Lihassani on tupakanhimo! Apua!

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Lihassani on tupakanhimo! Apua!

ViestiKirjoittaja PetriFB » 21. Touko 2013 22:09

Herman kirjoitti:Voitko Petri valaista, mikä tässä ketjussa mielestäsi on kääntynyt Mikkoa vastaan? Minä luin tämän uudestaan äsken yrittäen etsiä täältä jotain sellaista, mutta löysin alusta loppuun pelkkää asiallista ja rakentavaa keskustelua ja neuvonantoja puolin ja toisin.


Minun piti tuoda asia kyllä laajemmin esille, eli ei koskenut pelkästään tätä ketjua:

Mikko Murpatti kirjoitti:Olen huomannut viime viikkoina , etten rakennu täällä kohti Jeesusta, vaan kohti maailmaa ja toraa...

Syynä on se että on niin monenlaista oppia ja mielipidettä, että sieltä seasta emme oikein tunnu löytävän sitä yhteistä säveltä ja totuutta, ja asiat ajautuvat rakkaudettomiin kiistoihin , vihaan ja riitaan.

Se ei ole sitä Jumalan voimaa Rakkautta, mitä minun sieluni janoaa ja etsii ja joka minut eheyttää, ja josta Raamatustakin olen lukenut ja joka minulle luvattiin.

Toinen syy on minun kohdallani tämä:

Matt. 22:29

Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

Mark. 12:24

Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?

Liikaa toisten ihmisten ajatuksia ja kirjoituksia ja tulkintoja ja liian vähän Kaikkivaltiaan Jumalan oppia puhtaasta Raamatusta on päässäni.Eksyn helposti. Lähden seuraamaan sitä opettajaa, joka opettaa meitä kaikkia ja kyselemään Häneltä vastauksia ja johdatusta.

1. Joh. 2:27

Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.


Jos olen jotakin loukannut niin antakaa anteeksi, jos joku on minua vastaan rikkonut niin annan anteeksi ja unohdan kaiken sen. Kiitos kaikille keskusteluista!

Aurinko paistaa ja linnut laulaa, iloitaan mekin, kun luomakuntakin noin iloitsee! Herran rauha olkoon kanssanne! Saatampa ilmestyä vuoden parin päästä takaisin, kun olen kunnolla juurtunut kalliolle ja uskoni ei muutu ja ailahtele puolelta toiselle.


Tämä vastaa enemmin siihen mitä ajoin takaa. Mikko kyseli täällä monenmoista ja halusi kovasti kasvaa sekä oppia lisää asioista. Olimmeko hänen tukena ymmärtäen missä kasvuvaiheessa hän on?

Kyllä täällä oli ihan hyviä ja kannustaviakin viestejä, mutta jollakin tavalla aistin tiettyä kovuutta ja vaatimuksia joiden kohteeksi Mikko myös joutui.

En nyt siis ala syyttelemään ketään jokainen tutkikoon omat tekonsa ja motiivinsa. Toin myös sen esille että minäkään en ollut häntä täällä tukemassa silloin kun hän sitä tarvitsi. Eli nimesin itseni ainoastaan parannuksen paikalle.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Lihassani on tupakanhimo! Apua!

ViestiKirjoittaja Herman » 21. Touko 2013 22:15

Ok, kiitos tarkennuksesta Petri. Tuon Mikon murheen riidasta ja epäsovusta yms ymmärrän hyvin ja olen itsekin murehtinut miksi on niin paljon riitaisuutta ja epäsopua uskovien keskellä, vaikka onkin vaan nettifoorumi kyseessä. Itse asiassa viikko sitten olin niin ahdistunut että harkitsin lähtöä täältä, ja olisin varmaan lähtenyt jos se olisi ollut itsestäni kiinni, mutta Herra osoitti että paikkani on nyt kirjoitella täällä.
Herman
 

Re: Lihassani on tupakanhimo! Apua!

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 21. Touko 2013 22:16

Nämä keskustelupalstat eivät ehkä ole kovin hyvä paikka, varsinkaan, jos on aika vasta tullut uskoon, olen kyllä itsekin sen kokenut nahoissani asti, että netti voi olla aika julma paikka tuoreelle uskovalle. Toivottavasti Mikolla on uskovia tukiverkkona arjessa.

Siunausta Mikolle!
lonelyrider
 

Re: Lihassani on tupakanhimo! Apua!

ViestiKirjoittaja Herman » 21. Touko 2013 22:17

Mutta käsitin tuosta viestistä, ettei Mikon lähdön syy liittynyt tähän tupakkaketjuun (vaikka aluksi itsekin luulin niin, kunnes joku mainitsi että luepas tarkemmín mitä Mikko lähdön syyksi kertoi).
Herman
 

Re: Lihassani on tupakanhimo! Apua!

