Helvetinpelko ei (kai) vie lähelle Jeesusta?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Helvetinpelko ei (kai) vie lähelle Jeesusta?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Touko 2013 20:05

*
Toivottavasti minä olisin väärässä erään tämän asian suht kanssa. Otin merkille niitä uskovia jotka tulivat uskoon helvetinpelosta mutta
he eivät vielä viitsinyt lähteä uskonkasvun tielle vaan jäävät syöttöpenkille. Heillä sydän ei ole lähellä Jeesusta eikä ole halua oppia tuntemaan Jeesuksen, ihan henkilökohtaisesti. Jeesuksen syvempi tunteminen ei heitä kiinnosta. Heille riittää Jeesuksen verellä peseminen kun he palaavat baarilta.

Minä tajusin tehneeni syntiä että jätin nuhtelematta kun tapasin erästä uskovaa humalasta...
Jätin tekstarin sille uskovalle. Herättyäni huomasin tekstarin ja luin niin ilahduin että hän otti vaarin nuhtelustani. Mutta tekstien perusteella päättelin että Jeesuksen verellä peseminen riittää hänelle eikä tarvitse lähteä uskonkasvun tielle - lähelle henkilökohtaisesti Jeesusta. Uskon tielle askeleet ei tarttes ottaa kuin istua pysyäkseen syöttöpenkillä. Se heille riittää.

En ole tavannut sellaisen uskovan joka tuli uskoon helvetinpelosta niin että suostuisi ottamaan uskonaskaleet etiäspäin siinä uskonkasvussa ja Jeesuksen tuntemisessa kans....
Mietin ettei kannattaisi julistaa helvetistä koska se ei veisi lähelle Jeesusta. Kannattaisi ensin perehtyä enemmän Jumalan kaikenkattavaan armoon ja vapauttavaan armoon niin sit osaisi julistaa niin se vissiin veisi ihmisiä lähelle Jeesusta - se parempi kuin helvetinpelosta uskoon tuleminen....

Jos te tapaatte syöttöpenkille jääneen uskovan niin kannattaisi ottaa selvää tuliko hän uskoon helvetin pelosta niin sit näätte mikä siinä mättää koska Jumalan armon tunteminen jää pois koska Raamattu on täynnä armoa. Raamattu puhuu aina ensimmäiseksi armosta ja sit totuudesta. Esim.

Joh. 1:17
Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; (1) armo ja (2) totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.

Ps. 40:12
Sinä, Herra, älä sulje minulta laupeuttasi, sinun (1) armosi ja (2) totuutesi varjelkoon minua aina.

Ps. 57:4
Hän lähettää taivaasta minulle pelastuksen, kun minua herjaavat minun polkijani. Sela. Jumala lähettää (1) armonsa ja (2) totuutensa.

Jumala lähettää ensimmäiseksi armon ja sit totuuden.

Jeesuksen armossa kasvaminen:
2Piet. 3:18
ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen (1) armossa ja (2) tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.

Armo ei ole halpa vaan kallis. Armo on tosi väkevä jopa meidän päälle. Ei pitäisi väheksyä eikä aliarvostaa Jumalan armoa sillä se on tosi väkevä ja kallis. Raamattu on täynnä armoa.

Joh. 1:16
Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.

Room. 11:6
Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

Minulle ei kukaan ole saarnannut helvetin jutusta, onneksi. Jumala on tullut konkreettisesti nostamaan kun silloin lapsena olen ollut rikki. Sen Jumala on tehnyt pelkästä armosta.

*sorry kirjoitusvirheeni*
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Helvetinpelko ei (kai) vie lähelle Jeesusta?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 11. Touko 2013 08:41

Itseeni ei kolahtanut koskaan helvetillä pelottelu, sitä ei voinut nähdä ja koskettaa ja siitä ei ollut minussa todisteita että sinne menisin. En uskonut taivaaseen enkä siis helvettiinkään.

Sitten joku jostain mainitsi, että Jeesus rikkoo saatanan kahleet ja pelastaa minut tekemästä saatanan tahtoa. Se kolahti ja kovaa. Pystyin teoistani ja ajatuksistani löytämään kahleita ja asioita jolla saatana sitoi minua. Jokapäivä kun tarkkasin tekojani tajusin yksi asia kerrallaan että teen asioita jotka ei ole järkeviä, rationaalisia eikä hyväksi minulle ja rupesin miettimään miksi teen näitä asioita ja silloin tajusin missä syntejen seitissä rimpuilin ilman vapautta!

Joka ei tiedosta olevansa vanki ja orja ei halua vapauteen, mutta kun näkee kahleet niistä todella haluaa irti!

Tässä tavaraa joka minuun kolahti ja ne asiat pystyin itse näkemään ja kokemaan itsessäni enkä voinut kiistää todisteita. Tämä vei minut lähemmäksi Jeesusta.

2. Tim. 2:26

ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa (syntiä) tekemään.

Johannes 8

34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

Room. 6:14

Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.


Room. 7:14

Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.


Jes. 51:14

Pian päästetään kumaraan koukistunut vapaaksi kahleistaan: ei hän kuole, ei kuoppaan jää, eikä häneltä leipä puutu.

Luuk. 4:18

"Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Helvetinpelko ei (kai) vie lähelle Jeesusta?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 11. Touko 2013 08:51

Niinhän Raamatussa sanotaan, että Jumalan hyvyys vetää parannukseen (Room.2:4).
Uskon kuitenkin, että jokaisessa ihmisessä, joka ei ole astunut Jumalan täydelliseen rakkauteen sisälle, asuu rangaistuksen pelko. Ehkä sitä ei useinkaan mielletä helvetin peloksi. Se on vain sellainen yleinen pelko ja ahdistus, rauhattomuus ja levottomuus, joka asuu jumalattoman sydämessä. Pelossa on rangaistusta, sanotaan Johanneksen ekassa kirjeessä.
Itse en muista ennen uskoon tuloani pelänneeni helvettiä, mutta pelkäsin olla yksin öitä. Ja minusta Ilmestyskirja ja profeetat tuntuivat kauhean pelottavilta, kun niitä luin. Jotenkin tiesin sydämessäni kuuluvani siihen joukkoon, jolle käy huonosti :(
Uskon, että vain Jeesuksessa ihminen voi todellisesti vapautua peloistaan.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Helvetinpelko ei (kai) vie lähelle Jeesusta?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 11. Touko 2013 09:33

Jostain kumman syystä olen ymmärtänyt Helvetin olemassa olon pikku pojasta asti ,mutta yhtä kummaa on ,että koskaan en ole sitä pelännyt vaan tietty varmuus on kulkenut aina mukana vaikka elämä nuoruudessa oli kaikkea muuta kuin ns Taivaskelpoista ja aina kun menin ja tulin ,niin joku jarru oli päällä ,että silti mietin niitä asioita mitä tein ja pysähdyin kun aloin tekemään jotain hölmöä. Kuin enkeli olis ollu aina vieressä ja laittanut klopin ojennukseen.Mutta teki sen kauniisti.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Helvetinpelko ei (kai) vie lähelle Jeesusta?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 11. Touko 2013 09:47

Mr Kerimäki kirjoitti:Jostain kumman syystä olen ymmärtänyt Helvetin olemassa olon pikku pojasta asti ,mutta yhtä kummaa on ,että koskaan en ole sitä pelännyt vaan tietty varmuus on kulkenut aina mukana vaikka elämä nuoruudessa oli kaikkea muuta kuin ns Taivaskelpoista ja aina kun menin ja tulin ,niin joku jarru oli päällä ,että silti mietin niitä asioita mitä tein ja pysähdyin kun aloin tekemään jotain hölmöä. Kuin enkeli olis ollu aina vieressä ja laittanut klopin ojennukseen.Mutta teki sen kauniisti.


Minulla täysin sama kokemus. Suojelusenkeli on joutunut tekemään ylitöitä kyllä minunkanssa, kiitos Herralle siitä!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Helvetinpelko ei (kai) vie lähelle Jeesusta?

ViestiKirjoittaja tanu » 12. Touko 2013 12:08

-
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 17. Loka 2017 21:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Helvetinpelko ei (kai) vie lähelle Jeesusta?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Touko 2013 09:06

*
Kyllä helvetinpelko saattaa viedä lähelle Jeesusta. Ilahduin että olin väärässä tämän asian suht kanssa. :thumb: *kiittää kirjoituksistanne*
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa

cron