Opettaako Raamattu sukukirouksista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Opettaako Raamattu sukukirouksista?

ViestiKirjoittaja Mallu » 04. Touko 2013 23:41

Herman kirjoitti:Uskovilla voi olla monia vaikeuksia ja esteitä siihen, ettei pääse siihen Hengen täyteyden vaellukseen ja vapauteen johon meidät on kutsuttu, eikä se välttämättä aina johdu omasta niskuroinnista. Näitä syitä voi sitten olla monia eikä asia ole aina niin helppoa selittää ja ymmärtää, siinä vaiheessa astuu kuvaan suvun kautta tulleet rasitteet (raamatullisessa kielessä sukukiroukset), menneisyydessä tehdyt asiat, rikkinäisyys jne. Ja silloin voi myös demoneilla olla jollain tavalla näppinsä pelissä.


Mua kuitenkin jäi kiinnostamaan että millä tavalla sukukiroukset ovi olla esteenä ettei pääse uskossa Hengen täyteyteen? :pc:

Siirrelty toisaalta -Juha
Mallu
 

Re: Uskonyhteyttä etsimässä?

ViestiKirjoittaja Herman » 05. Touko 2013 00:05

Mallu kirjoitti:Mua kuitenkin jäi kiinnostamaan että millä tavalla sukukiroukset ovi olla esteenä ettei pääse uskossa Hengen täyteyteen? :pc:


Hyvä kun kysyit Mallu, taisin nimittäin kirjoittaa vähän epäselvästi. Kun sanoin "ettei pääse siihen Hengen täyteyden vaellukseen ja vapauteen" sukukirousten vuoksi, en tarkoittanut että ne välttämättä estäisivät saamasta Pyhän Hengen täyteyden kokemusta, vaan enemmänkin sellaista kestävää ja vakaata uskonvaellusta Hengen täyteydessä.

Minulla on omaa kokemusta tästä, kun eräs uskonveli joka ei tuntenut minua, näki minulla olevan sukukirouksen kolmen polven takaa joka vaikuttaa elämässäni tiettyjä asioita, ja juuri ne asiat olivatkin sellaisia jotka aiheuttivat elämässäni ongelmia. Hän katkaisi kiroukset Jeesuksen nimessä, ja siitä alkaen alkoivat nuo ongelmat loppua.

Olin kauan tätä ennen täyttynyt Pyhällä Hengellä, mutta en kuitenkaan päässyt vaeltamaan siinä Hengen täyteydessä ja vapaudessa johon meidät on kutsuttu. Enkä itse tajunnut ollenkaan mikä mättää ennen tuota rukousta, mutta sen kautta mitä tuo veli näki, avautui myös omat silmäni näkemään nuo asiat.
Herman
 

Re: Uskonyhteyttä etsimässä?

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 05. Touko 2013 01:03

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 15:04, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Uskonyhteyttä etsimässä?

ViestiKirjoittaja Sippis » 05. Touko 2013 10:08

Herman kirjoitti:
Mallu kirjoitti:Mua kuitenkin jäi kiinnostamaan että millä tavalla sukukiroukset ovi olla esteenä ettei pääse uskossa Hengen täyteyteen? :pc:


Hyvä kun kysyit Mallu, taisin nimittäin kirjoittaa vähän epäselvästi. Kun sanoin "ettei pääse siihen Hengen täyteyden vaellukseen ja vapauteen" sukukirousten vuoksi, en tarkoittanut että ne välttämättä estäisivät saamasta Pyhän Hengen täyteyden kokemusta, vaan enemmänkin sellaista kestävää ja vakaata uskonvaellusta Hengen täyteydessä.

Minulla on omaa kokemusta tästä, kun eräs uskonveli joka ei tuntenut minua, näki minulla olevan sukukirouksen kolmen polven takaa joka vaikuttaa elämässäni tiettyjä asioita, ja juuri ne asiat olivatkin sellaisia jotka aiheuttivat elämässäni ongelmia. Hän katkaisi kiroukset Jeesuksen nimessä, ja siitä alkaen alkoivat nuo ongelmat loppua.

Olin kauan tätä ennen täyttynyt Pyhällä Hengellä, mutta en kuitenkaan päässyt vaeltamaan siinä Hengen täyteydessä ja vapaudessa johon meidät on kutsuttu. Enkä itse tajunnut ollenkaan mikä mättää ennen tuota rukousta, mutta sen kautta mitä tuo veli näki, avautui myös omat silmäni näkemään nuo asiat.


Tulisiko tämä ymmärtää niin, että uskovalla saattaa olla salassa oleva sukukirous josta
hän ei itse tiedä mitään ja sen takia ei pysty kasvamaan Hengen täyteyten?
Sippis
 

Re: Uskonyhteyttä etsimässä?

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Touko 2013 10:40

Mä ajattelisin että se sukukirous ei voi olla mikään muu kuin henkivalta joka yrittää sitoa vielä uskossa olevaakin ihmistä ulkoapäin tuomalla eteen asioita menneisyydestä.Yrittää nostaa kurjia asioita ,vihantunteita ja katkeroittaa..ja varsinkin liehuu uskovan ympärillä joka on tahtonut päästä niistä vapaaksi.

Mulle on tullut muuten semmonen juttu että aina kun alan ettiä syitä siihen miksi joku käyttäytyi aikoinaan niin tai näin niin alan miettiä taustoja.Alan ymmärtää paremmin ja saan panna pois sen että esim syyttäisin isää tai äitiä heidän virheistään tai tekosistaan.Ja oon monesti sanonu esim sisaruksille että miettikää kuinka vaikeaa se aika silloin oli ,meidän vanhemmat olivat sotalapsia mitä traumoja se jätti ja sen jälkeen oli puutetta ja kurjuutta kunnes pikkuhiljaa päästiin tähän päivään.Ittekkin oon aika "räjähtäneestä" suvusta lähtöisin ja oon surullinen siitä että äiti kantaa monenlaista asiaa ja syytöstä hartioillaan :? oon koittanu monesti kehoittaa häntä heittämään ne asiat Herralle ja elää uskonelämäänsä vapaana kaikesta.Äiti uskoo mutta ei pysty tunnustaa sitä ihmisten edessä!
systeri
 

Re: Uskonyhteyttä etsimässä?

ViestiKirjoittaja Herman » 05. Touko 2013 10:50

Sippis kirjoitti:Tulisiko tämä ymmärtää niin, että uskovalla saattaa olla salassa oleva sukukirous josta hän ei itse tiedä mitään ja sen takia ei pysty kasvamaan Hengen täyteyten?


Eivät ne salassa Herralta ole, mutta me voidaan olla niille sokeita.

En tarkoita, että sukukirouksia voisi syyttää kaikista ongelmista ja sen varjolla irtisanoutua omasta vastuusta. Ensisijaisesti tulee tehdä parannusta ja tahtoa vaeltaa totisella sydämellä. Mutta jos siitä huolimatta takkuilee, saattaa syynä olla sukukirous.

Jasmiinin lainaamassa Hesekielin kohdassa puhutaan Jumalan tuomiosta. Jos olemme Kristuksen verellä pestyt, olemme päässeet pois Jumalan vihan alta, eli Jumala ei tuomitse meitä. Mutta se ei tarkoita, että olisimme automaattisesti vapautuneet kaikesta mikä meitä on sitonut. Muuten kaikki uskovat olisivat heti täysin vapaita ja iloisia, ja niin ei todellisuudessa ole.

Kun Jeesus herätti Lasaruksen kuolleista, antoi hän opetuslapsille tehtäväksi vapauttaa Lasarus kuoleman siteistä. Jumala tekee uudestisynnyttävän työn, mutta meidän tehtävämme on Hänen Henkensä kautta vapauttaa ihmisiä niistä siteistä mitä heillä vielä on. Jumala Sana on kaksiteräinen miekka joka katkaisee nämä siteet, eli kaiken täytyy perustua vankasti Sanaan.

Mutta näissä asioissa tarvitaan ennenkaikkea viisautta ja hengellistä näkökykyä, sillä vapauttaminen ei ole mitään kaavamaista toimintaa tai tempuntekemistä. Ihmisillä on erilaisia sidoksia johtuen omasta ja suvun taustasta, ja jokainen tarvitsee yksilöllisiä vapautumiskeinoja. Jumala johdattaa ja näyttää näitä asioita kun pysymme Kristuksessa kiinni Jumalan armosta.