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 21. Touko 2013 22:20

Herman kirjoitti:Ok, kiitos tarkennuksesta Petri. Tuon Mikon murheen riidasta ja epäsovusta yms ymmärrän hyvin ja olen itsekin murehtinut miksi on niin paljon riitaisuutta ja epäsopua uskovien keskellä, vaikka onkin vaan nettifoorumi kyseessä. Itse asiassa viikko sitten olin niin ahdistunut että harkitsin lähtöä täältä, ja olisin varmaan lähtenyt jos se olisi ollut itsestäni kiinni, mutta Herra osoitti että paikkani on nyt kirjoitella täällä.


Saisinko tarkennusta kiitos, kuka on riidellyt kenenkin kansssa, onko minulla jäänyt jotain lukematta? Olen kyllä ollut aika hämmennyksissäni näistä riitapuheista joita on alkanut leijua ilmaan(epäsuorasti olen voinut sen kyllä lukea rivien välistä että jotkut kokevat sellaista, mutta en ymmärrä miksi), kun ihan tosissani en ole havainnut sellaista ja olisi selvityksen paikka kyllä jos sitä on, eikös ja ihan rakentavasti otettaisiin esiin, miten on ollut riitaa.
lonelyrider
 

Re: Lihassani on tupakanhimo! Apua!

ViestiKirjoittaja Herman » 21. Touko 2013 22:25

lonelyrider kirjoitti:
Herman kirjoitti:Ok, kiitos tarkennuksesta Petri. Tuon Mikon murheen riidasta ja epäsovusta yms ymmärrän hyvin ja olen itsekin murehtinut miksi on niin paljon riitaisuutta ja epäsopua uskovien keskellä, vaikka onkin vaan nettifoorumi kyseessä. Itse asiassa viikko sitten olin niin ahdistunut että harkitsin lähtöä täältä, ja olisin varmaan lähtenyt jos se olisi ollut itsestäni kiinni, mutta Herra osoitti että paikkani on nyt kirjoitella täällä.


Saisinko tarkennusta kiitos, kuka on riidellyt kenenkin kansssa, onko minulla jäänyt jotain lukematta? Olen kyllä ollut aika hämmennyksissäni näistä riitapuheista joita on alkanut leijua ilmaan(epäsuorasti olen voinut sen kyllä lukea rivien välistä että jotkut kokevat sellaista, mutta en ymmärrä miksi), kun ihan tosissani en ole havainnut sellaista ja olisi selvityksen paikka kyllä jos sitä on, eikös ja ihan rakentavasti otettaisiin esiin, miten on ollut riitaa.


En ole itsekään huomannut mitään varsinaisia riitoja viime aikoina, mutta välillä tuntuu että joku ottaa herneen nenään erimielisyyksistä opillisista asioista ja kritiikistä kirjoituksia kohtaan. Itsekin olen saanut taistella loukkaantumista vastaan ja yksi viesti tuli kirjoitettua täysin lihallisessa tilassa (minkä tosin ehdin poistaa noin minuutin jälkeen, mutta silti se jäi ahdistamaan koska sen ehti lukea ihmisiä joita se loukkasi).
Herman
 

Re: Lihassani on tupakanhimo! Apua!

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 21. Touko 2013 22:32

Herman kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:
Herman kirjoitti:Ok, kiitos tarkennuksesta Petri. Tuon Mikon murheen riidasta ja epäsovusta yms ymmärrän hyvin ja olen itsekin murehtinut miksi on niin paljon riitaisuutta ja epäsopua uskovien keskellä, vaikka onkin vaan nettifoorumi kyseessä. Itse asiassa viikko sitten olin niin ahdistunut että harkitsin lähtöä täältä, ja olisin varmaan lähtenyt jos se olisi ollut itsestäni kiinni, mutta Herra osoitti että paikkani on nyt kirjoitella täällä.


Saisinko tarkennusta kiitos, kuka on riidellyt kenenkin kansssa, onko minulla jäänyt jotain lukematta? Olen kyllä ollut aika hämmennyksissäni näistä riitapuheista joita on alkanut leijua ilmaan(epäsuorasti olen voinut sen kyllä lukea rivien välistä että jotkut kokevat sellaista, mutta en ymmärrä miksi), kun ihan tosissani en ole havainnut sellaista ja olisi selvityksen paikka kyllä jos sitä on, eikös ja ihan rakentavasti otettaisiin esiin, miten on ollut riitaa.


En ole itsekään huomannut mitään varsinaisia riitoja viime aikoina, mutta välillä tuntuu että joku ottaa herneen nenään erimielisyyksistä opillisista asioista ja kritiikistä kirjoituksia kohtaan. Itsekin olen saanut taistella loukkaantumista vastaan ja yksi viesti tuli kirjoitettua täysin lihallisessa tilassa (minkä tosin ehdin poistaa noin minuutin jälkeen, mutta silti se jäi ahdistamaan koska sen ehti lukea ihmisiä joita se loukkasi).


Tämä ei ole helppo kommunikointiväline, helposti voi tulla myös väärinymmärryksiä puolin ja toisin. Mutta nämä herneen nenuun vetämiset täällä on pientä siihen verrattuna, mitä kommunikointia palstoilla voi tulla. Täällä ketään ei ole suoranaisesti parjattu, eikä tuotu esiin, ett"ä kirjoitukset olisivat "väärästä lähteestä, sellaistakin kommunikointi voi pahimmillaan olla ja tämä oli nätisti asia tuotuna ilmi, se nimittäin voi olla todella raakaa, kun lihalliset uskovat alkavat mätkimään toisia raamatulla ja kielen "kirveellä".
lonelyrider
 

Re: Lihassani on tupakanhimo! Apua!

ViestiKirjoittaja Herman » 21. Touko 2013 22:38

lonelyrider kirjoitti:Tämä ei ole helppo kommunikointiväline, helposti voi tulla myös väärinymmärryksiä puolin ja toisin. Mutta nämä herneen nenuun vetämiset täällä on pientä siihen verrattuna, mitä kommunikointia palstoilla voi tulla. Täällä ketään ei ole suoranaisesti parjattu, eikä tuotu esiin, ett"ä kirjoitukset olisivat "väärästä lähteestä, sellaistakin kommunikointi voi pahimmillaan olla ja tämä oli nätisti asia tuotuna ilmi, se nimittäin voi olla todella raakaa, kun lihalliset uskovat alkavat mätkimään toisia raamatulla ja kielen "kirveellä".


Olen samaa mieltä, että tällä foorumilla on pysynyt kirjoittelut aika asiallisina eikä henkilökohtaisuuksiin ole menty. Täällä on käsittääkseni aika monenlaisesta taustasta ja erilailla ajattelevia uskovia, ja silloin tulee väistämättä yhteentörmäyksiä ja hiontaa. Toivotaan ettei kukaan ole jäänyt mistään katkeraksi vaan pystyy Herran armosta kasvamaan näiden kautta vahvemmaksi.
Herman
 

Re: Lihassani on tupakanhimo! Apua!

ViestiKirjoittaja pekka » 21. Touko 2013 22:39

Toivotaan, että Herra johdattaa Mikon, Jasmiinin ja Sippiksen takaisin tänne foorumille kirjoittelemaan ja keskustelemaan ja kertomaan muuten vaan kuulumisiaan.

Jumalan siunausta Mikolle, Jasmiinille ja Sippikselle ja kaikille teidän läheisillenne.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Lihassani on tupakanhimo! Apua!

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 21. Touko 2013 22:48

Herman kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Tämä ei ole helppo kommunikointiväline, helposti voi tulla myös väärinymmärryksiä puolin ja toisin. Mutta nämä herneen nenuun vetämiset täällä on pientä siihen verrattuna, mitä kommunikointia palstoilla voi tulla. Täällä ketään ei ole suoranaisesti parjattu, eikä tuotu esiin, ett"ä kirjoitukset olisivat "väärästä lähteestä, sellaistakin kommunikointi voi pahimmillaan olla ja tämä oli nätisti asia tuotuna ilmi, se nimittäin voi olla todella raakaa, kun lihalliset uskovat alkavat mätkimään toisia raamatulla ja kielen "kirveellä".


Olen samaa mieltä, että tällä foorumilla on pysynyt kirjoittelut aika asiallisina eikä henkilökohtaisuuksiin ole menty. Täällä on käsittääkseni aika monenlaisesta taustasta ja erilailla ajattelevia uskovia, ja silloin tulee väistämättä yhteentörmäyksiä ja hiontaa. Toivotaan ettei kukaan ole jäänyt mistään katkeraksi vaan pystyy Herran armosta kasvamaan näiden kautta vahvemmaksi.


Ehkä palstalla tulisi pitää jonkinlainen muistutus jokaisen itselleen ja ajatus siitä, että tämä ei ole seurakunta, eikä pyrkiä myöskään ojentautumaan seurakunnaksi. Toisaalta siinä on vaara, että jos liikaa varotaan kaikkea, se vie kaiken särmän herkästi, sen suolan. Ei uskalleta enää julistaa Jumalan sanaa, vaan kaikessa ikäänkuin neutralisoidaan.
lonelyrider
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa