Panettelua, tuomitsemista

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Panettelua, tuomitsemista

ViestiKirjoittaja Minä vain » 23. Touko 2013 20:45

Petri,
Sen tähden kun Jeesus sanoi Minä olen Jumalan voima kaatoi heidät taaksepäin. Oli kyse Jumalan tuomiosta, mutta myös siitä, että siinä vahvistettiin Jeesuksen Jumaluus. Uskotko Jeesuksen olevan Jumala ja Herra?



Tämä on mielestäni väärin tulkittu, todellisuus on tämän kaltainen
Sen tähden, kun hän sanoi Minä olen he perääntyivät ja lankesivat maahan

sana "Sen tähden" painottaa minkä tähden ja se vastaus on Sana: Minä olen
ja mitä tapahtui sen tähden, eli "Minä olen" sanan tähden, tapahtui, että he perääntyivät ja lankesivat maahan.
Perääntyminen tapahtuu mielestäni joko kunnioituksesta tai pelosta, Jumalan voima kykenee kaatamaan kyllä, mutta he menivät itse taakse päin ja lankesivat maahan.
heitä ei peräännytetty voimalla, eikä heitä kaadettu, se on totuus kirjoituksen mukaan. He perääntyivät itse ja lankesivat maahan.
Heidät peräännytettiin ja kaadettiin tarkoittaisi ulkoista voimaa.

Tähän vielä sitä kommenttia pyytäisin, koska aihe kääntyi taas raiteiltaan.
Minä vain
 

Re: Panettelua, tuomitsemista

ViestiKirjoittaja PetriFB » 24. Touko 2013 12:43

Minä vain kirjoitti:Petri,
Sen tähden kun Jeesus sanoi Minä olen Jumalan voima kaatoi heidät taaksepäin. Oli kyse Jumalan tuomiosta, mutta myös siitä, että siinä vahvistettiin Jeesuksen Jumaluus. Uskotko Jeesuksen olevan Jumala ja Herra?



Tämä on mielestäni väärin tulkittu, todellisuus on tämän kaltainen
Sen tähden, kun hän sanoi Minä olen he perääntyivät ja lankesivat maahan

sana "Sen tähden" painottaa minkä tähden ja se vastaus on Sana: Minä olen
ja mitä tapahtui sen tähden, eli "Minä olen" sanan tähden, tapahtui, että he perääntyivät ja lankesivat maahan.
Perääntyminen tapahtuu mielestäni joko kunnioituksesta tai pelosta, Jumalan voima kykenee kaatamaan kyllä, mutta he menivät itse taakse päin ja lankesivat maahan.
heitä ei peräännytetty voimalla, eikä heitä kaadettu, se on totuus kirjoituksen mukaan. He perääntyivät itse ja lankesivat maahan.
Heidät peräännytettiin ja kaadettiin tarkoittaisi ulkoista voimaa.

Tähän vielä sitä kommenttia pyytäisin, koska aihe kääntyi taas raiteiltaan.


Jos sinä olet tuota mieltä ja minä taas näen sen eri tavalla, niin saat minun puolestani nähdä ihan vapaasti sen kuinka haluat ja uskot.

Tämä on kuin karuselli, joka pyörii koko ajan, mutta pyöräytän sitä vielä kerran.

En usko heidän kaatuneen maahan kunnioituksesta tai pelosta, vaan siksi koska Jumalan voima liikutti heitä taaksepäin ja he kaatuivat maahan taaksepäin.

He olivat omasta mielestään tulossa ottamaan kiinni rikollista, eli he olivat synnin tiellä ja sen tähden Jumala kaatoi heidät maahan taaksepäin tuomion merkiksi.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Panettelua, tuomitsemista

ViestiKirjoittaja Minä vain » 24. Touko 2013 14:00

PetriFB kirjoitti: Minä vain kirjoitti:Petri,

Sen tähden kun Jeesus sanoi Minä olen Jumalan voima kaatoi heidät taaksepäin. Oli kyse Jumalan tuomiosta, mutta myös siitä, että siinä vahvistettiin Jeesuksen Jumaluus. Uskotko Jeesuksen olevan Jumala ja Herra?




Tämä on mielestäni väärin tulkittu, todellisuus on tämän kaltainen
Sen tähden, kun hän sanoi Minä olen he perääntyivät ja lankesivat maahan

sana "Sen tähden" painottaa minkä tähden ja se vastaus on Sana: Minä olen
ja mitä tapahtui sen tähden, eli "Minä olen" sanan tähden, tapahtui, että he perääntyivät ja lankesivat maahan.
Perääntyminen tapahtuu mielestäni joko kunnioituksesta tai pelosta, Jumalan voima kykenee kaatamaan kyllä, mutta he menivät itse taakse päin ja lankesivat maahan.
heitä ei peräännytetty voimalla, eikä heitä kaadettu, se on totuus kirjoituksen mukaan. He perääntyivät itse ja lankesivat maahan.
Heidät peräännytettiin ja kaadettiin tarkoittaisi ulkoista voimaa.

Tähän vielä sitä kommenttia pyytäisin, koska aihe kääntyi taas raiteiltaan.



Jos sinä olet tuota mieltä ja minä taas näen sen eri tavalla, niin saat minun puolestani nähdä ihan vapaasti sen kuinka haluat ja uskot.

Tämä on kuin karuselli, joka pyörii koko ajan, mutta pyöräytän sitä vielä kerran.

En usko heidän kaatuneen maahan kunnioituksesta tai pelosta, vaan siksi koska Jumalan voima liikutti heitä taaksepäin ja he kaatuivat maahan taaksepäin.

He olivat omasta mielestään tulossa ottamaan kiinni rikollista, eli he olivat synnin tiellä ja sen tähden Jumala kaatoi heidät maahan taaksepäin tuomion merkiksi.


Kiitos kommentista Petri.
Lopetan tämän asian käsittely tähän, mutta annan vielä oman loppukommenttini ja arvion omalta näkökannaltani, en tiedä mitä se merkkaa kenenkin silmissä loppujen lopuksi, mutta teen sen kaikesta huolimatta.

Mielestäni tämä asia ei selvinnyt, koska jokainen piti kiinni omista tulkinnoista, eikä siitä mitä todella on kirjoitettu.
Myös minä pidin "tulkinnastani" kiinni, vaikka ilmoitin, etten ollut varma asiasta.
Minun tulkintani oli että "he kumarsivat kuullessaan Jumalan pyhän nimen" selittääkseni miksi he perääntyivät ja lankesivat maahan.
Taas vastakkaisia tulkintoja tuli enemmän, ja jopa niistä johdettuja opetuksia.
Eli se, että he perääntyivät, tulkittiin heitä liikutettiin, ja lankesivat maahan, heidät kaadettiin.
Ja syy miksi: ei ollut se että: Jeesus sanoi: "Minä olen" vaan sekin tulkittiin, siksi että Jumalan voima teki sen.
Totta on se, että suoraa tukea näihin tulkintoihin ei löydy raamatusta. ei siihenkään, että Juutalaiset olisivat kumartaneet kuullessaan Jumalan nimen.
Mutta silti näistä pidetään kiinni ja näistä johdetaan jopa opetus, esim. että taaksepäin kaatuminen on Jumalan tuomion merkki, sekä Että Jeesus antoi toiminnallaan esimerkin kuinka paha kohdataan Jumalan voimalla, sekä että Jeesus olisi kirkastanut nimensä vihollisten suun kautta heidän tietämättään, ja että tämä opetus olisi ainoastaan meille Jeesuksen opetuslapsille aukeava.
Itse näen sen jopa hieman painostuksena, "Jos keisarilla ei ole vaatteita, vain tyhmät eivät pysty niitä näkemään"

Tässä asiassa on tapahtunut väärä tulkinta ja siitä johdetut väärät opetukset ja olen tehnyt sen minkä voin yrittääkseni oikaista asiaa.
On myös ollut muita henkilöitä osoittamassa samaa asiaa, joten vähintään kaksi todistajaa on ollut.
Tosin on myös ollut puolesta todistajia kaksi tai enemmän.
Olkoon siis opettajalla vastuu opetuksistaan ja myös niiden aikaan saannoksista.

Ilmoitan, etten aio noudattaa kaatumis opetusta, jos näen taaksepäin kaatumisia kokouksissa, en arvioi tilannetta kaatumissuunnan perusteella, vaan arvioin asian aivan muilla keinoin.
Eli onko kaatuminen tönäisy, onko se suggestiolla aikaan saatu, mitä tapahtuu jne.

Kiitoksia kuitenkin keskusteluhetkestä, se oli värikäs ja kiivas, eikä johtanut mihinkään.
Minä kuitenkin rakennuin sen verran, että oppisin, ettei keskustelemalla voi voittaa dogmaattisuutta.
Älkää loukkaantuko sanasta dogmaattisuus, sillä tarkoitukseni ei ole loukata vaan näyttää totuus.
Minä vain
 

Re: Panettelua, tuomitsemista

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 24. Touko 2013 14:10

Minäkin pyöräytän vielä kerran, eli kerron oman näkemykseni tuosta tilanteesta Getsemanessa ;gladly:
En siksi, että haluaisin jotenkin puolustella kaatumisnäytöksiä joissain kokouksissa. En missään tapauksessa kannata sellaisia juttuja, kuten en muunkaanlaisia näytöksiä seurakunnan kokouksissa.
Matteus ja Markus ja Luukas eivät kerro kaatumisesta mitään Jeesuksen kiinniottotilanteessa. Kiinniottajat olivat Juudaksen johdolla kulkevia sotilaita sekä ylipappien ja fariseusten palvelijoita (Joh.18:3). He olivat varautuneet taisteluun suuren rikollisjoukon kanssa. Varmasti ylipapit ja fariseukset olivat saaneet heidät vakuuttumaan siitä, että kyseessä todella oli vaarallinen ja paha rikollinen. Oli pilkkopimeää. Aamu alkoi sarastaa vasta, kun Jeesusta vietiin Pilatuksen palatsiin Kaifaan luota. Sotilailla ja palvelijoilla oli lyhdyt ja lamput ja aseet mukana Jeesuksen vangitsemista varten. Jeesus ei todellakaan näyttänyt rikolliselta, jota he olivat etsimässä. He eivät tienneet, että Jeesus Nasaretilainen seisoi heidän edessään, kun Jeesus kysyi, ketä he etsivät. Kun Hän siis vastasi heille olevansa heidän etsimänsä mies, meni porukka vähän hämmästyksestä ja pelästyksestä paniikkiin. He lähtivät perääntymään luullessaan Jeesuksen joukkoineen mahdollisesti alkavan taisteluun. Pimeässä puutarhassa he kuitenkin kompuroivat mahdollisesti maan pinnassa kulkeviin puunjuuriin tai kiviin ja kaatuivat. He nousivat lyhtyineen ja lamppuineen äkkiä ylös, jolloin Jeesus uudelleen kysyi, ketä he etsivät ja kertoi olevansa heidän etsimä henkilö.
Siis näin yksinkertaisesti olen ajatellut tuon kertomuksen, mutta en pidä Petrin tai Minä Vainin näkemyksiä kertomuksesta yhtään sen huonompina ;gladly:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Panettelua, tuomitsemista

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 24. Touko 2013 14:13

Ja vielä Getsemanen yön tärkein sanoma laulun sanoin:
http://www.youtube.com/watch?v=bV9qAeUJuz8
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Panettelua, tuomitsemista

ViestiKirjoittaja PetriFB » 24. Touko 2013 14:41

Pyöräytän vielä kerran tätä aihetta.

Kun kerran kiinniottajat tulivat ottamaan kiinni "rikollista, rikoksesta epäiltyä", niin olisivatko kiinniottajat vapaaehtoisesti kiinniotto tilanteessa perääntyneet tai lähteneet kävelemään taaksepäin ja vielä kaatuneet maahan ja näin antaneet "rikolliselle" tilaisuuden karata. Ei todellakaan.

Koko Raamatun opetuksen valossa sekä alkutekstin valossa näen selkeästi, että Jumalan voima liikutti heitä taaksepäin ja he kaatuivat taaksepäin Jumalan voimasta Jumalan tuomion merkiksi.

Raamatusta ei käy ilmi, että ihmiset kuullessaan Jumalan Pyhän Nimen olisivat kaatuneet maahan kunnioituksesta tai kumartaneet. Jumalan pyhyyden edessä, kun ihminen kohtasi elävän Jumalan moni ihminen kaatui maahan tai kumarsi Jumalaa, mutta se on täysin eri asia kuin Jumalan nimen kuulemisen kautta kaatuminen tai kumartaminen.

Minäkään en arvioi kenenkään uskoa, että onko hänen uskonsa oikeaa tai väärää sen perusteella jos hän kaatuu taaksepäin tai jos jotkut rukoilevat niin että ihmisiä kaatuu taaksepäin.

Ihmisen usko voi olla ja on aitoa, vaikka jossakin kohtaa toimitaan vastoin Raamatun opetusta. Minulla on uskovia ystäviä esim. kansanlähetyksessä, jotka ovat kiinni lapsikasteessa, mutta en silti kyseenalaista heidän uskoansa väärän kasteopetuksen kautta, vaan pidän heitä aitoina uskovina ja Herran Jeesuksen opetuslapsina.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Panettelua, tuomitsemista

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 24. Touko 2013 14:52

Minäkin tahdon vielä pyöräyttää ,,,kaikilla mahdollisilla tavoilla ,mutta kun tämä on jo niin hyvin pyöritelty niin minä huilaan tämän kierroksen.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Panettelua, tuomitsemista

ViestiKirjoittaja Minä vain » 24. Touko 2013 19:57

Minun on pakko tulla tähän ketjuun ihan toisissa asioissa.
Sain Juuri "puhuttelun" Herralta. :oops:

Olen totisesti käyttäytynyt väärin, vaikka olenkin mielestäni käyttäytynyt oikein.
Olen sanonut vääriä sanoja pitäen niitä oikeina.
Olen ollut vaativa, loukkaava, katkera ja hieman vihainenkin.
Mutta nyt Herra pysäytti minut.
Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, ja anna meille syntimme anteeksi, niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Enhän minä ole pyytänyt saatika antanut anteeksi....
Olen ollut katkera Tonia kohtaan ja myös Petriä kohtaan.
Pyydän teiltä kummaltakin anteeksi, että olen ollut katkera teitä kohtaan.
Sain juuri tajuta, etten tahdo olla se jonka sydän teitä syyttää Jumalan edessä, sen tähden, etten anna anteeksi.
Minun anteeksi antamattomuuteni ja katkeruuteni tähden, on sydämeni syyttänyt teitä Jumalan edessä.
Mutta nyt se saa loppua.

Olen ollut katkera sinulle Toni, kun sanoit, että olen antikristuksen hengessä.
Pyydän sinulta anteeksi, että olen ollut katkera sinua kohtaan ja tarkoitin sinuakin dogmaattisuus kommentillani.
Täten olen todella todistanut, että olen ollut "antikristuksen hengessä", kristuksen henki on ollut minusta kaukana, sekä olen itse ollut dogmaattinen pitäen kiinni ennemmin sanoista ja kirjoituksista hyläten aidon Jeesuksen Hengen.

Pyydän sinulta anteeksi Petri, sillä olen ollut katkera sinua kohtaan, kun sanoit kerran, että minusta ikään kuin tulee esille pimeyden henki ja olen pitänyt sinuakin dogmaattisena.
Olen myöskin todistanut todella ollevani pimeydessä, sillä tuo katkeruus on pitänyt minua pimeydessä ja Jeesuksen henki on ollut minusta kaukana.
Onhan sydämeni syyttänyt sinuakin tästä jo pitkän aikaa Jumalan edessä.

Ja vielä Pekka, sinuakin kohtaan olen ollut katkera, sillä sinä olit mielestäni antikristuksen henki asiassa Tonin kanssa yhtä mieltä, sekä kun tässä ketjussa nimimerkkini "minä vain" tuli aiheeksi, oletin sinun tarkoittavan "vain minä" kommentillasi, että olisit tarkoittanut minun olevan itsekäs.
Mutta myös olen sen osoittanut, olen ollut itsekäs ja anti kristuksen hengessä, sillä olen ollut katkera ja ajatellut vain itseäni, nähden ainoastaan itseni.
Olen nähnyt vain mitä minulle tehdään, en yhtään sitä mitä minä teen teille.

Sydämeni on syyttänyt teitä Jumalan edessä, olen ihan turhaan vaivannut Herraa näillä asioilla, jotka ovat minua itseäni vastaan kääntyneet.

Pyydän vielä kaikilta muiltakin anteeksi, joita olen tällä palstalla jotenkin loukannut.
Ja annan totisesti anteeksi kaikille, jos jollain on minulta anteeksi pyydettävää.

Olen hieman häpeissäni, itsestäni. :oops:
Olen ollut todella huono esimerkki kristitystä ja tahdon tehdä nyt parannuksen.

Kiitos Jumalalle, että asiat menivät juuri näin ja sain nähdä oman todellisen itseni.

Pyydän, antakaa minulle anteeksi. :(
Minä vain
 

Re: Panettelua, tuomitsemista

ViestiKirjoittaja PetriFB » 24. Touko 2013 20:01

Minä vain kirjoitti:Minun on pakko tulla tähän ketjuun ihan toisissa asioissa.
Sain Juuri "puhuttelun" Herralta. :oops:

Olen totisesti käyttäytynyt väärin, vaikka olenkin mielestäni käyttäytynyt oikein.
Olen sanonut vääriä sanoja pitäen niitä oikeina.
Olen ollut vaativa, loukkaava, katkera ja hieman vihainenkin.
Mutta nyt Herra pysäytti minut.
Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, ja anna meille syntimme anteeksi, niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Enhän minä ole pyytänyt saatika antanut anteeksi....
Olen ollut katkera Tonia kohtaan ja myös Petriä kohtaan.
Pyydän teiltä kummaltakin anteeksi, että olen ollut katkera teitä kohtaan.
Sain juuri tajuta, etten tahdo olla se jonka sydän teitä syyttää Jumalan edessä, sen tähden, etten anna anteeksi.
Minun anteeksi antamattomuuteni ja katkeruuteni tähden, on sydämeni syyttänyt teitä Jumalan edessä.
Mutta nyt se saa loppua.

Olen ollut katkera sinulle Toni, kun sanoit, että olen antikristuksen hengessä.
Pyydän sinulta anteeksi, että olen ollut katkera sinua kohtaan ja tarkoitin sinuakin dogmaattisuus kommentillani.
Täten olen todella todistanut, että olen ollut "antikristuksen hengessä", kristuksen henki on ollut minusta kaukana, sekä olen itse ollut dogmaattinen pitäen kiinni ennemmin sanoista ja kirjoituksista hyläten aidon Jeesuksen Hengen.

Pyydän sinulta anteeksi Petri, sillä olen ollut katkera sinua kohtaan, kun sanoit kerran, että minusta ikään kuin tulee esille pimeyden henki ja olen pitänyt sinuakin dogmaattisena.
Olen myöskin todistanut todella ollevani pimeydessä, sillä tuo katkeruus on pitänyt minua pimeydessä ja Jeesuksen henki on ollut minusta kaukana.
Onhan sydämeni syyttänyt sinuakin tästä jo pitkän aikaa Jumalan edessä.

Ja vielä Pekka, sinuakin kohtaan olen ollut katkera, sillä sinä olit mielestäni antikristuksen henki asiassa Tonin kanssa yhtä mieltä, sekä kun tässä ketjussa nimimerkkini "minä vain" tuli aiheeksi, oletin sinun tarkoittavan "vain minä" kommentillasi, että olisit tarkoittanut minun olevan itsekäs.
Mutta myös olen sen osoittanut, olen ollut itsekäs ja anti kristuksen hengessä, sillä olen ollut katkera ja ajatellut vain itseäni, nähden ainoastaan itseni.
Olen nähnyt vain mitä minulle tehdään, en yhtään sitä mitä minä teen teille.

Sydämeni on syyttänyt teitä Jumalan edessä, olen ihan turhaan vaivannut Herraa näillä asioilla, jotka ovat minua itseäni vastaan kääntyneet.

Pyydän vielä kaikilta muiltakin anteeksi, joita olen tällä palstalla jotenkin loukannut.
Ja annan totisesti anteeksi kaikille, jos jollain on minulta anteeksi pyydettävää.

Olen hieman häpeissäni, itsestäni. :oops:
Olen ollut todella huono esimerkki kristitystä ja tahdon tehdä nyt parannuksen.

Kiitos Jumalalle, että asiat menivät juuri näin ja sain nähdä oman todellisen itseni.

Pyydän, antakaa minulle anteeksi. :(


Totta kai saat anteeksi ja annan anteeksi sinulle sen kaiken minkä toit viestissäsi esille. Minun puolestani ole ihan täysin vapaa.

:thumb: :hearts:
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Panettelua, tuomitsemista

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 24. Touko 2013 20:11

Voi miten ihana kirjoitus Minä vainilta!!! Harvoin näkee! ;gladly: Ihanhan tässä liikuttuu :cry:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa

cron