Olettehan vielä lihallisia...

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Olettehan vielä lihallisia...

ViestiKirjoittaja todael » 12. Touko 2013 14:47

1Kor.12:21-26
"Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä". Päinvastoin ne ruumiin jäsenet, jotka näyttävät olevan heikompia, ovat välttämättömiä; ja ne ruumiin jäsenet, jotka meistä ovat vähemmän kunniakkaita, me verhoamme sitä kunniallisemmin, ja niitä, joita häpeämme, me sitä häveliäämmin peitämme; mutta ne, joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse. Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian, ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan. Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa."

1Kor.3:1-4
"Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa. Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä; olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin? Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?"

Kuka täällä on Petri Paavolan puolta ?? Kuka on Toni Torpin puolta ?? Keitä he ovat ??

- todael
todael
 

Re: Olettehan vielä lihallisia...

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 12. Touko 2013 15:37

Minä olen ainakin itse Kristuksen puolta :lol:
No ei kai... Me olemme kaikki yksi ruumis ja kaikki tuomassa kunniaa vain yhdelle. Todael toi tärkeän asian tässä esiin!
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Olettehan vielä lihallisia...

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Touko 2013 18:29

Eiköhän kaikki ole täällä Totuuden puolella ja sitä yritä kaivaa esiin. Se ei vain aina ole niin helppoa ja mustavalkoista, sillä Raamatun asioita voi kokea erillailla riippuen kasvuvaiheesta ja muista seikoista.

Kyse ei siis ole kenen puolella kukakin on vaan siitä mikä on totuus asiassa, mikä ikinä asia onkaan. Joskus tulee harmillisia tilanteita , missä kaikki eivät koe samalla lailla asioista riippuen kasvuvaiheesta, menneisyydestä , rikkinäisyydestä jne...

Jos käsi, kaula tai jalka on sanonut mielestäni tai mielestäsi totuuden asiasta niin emmekö sano, että hän on sanonut totuuden ja olen hänen/heidän kanssaan samaa mieltä?

Toisin sanoen, se jäsen joka on oikeassa ja sanoo totuuden asiassa niin minä sanon että se jäsen on oikeassa.

Turha minun on samaa asiaa kirjoittaa, jos voin vain osoittaa käden, kaulan tai jalan totuudenmukaista tekstiä asiassa. Jos joku kumoaa jäsenen tekstin hyvin perustein muutan mielipidettäni ja silloin taas joku toinen jäsen on totuudessa asian kanssa. :)
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Olettehan vielä lihallisia...

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Touko 2013 18:47

Koen vielä , että keskustelufoorumin säännöt tuovat hyvää valoa tähän aiheeseen. Keskustelufoorumi ei ole paikallisseurakunta, vaan internet sivusto, jossa keskustellaan uskonasioista.

Toisinaan menee hienosti ja joskus sataa vettä, riippuen aiheesta :wise3:


Uskonaskel foorumi on riippumaton foorumi, joka ei edusta mitään kirkkoa tai kirkkokuntaa. Jokainen Herran Jeesuksen opetuslapsi kuuluu Kristuksen ruumiseen (Jumalan seurakunta) ja se on periaatteemme tällä foorumilla. Keskustelufoorumi voi olla hedelmällinen keskustelupaikka, jos foorumilla on kypsiä ihmisiä, jotka kykenevät ottamaan muita oikealla tavalla huomioon. Jos foorumin keskustelijoiden ydinjoukko on ihmisiä, jotka ovat kypsiä ja kykenevät ottamaan toisia huomioon, niin silloin on mahdollisuus todella hedelmälliseen keskusteluun. Parhaimmillaan keskustelufoorumi voi olla paikka, jonka kautta ihminen voi oikeasti rakentua ja kasvaa uskossa.

Jos huomaamme, että joku on liikenteessä riita ja kauna mielessä, niin valitettavasti joudumme poistamaan hänet foorumilta, että foorumilla rauha säilyisi. Riidat ja kauna ovat valitettavia ja siksi me myös joudumme puuttumaan tällaiseen käytökseen.

Ylläpito koittaa luoda ilmapiiriä, jossa olisi mahdollisimman hedelmällistä keskustella, mutta se ei aina ole helppoa sillä ihmisjoukossa syntyy helposti puolueita, jotka ovat toinen toisiaan vastaan. Keskustelufoorumilla voi tulla myös väärinkäsityksiä kun lukee toisten viestejä. Joskus ne voivat saada liian suuret mittasuhteet ja tunteet kuohua yli äyräiden. Ylläpito pyrkii kuitenkin parhaansa mukaan luomaan omalta osaltaan tälle foorumille rakentavan keskusteluilmapiirin. Ylläpito aikoo poistaa foorumilta sellaiset henkilöt, jotka koittavat luoda riitaa foorumille tai muuten käyttäytyvät negatiivisesti.

Rukoilemme ja toivomme, että saisimme täällä rakentua Jumalan tahdon mukaisesti. Kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä, riidaan haastaminen on kuitenkin sellainen johon tullaan puuttumaan ja myös joissakin tapauksissa riidanhaastajat joudutaan poistamaan. Ylläpito antaa ensin asianomaiselle henk.koht. varoituksen ja jos se ei tehoa, niin silloin kyseinen henkilö poistetaan foorumilta. Koitetaan rakentua Jumalan sanan kautta keskustellen ja asioista voidaan olla eri mieltä, mutta väkipakolla ei saa ketään ahdistella.

Keskustelufoorumi ei ole paikallisseurakunta, vaan uskovien (uskomattomat saavat myös osallistua) keskustelufoorumi, jossa tarkoituksena on keskustella ja vaihtaa ajatuksia siitä miten ymmärrämme Jumalan sanaa. Jos pyrimme keskittymään keskustelemaan ja vaihtamaan ajatuksia, niin silloin vältymme riidoilta, emmekä riitaudu henkilöihin, emmekä mene henkilökohtaisuuksiin. Kun keskustelemme niin emme voi välttyä olemasta eri mieltä. Tämä tarkoittaa myös sitä, että aina joku kokee jonkun olevan väärässä ja tietenkin näin saa kokea kunhan ei provosoidu ja ala haastamaan riitaa. Olkoon jokaisella kuitenkin vapaus kirjoittaa ja olla oma itsensä kunhan pyrkii siihen ettei ala riitelemään eikä asetu ketään vastaan. Kun ja jos joissakin keskusteluissa tulee asioita joista ollaan eri mieltä, niin paras tapa on koittaa perustella asiat Raamatun valossa maltilla ja rauhallisesti.

Uskonaskel-foorumi ei sitoudu minkään kirkon tai kirkkokunnan oppiin, vaan koitamme etsiä vastauksia Raamatusta sekä pysyä yksin Jumalan sanan opetuksen alla. Foorumille saa rekisteröityä kuka tahansa, olkoonpa uskovien yhteyden tausta millainen tahansa. Foorumille saa rekisteröityä myös ihminen joka ei usko Jumalaan tai ihminen joka uskoo johonkin muuhun kuin Raamatun Jumalaan. Foorumin keskustelujen pääpaino on kuitenkin Raamatussa, Jumalan sanassa. Jos koet että tämän foorumin säännöt eivät sovi sinulle, niin silloin sinun kannattaa etsiä joku toinen foorumi, jonka säännöt pystyt hyväksymään ja joka on sinulle sopiva keskustelufoorumi. Jos koet että tämä foorumi on sellainen jonka säännöt kykenet hyväksymään, niin olet tervetullut foorumille.

Jokainen meistä voi erehtyä uskossaan myös ylläpito ja siksi pyrimme täällä Raamatun avulla auttamaan toinen toisiamme kasvamaan uskossa sekä löytämään syvällisemmin Jumalan sanan totuutta sekä Pyhän Hengen vaikuttamaa rakkautta.

Foorumilla pyritään antamaan kaikille vapaus olla oma itsensä (ilman riidanhaastamista) sekä mahdollisuus tuoda esille sen mitä ja miten uskoo Jumalaan. Säännöt ovat sitä varten, että foorumilla pysyisi hyvä ja rakentava keskusteluilmapiiri. Sääntöjen tarkoituksena ei ole kahlehtia ketään, vaan luoda turvallinen ilmapiiri keskustelufoorumille.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa

cron