Opettaako Raamattu sukukirouksista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Väärät demonologiat nousevat lopunaikoina

ViestiKirjoittaja Juha » 28. Tammi 2016 01:41

Janne kirjoitti:
Mr Kerimäki kirjoitti:Eri mieltä.


Haluaisitko kerimäen mies avata hiukan kannanottoasi ?


Luulisin, että on tästä kyse: viewtopic.php?p=28314#p28314
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Väärät demonologiat nousevat lopunaikoina

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Tammi 2016 10:47

Janne kirjoitti:
Mr Kerimäki kirjoitti:Eri mieltä.


Haluaisitko kerimäen mies avata hiukan kannanottoasi ?


Jäisin mielelläni odottamaan sitä Mr Kerimäki jos haluaisit oikaistaa ja tarkentaa asian. :angel:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Opettaako Raamattu sukukirouksista?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Maalis 2021 21:16

*
En tunne Leo Melleriä enkä Derek Princea. He opettivat sukukirouksesta. Jos olet lukenut tai kuunnellut heidän opetusta sukukirouksesta. Mitä ajatuksia tämä teissä herätti?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Opettaako Raamattu sukukirouksista?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Maalis 2021 11:23

vaisuliini kirjoitti:*
En tunne Leo Melleriä enkä Derek Princea. He opettivat sukukirouksesta. Jos olet lukenut tai kuunnellut heidän opetusta sukukirouksesta. Mitä ajatuksia tämä teissä herätti?


No en ole kuunnellut enkä myös lukenut heidän opetusta siitä sukukirousopista mutta törmäsin demonikeskeisiin uskoviin jotka suosittelivat kuuntelemaan Derek Princen ja Leo Mellerin opetusta sukukirouksesta miten uskovat voi vapautua riivaajista. He uskovat että kristityissä on riivaajia ja yksi heistä sanoi minulle että kristityistä niitä ajetaan ulos. Mutta Pyhä Henki on jo ilmoittanut että lopunajan viimeisinä päivinä eksytyskeskeiset opit nousee (1Tim. 4:1). Yksi niistä on sukukirousoppi. Sukukirousoppi on riivaajien opeista (1Tim. 4:1).

Se viittaa demonikeskeisyyteen eikä kristuskeskeisyyteen. Hirvittää ajatus se sukukirousoppi että pitää penkoa isien synnit voidakseen pyytää anteeksi ja irtisanoutua niistä. Se ei ole kovin tervehenkistä eikä raitishenkistä vaan se on demonikeskeinen oppi. Entä jos vanhemmat ovat kuolleita, miten voi etukäteen pitää tietää heidän syntejä?!? Se on mahdotonta! Ahdistavaa se demonikeskeinen oppi on. Se mitä Jeesus on meidän puolestamme tehnyt ja täyttänyt ristillä, on kertakaikkiaan täydellistä. Olemme vapaita pois kaikista isien perityistä synneistä. Jeesus on meidän "tulevaisuutemme" ja "siunauksemme" (Jer. 29:11).


1Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

Jer. 29:11 sillä minä tunnen ajatukseni, joita minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra . Ne ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia – minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. RK

Room. 8:2 sillä elämän Hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista. RK

Hes. 18:14 Hänelle taas saattaa syntyä poika, joka näkee kaikki isänsä tekemät synnit, hän näkee ne, mutta ei tee niiden mukaan: RK

Apt. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.” RK

Room. 10:11 Sanoohan Raamattu: ”Ei yksikään, joka uskoo häneen, joudu häpeään.” RK

Gal. 3:13 Kristus lunasti meidät vapaiksi lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän puolestamme, sillä on kirjoitettu: ”Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu.”
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Opettaako Raamattu sukukirouksista?

ViestiKirjoittaja Maaret » 05. Maalis 2021 10:54

En ajattele sukukirousta demonina paitsi tietenkin jos on kyse noidista esivanhemmissa.

Vaan Raamattu ilmoittaa myös tuomioita, joita itse Jumala sanoi jollekin suvulle....

En nyt löydä kohtaa mutta eikö jossain sanota että jonkun suvun miehet eivät elä vanhoiksi koska Jumala tuomitsi heidät jostain pahasta teosta.
Eli jos joku esi-isä on tehnyt rikoksen joka on paha niin sen tuomio voi tulla seuraaville sukupolville vaikka nuo ihmiset eivät tietäisi mitään koko teosta.

Ainakin minun kohdalla tuntuu olevan jokin tuomio ettei minulle voi antaa ystävää eikä mitään "hyvää".
Tai sitten syy on vain se sama mikä Jeesuksen kohdalla: "muita hän on auttanut mutta itseään ei voi auttaa". Eli kun rukoilen joiden toisten puolesta niin ne saa parissa viikossa vastauksen mutta minä en saa itselle pyytämääni vuosikymmeniin.

:cry:
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret
 
Viestit: 111
Liittynyt: 14. Elo 2020 15:58
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Opettaako Raamattu sukukirouksista?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Maalis 2021 22:26

*
Joo, muistan jotain lukeneeni sen, mutta se ei koske Jumalan lapsia. Koska Jumalan lapset eivät peri isien syntejä kiroukseksi. Kun valitaan Jeesuksen henkilökohtaiseksi Herraksi ja Vapahtajaksi, niin kaikki isien perityt synnit ei periydy Jumalan lapselle.

No hyppään toiseen juttuun joka ei liity tähän juttuun. Raamattu puhuu lopunajan riivaajien opeista. Ne riivaajien opit eivät ole terveen uskon pohjalla. Kun jos usko Jeesukseen ja Hänen ristintyöhön on heikentynyt ja usko perustuu vahvasti demonikeskeisiin asioihin, niin juuri Raamattu tarkoittaa niitä ja ne on Raamatun mukaan riivaajien oppeja ja ne saattaa luopumaan terveestä uskosta.

1Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

Riivaajilla on tavoite eksyttää ja saada lankeamaan pois terveestä uskosta demonikeskeisiin asioihin. Ne on juuri riivaajien oppeja. Pysykäämme lujasti terveessä uskossa Jeesukseen, Hän on uskomme keskipisteenä ja keskittykäämme Häneen ja Hänen ristintyöhön mitä Hän on tehnyt meidän puolestamme Kristuksen tuntemisen rinnallaan.

2Kor. 2:14 Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun! :clap: :thumbup:

No palataan vielä kerran sukukirousoppiin. Katsotaan yhdessä mitä kymmenessä käskyssä Herra tarkoittaa.

Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Minä vaadin lapset tilille isien pahoista teoista kolmanteen ja neljänteen polveen saakka, jos he vihaavat minua, mutta osoitan armoa niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja pitävät minun käskyni. 2 Moos. 20:5-6 RK

Siinä käännöksessä lukee: "Minä vaadin lapset tilille..." Siinä ei sano mitään, että Jumala kiroaa, vaan että Jumala vaatii.

Se tarkoittaa, että Jumala vaatii oman itsevalinnan kohdalla valitsemaan itse. Kyse on omasta henkilökohtaisesta ja vapaaehtoisesta itsevalinnasta. Ja vielä toinen juttu...

2Moos. 20:5 kohdassa lukee: "kolmanteen ja neljänteen polveen saakka JOS he vihaavat minua."

Siinä lukee "JOS" he vihaavat. Kyse on siis omasta henkilökohtaisesta valinnasta, kun he valitsevat vihaakseen Jumalaa.

Isien perityt synnit ei siirry Jumalan lapselle suoraan automaattisesti vaan oman itsevalinnan mukaan, jos valitaan joko isien mukaan - kiroukseksi vai Jeesuksen - siunaukseksi. Kuten Hesekielin luvussa sanotaan näin.