Näissä asioissa voidaan toimia myös väärin. Uskovat voivat alkaa katkomaan siteitä ja kirouksia ilman Hengen johdatusta ja näkökykyä, ja siitä ei ole mitään hyötyä vaan päinvastoin haittaa. Samoin jos seurakunnan toiminnan pääpaino on tällaisessa vapauttamistyössä ja varsinkin demonien kanssa touhuilussa, niin suurella todennäköisyydellä ei olla ihan terveellä pohjalla.

Toki jollain yksittäisellä uskovalla voi olla armoitusta toimia enemmän tällä alueella, koska meillä jokaisella on oma kutsumuksemme ja toiminta painottuu sen mukaan, mutta tällaisen uskovan tulee toimia omalla paikallaan seurakunnassa yhdessä muiden jäsenten kanssa, eikä tämä kutsumus (tai mikään muukaan yksilöuskovan kutsumus) saa liikaa hallita koko toimintaa.
Herman
 

Re: Uskonyhteyttä etsimässä?

ViestiKirjoittaja Mallu » 05. Touko 2013 16:07

Siksi kysyin sukukirouksesta,koska itse olen suvusta,jossa on todella, todella rikkinäisiä ihmisiä.Itseni mukaan lukien.Koen raskaaksi sen, että en ole itsekkään vielä täysin vapaa Hengen täyteiseen elämään ja iloon Jeesuksessa,koen että jokin sitoo.Lisäksi ahdistusta tuo sekin kun näkee läheisisssään rikkinäisiä ja sidottuja ihmisiä,joita vain ei kykene auttamaan.
Olen suvun ainut uskossa oleva.

En tiedä onko se sukukirousta,ainakin tuossa Jasmiinin laittamassa linkissä opetettiin,että sukukirous ei ole raamatun mukaista.Siinä eräs henkilö, joka kumoaa opetuksen sukukirouksista kysyi sellaiselta, joka sitä opettaa:Kuka asettaa kirouksen? jos vastaus on vanhemmat,raamatusta ei löydy sellaista kohtaa.Jos vastaus on saatana,(vaikkakin saa aikaan paljon pahaa) ,sitäkään ei löydy raamatusta.Jumalako? lisäkysymys: Luuletko voivasi murtaa kirouksen,jonka Jumala on asettanut? Tähän vastaus siltä joka opettaa sukukirouksista: En ole tullut ajatelleeksi asiaa tuosta näkökulmasta.

Oon pitkästi samaa mieltä Systerin kanssa,että kyseessä täytyy olla henkivallat,jotka sitoo otteellaan ja valheillaan,eristää ihmistä,pitää katkeruudsessa,anteeksiantamattomuudessa jne.Sitä meidä suvussa on paljon.Ja tuoki että monesti syytetään ja katkeroidutaan omille vanhemmille,heidän tekemistään vääryyksistä ja laiminlyönneistä.Mutta minäkin olen Jumalan armosta oppinut katsomaan asioita heidän näkökulmistaan ja todeta että hekin ovat olleet ja ovat vieläkin rikkinäisiä,synnin ja saatanan sitomia ja orjuutettuja,jotka eivät kuitenkaan ole saaneet tulla vielä tuntemaan Jumalaa.
Mutta Isäni kuoleman lähestyessä Jumala sai rakkaudellaan hoitaa isäni ja minun välit,niin että kaikki sain anteeksi antaa ja pyytää.Jumalan rakkaus oli todella silloin läsnä.Silloin koin Pyhän Hengen läsnä ja sen jälkeenkin olen kokenut,että olen täyttynyt Hengellä,vaikka en kielillä puhukkaan.

Näin muutama kuukausi unen.Joskus aiemminkin olen kokenut että henkivallat yrittävät täysin sitoa ja eristää,aiheuttaa pelkoa jne.
Unessa olin juuri tulossa suihkusta,kun suuri jättiläinen seisoi pesuhuoneemme ovella.Hän kietoi käsiensä ympärille narua,jolla osoitti minulle,että tällä tulen sinut kuristamaan.Minut valtasi täysi lamaantuminen ja mietin,että nyt se on tullut sen tekemään,kauan on minua uhkaillutkin.Siinä hiljaa vaan pyysin,että Jeesus auta,muuta en kyennyt sanomaan,ääntä ei tullut.Samassa jättiläinen nosti paitaansa hieman ja näytti minulle arpeaan mahassaan.Seuraavaksi tuo jättiläinen riepotti minua kuin räsynukkea ja heitti pihalle.Siellä maassa maatessani,ymmärsin,että mun ainut keino on alkaa rukoilla tuon jättiläisen arpien puolesta.Hetkessä tuo jättiläinen makasi maassa täysin avuottomana ja tilanne oli ohi.Seuraavaksi kuljimme tuon jättiläisen kanssa meidän tietä pitki,itseasiassa se ei enää ollutkaan jättiläinen,vaan minun kokoiseni,koska yletyin häntä pitämään hartioista kiinni.Siinä tiellä mennessämme kovaan ääneen iloitsimme,että olemme Jeesuksen omia,niin että naapuritkin kuulivat. :D

En tiedä tarkalleen mikä tämä jättiläinen oli ja oliko tämä uni minulle profeetallinen uni näistä tasteluista.Joskus äitini on kertonut, että kun oli vastasyntynyt,pari henkilöä meidän suvusta oli toivonut minun kuolemaa.Syytä en tiedä,ehkäpä se kun olimme köyhä perhe ja lapsia syntyi tiheään.Mutta Jumala on tehnyt ihmeen ja olen suvun ensimmäinen uskossa oleva.
Mallu
 

Re: Uskonyhteyttä etsimässä?

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 05. Touko 2013 16:34

Mallulle. Et voi olla kirouksen alainen, olet lunastettu.

Galatalaiskirje: "3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
3:14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen. "

En oikein usko siihenkään tosin, että Jumala langettaisi sukukirouksia tai sallisi paholaisen niin tehdä, tärkeää on huomata ettei paholainen voi tehdä asioita ilman sallimusta, koska Jumalan on suurempi. Miksi hän sallisi syyttömien ja viattomien kärsiä sukunsa teoista?
lonelyrider
 

Re: Uskonyhteyttä etsimässä?

ViestiKirjoittaja pekka » 05. Touko 2013 18:35

lonelyrider kirjoitti:Mallulle. Et voi olla kirouksen alainen, olet lunastettu.

Galatalaiskirje: "3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
3:14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen. "

En oikein usko siihenkään tosin, että Jumala langettaisi sukukirouksia tai sallisi paholaisen niin tehdä, tärkeää on huomata ettei paholainen voi tehdä asioita ilman sallimusta, koska Jumalan on suurempi. Miksi hän sallisi syyttömien ja viattomien kärsiä sukunsa teoista?


Kiitos kirjoituksestasi lonelyrider. Joku tässä sukukirouksessa mättää (?), siltä pikkuisen tuntuu. Uskosta osattomia se varmaankin seuraa/sitoo niin kuin sitoo mutta tämä seuraava Raamatunkohta esimerkiksi ei minusta puolla mitään sukukirousta sille joka on Kristuksessa eli Herran Jeesuksen opetuslapsi.

2. Kor. 5:17

Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Uskonyhteyttä etsimässä?

ViestiKirjoittaja pekka » 05. Touko 2013 18:44

pekka kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Mallulle. Et voi olla kirouksen alainen, olet lunastettu.

Galatalaiskirje: "3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
3:14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen. "

En oikein usko siihenkään tosin, että Jumala langettaisi sukukirouksia tai sallisi paholaisen niin tehdä, tärkeää on huomata ettei paholainen voi tehdä asioita ilman sallimusta, koska Jumalan on suurempi. Miksi hän sallisi syyttömien ja viattomien kärsiä sukunsa teoista?


Kiitos kirjoituksestasi lonelyrider. Joku tässä sukukirouksessa mättää (?), siltä pikkuisen tuntuu. Uskosta osattomia se varmaankin seuraa/sitoo niin kuin sitoo mutta tämä seuraava Raamatunkohta esimerkiksi ei minusta puolla mitään sukukirousta sille joka on Kristuksessa eli Herran Jeesuksen opetuslapsi.

2. Kor. 5:17

Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.


1. Kor. 3:16

Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

1. Kor. 3:17

Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron