Super-uskova

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Super-uskova

ViestiKirjoittaja Masa » 19. Touko 2013 08:40

Herman lanseerasi sanan "super-uskova", millainen on super-uskova?


Super-uskova on sellainen joka löytää kyllä lain toiselle ja antaa ymmärtää olevansa aina oikeassa, jos kuitenkin tekee virheen tai jää kiinni virheestä on vika siinä että hänkin on vain vajavainen,vajavaisuus argumentti tulee vasta siinä vaihessa kun super-uskovainen ei pääse enää karkuun tai pysty selitämään toisen viaksi omia virheitään (syntejään)
Pääsääntöisesti kaikki super-uskova sysää omat syntisä veljien ja sisarien kannettavaksi.

Matteuksen evankeliumi:
23:4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellakaan liikuttaa.



Et koskaan näe super-uskovan löytävän itsestään mitään vikaa tai vääryyttä, vika on joka saatanassa,toisissa veljissä/sisarissa anteekipyyntö ei sovi hänen sydämeensä, on vain anteeksipyyntöä vailla.

Super-uskovaa ei sovi kritisoida tai näyttää hänelle hänen syntejään.
Jos kuitekin moiseen ryhdyt huomaat olevasi itse syytetynpekillä.
Super-uskova kun ei ole koskaan parannuksen paikalla. Kaikki mitä super-uskova tekee on rakkaudellista kehoitusta ja totuuden hakemista mutta laupeutta ja oikeuden mukaisuutta et hänestä löydä.

Super-uskova on kuin saippuapala sen kun otat käteesi on liukas täynnä hyvää hajua, mutta jos astut sen päälle liukastut ja lyöt pääsi lattiaan. Löytyäsi pääsi lattiaan super-uskova kokee suuren voiman ja pyhyyden tunteen joka ajaa super-uskovaa liikkeelle ja hän lyö yhä lisää lattialle kaatunutta ja kaikki tämä tuodaan ilmi sanoilla "rakkautta totuudessa"
Rakkautta ei vain super-uskovassa ole yhtään hitusta, on vain laki ja laki teksti.Lakia super-uskova rakastaa ja sitäkin niin kauan kun hän kokee olevansa lainkohdan ulkopuolella.


1.Johannes
1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.



Jos kerrot super-uskovalle synneistäsi, käyttää hän niitä häikäilemättömästi hyväkseen. Super-uskovasta löytyy siis narsimia,tunteettomuutta.laupeudettomuutta .- mutta syntiä et hänestä löydä.
Sillä super-uskova on kaikein parannuksen ulkopuolella sekä arkisen elämän saavuttamattomissa. Parannuksen teko super-uskovalle on 99% järjenpäätös - ei sydämen muutosta.

Super-uskovasta pitää pysyä kaukana, jos annat hänelle itsestäsi pienekin palasen, super-uskova on kuin susi joka repii toisen sisaren tai veljen orallee nousseen uskon irti heittäen sen maahan huutaen "kelvotonta, toisesti kelvotonta". Kukaan ei pysty täyttämään sitä mittaa mitä super-uskova toiselle asettaa.

matteus
9:12 Mutta kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
9:13 Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria.' Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
Masa
 

Re: Super-uskova

ViestiKirjoittaja Herman » 19. Touko 2013 10:20

Hyvä kirjoitus. Super-uskovat ovat usein myös sellaisia jotka eivät itse juurikaan palvele, mutta kritisoivat paljon ja herkästi niitä jotka palvelevat, varsinkin jos nämä joskus epäonnistuvat. Kohtasin juuri eilen tällaisen tapauksen, kun epäonnistuin yhdessä jutussa ja sain "lohdutukseksi" pelkän pilkallisen naurahduksen "niin siinä käy kun lihassa tekee".

(Toki ymmärrän että epäonnistuminen oli lihan tekoa, eli super-uskova oli sinällään aivan oikeassa, mutta itsellä ei olisi tullut mieleen reagoida ihan tuolla tavalla.)
Herman
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa

cron