Hes. 18:14 Hänelle taas saattaa syntyä poika, joka näkee kaikki isänsä tekemät synnit, hän näkee ne, mutta ei tee niiden mukaan:

15 Hän ei syö uhrivuorilla, ei katso Israelin heimon jumalankuvien puoleen, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa,

16 ei sorra toista, ei ota panttia, ei ryöstä eikä riistä. Hän jakaa leivästään nälkäiselle, antaa vaatetta alastoman verhoksi,

17 ei sorra kurjaa, ei ota korkoa eikä voittoa vaan tekee minun säädösteni mukaan ja vaeltaa käskyjeni mukaan. Ei hänen tarvitse kuolla isänsä syyllisyyden vuoksi, hän totisesti saa elää. Raamattu kansalle



Se mitä Jeesus on tehnyt ja täyttänyt meidän puolestamme ristillä, on kertakaikkiaan täydellistä, se tarkoittaa että olemme täysin vapaita pois isien perityistä synneistä. Ei mitään irtisanottavaa eikä anteeksipyydettävää ole kuin omista synneistä.

Jeesus on "tulevaisuutemme" ja "siunauksemme", niin Hän on jo lunastanut meidät vapaiksi pois kirouksen alta.

Gal. 3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -

Minua alkoi ahdistaa ajatus että pitää penkoa kuolleen isän synnit anteeksipyydettäväksi mutta hoksasin että se ei pohjaudu Raamattuun. Golgata on elävä todiste muistutukseksi mitä Jeesus meidän puolesta on tehnyt ristillä. :thumbup: :clap:

Siunausta ja shabbat shalom kaikille! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Opettaako Raamattu sukukirouksista?

ViestiKirjoittaja Maaret » 06. Maalis 2021 04:41

Hauska tuo "ei ota korkoa".
Eli pankissa töissä olevat tekevät syntiä ja ottavat korkoa.

Miksiköhän meille opetetaan "Kristuksen tervettä oppia" mutta ei kerrota mitä se tarkoittaa. Ja lainataan ohjeeksi Sanaa, jota ei totella.

No, mutta kiitos kuitenkin kun viitsit vastata.

Mietin joskus kuinka paljon näistä Suomen kohtaamista katastrofeista johtuu uskovista itsestään.
Puhutaan paljon armosta mutta ei kohdata edes toisia uskovia armolla, siis ei nähdä lähimmäistä, että se on olemassa?

Kiitos kuitenkin, että "näit" minut ja vastasit.
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret
 
Viestit: 111
Liittynyt: 14. Elo 2020 15:58
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Opettaako Raamattu sukukirouksista?

ViestiKirjoittaja Maaret » 06. Maalis 2021 04:44

Itse en pengo mitään esi-isien syntejä kun en heitä edes tunne. Mutta kun on tällainen "ajattelija" niin kyselee miksi ei itse saa apua...

Joskus kyllä kokee tai muinoin koin jossain paikassa "kirouksen" tai "pahuuden" ja kun satuin törmäämään paikan historiakertomukseen niin luin että siellä sodan aikana teloitettiin sotavankeja.
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret
 
Viestit: 111
Liittynyt: 14. Elo 2020 15:58
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Opettaako Raamattu sukukirouksista?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Maalis 2021 13:58

Maaret kirjoitti:
Kiitos kuitenkin, että "näit" minut ja vastasit.


Kyllä sinut huomataan ja olet samaa Jumalan perhettä kuten me kaikki. :) Vika ei ole yksin sinussa. Meissä kaikissa voi olla vika. Rukoillaan että löydetään jotain yhteistä säveltä joka avaa yhteistä rupatteluhetkiä. :)

:prayer4:

Siunausta sinulle, Maaret! :hearts: :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Opettaako Raamattu sukukirouksista?

ViestiKirjoittaja Maaret » 06. Maalis 2021 18:55

Kiitos Vaisuliini, ja samoin siunausta.

On ollut parempi mieli kun palasin tänne. Ehkä joku rukoilee mun puolesta. Kiitos siitä ja kaikesta....
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret
 
Viestit: 111
Liittynyt: 14. Elo 2020 15:58
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron