiin ja ovat tulleet ihan ystäviksikin.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Hyvää jatkoa ja Herran siunausta ja rauhaa!

ViestiKirjoittaja tanu » 19. Touko 2013 13:08

-
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 17. Loka 2017 21:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Hyvää jatkoa ja Herran siunausta ja rauhaa!

ViestiKirjoittaja Masa » 19. Touko 2013 14:00

Janne kirjoitti:Tässä on käynnyt nyt niin että Mikko seisoo keskellä ja muut heittelevät palloja. Palloja tulee kuitenkin niin paljon että Mikko ei saa niistä koppeja.

Ymmärrän että ihmiset haluavat hyvää ja toisen parasta mutta pitäisi jonkinlaista tilannetajua olla. Sekään ei aja kenekään etuja että jankataan jankataa samaa lause partta, sitä kutsutaan maailmassa aivopesuksi.

Täällä ollaan monesti kärkkäitä kirjoittamaan kommentteja vaikka ei tiedetä asioista taustoja. Minusta Mikkon ainut virhe oli se että hän nosti tämän asian esille täällä foorumilla. Hänen olisi tullut ennemmin setviä tätä asiaa paikalliseurakunnan tasolla eikä alkaa tänne foorumille maalitauluksi.

Mutta kuitenkin, Jumalan siunausta Mikolle ja hänen perhekunnallensa.


Sinä Janne olet foorumin mode miksi et puuttunut asiaan kun oli aika? Näinkö meidän on toimittava uskovien keskuudessa annetaan loiventavaa kommenttia sen jälkeen kun on myöhäistä.
Vaikka tämä ei ole seurakunta, niin sama laki ja käytösmallit ovat voimassa täälläkin.. toinen tuo rehelliesti syntisä julki mihin raamattu kehoittaa, sitten osa porukasta yrittää kannustaa eteenpäin.
Kunnes tulee syyttäjät joka raiskaavat allensa kaiken kannustuksen, yksikään kannustus ei lähtenyt siitä että tupakanpoltto olisi ollut oikein, vaan se että korjataan ensin joku muu asia joka on vinossa ja sitten vasta se näkyvä synti.
Ja toiseksi mitä enemmän mietin ja ajattelen tuota fooruminsäännöstöä sitä tekopyhemmäksi se muodostuu.
Raamattu sanoo jos yksi tai useampi uskova on yhdessä on seurakunta kasassa - se että yhteys toimii sähköisellä viestinnällä ei muuta tuota edellä mainittua tosiasiaa.
Eli miten on siis käynyt? Mikko on syyllinen siihen kun toi rehellisesti syntisä esiin - voi meitä.. viisaita luulemme olevamme mutta maallinen tyhmyys sen kun vain tarttuu lisää..
Tulen surulliseksi tästä kaikesta, mutta samalla tiedän turhaa on sanoa,kirjoittaa mitään sillä ei ole kuulevia korvia näinkin yksinkertaiseen asiaan.
Masa
 

Re: Hyvää jatkoa ja Herran siunausta ja rauhaa!

ViestiKirjoittaja Herman » 19. Touko 2013 14:02

Janne kirjoitti:Tässä on käynnyt nyt niin että Mikko seisoo keskellä ja muut heittelevät palloja. Palloja tulee kuitenkin niin paljon että Mikko ei saa niistä koppeja.

Ymmärrän että ihmiset haluavat hyvää ja toisen parasta mutta pitäisi jonkinlaista tilannetajua olla. Sekään ei aja kenekään etuja että jankataan jankataa samaa lause partta, sitä kutsutaan maailmassa aivopesuksi.

Täällä ollaan monesti kärkkäitä kirjoittamaan kommentteja vaikka ei tiedetä asioista taustoja. Minusta Mikkon ainut virhe oli se että hän nosti tämän asian esille täällä foorumilla. Hänen olisi tullut ennemmin setviä tätä asiaa paikalliseurakunnan tasolla eikä alkaa tänne foorumille maalitauluksi.


Olen samaa mieltä siitä, että ei välttämättä kannata tuoda julkiselle foorumille henkilökohtaisia asioita, varsinkaan jos ei ole valmis kuulemaan mitä moninaisimpia mielipiteitä ja neuvoja joita vastaukseksi saattaa saada. Tai vaikka olisikin valmis, on silti hyvä muistaa tämän olevan julkinen ja kaikille avoin foorumi jota voi lukea ja kirjoituksiin osallistua kuka tahansa.

Sitä en ole kyllä itse huomannut että tässä tapauksessa olisi mitenkään huomattavasti riitaisuutta tai jankkaamista esiintynyt, ainakaan tämän foorumin mittapuulla. Minusta sekä Mikko että muut osapuolet ovat kirjoittaneet maltillisen oloisesti ja perustellusti. Tietysti mielipiteet joskus sotivat ja voi tulla vaikutelma että veljet ja sisaret niiden myötä myös sotii keskenään, mutta en ainakaan itse ole kokenut viimeaikaisten keskustelujen ilmapiiriä sotaisaksi tai riitaisaksi, vaan ihan rakentavaksi ajatusten ja näkemysten vaihdoksi. Hiottavaa voi tietysti olla siinä millä tavalla asiat ilmaistaan, Herra näyttäköön itse kullekin jos on jotain parannettavaa ja tehköön meissä tarvittavaa hienosäätöä.
Herman
 

Re: Hyvää jatkoa ja Herran siunausta ja rauhaa!

ViestiKirjoittaja Herman » 19. Touko 2013 14:08

Masa kirjoitti:Sinä Janne olet foorumin mode miksi et puuttunut asiaan kun oli aika? Näinkö meidän on toimittava uskovien keskuudessa annetaan loiventavaa kommenttia sen jälkeen kun on myöhäistä.


Janne ei vissiin kuulu foorumin ylläpitäjiin? Ainakin tuon ylälaidan "henkilökunta" -valikon mukaan PetriFB, Toni T ja Jukka-Pekka ovat modeja.


Masa kirjoitti:Vaikka tämä ei ole seurakunta, niin sama laki ja käytösmallit ovat voimassa täälläkin.. toinen tuo rehelliesti syntisä julki mihin raamattu kehoittaa, sitten osa porukasta yrittää kannustaa eteenpäin.
Kunnes tulee syyttäjät joka raiskaavat allensa kaiken kannustuksen, yksikään kannustus ei lähtenyt siitä että tupakanpoltto olisi ollut oikein, vaan se että korjataan ensin joku muu asia joka on vinossa ja sitten vasta se näkyvä synti.


En tiedä viittaatko minun kirjoituksiini tällä, mutta omalta osaltani tahdon vastata, että kirjoituksissani puutuin vain siihen epäkohtaan, kun huomasin monen kirjoittavan "sitten kun on aika / sitten kun Jumala tahtoo vapauttaa". Eli kirjoitukseni eivät ole olleet vastineita tai kannanottoja mihinkään muuhun kuin tuohon ajatukseen. Mielestäni tuo on niin suuri sielunvihollisen valhe, että koin tarvetta siihen puuttua, jotta totuus voisi tulla kirkastetuksi ja sen kautta vapaus, sillä totuus vapauttaa.
Herman
 

Re: Hyvää jatkoa ja Herran siunausta ja rauhaa!

ViestiKirjoittaja toni t » 19. Touko 2013 14:24

Masa kirjoitti:
Janne kirjoitti:Tässä on käynnyt nyt niin että Mikko seisoo keskellä ja muut heittelevät palloja. Palloja tulee kuitenkin niin paljon että Mikko ei saa niistä koppeja.

Ymmärrän että ihmiset haluavat hyvää ja toisen parasta mutta pitäisi jonkinlaista tilannetajua olla. Sekään ei aja kenekään etuja että jankataan jankataa samaa lause partta, sitä kutsutaan maailmassa aivopesuksi.

Täällä ollaan monesti kärkkäitä kirjoittamaan kommentteja vaikka ei tiedetä asioista taustoja. Minusta Mikkon ainut virhe oli se että hän nosti tämän asian esille täällä foorumilla. Hänen olisi tullut ennemmin setviä tätä asiaa paikalliseurakunnan tasolla eikä alkaa tänne foorumille maalitauluksi.

Mutta kuitenkin, Jumalan siunausta Mikolle ja hänen perhekunnallensa.


Sinä Janne olet foorumin mode miksi et puuttunut asiaan kun oli aika? Näinkö meidän on toimittava uskovien keskuudessa annetaan loiventavaa kommenttia sen jälkeen kun on myöhäistä.
Vaikka tämä ei ole seurakunta, niin sama laki ja käytösmallit ovat voimassa täälläkin.. toinen tuo rehelliesti syntisä julki mihin raamattu kehoittaa, sitten osa porukasta yrittää kannustaa eteenpäin.
Kunnes tulee syyttäjät joka raiskaavat allensa kaiken kannustuksen, yksikään kannustus ei lähtenyt siitä että tupakanpoltto olisi ollut oikein, vaan se että korjataan ensin joku muu asia joka on vinossa ja sitten vasta se näkyvä synti.
Ja toiseksi mitä enemmän mietin ja ajattelen tuota fooruminsäännöstöä sitä tekopyhemmäksi se muodostuu.
Raamattu sanoo jos yksi tai useampi uskova on yhdessä on seurakunta kasassa - se että yhteys toimii sähköisellä viestinnällä ei muuta tuota edellä mainittua tosiasiaa.
Eli miten on siis käynyt? Mikko on syyllinen siihen kun toi rehellisesti syntisä esiin - voi meitä.. viisaita luulemme olevamme mutta maallinen tyhmyys sen kun vain tarttuu lisää..
Tulen surulliseksi tästä kaikesta, mutta samalla tiedän turhaa on sanoa,kirjoittaa mitään sillä ei ole kuulevia korvia näinkin yksinkertaiseen asiaan.


Janne ei ole foorumin mode. Lisäksi foorumi ei ole seurakunta vaikka täällä kirjoitteleekin Kristuksen seurakunnan jäseniä. Foorumin jäseneksi voi tulla vaikka ei kuuluisikaan Kristuksen seurakuntaan. Kristuksen seurakuntaan ei taas voi kuulua ihmisiä jotka eivät usko Herraan Jeesukseen. Foorumilla ja Kristuksen seurakunnalla on siis selvä ero.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 10 vierailijaa

cron