Opettaako Raamattu sukukirouksista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumala kostaa isien pahat teot lapsille ?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Marras 2014 09:02

pekka kirjoitti:"SUKUKIROUKSET, LINNAKKEET, SITOMINEN JA PÄÄSTÄMINEN, DEMONIEN ULOSAJAMINEN"

http://www.arvioikaa.com/OR2.html


Arvioikaa!


Kuka kirjoitti tuon? En löytänyt linkistä kirjoittajan. :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Opettaako Raamattu sukukirouksista?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Marras 2014 10:15

*
On toinen tärkeä juttu mitä minä löysin eilen illalla. Kiitos Jumalalle!
'Jos he vihaavat minua' Siinä ei lue esim. 'kun he vihaavat minua' Koska siinä lukee 'JOS he vihaavat minua' Huom, 'jos' Se on päivänselvää että kyse on omasta henkilökohtaisesta valinnasta eli jos he valitsevat vihaakseen Jumalaa. On päivänselvää että Raamattu ei opeta mitään sukukirouksesta.

2Moos. 20:5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Minä vaadin lapset tilille isien pahoista teoista kolmanteen ja neljänteen polveen saakka, jos he vihaavat minua,
6 mutta osoitan armoa niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja pitävät käskyni. RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Opettaako Raamattu sukukirouksista?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 07. Marras 2014 11:03

http://www.kotipetripaavola.com/sukukirous.html

Päivitin tekstiä ja korjasin muutaman kirjoitusvirheen. Kirjoitus on ajankohtainen siitä kuinka uskon kautta Heraan Jeesukseen, niin kuin Raamattu sanoo opimme hylkäämään vääriä opetuksia ja elämään Jumalan sanan totuuden mukaisesti.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Opettaako Raamattu sukukirouksista?

ViestiKirjoittaja tanu » 07. Marras 2014 11:10

vaisuliini kirjoitti:
pekka kirjoitti:"SUKUKIROUKSET, LINNAKKEET, SITOMINEN JA PÄÄSTÄMINEN, DEMONIEN ULOSAJAMINEN"

http://www.arvioikaa.com/OR2.html


Arvioikaa!


Kuka kirjoitti tuon? En löytänyt linkistä kirjoittajan. :oops:


Ihan siellä ennen kaikkea tekstiä, ylimmäisenä, lukee kirjoittajan nimi: Tri Opal Reddin

Ja ihan lopussa, varsinaisen tekstin jälkeen, lukee vielä näin: Tri. Reddin on ollut professorina Central Bible Collegessa Springfieldissä, Missourissa (Assemblies of God). Tämä artikkeli on otettu hänen kirjastaan "Power Encounter".


Eli ilmeisesti amerikkalinen on tuo kirjoittaja? Jos kiinnostaa enemmän, niin googlettamalla varmaan löytyy lisää tietoa.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Opettaako Raamattu sukukirouksista?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Marras 2014 11:53

*
PP:n linkistä lainattuja kohtia...
Pahuuden henkivallat tietävät, että kun ja jos uskova oppii taistelemaan heitä vastaan, niin silloin he eivät voi eksyttää eikä rikkoa uskovien sydämiä. Siksi riivaajahenget kehittelevät oppeja, jossa uskova eksytetään taistelemaan asioita vastaan, jotka ovat valhetta ja siten uskovat eivät osaa taistella oikeaa vihollista vastaan.
:thumbup:

Raamatun sisäinen tuntemus on tärkeää mutta jos sydämessä on rakkauden kohteena hengellinen kirja tai hengelliset kirjat niin Raamatun edessä Sana ei avaudu koska Sana ei ole rakkauden kohteena omassa sydämessä, niin on viisasta tehdä parannuksen siitä niin siten palataan Raamatun pariin ja siten Sana kyllä avautuu. Koska osa uskovista kertoi minulle että lukee mieluummin hengellistä kirjaa / hengellisiä kirjoja koska tykkää lukea kans. Tykkääminen viittaa rakkauden kohteeseen. Pitää vatvoa omaa sydämen tilaa rukoillen että Sana on rakkauden kohteena.

Joh. 14:21 Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle." RK

Paha saatana eksyttää uskovia siten, että hän puhuu ihmisen mieleen tekeytyen Jumalaksi, valkeuden enkeliksi sekä saatana matkii ihmisen omia ajatuksia ja syöttää ihmisen ajatusmaailmaan ajatuksia, joita ihminen luulee omiksi ajatuksikseen. Kun luulet saatanan valheiden olevan omia ajatuksiasi, niin silloin sinä helposti toimit sen mukaan kuin itse ajattelet, koska luulet saatanan syöttämiä valheita sinun omiksi ajatuksiksi.


Kyllä tämä on totta. saatana vielä jaksaa etsiä kulkiessaan ja tekeytyessään ympäri kuin ärjyvä jalopeura, kenet voisi niellä. Siksi Raamatun sisäinen tuntemus on erittäin tärkeää.

tanu kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:
pekka kirjoitti:"SUKUKIROUKSET, LINNAKKEET, SITOMINEN JA PÄÄSTÄMINEN, DEMONIEN ULOSAJAMINEN"

http://www.arvioikaa.com/OR2.html


Arvioikaa!


Kuka kirjoitti tuon? En löytänyt linkistä kirjoittajan. :oops:


Ihan siellä ennen kaikkea tekstiä, ylimmäisenä, lukee kirjoittajan nimi: Tri Opal Reddin

Ja ihan lopussa, varsinaisen tekstin jälkeen, lukee vielä näin: Tri. Reddin on ollut professorina Central Bible Collegessa Springfieldissä, Missourissa (Assemblies of God). Tämä artikkeli on otettu hänen kirjastaan "Power Encounter".


Eli ilmeisesti amerikkalinen on tuo kirjoittaja? Jos kiinnostaa enemmän, niin googlettamalla varmaan löytyy lisää tietoa.


Kiitos Tanu :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Opettaako Raamattu sukukirouksista?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Marras 2014 12:12

*
Siitä Raamatun sisäisestä tuntemuksesta vielä... On yksi ihana kohta jossa lukee että Jumala yksin voi ulottua sisäisiin haavoihin asti parantaakseen... Siihen ei tartte suullisesti irtisanoutumisen kanssa, se kans valheellinen opetus.

Jer. 17:14 Paranna minut, Herra, niin minä parannun, pelasta minut, niin minä pelastun, sillä sinä olet ylistykseni aihe. RK :thumbup: :clap:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jumala kostaa isien pahat teot lapsille ?

ViestiKirjoittaja paa » 08. Marras 2014 13:21

Jos esim. joku mun isovanhemmista olisi ollut noita, niin mäkö saisin Jumalalta kuraa niskaan sen takia? Eihän tämän ihmisen valinnoilla ole mitään tekemistä mun valinnan (=seuraan Jeesusta) kanssa ja silti Jumala kostaisi mulle? En todellakaan usko niin. Ei oikeen kuulosta Raamatun Jumalalta. Sen sijaan jos isovanhempani olisi noita ja itse en olisi uskova, niin siitä en tiedä. Koska jos en olisi valinnut Jumalaa, olisin saatanan vallan alla (tajusinpa sen tai en) ja siten hyväksyisin noituuden.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Jumala kostaa isien pahat teot lapsille ?

ViestiKirjoittaja paa » 08. Marras 2014 13:39

Markareetta kirjoitti:Raamatun historia on näyttänyt toteen että Isrelissa jumalattomat
kuningashuoneet, kuten Jerobeamin, Ahabin Baesain, ym. suvut,
hävitettiin sukupuuttoon, joka tuhoutumisella vahvistaa Jumalan
koston todenperäisyyden ja jumalallisuuden siinä laissa jota oli rikottu.


Kyllä, ehkäpä Jumala näki ettei noista suvuista mitään hyvää enää olisi versonut. Ja Jerobeamin ja Baesan sukujen tuhoutumisethan olivat profeetat ennustaneet. Israelin kansa oli tehnyt syntiä Jumalaa vastaan, palvoi baaleja eikä kuunnellut Herran lähettämiä profeettoja. Israelilaiset siis itse hylkäsivät liiton, jonka olivat tehneet Jumalan kanssa ja lopultahan koko sakki pistettiin pakkosiirtolaisuuteen. Jumala varoitti, mutta ketään ei kiinnostanut.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Jumala kostaa isien pahat teot lapsille ?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 08. Marras 2014 19:58

Oma ajatusmalli,mitä pohdin ,että ........Joss jollakin suvulla on sellainen katkeamaton ketju ja se ketju olisi Jumalattomuudessa .Menneissä sukupolvissa on ollut vaikka minkälaista menoa ja se meno on ollut pinttynyttä epäjumalan palvontaa ja se on ollut niin syvässä ihmisissä ,että varmasti esim Suomessa on täytynyt Jumalan voiman vaikuttaa todella voimakkaasti ,että se muinainen uhrielämä ja väärien jumalien palvonta on katkennut esim sodan jälkeiset vuodet ,jolloin ainakin omasta mielestäni suomen kansa eli aika Pyhää elämää verrattuna johonki 1500-luvun jälkeen ,jolloin ainakin Ruotsissa oli noitavainoja ja Suomessa myös ,mutta kenties vähemmän.
Pohjola on muuttunut rajusti niistä vanhoista ajoista ja nyt tuntuu kuin huipulla olis käyty ja ollaan taas luisumassa siihen huonoon suuntaan.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Jumala kostaa isien pahat teot lapsille ?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Marras 2014 22:06

*
Niin jumalista vielä... Viime kesällä olisin meinannut osallistua mukaan retkelle joka vie kalliomaalauksille ja katsoin päiväohjelmaa jossa puhutaan shamaaneista. :shock: :? Muutin mieltäni etten osallistunut sinne. Tapahtumien ohjelmassa on huomaavaisesti joku henkimaailma mukana. :? Noituus ja henkimaailma ei tunnu loppuvan... :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa

cron