Älä hylkää Herran tahtoa!

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Älä hylkää Herran tahtoa!

ViestiKirjoittaja PetriFB » 05. Tammi 2011 14:25

Jer 2:13 Sillä minun kansani on tehnyt kaksinkertaisen synnin: minut, elävän veden lähteen, he ovat hyljänneet, ja ovat hakanneet itselleen vesisäiliöitä, särkyviä säiliöitä, jotka eivät vettä pidä.

Jos hylkäämme Herran tahdon ja alamme rakentaa jotakin, jonka luulemme olevan Herran tahto, vaikka se ei ole sitä, niin sen asian käy kuin särkyvän astian, eli vesi valuu pois siitä astiasta.

Rukoillaan sitä, että saadaan toimittaa Herran asioita ja ollaan Herran asioilla, että vesi pysyy astiassa!

Tämä kohta opettaa siitä, että Jumala on elävän veden lähde, joka antaa meille elävää vettä, eli Pyhän Hengen. Jos teemme jotakin mikä ei ole Jumalan tahto, niin siinä ei ole siunausta, eikä Jumala ole mukana siinä hankkeessa ja sen hankkeen käy kuin rikkinäisen astian, josta vesi (Pyhä Henki) valuu pois.

Jos elävä vesi puuttuu, niin se tarkoittaa sitä, että ihminen tekee matkaa rikkinäisen tyhjän (omassa voimassaan, uskonnollisten epäraamatullisten perinteiden vallassa jne.) astian kanssa. Jos näin on asia, niin tiedämme ettei silloin käy hyvin.

Siksi on tärkeätä, että Jumala saa eheyttää ja parantaa meidät, eli korjata astian säröt ja rikkinäiset kohdat. Astia, jota Jumala ei ole korjannut tai saanut korjata ei pidä vettä, mutta astia jonka Jumala on korjannut kantaa mukanaan elävää vettä, eli Pyhän Hengen suloista tuoksua, joka koskettaa myös ympärillä olevia ihmisiä.

Korjatkaamme rikkimenneet kohdat, eli suostukaamme Jumalan korjattaviksi, että Jumalan hankkeet saavat menestyä!
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Älä hylkää Herran tahtoa!

ViestiKirjoittaja JHK » 05. Tammi 2011 20:17

Minusta tuntuu että tässä on syvällinen viisaus. Kaikki millä ei ole Herran siunausta - siis sellainen joka ei ole tehty Hengessä - ei ole kestävää, ja voi itse asiassa olla jopa taakaksi.
JHK
 

Re: Älä hylkää Herran tahtoa!

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 07. Tammi 2011 08:55

:amen4: Petrin ja Pekan kirjoituksille. Olen havainnut, että paljon tehdään työtä Jumalan Valtakunnassa ns. lihan käsivarrella omien hyvinkin "viisaiden" ideariihien tuloksena, mitkä raukeavat tyhjiin ja ovat vailla Jumalan siunausta, kun ei olla oltu neuvonpidossa Herran edessä. Esimerkkinä voisin kertoa yleisesti tapauksia, jos jossain uskonsuunnassa joku kuuluisa tai yhteiskunnallisesti merkittävä varakaskin uskova heti kohta laitetaan (HUOM. LAITETAAN) vaikkapa evankelistaksi/Sanan opettajaksi/vanhemmistoon, kun ei vielä uskon abc ole selvillä, niin sellainen EI ole Herrasta. Kuinka vauva voi opettaa aikuista? Voihan tosin pitkään uskossa ollutkin olla hengellisesti vauva. Mutta olen törmännyt tilanteeseen, jossa korkeasti koulutettu vastauskoontullut vanhemmiston jäsen ja
on kysellyt minulta asioita, jotka kuuluvat Kristuksen opin alkeisiin Hebr.6:1-2. Vanhemmiston tehtävä on juurruttaa seurakuntalaisia Kristukseen ollen esikuvina 1.Piet.5:1-.
Kirkkokunnissa on ideariihinä erilaisia yhteiskristillisiä/ekumeenisia tempauksia, joita on pohdittu 'johtorymissä' ja päädytty taas ihmisviisauteen ja Herra on kokonaan unohdettu. Itsekin olen toiminut lihan käsivarrella luullen toimivani Herran antamalla valtuutuksella ja Hänen lähettämänään. Herra armahtakoon, etten sellaiseen syyllistyisi enää. En uskalla tehdä juuri mitään, jos en varmasti tiedä jonkin asian olevan Herran tahto. Vajavainen olen, mutta kun Herra siunaa, niin Hänen (ei minun) työ minä työrukkasenaan menestyy - menestyy, vaikka tappioita tulisi ja edistymistä ei olisi havaittavissakaan. Jälkikäteen on huomannut vasta Herran siunanneen. Tiedän varmasti nyt, mikä omalla kohdalla on Herran tahto. Herra auttakoon siinä ja Hänen tahtonsa tapahtukoon.
Lyhyt kannanotto tähän aiheeseen sivuten tällä kertaa. Herra siunatkoon tämän foorumin työn ja olkaamme kaikki toinen toisillemme tavalla tai toisella siunaukseksi. Minä ainakin olen monen kirjoituksista oppinut ja nähnyt asioita toisesta näkökulmasta.

:GBU:

Siunausta :hearts:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Älä hylkää Herran tahtoa!

ViestiKirjoittaja Linnea » 27. Heinä 2018 16:54

Puhutteleva kirjoitus.
Linnea
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28. Syys 2017 15:48


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 8 vierailijaa

cron